بررسی 11 عامل موثر در قیمت پارچه پیراهنی نخی زنانه

بررسی 11 عامل موثر در قیمت پارچه پیراهنی نخی زنانه

تجربه ثابت کرده که پارچه‌های پیراهنی نخی همواره در بین تمامی محدوده‌های سنی در بین خانم‌ها پرطرفدار و محبوب بوده و به دلیل تنوع طرح و رنگ و ویژگی‌های فراوان، بیشتر برای تولید پوشاک و منسوجات تابستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب از شرکت نساجی گوهر‌بافت نقش جهان سعی داریم تا شما را به طور کامل با یکی از پارچه‌های مهم تابستانه یعنی پارچه پیراهنی نخی زنانه آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید. 

بررسی پارچه پیراهنی نخی زنانه 

یکی از زیباترین و پرفروش‌ترین منسوجات در بین خانم‌ها پیراهن‌ها هستند. پیراهن‌ها انواع مختلفی دارند، بعضی از آنها قد کوتاه و برخی قد بلند دارند، می‌توانند در یقه‌‌ها، آستین‌ها و دیگر بخش‌ها با همدیگر فرق داشته باشند و در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید شوند. پیراهن‌های زنانه را می‌توان از جنس پارچه‌های مختلفی مثل پارچه کرپ، پارچه نخی و… تهیه و برای استفاده در منزل، سفر، مجالس، مهمانی‌ها و… مورد استفاده قرار داد. از آنجا که پیراهن‌های زنانه بیشتر برای تابستان و یا شهرهایی با اقلیم گرم، شرجی و خشک مناسب هستند، به همین دلیل از آن‌ها بیشتر برای لباس‌ها و پوشاک تابستانه استفاده می‌شود. 

یکی از پارچه‌هایی که برای تولید لباس‌ها و پوشاک زنانه تابستانه بسیار مناسب است، پارچه پیراهنی نخی زنانه است. پارچه پیراهنی نخی زنانه یکی از پر‌فروش‌ترین و محبوب‌ترین پارچه‌ها در بین خانم‌ها است. این پارچه دارای ویژگی‌های متعددی است که این ویژگی‌ها باعث افزایش فروش و بازار گرمی این پارچه شده است. 

به طور‌ کلی پارچه‌های نخی که برای تولید لباس‌ها و منسوجات مورد استفاده قرار می‌گیرند از جنس الیاف طبیعی، مصنوعی و در برخی موارد ترکیبی با درصدهای مختلف از الیاف مصنوعی و طبیعی هستند. درصد و مقدار الیاف پنبه در پارچه‌های نخی مثل پارچه پیراهنی نخی زنانه بسیار مهم است و بر میزان کیفیت و مرغوبیت پارچه بشدت تاثیرگذار است، چرا که هر قدر مقدار الیاف طبیعی پنبه در پارچه بیشتر باشد، پارچه با کیفیت‌تر است و طول عمر بیشتری را دارد و در کل شاخصه‌های مثبت بسیار زیادی را دارد.

پارچه پیراهنی نخی زنانه بسیار سبک، خوش‌دوخت و شیک هستند و در رنگ‌های بسیار متنوع و طرح‌های جذاب و پر‌فروشی که برای همه سلیقه‌ها مناسب است، تولید می‌شود، این پارچه‌های در عرض‌های و گرماژهای مختلفی در بسیاری از کارخانه‌های تولید پارچه به تولید می‌رسند. 

ویژگی‌های پارچه پیراهنی نخی زنانه

پوشاک و منسوجات زنانه نسبت به پوشاک مردانه نیازمند به جزئیات و تنوع بیشتری هستند و به همین دلیل در فرآیند تولید پارچه‌های زنانه مختلف سعی می‌شود تا علاوه بر کیفیت و بافت پارچه به تنوع در طرح و رنگ و بررسی دقیق‌تر جزییات بیشتر توجه شود. 

مصرف بالای پارچه پیراهنی نخی زنانه به طور حتم بی دلیل نیست. وجود ویژگی‌های مهم و تاثیرگذاری که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم، تاثیر بسزایی را در فروش، بازار گرمی و محبوبیت این پارچه داشته است. 

  • کیفیت مناسب
  • خوش‌دوخت بودن
  • کاربردهای فراوان در تهیه پوشاک زنانه
  • بافت مناسب و استاندار
  • تنفس مناسب پارچه
  • خنک بودن و عرق نکردن در اثر استفاده از منسوجات
  • راحتی
  • تنوع در رنگ و طرح
  • قیمت مناسب و اقتصادی
  • تولید در شرکت‌های مختلف و دسترسی راحت به پارچه
  • استفاده از الیاف طبیعی در پارچه
  • تولید در عرض‌های متنوع
  • تولید در گرماژهای متنوع
  • پرسود و پرفروش بودن پارچه

البته نکته قابل توجه این است که بسته به نوع و درصد الیاف موجود در پارچه، کیفیت و بسیاری از ویژگی‌های پارچه متغیر خواهد بود. 

این پارچه برای تولید پوشاک و منسوجات زنانه و دخترانه چه کاربردهایی دارد؟

اگر به نام این پارچه توجه کنیم، از این پارچه بیشتر در تولید پیراهن‌های زنانه استفاده می‌شود. پیراهن‌های زنانه از آن دسته از لباس‌هایی هستند که هر خانمی در هر سن و سلیقه‌ای دوست دارد که یکی از این لباس‌ها را در کمد لباس‌هایش داشته باشد. 

اما پارچه پیراهنی نخی زنانه جدا از اسمی که دارد، برای تولید منسوجات خنک و تابستانی مختلف و متعددی نیز کاربرد دارد. از این پارچه در تولید شومیز، پیراهن‌های زنانه، مانتوهای تابستانه، شلوارهای تابستانه، دامن و تهیه بسیاری منسوجات زنانه دیگر استفاده می‌شود. 

قیمت پارچه پیراهنی نخی زنانه به چه آیتم‌‌هایی وابسته است؟

اگر پارچه پیراهنی نخی زنانه را بررسی کنیم در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که این پارچه‌ بسته به درصد الیاف تشکیل‌دهنده‌ای که دارد، قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارد و به دلیل فروش زیادی و بازار گرمی، سود بسیار زیادی را دارد و برای شرکت‌ها و تولیدکنندگان لباس و پوشاک تابستانی بسیار انتخاب مناسبی است. 

اما بطور کلی تمامی محصولات از جمله پارچه‌ها بسته به عوامل مختلفی دارای محدوده قیمتی هستند و قیمتشان تغییرپذیر است که در ادامه به بررسی مهم‌ترین این عوامل می‌پردازیم: 

تغییرات بازار

مهم‌ترین دلیل در تغییرات قیمت و نوسان بازار است. نوسان بازار که در ایران نیز بسیار دیده می‌شود، باعث می‌شود که هر محصولی از جمله پارچه پیراهنی نخی زنانه در زمانی بسیار کوتاه، دچار تغییر قیمت شود و افزایش قیمت چشم‌گیری در مدت زمان بسیار کوتاهی داشته باشد. 

بازار عرضه و تقاضا پارچه

پارچه‌هایی که بسیار پرفروش و پرطرفدار باشند، اصطلاحا بازار گرمی دارند و به همین دلیل قیمت آنها و تغییرات قیمتی پارچه کمتر از سایر پارچه‌ها و منسوجات است که این اتفاق برای مشتریان و خریداران این نوع از پارچه‌ها به نوعی حسن محسوب می‌شود. 

خرید به صورت عمده

خرید به صورت عمده از کارخانه‌ها و شرکت‌ها در هر محصولی و کالایی از جمله پارچه باعث کاهش قیمت می‌شود. خرید به صورت عمده بدین صورت است که شما با خرید مقدار زیادی پارچه، می‌توانید علاوه بر خرید پارچه مورد نظرتان، آن را با قیمتی کمتر از قیمت موجود در بازار تهیه کنید. 

کارخانه و برند تولیدکننده

کارخانه‌ها و برندهای متعددی در ایران و خارج از ایران وجود دارند که به تهیه و تولید پارچه‌های مختلف می‌پردازند. بسته به اینکه کارخانه تولید کننده پارچه چقدر در بازار نساجی معروف باشد و چه مقدار سابقه دارد، پارچه مورد استفاده نیز قیمتی متفاوت پیدا می‌کنند. به طور معمول پارچه‌هایی که متعلق به شرکت‌های نساجی معروف و به اصطلاح برند هستند، قیمت بیشتری نسبت به پارچه‌هایی برندهای تازه‌تاسیس و نوپا دارند.

پارچه پیراهنی نخی زنانه

در حال حاضر پارچه پیراهنی نخی زنانه در انواع مختلف و در بسیاری از کارخانه‌ها به تولید می‌رسد.

وارداتی بودن پارچه

یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار بر قیمت هر پارچه‌ای، وارداتی بودن پارچه‌ است. گاهی اوقات به دلیل انحصاری بودن برخی پارچه‌ها و یا تولید نشدن آن‌ها در داخل کشور، به اجبار باید پارچه‌های مورد نیازمان را از کشورهای دیگر وارد کنیم. پارچه‌های وارداتی به دلیل عواملی مثل عوارض گمرکی و… قیمت بسیار بیشتری نسبت به پارچه‌های ایرانی دارند. بعلاوه در برخی از موارد هم دیده شده است که پارچه‌های وارداتی حتی کیفیت بسیار کمتری را نسبت به پارچه‌های داخلی دارند و فقط به دلیل وارداتی بودن، قیمتشان بیشتر است. 

گرماژ پارچه

گرماژ پارچه یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در قیمت پارچه‌ است. به طوری که هر چقدر گرماژ پارچه‌ای بیشتر باشد، قیمت بیشتری دارد

عرض پارچه

عرض پارچه هم مثل قیمت پارچه از موارد تاثیرگذار بر قیمت نهایی تمامی پارچه‌ها است. 

رنگ و واریته رنگی

معمولا بیشتر پارچه‌ها را در رنگ‌های مختلفی تولید می‌کنند تا با بیشتر سلیقه‌ها همخوانی داشته باشد و بیشتر سلایق را مورد پوشش قرار دهد. پارچه پیراهنی نخی زنانه نیز واریته رنگی قابل توجهی را دارد و در رنگ‌های بسیار متنوع به تولید می‌رسد، اما همانطور که می‌دانید بیشتر پارچه‌‌ها در رنگ‌های پر‌مصرفی مثل تناژ رنگ آبی، مشکی، سفید به تولید می‌رسند و این رنگ‌ها نسبت به سایر رنگ‌ها پرطرفدار‌تر هستند به همین دلیل به طور معمول قیمت کمتری را نسبت به رنگ‌های خاص دارند.  

طرح پارچه

طرح پارچه یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار دیگر بر قیمت نهایی پارچه‌ها است. پارچه‌ها می‌توانند طرح‌های مختلفی داشته باشند که معروف‌ترین این طرح‌ها عبارتند از چهار‌خانه و راه‌راه؛ اما در مورد پارچه پیراهنی نخی زنانه طرح‌های مورد استفاده بسیار تنوع زیادی دارند. در تهیه این نوع پارچه‌ها که دارای طرح‌های تابستانی است به دلیل وجود طرح روی پارچه نسبت به پارچه ساده، پارچه نیاز دارد تا یک مرحله بیشتر را بگذراند و به همین دلیل غالبا قیمت آن بیشتر می‌شود.

همچنین در تهیه این نوع پارچه‌ها بیشتر سعی می‌شود تا از طرح‌هایی استفاده شود که اصطلاحا تابستانه باشد و رنگ‌های روشنی را در بر بگیرد. 

میزان الیاف طبیعی در پارچه

همانطور که گفتیم الیاف طبیعی باعث می‌شوند تا پارچه کیفیت و مرغوبیت بهتری را داشته باشد و باعث افزایش طول عمر پارچه می‌شود. یکی از الیافی که بسیار بر کیفیت نهایی پارچه اثرگذار است، الیاف پنبه هستند. الیاف پنبه باعث می‌شوند تا  ویژگی‌ها و شاخصه‌های مثبت بسیاری در پارچه ایجاد شوند که این ویژگی‌ها در نهایت بر بافت و قیمت نهایی پارچه اثر گذار هستند. در مورد پارچه پیراهنی نخی زنانه نیز این مطلب صادق است و هر قدر درصد الیاف طبیعی بیشتر باشد، پارچه پیراهنی نخی زنانه نیز با‌کیفیت‌تر است. 

میزان الیاف مصنوعی در پارچه

هرچقدر میزان الیاف مصنوعی در پارچه بیشتر شود باعث افت کیفیت و کاهش طول عمر پارچه می‌شود. به طور کلی پارچه‌هایی که بیشتر از جنس الیاف مصنوعی هستند و یا درصد قابل توجهی از آن‌ها را الیاف مصنوعی تشکیل داده است، قیمت کمتری نسبت را نسبت به دیگر پارچه‌ها دارند. قیمت کم این پارچه‌ها نباید باعث شود تا ما برای خرید این نوع پارچه‌ها اقدام کنیم، چرا که شاخصه‌های منفی بسیاری مثل تنفس نادرست پارچه، عرق کردن زود، طول عمر کم از مهم‌ترین شاخصه‌های منفی در این نوع پارچه‌ها هستند. 

سخن آخر

تابستان به دلیل تغییر آب و هوا و اقلیم، نیازمند به پوشاک و منسوجاتی هستیم که بهترین عملکرد را در شرایط روزهای گرم داشته باشد و باعث تولید لباس‌هایی شود که در نهایت راحتی را برای ما به ارمغان بیاورد. یکی از پارچه‌هایی که برای انواع متنوعی از لباس‌های تابستانی بسیار مناسب است، همین پارچه پیراهنی نخی زنانه است که در این مطلب از شرکت نساجی گوهر‌بافت به بررسی کامل این پارچه پرداختیم. 

تولیدی گوهر‌بافت یکی از تولیدکنندگان انواع پارچه در قطب نساجی کشور یعنی استان اصفهان است. شما می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی مختلف با مشاوران و کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید تا بتوانید بهترین پارچه‌‎‌ها را از جمله پارچه پیراهنی نخی زنانه را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید، بعلاوه با استفاده از سایت و صفحات ما در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از جدید‌ترین محصولات ما اطلاع پیدا کنید.

5/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹