بررسی فاکتورهای موثر بر بازار پارچه پیراهن مردانه

بررسی فاکتورهای موثر بر بازار پارچه پیراهن مردانه

همیشه برای خرید یک کالا به بررسی چند ویژگی مهم و عمومی بیشتر دقت می‌شود. ویژگی‌هایی مثل کیفیت کالا، اعتبار برند و کارخانه تولیدی، رضایت مشتریان، میزان تقاضا و … . همانطور که گفته شد میزان تقاضا یا بازار گرمی یک کالا می‌تواند از عوامل تاثیرگذار باشد، چرا که مشخص می‌کند که این کالا آیا برای مصرف کنندگان قبلی مناسب بوده و توانسته رضایت مشتری را به دست بیاورد یا خیر؛ این ویژگی می‌تواند بر فروش و عملکرد محصول اثر مستقیم داشته باشد. 

در این مطلب سعی داریم به بررسی یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدار‌ترین پارچه‌های مصرفی یعنی پارچه پیراهن مردانه بپردازیم؛ همچنین در ادامه به بررسی انواع پارچه‌های پیراهن مردانه، دلیل محبوبیت پارچه پیراهن مردانه، قیمت پارچه پیراهن مردانه و مهمتر از همه بررسی بازار پارچه پیراهن مردانه می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید. 

بررسی پارچه پیراهن مردانه 

پارچه پیراهنی مردانه یکی از پرفروش‌ترین، محبوب‌ترین و متنوع‌ترین پارچه‌ها است و همانطور که از نامش نیز پیداست برای تولید یکی از اساسی‌ترین پوشاک مردانه یعنی پیراهن‌ مردانه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف بکار می‌رود. 

تنوع پیراهن‌های مردانه در رنگ، طرح، سایز، الیاف مصرفی و… بسیار زیاد است و از پارچه‌های متنوعی می‌توان برای تولید پیراهن‌های مردانه استفاده کرد؛ به همین دلیلی نمی‌توان جنس ویا نام دقیق و مشخصی را برای آن مشخص کرد. پارچه پیراهنی مردانه می‌تواند از جنس الیاف مصنوعی یا الیاف طبیعی باشد و در جنس‌های مختلفی مثل فیلامنت، پلی‌استر ویسکوز، کتان و… به صورت خالص و یا ترکیبی از دو یا چند الیاف دیگر طبیعی یا مصنوعی تولید شود. 

پارچه‌های پیراهنی مردانه به دلیل استفاده و کاربردهای مختلفی که دارند در عرض‌ها و گرماژهای مختلف به تولید می‌رسند. 

در تهیه پیراهن مردانه می‌توان از پارچه‌های مختلفی مثل انواع مختلفی از پارچه تترون پیراهنی که مختص برای تهیه پیراهن مردانه است مثل پارچه تترون فلورا، پارچه تترون کشی، پارچه ترگال، پارچه کتان، پارچه جین یا لی، پارچه جناغی، پارچه دنیم، پارچه ملانژ، پارچه ژاکارد، پارچه فلانل، پارچه ماهوت، پارچه پوپلین و… استفاده کرد. 

تنوع برای تهیه این پارچه به قدری بالاست که باعث ایجاد بازار پارچه پیراهن مردانه بسیار مناسبی برای این پارچه در سراسر جهان شده‌است؛ البته لازم به ذکر است که علاوه بر تنوع پارچه‌های مصرفی موارد دیگری مثل ویژگی‌ها و شاخصه‌های مثبت فراوان پارچه‌های پیراهنی در کنار کاربرد آن، این بازار را برای این پارچه به ارمغان آورده است. 

انواع پارچه پیراهن مردانه

همانطور که متوجه شده‌اید به این نکته اشاره کردیم که برای خرید پارچه‌های پیراهنی به دلیل تنوع زیادی که این پارچه دارد، می‌توان پارچه‌های مختلفی را وابسته به موارد مصرف، کاربرد، بودجه مالی، شرایط آب و هوایی و… انتخاب کرد. 

در ادامه این بخش به بررسی مهم‌ترین و پرفروش‌ترین پارچه‌های مورد استفاده در تهیه و تولید پیراهن مردانه می‌پردازیم. 

پارچه تترون

شاید بتوان لقب پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین پارچه برای تولید پیراهن مردانه را به پارچه تترون داد. برای تهیه پیراهن مردانه و همچنین پیراهن‌های زنانه می‌توان از انواع متنوعی از پارچه‌های تترون از جنس الیاف طبیعی یا مصنوعی استفاده کرد، اما تترون‌های پیراهنی مرغوب و با‌کیفیت در الیاف خود بیشتر الیاف پنبه دارند. 

پارچه تترون ویژگی‌ها و شاخصه‌های مثبت و مفید بسیار زیادی مثل ضد حساسیت بودن، مقاومت بالا در برابر چروکیدگی و مواد شوینده، به مد بودن و… را دارد، اما مهم‌ترین شاخصه منفی این پارچه آبرفت آن است.

بازار پارچه پیراهن مردانه

پارچه تترون در عرض‌ها و گرماژهای مختلفی به تولید می‌رسد و دارای رنگ‌ها و طرح‌های بسیار زیادی است. 

از پارچه‌های تترون متنوعی برای تولید پیراهن مردانه استفاده می‌شود که از انواع پارچه‌های تترون پیراهنی در تهیه پیراهن مردانه می‌توان به پارچه تترون پیراهنی ساده و طرح‌دار، پارچه تترون پیراهنی کشی، پارچه تترون فلورا، پارچه تترون ژاپن euro tex  اشاره کرد. 

پارچه جناغی

این پارچه مختص تولید پیراهن‌های مردانه است و از جنس الیاف پنبه به تولید می‌رسد در انواع مختلفی مثل پارچه جناغی مایکروبرداشت گاباردین و پارچه دنیم به تولید می‌رسد. 

ویژگی‌ قابل توجهی که این پارچه دارد آراستگی مناسب پارچه و شیک بودن و مقاومت و استحکام آن است. 

از پارچه دنیم می‌توان در تولید پیراهن‌های طرح لی نیز استفاده کرد.   

پارچه جین یا پارچه لی

یکی از پر‌طرفدارترین پارچه‌ها در بین تمام رده‌های سنی به خصوص جوانان، پارچه‌های جین هستند. از پارچه‌های جین علاوه بر تولید پیراهن‌های مردانه کاربردهای دیگری نیز دارد و می‌توان در تولید منسوجات دیگر مثل پیراهن‌های زنانه، شلوار، کیف و… در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده کرد. 

پیراهن‌های جین در کیفیت‌های مختلف وابسته به نوع مصرف و کاربردشان به تولید می‌رسند و از دسته پارچه‌های پرطرفدار هستند. یکی از عوامل موفقیت این پارچه علاوه بر ظاهر زیبا و شیک‌ بودن، مقاومت قابل توجه پارچه جین به خصوص در برابر چروکیدگی است. 

پارچه کتان

پارچه کتان از جنس الیاف گیاهی کتان و شاید بتوان گفت که مقاوم‌ترین پارچه است. پارچه کتان به دلیل الیاف پنبه فراوانی که دارد، تنفس مناسب و کیفیت بالایی را دارد. از این پارچه علاوه بر تولید پیراهن مردانه می‌توان در تهیه لباس و پوشاک زنانه و مردانه دیگر نیز استفاده کرد.

پارچه فلانل

یکی از پارچه‌های ضخیم که در تولید پیراهن‌های مردانه مورد استفاده قرارمی‌گیرد و به دلیل ضخیم بودن بیشتر برای فصول سرد یعنی پاییز و زمستان مناسب است. این پارچه بسیار مناسب، نرم و شیک است و در انواع مختلفی اعم از فلانت، فلانل گیاهی، فلانل کتان و … به تولید می‌رسد. این پارچه آبرفت نیز دارد و بعد از شستشو ممکن‌است دچار آبرفت شود. 

از این پارچه پرکاربرد می‌توان در تولید لباس‌ها و پوشاک مردانه و زنانه مختلف نیز استفاده کرد. 

پارچه آکسفورد

شاید اگر اولین بار نام این پارچه به گوش شما بخورد ناخودآگاه یاد دانشگاه آکسفورد در ذهن شما جاری شود، اما نکته جالب توجه این است که دقیقا منشا این پارچه به این دانشگاه برمیگردد و اولین بار بر اساس پیراهن‌های کلاسیکی که دانشجویان این دانشگاه می‌پوشیدند، نامگذاری شد. جنس این پارچه از الیاف پلی‌استر و ریون است و دارای بافتی ریز و ضخیمی است. 

پارچه ماهوت

این پارچه از جنس الیاف طبیعی پشم شتر است. از این الیاف برای تولید لباس‌های مختلفی استفاده نمی‌شود، ولی از مناسب‌ترین پارچه‌ها برای تولید پیراهن مردانه است. 

قیمت این پارچه بسیار بالا است و جزو لوکس‌ترین پارچه‌ها است که برای تولید این پارچه با قیمت کمتر می‌توان از الیاف مصنوعی استفاده کرد. این پارچه دارای انواع مختلفی مثل ماهوت پنبه‌ای، ماهوت پشمی و… است. این پارچه ویژگی‌های مثبت بسیار زیادی را دارد و مقاوم بالایی نیز دارا است. 

علاوه بر پارچه‌های ذکر شده، پارچه‌های متنوع دیگری مثل پارچه ملانژ، پارچه ژاکارد، پارچه پوپلین و… می‌توان استفاده کرد. 

چگونه پارچه‌های پیراهنی را بشوییم؟

برای اینکه بعد از شستشو و اتو‌زدن پیراهن مردانه، پارچه کمترین آسیب را متحمل شود، باید ابتدا به ویژگی‌ها و الیاف هرپارچه‌ای توجه کنیم.برای مثال اگر پارچه‌هایی مثل تترون یا فلانل بکار ببریم، در اثر شستشو ممکن است که پارچه دچار آبرفت شود. برای جلوگیری از آبرفت پارچه بهتر است که از شوینده‌های ملایم و مناسب پارچه برای شستشو، آب سرد برای آبکشی و اتو با دمای متوسط استفاده کنیم. 

اما به‌طورکلی برای شستشو بهتر است که از شوینده‌های ملایم و مناسب استفاده کرد تا پارچه کیفیت خود را از دست ندهد و طول عمر بیشتری را داشته باشد.

بازار پارچه پیراهن مردانه
بازار پارچه پیراهن مردانه

همچنین برای افزایش طول عمر و حفظ پارچه بهتر‌است به نکاتی که بر روی برچسب در لباس حک شده است، توجه کرده و از آن پیروی کنید. 

قیمت پارچه پیراهن مردانه

پارچه‌های پیراهنی به‌ طور‌کلی دارای بازه‌ی قیمت مختلفی است در بازه‌ی ارزان تا گران طبقه‌بندی می‌شود. 

همچنین وابسته به عواملی مثل کارخانه و برند تولید‌ کننده، وارداتی بودن پارچه، مقدار الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی، کیفیت پارچه و… قیمت پارچه پیراهنی متغیر است. 

کاربردهای پارچه پیراهن مردانه

یکی از عواملی که پارچه پیراهنی بسیار مورد توجه است و در تولید بسیاری از پوشاک در تمامی رنج‌های سنی قرار می‌گیرد و در تولید شلوار، مانتو، پیراهن‌های زنانه، کیف، اکسسوری و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

بررسی بازار پارچه پیراهن مردانه

با توجه به نکاتی که در ابتدا به آن اشاره شد، حتما تا اینجا متوجه شده‌اید که این پارچه بسیار پر‌مصرف، پر‌فروش و پر‌سود است. به همین دلیل انتخاب پارچه‌های پیراهنی برای تولیدی‌های لباس می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد، چرا که به دلیل فروش بالایی که دارد می‌تواند سود قابل توجهی را به ارمغان بیاورد. 

همچنین تنوع رنگ، تنوع طرح، قیمت مناسب، تنوع پارچه‌های قابل استفاده، وجود کمپانی‌ها و شرکت‌های متعدد و متنوع، ویژگی‌های مناسب، کیفیت و مرغوبیت قابل توجه پارچه و بسیاری موارد دیگر باعث شده است تا پارچه‌های پیراهنی بازار گرمی را داشته باشند و در زمره محبوب‌ترین و پرطرفدار‌ترین پارچه‌ها باشند. 

علاوه بر موارد گفته شده، بازار پارچه پیراهن مردانه عرضه و تقاضای این پارچه در سراسر ایران و حتی در سراسر جهان بسیار بازار قوی و موفقی بوده است و بازار پارچه پیراهن مردانه عرضه و تقاضای داغ این پارچه باعث شده است تا همواره جزو صدرنشینان در فروش و خرید پارچه قرار بگیرند. 

ویژگی‌های پارچه پیراهن مردانه

وابسته به عوامل تغییر دهده‌ی بسیاری، ویژگی‌های پارچه‌های مصرفی تغییر می‌کند؛ مثلا برای تولید پیراهن مردانه از چه پارچه‌ای استفاده شده ‌است، برای چه فصلی و یا چه اقلیمی از پیراهن استفاده می‌شود، شغل و یا حرفه‌ مصرف کننده کدام است، جنس الیاف پارچه مصرفی طبیعی یا مصنوعی است و… . اما نکته شایان توجه این است که، امروزه مهندسین و محققین در رشته نساجی در تلاش‌اند تا بتوانند ویژگی‌های مناسبی و کاربردی را در پارچه‌های مختلف از جمله پارچه‌های پیراهنی ایجاد کنند. این کار باعث شده است تا همواره در تلاش باشند تا کیفیت پارچه‌ها و ویژگی‌های مثبت را افزایش و شاخصه‌های منفی پارچه‌ها مثل آبرفت، کمبود مقاومت و … را کاهش دهند. علاوه بر موارد یاد شده، اگر بخواهیم به ویژگی‌های پارچه‌های پیراهنی اشاره کنیم، به طور کلی می‌توانیم به تنوع طرح و رنگ، طول عمر مناسب، بافت استاندارد، تنوع در عرض و گرماژ، تنوع پارچه، شرکت‌های تولیدی متنوع، قیمت مناسب، کیفیت بالا، الیاف مصرفی استاندارد و… اشاره کرد. 

برند‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده پارچه پیراهنی مردانه

با توجه به اهمیت پارچه‌های پیراهنی و بازار پارچه پیراهن مردانه بسیار گرمی که در سراسر جهان از جمله ایران دارد، شما می‌توانید از بیشتر برند‌ها و شرکت‌ها پارچه‌های پیراهنی را خریداری کنید. استان اصفهان که در به قطب صنعت نساجی ایران مشهور است، یکی از برترین تولیدکنندگان پارچه‌های پیراهنی مردانه را به تولید می‌رساند. 

حرف آخر

پارچه‌های پیراهنی در تولید یکی از مهم‌ترین منسوجات و پوشاک مردانه یعنی پیراهن و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما نکته قابل توجه این است که بتوانید پارچه پیراهنی مورد نظرتان را تهیه کنید. 

شرکت گوهر‌بافت نقش جهان با 40 سال سابقه درخشان در صنعت نساجی و تولید پارچه توانسته است بستری را برای شما هموطن عزیز ایجاد کند تا بتوانید در هرجایی که هستید پارچه مورد نظر خود را با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت انتخاب و مستقیم از تولید کننده تهیه کنید. شما می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی با مشاوران و کارشناسان فروش ما در شرکت گوهر‌بافت نقش جهان تماس حاصل نمایید و علاوه بر مقایسه پارچه‌ها، بهترین خرید را داشته باشید.

5/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹