مقدار پارچه مورد نیاز برای مانتو شلوار اداری چقدر است؟

مقدار پارچه مورد نیاز برای مانتو شلوار اداری چقدر است؟

یکی از مسائلی که برای دوخت لباس بسیار مهم است، مقدار پارچه مصرفی برای تهیه لباس مورد نظر است. بیشتر افراد فکر می‌کنند که محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای تهیه لباس، پوشاک یا منسوجات یک کار تخصصی است و تنها خیاطان و دوزندگان می‌توانند درباره مقدار پارچه مورد نیاز نظر دهند؛ اما اینگونه نیست و شما می‌توانید با استفاده از فرمول‌ها و دقت به جزئیات مختلف، مقدار دقیق پارچه مورد نظرتان را تهیه کنید و از هزینه اضافی و ماندن تکه پارچه‌های ناکارآمد جلوگیری کنید.

در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهربافت قصد داریم تا شما را با تعیین مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری آشنا کنیم، تا شما به تنهایی بتوانید مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری خودتان را بسیار دقیق و بدون دور‌ریز تهیه کنید، پس تا انتهای این متن با ما همراه باشید. 

معرفی مناسب‌ترین و بهترین پارچه‌ها برای دوخت مانتو شلوار اداری 

از آنجایی که جمعیت بانوان در کارخانه‌ها و ادارات، جمعیتی قابل توجه را شکل می‌‌دهد، تولید و دوخت منسوجات مورد نیاز برای بانوان شاغل در ادارات و کارخانه‌‌ها در حال حاضر به یکی از پررونق‌ترین و پرسودترین بخش‌های در صنعت نساجی تبدیل شده است. 

تعیین مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری زنانه نیز بسیار مهم است؛ چرا که دورریز پارچه علاوه بر ناکارآمد بودن باعث هزینه‌سازی بیهوده می‌شود که با توجه به وضعیت اقتصادی بهتر است با دقت بیشتری متراژ پارچه مانتو شلواری مورد نظرمان را تهیه کنیم.

بهترین پارچه برای مانتو اداری

شما می‌توانید برای دوخت مانتو شلوار اداری خود از پارچه‌های متنوعی نظیر پارچه تترون، پارچه کجراه، پارچه ترگال، پارچه کرپ، پارچه فیونا و پارچه فاستونی استفاده کنید و پس از انتخاب به بررسی مقدار پارچه مورد نیاز برای مانتو شلوار اداری بپردازید. در بخش بعدی به شما تمام اطلاعات لازم را برای چگونگی و نحوه محاسبه مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری را آموزش خواهیم داد. 

راه محاسبه دقیق مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری؛ برای تولید مانتو شلوار اداری به چند متر پارچه نیاز داریم؟

پس از انتخاب پارچه مورد نظرتان از بین پارچه‌های مانتو شلوار اداری که معرفی کردیم، باید با توجه به یک‌سری عوامل، مقدار پارچه مورد نیاز برای مانتو شلوار اداری را بدست بیاورید. تمام اندازه‌گیری خود را با یک متر دقیق و بر حسب سانتی‌متر انجام دهید. 

در ابتدا برای اینکه بدانیم برای تهیه مانتو اداری باید کدام بخش‌ها را اندازه‌گیری کنیم و چه مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری نیاز داریم به بررسی فاکتورهای زیر می‌پردازیم. 

دور سینه

برای اندازه‌گیری این قسمت باید تقریبا به نقطه وسطی که بین حد فاصل سرشانه تا باریکی کمر وجود دارد که برجسته‌ترین بخش است، اندازه‌گیری کنیم. اندازه‌گیری این بخش بسیار مهم است، چون در استایل صحیح مانتو و آراستگی آن نقش مهمی خواهد داشت. بعد از اندازه‌گیری دور سینه عددی مورد نظر را یادداشت می‌کنیم که در انتها بتوانیم سایز مانتو خود را نیز پیدا کنیم. 

دور کمر

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای تعیین کردن مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری، اندازه‌گیری دور کمر است. برای این کار باید از قیمت گودی کمر و بالاتر از لگن اندازه‌گیری را انجام داد. دقت کنید در هنگام اندازه‌گیری متر را خیلی نکشید، چرا که باعث می‌شود تا از کمتر از سایز اصلی شما شود و لباس در نهایت برای شما کوچک دوخته شود. 

دور باسن

فاکتور دیگری که برای تعیین مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری نیاز دارید تا اندازه‌گیری کنید، اندازه‌گیری دور باسن است. برای اندازه‌گیری دور باسن نیز مانند دور سینه باید برجسته‌ترین قسمت را که قسمت پایین‌تر از لگن است، اندازه‌گیری کنید تا دقیقا بدانید چه مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری نیاز دارید. 

قد مانتو

برای اندازه‌گیری قد مانتو باید از قسمت سرشانه تا آن قسمتی مد نظرتان است (که معمولا تا زانو است)، اندازه گیری کنید. 

بالاتنه جلو

برای اندازه‌گیری‌های دقیقتر باید فاصله بین سینه را که برآمده‌ترین قسمت است، تا باریکی کمر اندازه بگیرید. اندازه‌گیری این بخش‌ها نیز باید مثل باقی بخش‌ها با دقت بالایی انجام بگیرد. چرا که اندازه‌گیری اگر کمتر از حد ممکن باشد، باعث کوچک شدن لباس و منجر به از بین رفتن تمامی زحمات شما می‌شود

بلندی باسن

برای تعیین مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری باید بلندی باسن را نیز اندازه‌گیری کنید. برای این کار از باریکی کمر تا برآمده‌ترین قسمت باسن را اندازه‌گیری کنید. این کار باید بین دو قسمت پشت و پهلو اندازه‌گیری شود.

مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری

طول و فاصله سینه

بعد از اندازه‌گیری دور سینه از برآمده‌ترین قسمت سینه تا سر شانه را اندازه‌گیری کنید. برای تعیین فاصله سینه فاصله بین دو قسمت برآمده سینه را اندازه‌گیری کنید. 

کارور جلو و پشت

دو قسمت مهم در تولید مانتو و تعیین مقدار پارچه مانتو شلوار اداری، کارور پشت و کارور جلو است. برای اندازه‌گیری کارور پشت استخوان برآمده پشت گردن را که به وضوح مشخص است، پیدا کنید و حدود 14 تا 15 سانتی‌متر پایین‌تر محل دقیق کارور پشت است. 

برای اندازه‌گیری کارور جلو نیز می‌توانید از قسمت گودی گردن هفت سانتی‌متر پایین بیایید و آنجا محل افتادن دست‌ها و کارور جلو است. 

اندازه‌گیری سرشانه

این اندازه‌گیری بسیار راحت بوده و تنها شامل فاصله استخوان ترقوه راست تا چپ شما را شامل می‌شود

آستین

از استخوان برجسته مچ تا شانه را اندازه‌گیری کنید، در این صورت طول آستین مانتو شما مشخص می‌شود. بهتر است هنگام اندازه‌گیری کف دست شما روی قسمت برآمده باسن‌تان قرار بگیرد تا اندازه‌گیری دقیق‌تر باشد. 

ازو

بعد از اندازه‌گیری آستین در همان حالت بمانید تا بازو شما نیز اندازه‌گیری شود. برای این کار قسمت برآمده بازو را در نظر بگیرید و متر را به دور آن بپیچانید. 

مچ

کافیست که متر را به دور مچ دستتان بپیچانید. در انتهای اندازه‌گیری این سه بخش می‌توانید به جدول زیر رجوع کنید و سایز مانتو اداری خود را پیدا کنید. 

شلوار نیز بخش دیگر از این لباس اداری است که برای تولید شلوار نیز علاوه بر جنس پارچه باید فاکتورهای دیگری نیز توجه کرد تا یک شلوار راحت و مناسب را بتوان تهیه کرد. در ادامه به فاکتورهای اندازه‌گیری برای دوخت شلوار و مقدار پارچه مانتو شلوار اداری می‌پردازیم. 

قد شلوار اداری

مهم‌ترین بخش در تعیین مقدار پارچه مانتو شلوار اداری، بلندی آن است شما باید به بلندی شلوار بسیار دقت کنید؛ چرا که کوتاه بودن یا بلند بودن شلوار زیبایی و کارآمدی ندارد. برای اندازه‌گیری قد شلوار بهتر است 10 سانتی‌متر پایین‌تر از کمر تا زمین را اندازه‌گیری کنید. 

تعیین فاق شلوار

یکی از مشکلاتی که برخی از شلوار‌ها دارند، فاق کوتاه آنها است که حس راحتی را می‌گیرد. برای اندازه‌گیری دقیق فاق شلوار باید از کمر تا بین تا پا را اندازه‌گیری کنید. 

دمپا شلوار

برای اندازه گیری دمپا شلوار ابتدا مچ پا را اندازه‌گیری کنید و بر اساس دمپای مورد نظرتان دمپا را تعیین کنید. سعی کنید مقدار دور مچ را درست اندازه بگیرید که پاشنه پایتان عبور کند. 

کمر شلوار

باریک‌ترین قسمت کمر را در نظر بگیرید و ده سانتی‌متر پایین‌تر بروید تا بتوانید کمر شلوار را اندازه‌گیری کنید. 

اندازه‌گیری باسن

برامده‌ترین قسمت را در نظر بگیرید و متر را کاملا روی آن فیکس کنید تا اندازه درست را بیابید. 

اندازه‌گیری ران

برای اندازه‌گیری دور ران تنها کافیست که قسمت بالای ران را اندازه‌گیری کنید

اندازه‌گیری دور زانو و بلندی زانو

برای اندازه‌گیری دور زانو کافی است که متر را به راحتی دور زانو بپیچانید و اندازه بگیرید. برای اندازه‌گیری بلندی زانو نیز از قسمت بند کمر تا زیر کشکک زانو را اندازه‌گیری کنید. 

با اندازه‌گیری این آیتم‌ها برای مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری می‌توانید با استفاده از این جدول سایز خود را نیز تعیین کنید.

پارچه مانتو اداری

همانطور که مشاهده کردید، برای تعیین مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری کافی است که چندین مورد را بررسی کنید و دقیق اندازه‌گیری کنید و علامت بزنید. اما همانطور که گفته شد برای اینکه کمترین مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری را داشته باشید، بهتر است تا نکاتی را که در قسمت بعدی به آن اشاره می‌کنیم، مورد توجه قرار دهید. 

نکات مهم برای اندازه‌گیری و تعیین مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری

برای تعیین میزان پارچه تنها اندازه گیری کافی نیست، بلکه مهم‌تر از اندازه‌گیری دقت در اندازه گیری کردن است. در این بخش به شما آموزش می‌دهیم که برای تعیین دقیق مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری چگونه اندازه‌گیری کنید.

  • نکته مهم این است که نباید خیلی در هنگام خرید لباس به سایز توجه نکنیم، چرا که سایز هر کشور و یا حتی هر کارخانه‌ای به دلیل تفاوت در دوخت مانتو‌ها با همدیگر متفاوت خواهد بود و ممکن است مانتو سایز 42 یک شرکت مناسب شما باشد، اما بر اساس جدول سایز شما 38 باشد. 
  • با توجه به جنس برخی پارچه‌ها باید توجه کرد که برخی از پارچه‌ها مثل پارچه‌های نخی آبرفت پس از شستشو دارند. آبرفت پارچه سایز را کوچکتر می‌کند و به همین دلیل ممکن است پس از اولین شستشو یا شستشو‌های بعدی لباس برای شما از کوچکتر شود به همین دلیل پس از انتخاب پارچه مورد نظر و بررسی ویزگی‌های آن پارچه به دنبال مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری باشید و بدون توجه به ویژگی‌های پارچه و بدون تحقیق تصمیم‌گیری نکنید. 
  • در هنگام اندازه‌گیری دقت کنید که متر تاب نداشته باشد، کشیده نشود، گره نخورد و تا نشود؛ چرا که در اندازه‌گیری نهایی شما اثر می‌گذارد و ممکن است مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری را کم و یا زیادتر از حد ممکن نشان دهد. 
  • در هنگام اندازه‌گیری متر را خیلی شل و رها در دست نگیرید و یا خیلی نکشید که در محاسبات شما مشکل ایجاد شود. همچنین بهتر است از یک متر دقیق و استاندارد استفاده کنید؛ چون متر غیر استاندارد ممکن است بر محاسبه نهایی شما و مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری تغییر ایجاد کند. 

حرف آخر

همانطور که ملاحظه کردید برای تعیین مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری لازم است تا به نکات مهمی توجه کنیم و با دقت فراوان قسمت‌های مختلف را اندازه گیری و یادداشت کنیم. برای تعیین مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری در ابتدا باید پارچه مناسب را انتخاب و بعد اقدام به دوخت کنید. 

ما در شرکت گوهربافت به تولید و معرفی انواع پارچه‌های زنانه و مردانه می‌پردازیم. شما می‌توانید برای تهیه هر پارچه‌‌ای با مشاوران و کارشناسان ما در واحد فروش شرکت گوهر‌بافت تماس حاصل کنید و بهترین پارچه را با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت تهیه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت و صفحات ما در شبکه‌های مجازی سر بزنید و از آخرین پارچه‌های تولید شده و بسیاری مطالب دیگر اطلاع پیدا کنید.

5/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹