ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر بفرد پارچه تترون کجراه

ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر بفرد پارچه تترون کجراه

امروزه پارچه‌های پرکاربرد و متنوع نسبت بسیار پارچه‌ای دیگر بازار گرمی قابل توجهی دارند و می‌توانند منبع درآمد قابل توجهی برای افراد فعال در صنعت نساجی رقم بزنند.

یکی از پارچه‌های مناسب در بازار، پارچه‌ کجراه است. پارچه کجراه بسیار متنوع است و به صورت پارچه تترون کجراه، پارچه ترگال کجراه، پارچه کجراه بیمارستانی و… به تولید می‌رسد. 

در این مطلب سعی داریم به یکی از انواع پارچه‌های کجراه یعنی پارچه تترون کجراه بپردازیم پس با ما همراه باشید. 

پارچه کجراه چیست؟

اگر بخواهید که پوشاک و منسوجات متنوعی را بدوزید، حتما به پارچه‌های مختلفی نیاز دارید. اما شما می‌توانید این مشکل را با استفاده از پارچه‌های کجراه حل کنید. پارچه‌های کجراه یکی از پرکاربرد‌ترین پارچه‌های مصرفی برای تولید منسوجات مختلف است. این پارچه در انواع متنوعی تولید شده و توسط کارخانجات بسیاری در ایران و خارج از ایران به تولید می‌رسد. ویژگی‌ها و شاخصه‌های مثبت فراوان، تنوع، کیفیت مناسب، کاربردی بودن و از همه این‌ها مهم‌تر بافت ویژه‌ای که این پارچه دارد، باعث شده تا این پارچه در زمره یکی از محبوب‌ترین پارچه‌های بازار لقب بگیرد. 

نام این پارچه دقیقا به بافت خاص آن اشاره می‌کند. به بیان ساده پارچه کجراه با خطوطی کج یا مورب بافته شده است و دارای تار و پود متفاوتی است. تفاوت بافت بین پارچه‌های ساده و پارچه‌های کجراه بسیار ساده قابل تشخیص است. 

برای تولید کجراه‌های مختلف، مثل سایر پارچه‌ها از درصدهای مختلفی از الیاف مصنوعی یا طبیعی مختلف مثل پلی‌استر، کتان و پنبه استفاده می‌شود. پنبه یکی از الیافی است که در تمام کجراه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و وابسته به نوع پارچه کجراه مقدار الیاف مصرف‌ شده آن بین 20 تا 100 درصد متغیر است.

یکی از مشهور‌ترین پارچه‌های کجراه بازار، پارچه کجراه 30-70 است؛ با توجه به نام این پارچه می‌توان گفت که این پارچه کجراه دارای 30% الیاف پنبه و 70% الیاف پلی‌استر است. 

همانطور که به آن اشاره شد، پارچه‌های کجراه دارای انواع متنوع و ویژگی‌های فراوانی هستند که در ادامه این ویژگی‌ها و کاربردهای عمومی پارچه‌های کجراه را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

ویژگی‌های عمومی و کاربردهای پارچه‌های کجراه چیست؟

پارچه‌های کجراه جزو پارچه‌های پرکاربرد و پرمصرف صنعت نساجی است و از این پارچه می‌توان در تهیه و تولید پوشاک و منسوجات مختلف استفاده کرد. 

همانطور که متوجه شدید ویژگی منحصر به فرد پارچه‌های کجراه بافت ویژه آنهاست، اما این پارچه‌ ویژگی‌های بسیار متفاوتی دارد که این ویژگی‌ها بر کیفیت پارچه اثر می‌گذارند. مقاومت بالا، وجود الیاف پنبه، کاربردهای متنوع، مناسب برای تولید لباس‌کار، تنوع در رنگ و طرح، تنوع در پارچه‌های تولیدی و … تنها چند مورد از مواردی هستند که به ویژگی‌های مهم پارچه‌های کجراه اشاره می‌کنند. 

از پارچه‌های کجراه برای تولید لباس کار، یونیفرم مدارس، لباس‌ پزشکی و کادر درمان، یونیفرم‌های اداری، شلوار کردی، لباس و منسوجات بیمارستانی و …. استفاده کرد. 

معرفی انواع پارچه‌های کجراه

همانطور که تا اینجا کار متوجه شدید، پارچه‌های کجراه دارای تنوع زیاد و در جنس‌های مختلفی به تولید می‌رسند. از مهم‌ترین پارچه‌های کجراه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در ادامه به بررسی و معرفی یکی از پرطرفدار‌ترین پارچه‌های کجراه یعنی پارچه تترون کجراه می‌پردازیم. 

پارچه تترون کجراه

در واقع این نوع پارچه به پارچه‌های تترونی گفته می‌شود که دارای بافت مورب و کج هستند. در واقع همین بافت منحصر به فرد باعث تفاوت این پارچه تترون با سایر تترون‌ها شده است. پارچه تترون کجراه در عرض‌ها و گرماژهای مختلف و در کارخانه‌ها و تولیدی‌های مختلف پارچه تولید می‌شود و دارای ویژگی‌های مهم و فراوانی است.

پارچه تترون کجراه

همانطور که گفته شد، پارچه‌های کجراه کاربردهای فراوانی دارند و پارچه تترون کجراه نیز جزو پارچه‌های پرکاربرد است و در تولید پوشاک، لباس و منسوجات مختلف در تولیدی‌های صنعتی لباس و دوزندگی‌های سطح شهر به کار می‌رود. 

نکته شایان توجه این است که پارچه‌های تترون کجراه را نه می‌توان جزو پارچه‌های تترون در نظر گرفت و نه جزو پارچه‌های کجراه

ویژگی‌های پارچه تترون کجراه

از ویژگی‌های مهم پارچه‌های تترون کجراه می‌توان به بافت ویژه و به خصوص این پارچه، ضد حساسیت بودن، کاربردی بودن، تنوع در رنگ و طرح، مورد استفاده در تهیه لباس‌، پوشاک و منسوجات مختلف، کیفیت مناسب، طول عمر مناسب، ثبات رنگی، بافت استاندارد و… اشاره کرد. این پارچه بازار گرمی بسیار مناسبی دارد و در زمره پرسودترین پارچه‌ها در سطح بازار است.

پارچه تترون کجراه چه کاربردهایی را دارد؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه‌های کجراه کاربردی بودن آن و استفاده در مصارف مختلف از این پارچه‌ها است. پارچه تترون کجراه نیز از این قاعده مستثنی نیست و در تهیه انواع لباس‌ها، پوشاک، منسوجات، اکسسوری‌های مختلف استفاده می‌شود. 

معرفی پارچه تترون کجراه تایلند

پارچه تترون کجراه تایلند که یکی از پارچه‌هایی است که به تازگی تولید شده و با نام TTI نیز معروف است. 

کیفیت و مرغوبیت قابل توجه و بسیار بالا، نرمی و لطافت، زیر‌دست مناسب، مقاومت و استحکام بالا و… از شاخصه‌های مثبت این پارچه است که به تازگی به تولید رسیده است.

قیمت و خرید پارچه تترون کجراه

قیمت خرید هر پارچه‌ای از جمله پارچه‌ تترون کجراه وابسته به عوامل متغیر و تاثیرگذار در تولید آن است. عواملی اثرگذار مثل خرید عمده، وارداتی بودن پارچه، برند و یا کارخانه تولیدکننده پارچه، درصد الیاف طبیعی، درصد الیاف مصنوعی، کیفیت پارچه، رنگرزی مناسب، بافت استاندارد، طول عمر مناسب، تل شدن پارچه، آبرفت پارچه، ثبات رنگی، طرح و رنگ پارچه و… . 

شما می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان و مشاوران ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید و بهترین و با‌کیفیت‌ترین پارچه تترون کجراه را با قیمت مناسب و مستقیم از تولید کننده تهیه کنید. 

برندها و کارخانه‌های تولید کننده پارچه تترون کجراه

این پارچه در کارخانه‌های زیادی در ایران و خارج از ایران به تولید می‌رسد و طرفداران زیادی دارد. 

پارچه تترون کجراه می‌تواند انتخاب مناسبی برای کارخانه‌های نساجی و تولیدکنندگان پارچه باشد؛ چرا که سود خوبی از تولید آن حاصل می‌شود. از کارخانه‌های ایرانی تولید کننده پارچه تترون می‌توان به کارخانه‌های موجود در استان‌های تهران و اصفهان و یزد اشاره کرد.

گوهربافت نقش جهان نیز یکی از تولید کننده‌های عمده انواع پارچه کجراه است و مزیت آن نسبت به دیگر تولید کنندگان تولید پارچه با توجه به نیاز و سفارش مشتری در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

سخن آخر

پارچه‌های کجراه از جمله پارچه تترون کجراه از پرمصرف‌ترین، پرسود‌ترین و پرطرفدارترین پارچه‌ها در سراسر جهان است و دارای ویژگی‌ها و شاخصه‌های مثبت فراوانی است. 

شرکت گوهر‌بافت یکی از شرکت‌های با اصالت و سابقه‌دار در تولید پارچه و منسوجات نساجی واقع در قطب نساجی کشور یعنی استان اصفهان است که دارای بیش از چهل سال تجربه و فعالیت در صنعت نساجی است.

4.5/5 (2 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹