6 عامل موثر در تعیین قیمت پارچه فلامنت ساده

6 عامل موثر در تعیین قیمت پارچه فلامنت ساده

برای خیاطان و یا کسانی که تولیدی لباس، پوشاک و منسوجات مختلف دارند، انتخاب و خرید پارچه یکی از مهم‌ترین مراحل است؛ چرا که با توجه به تنوع پارچه‌ها، ویژگی‌ها، شاخصه‌ها، تنوع شرکت‌های نساجی ایرانی و خارجی و بسیاری عوامل دیگر انتخاب به یک کار سخت و تا حدی دشوار تبدیل می‌شود. در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت قصد داریم تا شما را با یکی از محبوب‌ترین و بهترین انواع پارچه ساده، یعنی پارچه فلامنت ساده آشنا کنیم و صفر تا صد این پارچه را بررسی کنیم؛ پس تا انتها این مطلب همراه گوهر‌بافت باشید. 

معرفی پارچه فلامنت ساده 

اگر به دسته‌بندی پارچه‌ها توجه کنید، متوجه می‌شوید که به طور کلی پارچه‌ها به دو دسته پارچه‌هایی با الیاف طبیعی، الیاف مصنوعی و یا پارچه‌های ترکیبی از این دو تقسیم‌بندی می‌شوند. پارچه‌های طبیعی به پارچه‌هایی گفته می‌شود که از جنس الیاف طبیعی مثل پشم، پنبه و امثال آنها تولید شده باشد.

اما پارچه‌های مصنوعی چه جنسی دارند؟ پارچه‌های مصنوعی از جنس الیاف مصنوعی مثل پلاستیک، فلامنت و… به تولید می‌رسند و به دلیل جنس ویژه‌ای که الیاف مصنوعی دارند، پارچه‌های حاصل از این الیاف بسته به درصد الیاف مصنوعی و یا طبیعی که دارند، می‌توانند ویژگی‌های مثبت و منفی زیادی داشته باشند. 

پارچه فلامنت در دو نوع ساده و طرح‌‌دار به تولید می‌رسد، پارچه فلامنت ساده در رنگ‌های مختلفی به تولید می‌شود اما پارچه فلامنت طرح‌دار علاوه بر تنوع رنگی، دارای تنوع در طرح‌ نیز هستند و در طرح‌های بسیاری نیز به تولید می‌رسد. پارچه فلامنت طرح‌دار برای به تولید رسیدن باید نسبت به پارچه فلامنت ساده، مراحل بیشتری را طی کند تا به مرحله پایانی برسد.

جدا از دسته‌‌بندی‌هایی که گفته شد، پارچه فلامنت می‌تواند از جنس الیاف مختلف و در ترکیب‌های متنوعی از الیاف دیگری به تولید برسد. برای مثال می‌توان پارچه فلامنت از جنس خود الیاف فلامنت، ویسکوز و الیاف طبیعی مختلفی به تولید برسد.

یکی از محبوب‌ترین پارچه‌های فلامنت، پارچه فلامنت ساده است. این پارچه یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین پارچه‌های مصنوعی است که مقاومت و استحکام بی‌نظیری دارد. فلامنت ساده به دلیل کاربردهای گسترده‌ای که در تولید منسوجات مختلف دارد، در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر فروش قابل توجهی دارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه هنگام خرید، بهترین فلامنت ساده را انتخاب کنید. 

بررسی ویژگی‌ها و شاخصه‌های بهترین پارچه فلامنت

هر کالا و یا محصولی را که تهیه می‌کنیم، علاوه بر ویژگی‌های مثبت، ویژگی‌های منفی نیز دارد؛ این موضوع برای پارچه فلامنت ساده نیز صادق است. که در این بخش به معرفی ویژگی‌های مثبت و منفی این پارچه می‌پردازیم. 

یک ویژگی مهم، قیمت ارزان پارچه فلامنت ساده

احتمالا بدانید که جنس الیاف در تعیین بافت و کیفیت پارچه و در نهایت قیمت نهایی پارچه تاثیرگذار است. هر چقدر که در بافت پارچه از درصد بیشتری الیاف مصنوعی مثل فلامنت استفاده شده باشد، قیمت پارچه ارزان‌تر و پارچه از مرغوبیت کمتری برخوردار است. با توجه به این نکته از آنجایی که پارچه فلامنت ساده می‌تواند دارای درصدهای مختلفی از فلامنت باشد، این پارچه در قیمت‌های مختلفی تولید و در بازار به فروش می‌رسد. 

تولید در عرض‌های مختلف

یکی از ویژگی‌های پارچه فلامنت ساده تولید این پارچه در عرض‌های مختلف است. این پارچه عرض‌های مختلفی شامل 60، 100، 150، 200 و 300 سانتی‌متری دارد و به بازار عرضه می‌شود. 

کاربردی بودن پارچه فلامنت ساده

پارچه فلامنت ساده از آن دسته از پارچه‌هایی است که کاربردهای فراوانی دارد. به جرات می‌توان گفت که کمتر عرصه‌ای را خواهید یافت که این پارچه در آن نقشی نداشته باشد. از این پارچه برای تولید انواع لباس‌های ورزشی، لباس‌های زنانه و منسوجات مختلف بکار می‌رود. در بخش‌های بعدی راجع به کاربرد این پارچه بیشتر صحبت خواهیم کرد. 

کیفیت پارچه‌های فلامنت ساده با هم فرق می‌کند؟

مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش از نگاه مشتری، میزان کیفیت و مرغوبیت پارچه است. همانطور که گفتیم، استفاده از الیاف مصنوعی برخلاف الیاف طبیعی، می‌تواند عامل بر کاهش مرغوبیت و بازارپسندی پارچه باشد. بسته به اینکه درصد الیاف طبیعی و یا الیاف مصنوعی مصرفی در پارچه فلامنت ساده شما چقدر است، کیفیت و قیمت پارچه نیز متغیر خواهد بود. 

عدم آبرفت + ثبات رنگی

یکی از مهم‌ترین مشکلات پارچه‌هایی با جنس الیاف طبیعی دارند، آبرفت و رنگ‌دهی پارچه پس از شستشو است. این مشکلات در پارچه‌هایی که جنس آنها از الیاف مصنوعی است و یا درصدی از بافت آنها را الیاف مصنوعی تشکیل می‌دهد، کمتر دیده می‌شود؛ چرا که بافت و جنس الیاف مصنوعی از بروز این اتفاقات جلوگیری می‌کند. 

آیا پارچه فلامنت ساده جنس نرم و لطیفی دارد؟

اگر بخواهیم بهترین فلامنت ساده را به شما معرفی کنیم، نمی‌توانیم از نرمی و لطافت آن چشمپوشی کنیم. جنس نرم و لطیف فلامنت ساده برای شما این امکان را ایجاد خواهد کرد تا بتوانید طولانی‌مدت از منسوجات این پارچه استفاده کنید و احساس خستگی و کلافگی نداشته باشید! 

مقاومت و استحکام بالا در برابر عوامل مختلف فیزیکی و شیمیایی

استقامت پارچه در برابر عوامل مختلف فیزیکی مثل ساییدگی، پارگی، پوسیدگی و سایش و عوامل شیمیایی مختلف مثل انواع اسید‌ها، بازها، مواد آلی، شوینده‌ها و… یکی دیگر از بخش‌هایی است که در تعیین کیفیت، طول عمر و قیمت پارچه اثرگذار است. اگر قصد دارید لباس‌هایی مقاوم و ماندگار داشته باشید، پارچه فلامنت ساده می‌تواند یکی  از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد. 

تنوع در رنگ و طرح

همانطور که در بخش اول اشاره کردیم، پارچه فلامنت در دو نوع ساده و طر‌ح‌دار به تولید می‌رسد. نوع ساده آن واریته رنگی بالایی دارد و بیشتر رنگ‌ها را پوشش می‌دهد. پارچه فلامنت طرح‌دار نیز در طرح‌های مختلف و بیشتر در طرح‌های پرفروش و محبوب تولید و توزیع می‌شود. 

قیمت پارچه فلامنت ساده چگونه تعیین می‌شود؟

شاید یکی از اساسی‌ترین و تکراری‌ترین سوال‌هایی که مشتری از شما بپرسد، قیمت فلامنت ساده است. علاوه بر این پارچه، قیمت تمامی پارچه‌ها با توجه به عوامل مختلف و بعضا مشترکی متغیر خواهد بود و برخلاف دید عوام جامعه، قیمت پارچه فقط وابسته به جنس الیاف، کیفیت پارچه و موارد این‌چنینی نیست!

پارچه فلامنت ساده 

در این بخش به طور کامل به بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت نهایی فلامنت ساده می‌پردازیم. اما بهتر است بدانید که پارچه فلامنت ساده قیمت متوسط و تا حدی ارزان دارد و قیمت مناسب آن به یکی از ویژگی‌های مثبت و قابل تامل این پارچه تبدیل شده است. 

نوع بافت پارچه

یکی از اساسی‌ترین بخش‌ها در تولید پارچه فلامنت ساده، نوع بافت در این پارچه است. نوع بافت یکی از تاثیرگذارترین بخش‌ها در تعیین قیمت نهایی این پارچه است. اگر پارچه از بافت مناسب و یا متراکمی برخوردار نباشد، به راحتی بازار پسندی خود را از دست خواهد داد. 

درجه کیفیت نخ استفاده شده در تولید پارچه

نخ مورد استفاده در هر پارچه‌ای از جمله پارچه فلامنت ساده، دارای درجه کیفیتی مختلف است. وابسته به اینکه در تهیه پارچه مورد نظرتان از چه نخی و با چه کیفیتی استفاده شده است، قیمت و مرغوبیت پارچه نیز تغییر خواهد کرد. 

کیفیت رنگ

همانطور که گفتیم، پارچه فلامنت در دو نوع ساده و طرح‌دار به بازار عرضه می‌شود و دارای تنوع رنگ و طرح زیادی است. با توجه به تنوع رنگ در پارچه، باید به کیفیت رنگرزی نیز توجه شود. از آنجایی که کیفیت رنگرزی در کارخانه‌های مختلف متفاوت است، قیمت پارچه نیز فرق می‌کند. 

درصد الیاف طبیعی یا مصنوعی

الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی هر کدام دارای ویژگی‌های مثبت و یا منفی بسیاری هستند، به طوری که با تغییر درصد هر کدام از این الیاف، کیفیت پارچه و در نهایت قیمت آن نیز تغییر خواهد کرد. بسته به اینکه مقدار الیاف طبیعی و یا مصنوعی مورد استفاده در بافت پارچه فلامنت ساده مورد نظرتان چقدر است، قیمت این پارچه متغیر است. 

ایرانی بودن یا خارجی بودن پارچه

در حال حاضر با توجه به پیشرفت چشمگیر صنعت مد و فشن در ایران و خارج از ایران، بازار عرضه و تقاضای پوشاک و منسوجات بسیار پیشرفت داشته است؛ به همین دلیل شرکت‌های متعددی به تولید انبوه پارچه‌های مختلف در سراسر ایران و جهان مشغول هستند. پارچه فلامنت ساده با توجه به کاربرد فراوانی که در تولید منسوجات مختلف دارد، در برندهای مختلفی به تولید می‌رسد. اما توجه کنید که پارچه‌های خارجی به دلیل وارداتی بودن، قیمت بسیار زیادی را نسبت به پارچه‌هایی ایرانی با کیفیت مشابه دارند!  پس اگر دوست دارید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید، بهتر است از پارچه‌ فلامنت ساده تولید ایران استفاده کنید. 

وجود دلال یا واسطه

اگر در هر عرصه و یا هر صنعتی فعالیت کنید، حتما با اهمیت واسطه‌ها یا به اصطلاح دلالان آشنا هستید. حذف واسطه‌ها و خرید به صورت مستقیم از کارخانه پارچه می‌تواند مقدار زیادی از هزینه شما را کم کند. 

علاوه بر این موارد، عوامل بسیار دیگری مثل تمیزی بافت پارچه، شرکت و برند تولیدکننده پارچه، ویژگی‌های مثبت و منفی پارچه، کیفیت مواد اولیه، تنوع در طرح و رنگ و موارد بسیار دیگر نیز می‌توانند در تغییر قیمت نهایی پارچه به شدت تاثیر گذار باشند. 

پارچه فلامنت چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که در بخش‌های قبلی گفته شد، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه فلامنت ساده تنوع گسترده در تهیه و تولید پوشاک و منسوجات مختلف و یا همان کاربردی بودن آن است. پارچه‌هایی که از جنس پارچه فلامنت ساده هستند در تولید و دوخت منسوجات بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، مثل: 

  • تولید لباس و پوشاک ورزشی برای ورزشکاران
  • تولید لباس‌های چاپی
  • لباس‌های نیمه مجلسی
  • دوخت لباس‌های زنانه مختلف مثل مانتو، بلوز، تونیک، تیشرت و …
  • مناسب برای خرج کار

پرده آخر

انتخاب پارچه‌هایی که از جنس الیاف مصنوعی به تولید رسیده‌اند، می‌تواند یکی از پر ریسک‌ترین انتخاب‌های خیاطان و تولید کنندگان لباس باشد، چرا که بیشتر پارچه‌هایی که از جنس الیاف مصنوعی هستند، کیفیت مناسبی را ندارند و غالبا عاملی برای نارضایتی خریداران هستند. شما می‌توانید با شناخت بیشتر و آشنایی با انواع پارچه‌های مصنوعی، پارچه‌ای مناسب مثل پارچه فلامنت ساده را انتخاب کنید. این پارچه علاوه بر قیمت و کیفیت مناسبی که دارد، تنوع زیادی در رنگ، عرض و گرماژ دارد و کاربردهای فراوانی نیز دارد. 

در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت تلاش کردیم تا شما را با یکی از بهترین پارچه‌های مصنوعی یعنی پارچه فلامنت ساده آشنا کنیم. علاوه بر این پارچه شما می‌توانید با بازدید از سایت ما و برقراری تماس با کارشناسان ما در واحد فروش بهترین و باکیفیت‌ترین پارچه‌ها را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. شرکت گوهر‌بافت با سابقه چهل سال تجربه در تولید پارچه در استان اصفهان، یکی از شرکت‌های پیشرو و موفق در صنعت نساجی کشور بوده و همواره رضایت مشتری برای این شرکت در اولویت قرار داشته است. برای آشنایی بیشتر از محصولات، جشنواره‌ها و … می‌توانید صفحات ما را در شبکه‌های مجازی دنبال کنید.

5/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹