بهترین انواع پارچه پیراهنی زنانه 2022 + قیمت

بهترین انواع پارچه پیراهنی زنانه 2022 + قیمت

وقتی که واژه پیراهن زنانه را می‌شنویم، ناخود‌آگاه به یاد لباس‌ها و پوشاکی میفتیم که قد نسبتا بلندی دارند و بیشتر در جشن‌ها، مراسم‌های عروسی و دورهمی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

درست است؛ پیراهن‌‌های زنانه اصلا شبیه به پیراهن‌های مردانه نیستند. پیراهن‌های زنانه بسیار زیبا، با قدی متوسط تا بلند، به صورت آستین‌ دار یا بدون آستین دوخته می‌شود. پیراهن‌های زنانه بسیار زیبا و پر‌طرفدار بوده و در طرح‌ها، رنگ‌ها و برای سنین مختلف تولید می‌شود. از پارچه‌های پیراهنی زنانه علاوه بر تولید پیراهن‌های زنانه در تولید لباس‌‌های زنانه‌ دیگری مثل شومیز، دامن، بلوز مجلسی، لباس‌های محلی زنانه، روسری و… استفاده می‌شود.

در ادامه به بررسی انواع پارچه پیراهنی زنانه، قیمت پارچه پیراهنی زنانه، نحوه خرید پارچه پیراهنی زنانه و نکاتی کاربردی درباره این نوع پارچه خواهیم پرداخت

انواع پارچه پیراهنی زنانه

پارچه‌هایی که در تهیه پیراهن‌های زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار زیبا و در رنگ‌های و طرح‌های مختلف به تولید می‌رسند. در این نوشته سعی می‌کنیم به محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین پارچه‌های پیراهنی زنانه بپردازیم تا شما بتوانید بهترین پارچه پیراهنی زنانه را با توجه به ویژگی‌های مورد نظر انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان شرکت گوهر‌بافت تماس برقرار کرده تا آنها شما را در خریدی صحیح و مطمئن، راهنمایی کنند. 

پارچه کتان

پارچه کتان از جنس الیاف طبیعی و گیاهی کتان تولید می‌شود. پارچه پیراهنی زنانه کتان در زمره پارچه‌های نفیس است؛ چون این پارچه بسیار مقاوم و شاید بتوان گفت مقاوم‌ترین نوع پارچه است. پارچه کتان مقدار پنبه زیادی دارد، تنفس مناسبی دارد، وزن مناسبی دارد، ظریف و با کیفیت است، براق و زیباست و از همه مهم‌تر مقاومت قابل توجهی دارد. از پارچه کتان می‌توان در تولید انواع لباس‌های مردانه و زنانه برای تمامی سنین تهیه کرد. 

انواع پارچه تترون

پارچه تترون یکی از نام‌ آشنا‌ترین و پرکاربرد‌ترین پارچه‌ها است که از جنس الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی به تولید می‌رسد. این پارچه در تولید بازه متنوعی از البسه، پوشاک و دیگر لوازم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای تولید هر‌ نوع لباس مردانه و زنانه‌ در هر محدوده سنی مناسب است. 

تترون ویژگی‌های فراوانی مثل تنوع طرح و رنگ، تنوع گرماژ، ضد حساسیت بودن، سبک و خنک بودن و مقاومت و… دارد. در میان این همه ویژگی‌ و نکات مثبت، این پارچه آبرفت دارد که این آبرفت را با استفاده از روش‌هایی مثل استفاده از شوینده‌های مناسب و شستن با آب سرد می‌توان کنترل کرد.

قیمت پارچه پیراهنی زنانه

قیمت پارچه پیراهنی زنانه تترون بسیار ارزان و به صرفه است و می‌توان گفت تقریبا در تمامی کارخانه‌های نساجی در ایران و خارج از ایران به تولید می‌رسد. البته پارچه تترون جزو پارچه‌های وارداتی به کشور ما است و به دلیل این موضوع ممکن است، قیمتش متفاوت باشد. 

انواع پارچه کرپ

یکی از پارچه‌های نفیس و زیبا است که کاربرد‌های فراوانی دارد و در تولید پیراهن‌ها و لباس‌های مجلسی زنانه، کت و شلوار زنانه و یا مردانه، تونیک، لباس‌های گشاد، لباس‌های چین‌دار، لباس خواب و همچنین منسوجات دیگری مثل رومیزی، کوسن و… بسیار پر‌مصرف بوده و مورد توجه قرار می‌گیرد. پارچه کرپ از ترکیب ریون، پشم، پنبه و الیاف مصنوعی تولید می‌شود. پارچه کرپ بسیار زیبا، نرم و لطیف، براق و دارای ضخامت‌های متغیر است. 

پارچه پیراهنی زنانه کرپ در دو مدل کرپ نرم و کرپ پیچیده و در انواع متنوع، متعدد و مختلفی مثل کرپ ابریشمی که معروفترین نوع کرپ است، کرپ فلورانس، کرپ حریر، کرپ فرانسوی، کرپ پشمی، کرپ گاباردین، کرپ دوشین، کرپ لئونارد، کرپ باربی و … تولید می‌شود. 

همانطور که در ابتدا گفته شد، پارچه کرپ بسیار پر‌کاربرد است، از این پارچه می‌توان در تهیه لباس در تمامی فصول استفاده کرد. 

پارچه نخی

یکی از بهترین پارچه‌ها برای تولید لباس‌های خنک، سبک، در طرح‌ و رنگ‌های مختلفی و برای فصول گرم سال است. در تهیه پارچه نخی از الیاف طبیعی، الیاف مصنوعی یا ترکیبی از این دو استفاده می‌شود. پارچه نخی در واقع از نخ تهیه نمی‌شود، بلکه از الیاف متنوعی برای تولید آن استفاده می‌شود. 

پارچه پیراهنی زنانه نخی سبک، راحت، نرم و لطیف، خنک، مناسب برای فصول گرم سال، ضد حساسیت و سازگار با پوست، تنفس مناسب، مقاومت بالا، طول عمر بالا و شستشو راحت دارد. همچنین این پارچه قیمت بسیار مناسبی دارد، باید خاطر نشان کرد که پارچه نخی زود چروک می‌شود، خاصیت کششی و کشسانی ندارد و آبرفت نیز دارد. 

پارچه نخی در دسته پارچه‌های پیراهنی است؛ زیرا می‌توان از آن برای تولید پیراهن‌های زنانه و دیگر لباس‌های زنانه و مردانه در تمام رده‌های سنی استفاده کرد. پارچه نخی به دلیل محبوبیت در بسیاری از کارخانه‌های نساجی تولید می‌شود. 

پارچه حریر

یکی دیگر از پارچه‌های زیبا که به نرمی و لطافت شهره است، پارچه حریر است. پارچه حریر در تهیه پیراهن‌های زنانه، لباس‌های مجلسی، لباس های محلی مثل لباس زنانه کردی، شال، روسری، دامن و… استفاده می‌شود. 

پارچه حریر از دسته پارچه‌هایی است که با استفاده از روش‌های خاصی بافته و تولید می‌شود. این پارچه الگو خاص و پیچیده‌ای دارد و نهایتا باعث تولید پارچه‌های ظریف، زیبا و لطیف می‌شود که در تولید لباس‌های زینتی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارچه حریر می‌تواند از جنس الیاف طبیعی مثل پشم، پنبه و… و یا الیاف مصنوعی باشد.

انواع پارچه پیراهنی زنانه

این پارچه پیراهنی زنانه جزو پارچه‌هایی است که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و به صورت دو رو تولید می‌شود و می‌توان از هر دو سمت پارچه برای دوختن استفاده کرد و ویژگی‌هایی مثل زیبایی چشمگیر، تنوع طرح و رنگ، تنفس مناسب پارچه، نداشتن خاصیت کشسانی، براقیت قابل توجه دارد. 

پارچه حریر به دلیل بافت خاص و ویژه‌ای که دارد، بسیار آسیب‌پذیر است و باید در هنگام شستشو، خشک کردن و اتو زدن آن به نکات مهمی توجه کرد. برای مثال بهتر است که این پارچه را با شوینده‌های مخصوص و ملایم بشوییم، از سفید‌کننده‌ها استفاده نکنیم. اما بهترین راه برای شستن پارچه پیراهنی زنانه حریر با کمترین آسیب دیدگی و آب رفتگی خشکشویی کردن آن است. 

اگر برای شستن پارچه حریر از ماشین‌ لباسشویی استفاده می‌کنید، بهتر است که آن را در کیسه‌ای قرار دهید و سپس آن را بشویید تا کمترین آسیب متحمل پارچه شود.

کشور‌های هند و چین بزرگترین تولیدکنندگان پارچه حریر هستند. کشور هند در تهیه بیشتر پوشاک خود از این پارچه استفاده می‌کند و بیشترین استفاده هم در تولید لباس‌های محلی به اصطلاح عامیانه لباس هندی است. 

پارچه ویسکوز

پارچه پیراهنی زنانه ویسکوز را که بیشتر با نام پارچه ریون می‌شناسید از جنس الیاف طبیعی تولید می‌شود. این پارچه‌ ویژگی‌های فراوانی مثل وزن کم، خاصیت کشسانی مناسب، خاصیت ارتجاعی کم، تنفس مناسب، تنوع رنگ، زیبایی و براقیت و … دارد. با توجه به این ویژگی‌ها طبیعی است که از این پارچه در تولید منسوجات متعدد و متنوعی مثل پیراهن‌های زنانه، لباس‌ و پوشاک ورزشی استفاده می‌شود. 

برای شستشو پارچه ویسکوز بهتر است که از آب داغ استفاده نکنیم؛ چرا که آب داغ از طول عمر پارچه ویسکوز می‌کاهد. 

پارچه گیپور

یکی دیگر از پارچه‌های مناسب برای تولید پیراهن‌ها و پوشاک مجلسی زنانه، پارچه گیپور است. این پارچه نیز مثل پارچه حریر در تهیه لباس‌های محلی مثل لباس زنانه کردی بسیار کاربرد دارد. پارچه گیپور از دسته پارچه‌های توری و از جنس ریون یا ابریشم تهیه میشود. پارچه گیپور اولین بار در کشور فرانسه تولید شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت و سپس به سایر نقاط جهان به خصوص مناطق اروپایی گسترش یافت. پارچه پیراهنی زنانه گیپور از دسته‌ پارچه‌هایی است که همیشه طرفداران زیادی در صنعت مد دارد و برای مورد توجه بسیاری از سلیقه‌ها است و به زبان دیگر از مد نمی‌افتد. 

پارچه گیپوری شباهت بسیار زیادی با پارچه دانتل دارد. پارچه گیپور در انواع مختلفی مثل گیپور بافتنی، گیپور چرمی، گیپور مجلسی، گیپور نگین‌دار، گیپور ساده، گیپور گرید، گیپور بافتنی و گیپور فلزی تولید می‌شود. 

از پارچه پیراهنی زنانه گیپور در تهیه لباس‌های مجلسی، شال، روسری، لباس عروس و… استفاده می‌شود. 

این پارچه وزن کم، قیمت مناسب، رنگ‌های مختلف، استحکام بالا، تن خور زیبا، ضخامت بالا، تنوع و… دارد. 

شستن پارچه گیپور بسیار ساده است و می‌توان از ماشین لباسشویی برای شستن آن استفاده کرد. برای شستن این پارچه بهتر از شوینده مناسب و ملایم در دمای آب معتدل و استاندار استفاده شود؛ همچنین در هنگام اتو زدن بهتر است که آن را به صورت پشت و رو اتو زد.

پارچه گیپور در محدوده‌ی قیمتی متفاوت از ارزان‌قیمت تا گران‌قیمت تولید می‌شود، اما همانطور که گفته شد به طور کلی قیمت مناسبی دارد. 

پارچه فلامنت

پارچه فلامنت یکی از پارچه‌های بسیار پر‌مصرف است که برای تهیه بسیاری از پوشاک و منسوجات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه از جنس الیاف طبیعی و یا از جنس الیاف مصنوعی است و می‌تواند منشا گیاهی یا حیوانی داشته باشد. 

پارچه‌ پیراهنی زنانه فلامنت ویژگی‌ها و شاخصه‌های مثبت قابل توجهی مثل تن‌خور مناسب، نرمی و لطافت، راحتی، خاصیت ارتجاعی استاندارد، مقاومت بالا در برابر پرز دادن، ساییده شدن، چروک شدن و شستشو، ثبات رنگی، تنوع رنگی و… دارد. 

از پارچه فلامنت در تهیه پوشاک متنوع زنانه و مردانه در سنین مختلف از جمله پیراهن‌های زنانه، سوئیشرت‌ها و … استفاده می‌شود. 

پارچه ساتن

پارچه ساتن یکی دیگر از پارچه‌های مناسب و پرکاربرد برای تولید لباس‌ها و پوشاک مجلسی مثل پیراهن‌های زنانه و حتی لباس عروس است، همچنین از این پارچه برای تولید دیگر منسوجات مثل رومبلی، پرده و… استفاده می‌شود. 

پارچه ساتن از جنس الیاف طبیعی و مصنوعی است اما بسیاری معتقدند که پارچه ساتن فقط از جنس الیاف ابریشمی است مثل ساتن ابریشمی، اما این تفکر نادرست است، زیرا این پارچه می‌تواند از جنس الیاف پلی‌استر و نایلون نیز باشد. پارچه ساتن در انواع مختلفی مثل ساتن کشی، ساتن مبلی، ساتن آمریکایی، ساتن حریر، ساتن تافته، ساتن دوشس، ساتن کرپ و… استفاده می‌شود. 

پارچه پیراهنی زنانه ساتن ویژگی‌های مختلفی مثل براقیت، نرمی و لطافت، زیبایی و… دارد. این پارچه اولین بار در چین تولید و سپس در کشور‌های مختلفی گسترش یافت. 

برای شستشوی پارچه ساتن باید توجه کرد که جنس الیاف از چه نوع است. اگر پارچه ساتن طبیعی باشد بهتر است خشکشویی شود ولی اگر از جنس الیاف مصنوعی باشد می‌توان آن را به راحتی و با استفاده از آب سرد و شوینده‌های طبیعی شست. بهتر است برای آبکشی پارچه ساتن مصنوعی آب آن را خیلی نگیریم و پارچه را خیلی تحت فشار قرار ندهیم و به اصطلاح عامیانه پارچه را نچلانیم، چرا که باعث آسیب دیدگی و تغییر فرم پارچه می‌شود. 

پارچه پنبه‌ای

پارچه‌ پنبه‌ای از جنس الیاف طبیعی پنبه تولید می‌شود. وجود الیاف پنبه باعث ایجاد ویژگی‎‌های متعدد و قابل توجهی مثل نرمی و لطافت، تنفس مناسب، خنکی، سبکی، راحتی، کاربرد‌های متنوع و… می‌شود. 

پارچه پیراهنی زنانه پنبه‌ای به دلیل همین ویژگی‌ها می‌تواند برای فصول مختلف به خصوص فصول گرم سال مناسب و پرکاربرد باشد. 

از این پارچه علاوه برا تولید پیراهن‌های زنانه می‌توان برای تولید بسیاری از پوشاک و منسوجات مثل تیشرت، پوشاک ورزشی، کالای خواب، لباس‌های راحتی و خانگی، دامن و… استفاده کرد. 

این پارچه با توجه به این حجم از ویژگی و کاربرد قیمت مناسب و اقتصادی دارد و بسیار پرفروش است. 

قیمت پارچه پیراهنی زنانه

همانطور که در متن هم به آن اشاره کردیم، پارچه پیراهنی زنانه قیمت خیلی بالایی نداشته و قیمت آن متوسط رو به پایین و در مواردی ارزان می‌باشد. 

البته همانطور که می‌دانید قیمت هر پارچه بستگی به عوامل متعددی مثل جنس الیاف مقدار پنبه آن، ویژگی‌های منفی پارچه، برند و شرکت تولید کننده، وارداتی بودن پارچه، خرید به صورت عمده و عواملی از این دست دارد. 

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت‌ پارچه پیراهنی زنانه و دیگر پارچه‌ها با کارشناسان شرکت گوهر‌بافت تماس برقرار کنید و مشاوره دریافت کنید. 

خرید پارچه پیراهنی زنانه

در حال حاضر و با توجه به تنوع پارچه‌های پیراهنی زنانه، برند‌ و شرکت‌های مختلف و متعددی این پارچه را در داخل و خارج کشور تولید می‌کنند.

برای تهیه و خرید پارچه پیراهنی زنانه می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید تا آنها به شما راهنمایی کنند. علاوه بر این کارشناسان شرکت گوهر‌بافت به شما در انتخاب صحیح و مناسب، برای خرید انواع پارچه، راهنمایی و کمک می‌کنند تا بهترین خرید را داشته باشید.

0/5 (0 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹