چرا تترون بهترین پارچه برای دوختن پیراهن مردانه است؟

چرا تترون بهترین پارچه برای دوختن پیراهن مردانه است؟

همانطور که از نام این پارچه مشخص است، پارچه تترون پیراهنی بیشتر در تولید پیراهن‌ بخصوص پیراهن مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدار‌ترین پارچه‌هاست. علاوه بر آن، از این پارچه می‌توان در تولید و دوخت انواع دیگر لباس و پوشاک استفاده کرد. تترون، با توجه به الیاف آن، دو نوع می‌باشد: نوع اول که در آن الیاف پنبه‌ای بیشتر و در نوع دوم الیاف مصنوعی بیشتری بکار می‌رود. در تولید پارچه تترون پیراهن مردانه، با توجه به عملکرد آن، معمولا از پارچه‌هایی استفاده می‌شود که دارای الیاف پنبه بیشتری است.

پارچه تترون پیراهنی، در عرض‌های 150 و 190 سانتی‌متر و گرماژ‌های مختلف و همچنین، در رنگ‌بندی‌ها و طرح‌های متعدد و متنوعی تولید می‌شود که مناسب برای پیراهن‌‌های مردانه و همچنین پیراهن‌های زنانه است.

ویژگی‌های پارچه تترون پیراهن مردانه

پارچه تترون پیراهنی دارای لطافت و نرمی قابل توجهی است، این پارچه خنک و سبک است و این ویژگی بیشتر در فصل‌های گرم سال یعنی بهار و تابستان مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین این خاصیت باعث جلوگیری از ایجاد حساسیت نیز می‌شود و به نوعی این پارچه ضد حساسیت است.

پارچه تترون پیراهنی، دارای واریته رنگی بالایی است و در بیشتر رنگ‌ها تولید می‌شود، اما در رنگ‌های پرمصرف و پر‌طرفدار مثل آبی، سفید تولید بیشتری دارد. 

پارچه تترون پیراهنی، از مد نمی‌افتد و همواره مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

این پارچه از درصد ویسکوز بالاتری نسبت به فیلامنت برخوردار است به طوری که حدودا 60% ویسکوز و 40% فیلامنت دارد و به این دلیل، پارچه تترون پیراهنی مرغوب، براق نیست؛ در جنس‌های نامرغوب این پارچه، مقدار فیلامنت از الیاف ویسکوز بالاتر بوده و به نوعی می‌توان گفت که درصد‌ها برعکس است. 

پارچه تترون پیراهن مردانه، مقاومت بالایی در برابر مواد شوینده و آب داغ و سایش دارد. 

همچنین، پارچه تترون پیراهنی مقاومت مناسبی در‌برابر چروک شدن دارد به طوری که در اثر استفاده طولانی و مداوم همچنان فرم خود را حفظ کند. 

ویژگی‌های ذکر شده باعث شده‌ است که، این پارچه فروش قابل توجه و بالطبع تولید زیادی داشته باشد و کارخانجات نساجی فراوانی این پارچه را تولید کنند. 

معایب پارچه تترون پیراهن مردانه

مهم‌ترین ویژگی منفی پارچه‌های خانواده تترون، آبرفت آنهاست که البته پارچه تترون ملحفه‌ای کمترین میزان آبرفت را دربین انواع پارچه تترون دارد.

پارچه تترون سفید 

آبرفت به طوری است که پس از چندبار شستشو، لباس سایز اصلی خود را از دست می‌دهد و سایز کوچکتری را پیدا می‌کند. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است که قبل از دوخت‌ و‌ دوز آن را یکبار با آب سرد آب‌کشی کنیم، همچنین باید برای شستن آن همیشه باید از آب سرد استفاده کنیم.

موارد استفاده پارچه تترون پیراهنی

این پارچه غالبا در تولید پیراهن مردانه، مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین به دلیل ویژگی‌های آن و همچنین عدم ایجاد حساسیت و جلوگیری از عرق کردن، نرمی و لطافت قابل توجه، پارچه تترون پیراهنی را می‌توان مورد استفاده در لباس نوزادان و کودکان نیز  قرار داد.

انواع پارچه تترون پیراهن مردانه

پارچه تترون پیراهن مردانه در‌ واقع دو نوع است: 

پارچه تترون پیراهنی طرح‌دار

که البته در این دسته‌بندی، پارچه تترون پیراهنی طرح‌دار نیز انواعی دارد که شامل: پارچه تترون پیراهنی چهارخانه، پارچه تترون پیراهنی راه‌راه، پارچه پیراهنی چاپی است.

پارچه تترون پیراهنی کشی

در پارچه تترون پیراهنی کشی، یک سری الیاف مصنوعی بنام الیاف اسپاندکس یا نخ لاکرا استفاده می‌شود که باعث ایجاد خاصیت کششی، در پارچه پیراهنی می‌شود.

پارچه تترون نخی

پارچه تترون پیراهن مردانه کشی، در دو نوع ساده و طرح‌دار، تولید می‌شود که خاصیت کششی در این نوع پارچه، به سه صورت اتفاق می‌افتد: 

  1. تارکشی رخ دهد، یعنی پارچه فقط از طول کش بیاید.
  2. پودکشی رخ دهد، یعنی پارچه تنها از عرض خاصیت کششی داشته باشد مثل پارچه کتان کش.
  3. از دو سمت کش بیاید، یعنی هم از عرض و هم از طول خاصیت کششی داشته باشد. 

پارچه تترون پیراهنی ساده

پارچه تترون پیراهن مردانه ساده، در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود و در یکسری از رنگ‌های پرمصرف مثل مشکی، سفید، آبی، آبی کاربنی نیز بیشتر تولید می‌شود.

قیمت پارچه تترون پیراهن مردانه

بعلاوه وابسته به یک سری عوامل است، که به بعضی از انها اشاره می‌کنیم:

قیمت پارچه تترون پیراهن مردانه

  • گرماژ یا وزن پارچه
  • شرکت یا برند تولیدکننده پارچه 
  • عرض پارچه
  • بافت یا تراکم مناسب 
  •  استاندارد پارچه
  • مقدار آب رفتگی پارچه
  • رنگ مورد استفاده قرار گرفته
  • ثبات رنگی پارچه 
  • مقدار الیاف طبیعی استفاده شده، مثل ویسکوز، پنبه 
  • مقدار الیاف مصنوعی استفاده شده مثل پلی‌استر ویسکوز، فلامنت 
  • خرید کردن به صورت عدلی یا طاقه‌ای
  • خرید به صورت عمده 
  • مقاومت در برابر شستشو و آب داغ
  • ضد حساسیت بودن
  • مقاومت در برابر سایش
  • خنک بودن
  • سبک بودن
  • مقاومت در برابر چروک شدن
  • حفظ آراستگی پارچه بعد از چند ساعت استفاده و… . 

باید توجه داشته باشید که قیمت پارچه تترون خارجی خیلی از پارچه تترون داخلی گرانتر بوده و شاید حتی دو برابر قیمت را داشته باشد. 

کارخانجات تولیدکننده پارچه تترون پیراهن مردانه

این پارچه به دلیل فروش بالایی که دارد تولید تولید بالاتری نسبت به دیگر پارچه‌های این خانواده دارد و کارخانجات نساجی و تولید پارچه متعددی این محصول را تولید می‌کنند که عمدتا در استان اصفهان و یزد قرار دارند.

همچنین کشورهای چین، تایلند و ژاپن نیز از کشور‌های مهم تولیدکننده پارچه تترون پیراهنی با کیفیت مناسب هستند که پارچه تترون را در طرح‌های مختلف تولید می‌کنند.

برای مثال، پارچه تترون تایلندی در طرح‌های ساده، فلورا، آکسفورد، آلاتکس و تی‌تی‌آی و پارچه تترون ژاپنی در طرح یوروتکس معروفترین پارچه‌های تترون پیراهنی را تولید می‌کنند.

ما در شرکت گوهربافت نقش جهان این آمادگی را داریم تا انواع پارچه تترون پیراهن مردانه و زنانه را بنا بر نیاز و سفارش شما تولید کنیم کافی است با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

4/5 (3 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹