آشنایی با بهترین پارچه برای دوخت مانتو شلوار مدرسه

آشنایی با بهترین پارچه برای دوخت مانتو شلوار مدرسه

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مدارس کشور، تهیه لباس‌های یکدست برای مدارس است. لباس مدرسه به لباس‌ها و یا پوشاکی گفته می‌شود که دانش‌آموزان دختر و پسر در سراسر مدارس دنیا از جمله ایران به صورت یکدست و متحدالشکل آنها را بر تن می‌کنند. لباس مدارس که بیشتر به لباس فرم یا یونیفرم معروف است، هر ساله با توجه به رعایت یکسری چهارچوب‌ها توسط مدیران و یا مسئولان مدارس تعیین می‌شوند تا دانش‌آموزان این لباس‌ها را در نه ماه از سال به صورت مکرر بپوشند. 

برای تهیه یونیفرم مدرسه برای هر پایه و هر جنسیتی باید به یکسری نکات توجه کرد تا در نهایت بتوان بهترین و باکیفیت‌ترین لباس را برای دانش‌آموزان تهیه کرد. در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت در تلاشیم تا شما را به طور کامل با پارچه مانتو شلوار مدرسه آشنا کرده و به شما در خرید بهترین پارچه مانتو شلوار مدرسه کمک کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید تا با ویژگی‌ها، عوامل اثرگذار بر قیمت و انواع پارچه برای تولید مانتو شلوار مدارس در آشنا شوید. 

آشنایی با پارچه مانتو شلوار مدرسه 

همانطور که می‌دانید، جامعه دانش‌آموزی بخش مهمی از کشور را به خود اختصاص می‌دهند و عملا آینده این کشور را رقم می‌زنند؛ بنابراین رسیدگی به نیازهای این بخش بسیار مهم است. یکی از بخشهای مهم در مدارس کشور، تولید و دوخت یونیفرم‌ها است. لباس مدرسه یا یونیفرم مدرسه به پوشاکی گفته می‌شود که یکدست و متحدالشکل است و برای دانش‌آموزان پسر و دختر اجباری است. این لباس‌ها ممکن است از چند بخش مختلف و در طرح‌های متنوع به تولید برسد. 

لباس فرم مدرسه می‌تواند به صورت پیراهن، کت و شلوار، روپوش و روپوش و شلوار برای آقایان و برای خانم‌ها به صورت مانتو شلوار و یا پیراهن، سارافون و شلوار باشد. همچنین یونیفرم‌ها می‌توانند از جنس الیاف مختلف طبیعی و یا مصنوعی و یا از پارچه‌های متنوع دوخته شوند. از آنجایی که در این مطلب قصد بررسی پارچه مانتو شلوار مدرسه را داریم، پس در ادامه شما را با بهترین پارچه مانتو شلوار مدرسه آشنا می‌کنیم تا بتوانید هنگام خرید با توجه به ویژگی‌های مورد نظرتان بهترین انتخاب را داشته باشید. 

معرفی بهترین پارچه‌ها برای تولید مانتو و شلوار مدرسه

همانطور که گفتیم از پارچه‌های مختلفی و با جنس‌های متنوعی می‌توان تحت عنوان پارچه مانتو شلوار مدرسه استفاده کرد. در این بخش سعی داریم تا شما را با یک شمای کلی درباره‌ پرطرفدار‌ترین پارچه‌ها برای تهیه و دوخت مانتو شلوار مدرسه آشنا کرده و به طور مختصر و مفید درباره‌ ویژگی‌های این پارچه‌ها صحبت کنیم. 

پارچه مانتو شلوار تترون

اگر به دنبال پارچه‌ مانتو شلوار مدرسه‌ای هستید که عرض‌ها و گرماژهای متنوعی دارد و قیمت آن بسیار مقرون به صرفه است، پیشنهاد ما برای شما پارچه تترون است. پارچه نام‌آشنای تترون که انواع مختلفی دارد لقب پرمصرف‌ترین پارچه را کسب کرده و یکی از بهترین پارچه‌ها برای تولید یونیفرم مدرسه است. این پارچه در عرض‌های 90، 150، 180، 200 و 300 سانتی‌متری و در گرماژی بین 180 تا 190 گرمی به تولید می‌رسد.

پارچه مانتو شلوار مدرسه

باید گفت که از پارچه تترون فقط برای پارچه مانتو شلوار مدرسه دختران استفاده نمی‌شود و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تولید پیراهن‌های مردانه و کت و شلوار در یونیفرم مدارس پسرانه است. واریته رنگی پارچه تترون نیز مثل عرض این پارچه بسیار متنوع است و شما می‌توانید رنگ‌های بسیار متنوعی را در شرکت‌های زیادی  در ایران تهیه کنید. 

این پارچه در کنار ویژگی‌های فراوان و کیفیت مناسبی که دارد، از قیمت بسیار اقتصادی برخوردار بوده و برای کسانی که بودجه مالی کمی دارند، بهترین انتخاب است. 

پارچه مانتو شلوار ترگال

رتبه نخست بهترین پارچه برای تولید انواع لباس مدرسه دخترانه و پسرانه در تمامی مقاطع به پارچه ترگال می‌رسد؛ زیرا از این پارچه بیش از هر پارچه دیگری برای تولید یونیفرم مدرسه استفاده می‌شود. این پارچه یک بافت منسجم و استاندارد دارد و می‌تواند از جنس الیاف مختلف مصنوعی، طبیعی و یا ترکیبی از این دو تولید شود. 

پارچه ترگال تنوع رنگی زیادی دارد، جنس لطیفی دارد، گلوله شدن و یا تل شدگی ندارد و پس از شستشو رنگ پس نمی‌دهد. ثبات رنگی و حفظ رنگ پس از شستشو از ویژگی‌هایی است که نقش این پارچه را برای تهیه لباس‌های مدرسه بیشتر پر‌رنگ می‌کند؛ زیرا دانش‌آموزان به دلیل استفاده طولانی مدتی که از لباس مدرسه خود دارند، ملزم هستند تا مرتبا آن را بشویند و اگر پارچه‌ای رنگ دهی داشته باشد، کم‌کم ظاهر زیبای لباس از دست می‌رود و عملا دیگر این پارچه مانتو شلوار مدرسه مورد پسند هیچکسی قرار نمی‌گیرد. 

پارچه ترگال در رنگ‌های بسیار متنوع و در کارخانه‌های زیادی در سراسر کشور به تولید می‌رسد و علاوه بر استفاده در پارچه مانتو شلوار مدرسه در تولید پوشاک، لباس‌ها و منسوجات دیگر نیز کاربرد دارد.  

پارچه مانتو شلوار مدرسه کجراه

اگر به دنبال پارچه‌ای با قیمت مناسب و ویژگی‌های منحصر‌به فرد هستید که در هیچ پارچه دیگر نمونه‌اش یافت نشود، پیشنهاد ما به شما پارچه کجراه است. همانطور که از اسم این پارچه پیداست، بافت این پارچه به صورت ساده نیست و به صورت کج و یا مورب بافته شده است. 

پارچه کجراه از همه لحاظ به پارچه ترگال شبیه بوده و گرماژی 280 گرمی دارد و یکی از زیر مجموعه‌های ترگال به شمار می‌رود. می‌توانیم بگوییم که قیمت پارچه مانتو شلوار کجراه نیز تقریبا با پارچه ترگال یکسان است و پارچه کجراه نیز قیمت نسبتا مناسبی دارد. بنابراین اگر پارچه‌ای را می‌پسندید که قیمت مناسب در کنار ویژگی‌های مختلف و بافت خاص داشته باشد، پس بهتر است پارچه کجراه را انتخاب کنید. 

پارچه مانتو شلوار فاستونی

پارچه فاستونی یکی از محبوب‌ترین پارچه‌ها در بین خانم‌ها است زیرا برای تولید مانتو بسیار کاربردی است و می‌توان مانتوهای بسیار زیبایی را از این پارچه به تولید رساند. پارچه فاستونی نیز یکی دیگر از پارچه‌های محبوب است که در تولید بخش‌های مختلف یونیفرم‌های مدارس مثل پارچه مانتو شلوار مدرسه، روپوش و یا یونیفرم‌های پسرانه کاربرد دارد. 

پارچه فاستونی می‌تواند از جنس الیاف طبیعی مثل پشم و یا از جنس الیاف دیگر مثل پلی استر تولید شود. در اصل این پارچه باید از جنس الیاف پشمی باشد ولی چون این الیاف باعث افزایش قیمت در پارچه فاستونی می‌شوند، ممکن است تولید لباس یونیفرم مدارس مناسب نباشد؛ به همین دلیل پارچه‌های شبه فاستونی وارد بازار شدند که بجای الیاف پشم از الیاف مصنوعی در تولید آنها استفاده می‌شود. در هر حال اگر قصد خرید پارچه مانتو شلوار مدرسه فاستونی را دارید می‌توانید این پارچه را در درصد‌های مختلف و از جنس الیاف مختلفی و از شرکت‌های بسیار زیادی تهیه کنید. 

پارچه مانتو شلوار لی یا جین

پارچه جین یا لی که یکی از شیک‌ترین پارچه‌ها است و محبوبیت کم نظیری در بین افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان دارد، یکی دیگر از مواردی است که در سال‌های اخیر و در برخی از دبیرستان‌های غیر انتفاعی دخترانه برای دوخت یونیفرم کاربرد دارد. پارچه جین در گرماژهای مختلف تولید می‌شود و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر و یا در نظر گرفتن تعداد روزهای گرم و سرد در سال بهتر است پارچه‌‌ای را تهیه کنید که گرماژ مناسبی داشته باشد.

پارچه مانتو مدرسه

همانطور که می‌دانید پارچه جین در انواع بسیار زیادی مثل جین سنگشور شده به تولید می‌رسد، اما نکته جالب این است که به دلیل شرایط خاص و نداشتن ویژگی‌های مورد نظر در برخی از لباس‌های جین در بیشتر مدارس دخترانه، تنها مانتو از جنس پارچه جین دوخته می‌شود. مانتو جین در مدارس بیشتر شبیه به پارچه جین و اصطلاحا طرح جین بوده است. مانتوهای دوخته شده نیز تنها برای برخی از بخش‌هایش از پارچه جین استفاده می‌کنند و بیشتر به جهت زیبایی ظاهری از این پارچه استفاده شده است. 

پارچه لی مقاومت و استحکام بالایی دارد، در زیبایی نظیر ندارد، بافت استانداردی دارد و قیمت بالایی نسبت به سایر پارچه‌های مورد استفاده در تهیه مانتو شلوار مدرسه دارد. شما می‌توانید انواع پارچه جین یا لی را از کارخانه‌های بسیار زیادی در خارج و یا داخل ایران تهیه کنید. 

پارچه مانتو شلوار پرشیا

پارچه پرشیا مکانیک یا پرشیا یکی از پارچه‌های با کیفیت و بی نظیر است که برای تولید انواع مختلفی از لباس فرم مدرسه مثل پارچه مانتو شلوار مدرسه و لباس فرم پسرانه کاربرد دارد. پارچه پرشیا یک پارچه ارزان قیمت است که بافت استانداردی دارد، در برابر چروک شدن مقاومت می‌کند، بدن نما نیست، واریته رنگی متنوعی دارد و دارای ثبات رنگی است. وجود ویژگی ثبات رنگی در کنار قیمت مناسب از مهم‌ترین ویژگی‌ها در این پارچه است و شما می‌توانید این پارچه را از کارخانه‌های متعددی در ایران و خارج از ایران تهیه کنید. 

علاوه بر پارچه‌هایی که به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید از پارچه‌های مختلفی مثل پارچه لنین، پارچه پیراهنی و… برای تولید یونیفرم‌های مدارس استفاده کنید. 

بهترین پارچه مانتو شلوار مدرسه چه ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی دارد؟

یکی از مسائلی که در تولید و خرید پارچه مانتو شلوار مدرسه بسیار مهم است، دقت به ویژگی‌ها برای انتخاب بهترین ویژگی‌ها است. اگر شما نیز قصد دارید تا ویژگی‌های بهترین پارچه مانتو شلوار مدرسه را بشناسید تا انتخاب دقیق‌تری را داشته باشید، این بخش را با دقت دنبال کنید. 

ثبات رنگی، مهم‌ترین ویژگی در پارچه مانتو شلوار مدرسه

با توجه به اینکه دانش‌آموزان چه در دبستان‌ها و چه در دبیرستان‌ها بخش مهمی از روز را در مدرسه می‌مانند، لباس‌هایشان خیلی زود کثیف می‌شود و بسته به جنس لباس باید حداقل در هفته لباس یکبار شسته شود. بنابراین رنگ ندادن پارچه و ثبات رنگی پارچه یکی از مباحثی است که بسیار مهم است؛ زیرا با توجه به اینکه یونیفرم باید حداقل نه ماه مورد استفاده قرار بگیرد، پس بهتر است پارچه‌ای را انتخاب کنید که رنگ از دست ندهد و زیبایی ظاهری پارچه مانتو شلوار مدرسه را حفظ کند. 

تنوع کالیته رنگی

تنوع رنگی در پارچه مانتو شلوار مدرسه یکی از مباحثی هست که بیشتر در مقاطع پایین‌تر مثل مهد کودک، پیش‌دبستانی و دبستان مورد توجه قرار می‌گیرد و برای هم‌خوانی با روحیه کودکان از رنگ‌های شاد و محبوب خردسالان مثل رنگ سفید و یا رنگ صورتی استفاده می‌شود. این در حالی است که در مقاطع راهنمایی و دبیرستان بیشتر از پارچه مانتو شلوار مدرسه سرمه‌ای و یا مشکی استفاده می‌شود. 

قیمت ارزان برای پارچه مانتو شلوار مدرسه

اگر مدیر و یا مسئول در مدرسه به ویژه مدرسه‌های دولتی هستید، قیمت پارچه مانتو شلوار مدرسه از آن دسته موضوعاتی است که باید به عنوان اولین نکته در هنگام انتخاب هر پارچه‌ای به آن توجه کنید. از آنجایی که ممکن است وضع مالی همه دانش‌آموزان یکسان نباشد و یا دانش‌آموزی برای پرداخت مبلغ یونیفرم خود دچار مشکل باشد، بهتر است پارچه‌ای با کیفیت و ارزان مثل پارچه ترگال خریداری کنید. 

مقاومت و استحکام

همانطور که گفته شد در طی سال تحصیلی با شستشوهای مکرر، فعالیت‌های متنوع در حیاط، آزمایشگاه و یا کارگاه مدرسه امکان آسیب دیدن پارچه مانتو شلوار مدرسه وجود دارد. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که به مقاومت پارچه در برابر عوامل مختلف فیزیکی و شیمیایی و شوینده‌ها توجه کنید. 

تنفس پارچه و بافت استاندارد

یکی از مشکلات در تمام لباس‌ها عرق کردن است. حال اگر شما از این لباس برای چندین ساعت استفاده کنید، این مشکل چند برابر خواهد شد. بنابراین اگر قصد خرید بهترین پارچه مانتو شلوار مدرسه را دارید، باید به دنبال پارچه‌ای با بافت استاندارد و تنفس مناسب باشید. 

درصد الیاف طبیعی پارچه بهتر است بیشتر باشد!

واضح است که هر قدر درصد الیاف طبیعی در یک پارچه بیشتر باشد، آن پارچه ویژگی‌های مناسب‌ بیشتری مثل کاربردی بودن، تنفس مناسب، بافت استاندارد، جنس خوب، طول عمر بیشتر، مقاومت و… دارد. بنابراین بهتر است پارچه مانتو شلوار مدرسه شما درصد قابل توجهی الیاف طبیعی داشته باشد تا حس راحتی را برای دانش‌آموزان به ارمغان بیاورد. 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت خرید پارچه مانتو شلوار مدرسه

زمانی که صحبت از قیمت‌گذاری روی یک کالا یا محصول می‌شود، بعضی‌ها فقط به برخی از عوامل توجه می‌کنند. این در حالیست که برای تولید هر محصولی از جمله پارچه مانتو شلوار مدرسه عوامل دیگری اثرگذار هستند که حتی عامل درصد زیادی از افزایش قیمت در قیمت نهایی پارچه هستند.

پارچه مانتو مدرسه

آشنایی و شناخت این عوامل بر کاهش قیمت نهایی پارچه مانتو شلوار مدرسه بسیار اثرگذار است و در این صورت ممکن است بتوانید درصد زیادی از هزینه‌های خود را کاهش دهید. در این بخش به صورت موردی شما را با مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت پارچه مانتو شلوار مدرسه آشنا می‌کنیم:

  • وارداتی بودن پارچه مورد استفاده در تهیه یونیفرم مدارس 
  • استفاده از یک طرح و یا یک رنگ نایاب و خاص
  • استفاده از الیاف طبیعی 
  • بیشتر بودن درصد الیاف طبیعی پارچه نسبت به الیاف مصنوعی در پارچه مانتو شلوار مدرسه 
  • بازار گرمی 
  • وجود دلالان و واسطه‌ها 
  • کمپانی و برند تولید کننده پارچه 
  • ثبات رنگی پارچه 
  • نداشتن آبرفت 
  • مقاومت و استحکام زیاد 
  • کاربردی بودن 
  • بازار عرضه و تقاضا 
  • نوع پارچه مورد نظر در تهیه یونیفرم 
  • گرماژ و عرض پارچه

حرف آخر

انتخاب درست پارچه مانتو شلوار مدرسه نیازمند به آشنایی بیشتر با پارچه‌هایی است که برای تولید یونیفرم‌های مدرسه مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین جهت اگر پارچه مانتو شلوار مدرسه را بهتر بشناسید، می‌توانید بهترین پارچه را با نازل‌ترین قیمت تهیه کنید. 

شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت نقش جهان با سابقه 40 سال تجربه در صنعت نساجی یکی از شرکت‌های پیش‌رو در این صنعت است. این شرکت با مشاوران و کارشناسان خبره‌ای که دارد، به شما امکان را می‌دهد تا بتوانید با ارتباط با این کارشناسان در بخش فروش با‌کیفیت‌ترین پارچه را با مناسب‌ترین قیمت بازار تهیه کنید. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت و صفحات ما در شبکه‌های مجازی سر بزنید تا هم بتوانید اطلاعات بیشتری را به دست آورید و هم از آخرین پارچه‌های موجود اطلاع پیدا کنید.

0/5 (0 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹