معرفی پارچه کجراه مانتویی و عوامل تاثیرگذار در قیمت آن

معرفی پارچه کجراه مانتویی و عوامل تاثیرگذار در قیمت آن

مانتوهای زنانه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین منسوجات در بین خانم‌ها به ویژه خانم‌های ایرانی است. با توجه به اهمیت مانتو زنانه و تولید انبوه آنها در بیشتر کارگاه‌های تولید لباس و دوزندگی‌ها باید گفت که مانتوها بازار هدف گسترده‌ و مهمی را دارند و یکی از پرسود‌ترین منسوجات تولیدی برای کارخانه‌های تولیدکننده لباس هستند. مانتوهای زنانه در طرح‎‌ها، رنگ‌ها و پارچه‌های مختلفی به تولید می‌رسند تا تمامی سلایق را پوشش دهند. در این مطلب از گوهر‌بافت نقش جهان به بررسی صفر تا صد یکی از بهترین پارچه‌های مانتویی یعنی پارچه کجراه مانتویی می‌پردازیم؛ پس با ما تا انتها همراه باشید. 

مختصری از پارچه کجراه

اگر تا به حال پارچه کجراه خریداری کرده باشید، متوجه تفاوت بافت پارچه کجراه با دیگر پارچه‌ها می‌شوید. همانطور که از نام این پارچه مشخص است، بافت این پارچه به صورت اریب و کج است و با بافت پارچه‌های دیگر که اصطلاحا بافت ساده دارد، فرق می‌کند. 

این پارچه نام آشنا شباهت‌های بسیار زیادی به پارچه ترگال دارد و مانند پارچه ترگال بسیار پرمصرف و پرکاربرد است و در تهیه پوشاک و لباس‌های بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید بتوان اساسی‌ترین تفاوت بین پارچه ترگال و پارچه کجراه را در بافت پارچه دانست؛ چون همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره شد، بافت پارچه کجراه اریب و کج است که این بافت خاص در پارچه ترگال نیست و پارچه ترگال دارای یک بافت ساده است.

پارچه کجراه به تنهایی به 3 دسته مختلف تقسیم می‌شود و بسته به مصارف و جنس پارچه به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود: 

این پارچه‌های کجراه بسته به کیفیت، قیمت، درصد الیاف طبیعی، درصد الیاف مصنوعی و بسیاری موارد دیگر در درصدهای مختلفی از الیاف‌های مختلف به تولید می‌رسند و هر کدام آن‌ها برای تولید پوشاک و منسوجات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید بتوان گفت این پارچه می‌تواند شما را از خرید پارچه‌های دیگر بی‌نیاز کند، چرا که تقریبا شما می‌توانید هرگونه لباس، پوشاک و یا منسوجاتی را که در نظر دارید، با استفاده از این پارچه تهیه کنید. از این پارچه پرکاربرد می‌توان در تهیه لباس کار، لباس‌های اداری زنانه، یونیفرم‌ها مختلف، کت و شلوار مردانه، لباس‌های ورزشی، شلوار راحتی، لباس‌ کادر درمان بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و… استفاده کرد. 

معرفی پارچه کجراه مانتویی

بهترین پارچه کجراه برای تهیه مانتو چیست؟ پارچه کجراه مانتویی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا می‌توان از پارچه‌ کجراه برای تهیه مانتو استفاده کرد؟ اگر می‌خواهید تا جواب تمامی این سوالات را بیابید و با این پارچه کجراه به طور کامل آشنا شوید، با ما تا انتها همراه شوید. 

یکی از بهترین پارچه‌ها برای تولید مانتو‌های زنانه، پارچه‌های کجراه هستند. به دلیل اهمیت قابل توجه و محبوبیت پارچه کجراه برای تهیه مانتوهای زنانه، پارچه کجراهی که در تهیه مانتو مورد استفاده قرار می‌گیرد به پارچه کجراه مانتویی معروف شده است. این پارچه کیفیت بسیار بالایی دارد و از تراکم و ضخامت بسیار بالایی برخوردار است. این پارچه گرماژ بالایی دارد و این گرماژ بالا باعث شده تا این پارچه بیشتر برای تولید مانتوهای یونیفرم مورد استفاده قرار بگیرد. البته پارچه کجراه مانتویی را می‌توان علاوه بر مانتو برای دوخت لباس‌ها و پوشاک دیگر از جمله تولید انواع لباس اداری استفاده کرد. 

مانتوهایی که با استفاده از این پارچه به تولید می‌رسند، زیبایی چشم‌نوازی دارند و باعث می‌شوند تا شما استایلی شیک و منحصر به فرد داشته باشید؛ زیرا تمام کسانی که از این پارچه استفاده کرده‌اند، علاوه بر ویژگی‌های دیگر این پارچه به آراستگی و استایل زیبایی که این پارچه به آنها‌ داده است، اشاره داشته‌اند. 

اگر شما مانتویی بخرید که با استفاده از این پارچه دوخته شده باشد، می‌توانید تا سال‌های سال بدون آنکه تغییری در کیفیت و بافت آن احساس کنید، مثل روز اول همانطور خوش‌فرم و زیبا از آن استفاده کنید، چرا که این پارچه بسیار با کیفیت و مقاوم است و ماندگاری بالایی را دارد و به راحتی دچار تغییرات نمی‌شود و از بین نمی‌رود.

پارچه کجراه مانتویی

بسته به اینکه در تهیه پارچه کجراه مانتویی مورد نظر شما چه مقدار از الیاف طبیعی و چه مقدار از الیاف مصنوعی مصرف شده است، کیفیت نهایی و ماندگاری پارچه متغیر است. این عامل مهم در قیمت نهایی این پارچه کجراه نیز اثرگذار خواهد بود و مانتوهایی که به فرض با استفاده از پارچه کجراه مانتویی کتان به تولید می‌رسند، علاوه بر شاخصه‌های مثبت بسیار زیادی که دارند، مقاومت، کیفیت و طول عمر بیشتری نیز دارند

از این پارچه پرکاربرد می‌توان در تولید مانتوهای مختلف مثل انواع یونیفرم‌ها، انواع مانتو و شلواری‌های اداری بهره برد، بعلاوه به دلیل گرماژ بالایی که پارچه کجراه مانتویی دارد، این پارچه برای تولید مانتو در هر فصلی استفاده کرد، چرا که این مانتوهای پاییزه نیز بسیار مناسب است و امروزه در بسیاری از تولیدی‌ها بخصوص در داخل کشورمان مانتوهای پاییزه از جنس این پارچه کجراه است. 

چرا بهتر است برای تهیه مانتو از پارچه کجراه مانتویی استفاده کنیم؟

پارچه کجراه مانتویی یکی از بهترین پارچه‌ها برای تولید مانتوهای مختلف است. این پارچه ویژگی‌ها و شاخصه‌های مختلف بسیار زیادی دارد که مهم‌ترین ویژگی بافت منحصر به فرد و خاص این پارچه است که مورب و کج است. این پارچه در رنگ‌های بسیار متنوعی به تولید می‌رسد و در برخی از رنگ‌ها مثل مشکی، آبی، قهوه‌ای، سبز و سرمه‌ای توانسته است تا طرفداران بیشتری را در بین خانم‌های ایرانی کسب کند. 

همانطور که در ابتدا نیز به این موضوع اشاره شد، یکی از مهم‌ترین ویژگی پارچه‌های کجراه مصارف و کاربردهای متنوع است که این موضوع درباره‌ی پارچه کجراه مانتویی نیز صادق است. از این پارچه مانتویی مهم و پر‌مصرف می‌توان در تهیه یونیفرم‌های مختلف، لباس اداری پرسنل خانم، لباس فرم ادارات مختلف تهیه لباس فرم کارمندان فرودگاه مثل مهمانداران هواپیما و… استفاده کرد.

پارچه کجراه مانتویی در بسیاری از کارخانه‌‌ها و برندها در داخل و خارج از کشور به تولید می‌رسد و فروش و سود قابل توجهی را برای تولیدکنندگان به ارمغان می‌آورد؛ بنابراین اگر در تولیدی‌های مانتو زنانه خود نیاز به پارچه‌ای دارید که سود خوبی به همراه داشته باشد و به شما در فروش و پیشرفت‌تان کمک کند، پارچه کجراه مانتویی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. همچنین اگر قصد خرید پارچه و یا تولید پارچه کجراه مانتویی را دارید، باید به شما بگوییم که یکی از بهترین و درست‌ترین انتخاب است. 

بررسی قیمت و عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی پارچه کجراه مانتویی

برای تهیه پارچه کجراه مانتویی مثل هر پارچه دیگر، عواملی وجود دارند که باعث تغییر قیمت نهایی این پارچه پرطرفدار می‌شوند. بیشتر کسانی که درباره‌ صنعت نساجی و چگونگی تولید پارچه سر رشته‌ای ندارند، تصورشان این است که برای تولید هر پارچه‌ای کافی است تا مقداری الیاف طبیعی و یا مصنوعی را با درصد‌های مختلف و یا به صورت خالص کنار هم قرار دهیم و پارچه مورد نظرمان را تولید کنیم. این تفکر تا حدودی صحیح است، ولی تمام مراحل برای تولید پارچه نیست

علاوه بر این‌ها مراحلی بسیار زیادی وجود دارند که باعث ایجاد یکسری صفات و ویژگی‌های جدید و افزایش کیفیت و در نهایت افزایش قیمت پارچه می‌شود. عواملی مثل حضور واسطه و یا عدم حضور واسطه، وارداتی بودن پارچه، طرح‌دار بودن، رنگرزی، ثبات رنگی، رنگ پارچه، درصد الیاف طبیعی و مصنوعی تولید شده در پارچه، کارخانه و برند تولیدکننده پارچه، بازار عرضه و تقاضا، میزان آبرفت پارچه، انحصاری بودن فقط برای کشور، عدم تولید پارچه مشابه آن در داخل کشور، تنفس استاندارد، گرماژ و عرض مصرف شده، ضد حساسیت بودن و… . 

اینها تنها بخشی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه‌های مختلف از جمله پارچه کجراه مانتویی هستند. هرکدام از این عوامل می‌تواند به صورت قابل توجهی قیمت پارچه در محدوده‌ای مشخص تغییر و باعث کاهش و افزایش قیمت پارچه شود.

پارچه کجراه مانتویی قیمت به صرفه و متوسطی دارد و برای استفاده در تولیدی‌های لباس و پوشاک بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است. همین قیمت مناسب و مقرون به صرفه باعث شده است تا این پارچه بسیار مورد توجه خریداران پارچه‌های مانتویی و تولیدکنندگان مانتو‌های زنانه قرار گیرد و تحت عنوان یکی از ویژگی‌‌های پارچه کجراه مانتویی قرار بگیرد. 

سخن پایانی

امروزه بیشتر خانم‌ها اعم از شاغل و خانه‌دار بسیار به تیپ و استایل خود اهمیت می‌دهند و سعی می‌کنند که برای خرید مانتو زمان کافی اختصاص دهند تا بتوانند مانتویی را انتخاب کنند که تمام ویژگی‌های مورد نظرشان را به صورت یکجا و در یک کلکسیون کامل داشته باشد؛ اما نهایتا ممکن است نتوانند مانتو مورد نظرشان را پیدا کنند. اگر تا بحال مانتویی از جنس پارچه کجراه نداشته‌اید و یا از پارچه کجراه مانتویی برای تهیه و دوخت مانتو‌هایتان استفاده نکردید، پیشنهاد ما این است که یکبار از این پارچه زیبا استفاده کنید تا به مشتری همیشگی تبدیل شوید.  

در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت تمامی تلاشمان را کردیم تا شما را با یکی از بهترین پارچه‌های مانتویی یعنی پارچه کجراه مانتویی آشنا کنیم. 

شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت با 40 سال تجربه در استان اصفهان یکی مفتخر است یکی از با سابقه‌ترین شرکت‌های تولید پارچه در ایران است. شما می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در بخش فروش شرکت گوهر‌بافت تماس حاصل کنید و بهترین پارچه را با مناسب‌ترین کیفیت تهیه کنید. همچنین می‌توانید با دنبال کردن سایت ما و یا صفحات ما در شبکه‌های مجازی از آخرین محصولات تولیدی و آخرین اخبار نساجی کشور خبردار شوید.

5/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹