چه عواملی در تعیین قیمت پارچه تترون ملحفه ای تاثیرگذارند؟

چه عواملی در تعیین قیمت پارچه تترون ملحفه ای تاثیرگذارند؟

به طور کلی پارچه ملحفه‌ای از آن دسته پارچه هایی است که تولید و فروش قابل توجهی دارد و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود؛ این پارچه‌ها در جنس‌ها، الیاف و عرض‌های مختلفی تولید می‌شود و به صورت ساده یا طرح‌دار و در رنگ‌های گوناگون و جذاب در بازار تولید و یافت می‌شود. 

کارخانه‌های نساجی و برند‌های متعددی در ایران و خارج از کشور وجود دارد که در زمینه تولید پارچه ملحفه ای (قیمت پارچه تترون ملحفه ای) فعالیت می‌کنند. در این مقاله سعی داریم که یکی از پرمصرف‌ترین و پرفروش‌ترین پارچه‌های ملحفه‌ای، یعنی پارچه تترون ملحفه را جهت شناخت بهتر آن معرفی کنیم و درباره عوامل دخیل در تعیین قیمت پارچه تترون ملحفه ای صحبت کنیم.  

پارچه تترون ملحفه‌ای و موارد استفاده آن 

این پارچه مناسب برای استفاده در لوازم و کالای خواب، بالش، لحاف، روتختی، تشک، پتو، رومیزی، رومبلی، سرویس آشپزخانه، کالای خواب و سرویس خواب نوزاد، ملحفه خانگی، هتلی و بیمارستانی، زیرانداز، عروسک‌سازی و…. از این پارچه استفاده می‌شود.

پارچه تترون ملحفه‌ای مثل دیگر اعضای خانواده تترون، به طور‌ معمول از جنس الیاف پلی‌استر ویسکوز تولید می‌شود؛ این پارچه در گرماژ‌های مختلفی بین 150 تا 180 گرم، تولید می‌شود و غالبا در عرض‌های 90، 150، 180، 200 و 300 سانتی‌متری تولید می‌شود. 

پارچه تترون ملحفه‌ای به صورت متری، عدلی و یا طاقه‌ای بفروش می‌رسد که عوامل ذکر شده قیمت پارچه تترون ملحفه ای را تعیین می‌کند. 

ویژگی‌های پارچه تترون ملحفه‌ای 

پارچه تترون ملحفه‌ای بطور کلی ویژگی‌های متعددی دارد که باعث ایجاد وجه تمایز بین این پارچه و دیگر پارچه های مصرفی نظیر تترون نخی برای دوختن ملحفه شده است که از جمله آنها می‌توان به عوامل زیر اشاره کرد؛ 

  • بافت و تراکم استاندارد
  • داشتن ظرافت و نرمی و لطافت منحصر‌به‌ فرد
  • قیمت مناسب و مقرون به‌صرفه بودن
  • ضد‌ حساسیت بودن و مناسب برای انواع پوست
  • و بروز بودن و عدم از مد‌ افتادگی
  • تولید در گرماژهای متفاوت
  • تولید در عرض‌های متفاوت
  • خنک بودن
  • تنوع طرحی و رنگی زیاد
  • عدم آبرفتگی پارچه به دلیل وجود الیاف پلی استر
  • ثبات رنگی و عدم رنگ‌ دهی به دلیل وجود الیاف پلی استر

قیمت پارچه تترون ملحفه ای 

همانطور که گفته شد، یکی از ویژگی‌های پارچه تترون قیمت مناسب آن و مقرون به‌صرفه بودن است. پارچه تترون ملحفه‌ای از دسته پارچه‌هایی است که قیمت مناسبی دارد و این قیمت مناسب یکی از عوامل بسیار مهم است که باعث تولید انبوه این پارچه شده است.

قیمت پارچه تترون ملحفه ای

از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند بر قیمت پارچه تترون ملحفه ای اثر بگذارد، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: 

ایرانی یا خارجی بودن پارچه تترون ملحفه ای

کشورهای زیادی پارچه تترون ملحفه‌ای را تولید می‌کنند، اما در کشور ما قیمت پارچه تترون ملحفه ای خارجی نسبت به پارچه تولید داخلی بالاتر است. پارچه‌های خارجی با اینکه کیفیت یکسانی با برندهای مرغوب ایرانی دارند، اما با قیمت بالاتری به‌فروش می‌رسد. 

جنس پارچه

این مورد از آن دسته مواردی است که تاثیرگذاری زیادی روی قیمت پارچه تترون ملحفه ای دارد. جنس پارچه شامل الیاف مورد استفاده در پارچه، نرمی و لطافت پارچه و تراکم بافت پارچه است، این سه شاخصه می‌تواند در قیمت پارچه تاثیر بسزایی داشته باشد. 

الیاف پنبه استفاده شده

هرچه میزان الیاف پنبه‌ای بیشتر باشد، به تبع پارچه گران‌تر است و مرغوبیت بیشتری دارد. 

میزان الیاف پلاستیک استفاده‌ شده

هرچه میزان پلاستیک مورد استفاده در پارچه بیشتر باشد، پارچه مرغوبیت کمتری دارد و براق‌تر بوده و قیمت پایین‌تری دارد. 

نرمی و لطافت پارچه

هرچه مقدار الیاف پنبه‎‌ای در پارچه بیشتر باشد، پارچه نرمی و لطافت بیشتری دارد و در نتیجه قیمت بیشتری دارد. همچنین در اثر شستشو‌ها و استفاده‌های مکرر پارچه لطافت و نرمی خود را از دست نمی‌دهد و این مورد از دیگر موارد موثر بر قیمت پارچه تترون ملحفه ای است. 

رنگ و کیفیت چاپ

پارچه تترون ملحفه‌ای در رنگ‌های متعددی تولید می‌شود، اما در برخی از رنگ‌ها مثل رنگ‌های پر‌مصرف مانند تترون سفید که تولید بیشتری دارد، ارزان‌تر بوده و در رنگ‌های خاص که کمتر تولید می‌شوند، قیمت بالاتری دارد. 

ثبات رنگی

پارچه باید در‌ برابر استفاده و شستشو‌های مکرر زیبایی و رنگ خود را به میزان قابل توجهی از دست ندهد و در بازه زمانی قابل توجهی، این ویژگی‌ها را حفظ کند و این مورد می تواند در قیمت پارچه تترون ملحفه ای تاثیرگذار باشد. 

ساده یا طرح‌دار بودن پارچه

پارچه‌های طرح‌دار به دلیل اینکه کار بیشتری برای تولید بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد، قیمت بیشتری نسبت به پارچه‌های ساده دارند. 

گرماژ، وزن و عرض پارچه

یکی دیگر از عوامل موثری که در تعیین قیمت پارچه تترون ملحفه ای تاثیرگذار است، وزن و عرض آن است.

خرید به صورت عمده

اگر خرید به صورت عمده باشد، قیمت خرید پایین تر است و و با قیمت کمتری به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

برند و کارخانه تولید‌کننده

کارخانه و برند تولیدی که سابقه زیادی دارند و اعتبار و محبوبیت بیشتری در بین فروشندگان و خریداران دارند و در نتیجه قیمت پارچه تترون ملحفه ای آنها نسبت به برندهای نوپا بالاتر است

قیمت پارچه تترون ملحفه ای

کارخانجات و برند‌های تولیدکننده پارچه تترون ملحفه‌ای 

کارخانه‌ها و برندهای متعددی در حال فعالیت هستند که مهم‌ترین پارچه‌های تولیدی در کارخانجات نساجی در شهر‌های اصفهان، بروجرد، یزد، اردکان و مشهد تولید می‌شود. 

اما پارچه‌های تترون ملحفه‌ای تولیدی در استان‌های اصفهان و یزد جزو معروف‌ترین و با کیفیت‌ترین پارچه‌ها در بین تولیدات دیگر کارخانه‌های کشور است. 

در بین کشورهای تولید‌کننده تترون در دنیا، تترون ژاپنی، چینی و تایلندی نیز جزو رده تترون‌هایی‌اند که مرغوبیت بالایی دارند. 

کیفیت پارچه‌های تترون خارجی بالاست، اما پارچه‌های تولیدی در ایران نیز بسیار با کیفیت بوده و از این نظر، تفاوت فاحشی با‌هم ندارند و تقریبا می‌توان گفت که یکسان هستند ولی پارچه تترون ملحفه‌ای خارجی قیمت بالاتری نسبت به نمونه ایرانی دارد.

همکاران ما در شرکت گوهربافت نقش جهان این آمادگی را دارند تا پارچه تترون ملحفه‌ای را در انواع طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و بنا به نیاز شما تولید کنند، فقط با ما تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش فروش شما را برای خریدی شگفت‌انگیز راهنمایی کنند.

4/5 (2 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹