بهترین پارچه‌های خنک و کاربردی برای دوخت مانتو تابستانی

بهترین پارچه‌های خنک و کاربردی برای دوخت مانتو تابستانی

شروع فصل گرما  و آغاز تابستان روی نوع پوشش و استایل هر فرد تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود تا افراد به فکر تهیه لباس‌هایی باشند که با ویژگی‌های آب و هوای گرم و در مواردی شرجی تطابق داشته باشد. 

در این نوشته از شرکت نساجی گوهر‌بافت سعی داریم تا به بررسی مناسب‌ترین پارچه مانتو زنانه تابستانه بپردازیم و بهترین پارچه برای مانتو تابستانی را به شما معرفی کنیم؛ پس با ما تا انتها این مطلب همراه باشید. 

بهترین پارچه برای مانتو تابستانی از نظر خانم‌ها چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

ظاهر زیبا و شیک برای اکثریت خانم‌ها نسبت به آقایان از اهمیت بیشتری برخوردار است به همین دلیل شرکت‌های نساجی همواره تلاش می‌کنند تا با تولید پارچه‌های متنوع و ایجاد ویژگی‌های مثبت بیشتر در پارچه‌ها، پارچه‌هایی را به تولید برسانند که بیشتر مورد توجه خانم‌ها در تمامی سلایق قرار بگیرد. 

تولید پارچه‌های زنانه به دلیل سود و فروش قابل توجه و بسیار بالایی که نسبت به سایر پارچه‌ها دارد، یکی از تولیدات بسیار موفق در صنعت نساجی است که تا به امروز بازار خوبی را نیز به دست آورده است. بعلاوه به دلیل تنوع  فراوان پارچه‌های زنانه و تولید پارچه‌های مختلف در حال حاضر پارچه‌های فراوانی برای پوشاک و منسوجات خانم‌ها در بازار وجود دارد. 

این بازار عرضه و تقاضای بسیار مناسب باعث شده تا همه کمپانی‌ها در ایران و خارج ایران در تلاش باشند تا بهترین پارچه‌ها را برای بانوان و دختران به تولید برسانند. 

یکی از بخش‌هایی که بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه شرکت‌های نساجی قرار گرفته است، تولید بهترین پارچه برای مانتو تابستانی است که دارای تنوع فراوانی در طرح و جنس است. برای انتخاب بهترین پارچه برای مانتو تابستانی باید به ویژگی‌ها و عواملی توجه کنید تا بهترین خرید و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید. 

بهترین پارچه برای مانتو تابستانی باید تنفس بسیار مناسب و استاندارد داشته باشد و از جریان هوا را به راحتی از خودش عبور دهد تا از عرق کردن بدن در فصل گرما جلوگیری کند و بدن را خنک نگه دارد. 

تنوع طرح و رنگ در مانتوهای تابستانی زنانه خیلی مهم است، چرا که تنوع در مانتوهای تابستانی می‌تواند همه سلایق را پوشش دهد و عاملی تاثیرگذار بر افزایش فروش باشد. بعلاوه بهتر است بیشتر از تناژ رنگ‌ها و طرح‌های روشن استفاده کنیم چرا که رنگ‌های روشن بسیار کمتر از رنگ‌های تیره جاذب نور آفتاب هستند.

پارچه‌ای که در تهیه آن از الیاف طبیعی و گیاهی استفاده شود، علاوه بر کیفیت و مرغوبیت مناسب، طول عمر و مقاومت بیشتری نیز دارد. 

خنکی در کنار راحتی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید در برای داشتن بهترین پارچه برای مانتو تابستانی در نظر گرفته شود. 

یکی از ویژگی‌های مهم در تهیه هر نوع لباس و منسوجات خوش‌دوخت بودن و یا شیک بودن پارچه است، زیرا بر تیپ و استایل ما بسیار اثرگذار و مهم است. 

برای تهیه پارچه‌های تابستانی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هر فصلی وابسته به شرایط و آب و هوای مخصوصی که دارد، پوشاک و لباس‌های مناسب و خاص خودش را می‌طلبد. برای تهیه پارچه و تولید لباس در فصل تابستان باید به چند نکته مهم توجه داشت: 

از خرید لباس و پارچه‌های تیره رنگ و مشکی خودداری کنید

در فصل تابستان به علت نزدیک شدن بیشتر خورشید به زمین، گرما، نور و انرژی خورشید بیشتر از فصول دیگر حس می‌شود به همین دلیل برای انتخاب بهترین پارچه برای مانتو تابستانی باید از رنگ‌های روشن و اصطلاحا تابستانی در تهیه پوشاک و منسوجات در این فصل استفاده کرد. 

پارچه خنک، سبک و راحت بخرید

در روزهای گرم سال به دلیل گرما مشکلات فراوانی ایجاد می‌شود. عرق کردن بیش از حد، چسبیدن لباس به تن، کثیف شدن لباس و ایجاد بوی نامطبوع تنها چند مشکل از مشکلات فراوان در روزهای تابستانی است. برای تهیه بهترین پارچه برای مانتو تابستانی همواره توجه داشته باشید تا از پارچه‌ای استفاده کنید که علاوه بر مدل راحت و آزادی که دارد از الیاف باکیفیت تهیه شده باشد و تنفس پارچه بسیار مناسب و استاندارد باشد تا در این فصل گرم بدن کمتر عرق کند. 

الیاف طبیعی بهترین انتخاب هستند

پارچه‌هایی که از جنس الیافی مثل پشم، پنبه و ابریشم هستند در کنار جنس و بافت بسیار با‌کیفیتی که دارند، طول عمر و ماندگاری بالایی نیز دارند. سعی کنید هنگام خرید پارچه برای تهیه مانتو و دیگر پوشاک تابستانی از پارچه‌ای استفاده کنید که یا به طور کامل و یا درصد بالایی از بافت پارچه از جنس الیاف طبیعی و گیاهی باشد. 

معرفی بهترین پارچه برای مانتو تابستانی 

همانطور که گفتیم برای تولید و تهیه مانتوهای تابستانی تنوع بسیار زیادی در انتخاب پارچه و مدل داریم. در این بخش ما به بررسی و معرفی کامل و همه جانبه بهترین پارچه برای مانتو تابستانی می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید. 

پارچه نخی

یکی از معروف‌ترین‌ پارچه‌ها که طرفداران بسیار زیادی برای تولید پوشاک و منسوجات تابستانی دارد، پارچه نخی است. این پارچه در طرح‌ها و رنگ‌ها متنوع تولید می‌شود، عرض و گرماژ استانداردی دارد و از همه مهم‌تر جریان هوا به آسانی در این پارچه جریان دارد و مناسب هوای گرم در تابستان و اقلیم‌های شرجی یا گرم و خشک است.

بهترین پارچه برای مانتو تابستانی

جنس خنک و سبک این پارچه باعث شده تا این پارچه لقب بهترین پارچه برای مانتو تابستانی و دیگر منسوجات را کسب کند. 

علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، این پارچه در بافت خود درصد قابل توجهی الیاف طبیعی پنبه دارد و از این جهت بسیار کیفیت و طول عمر بالا و رنگ‌دهی کمی دارد. 

بزرگ‌ترین مشکلی که در پارچه‌های نخی وجود دارد، آبرفت این پارچه‌ها می‌باشد. برای پیشگیری و یا کاهش آبرفت پارچه‌های نخی بهتر است از آب سرد برای شستن و آبکشی استفاده کنیم و منسوجات نخی را با استفاده از شوینده‌های ملایم و مناسب پارچه نخی بشوییم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به شستشوی منسوجات مورد نظر بهتر است تا به اتیکت پشت لباس توجه کنیم، تا به بافت پارچه آسیب کمتری وارد شود. 

پارچه ریون

یکی از پارچه‌های بسیار خوش‌فرم و شیک که تن‌خور بسیار مناسبی دارد، پارچه ریون است. پارچه ریون از بازسازی سلولزی یا همان الیاف ویسکوز تولید می‌شود و یکی از جنس بسیار خنکی را در بین تمامی پارچه‌ها دارد. این پارچه دارای واریته رنگی است و بیشتر در رنگ‌های روشن و تابستانی به تولید می‌رسد. شاخصه‌ها ذکر شده راجع به پارچه ریون باعث شده تا این پارچه در زمره بهترین پارچه برای مانتو تابستانی قرار داشته باشد. 

پارچه ریون در حال حاضر در کارخانه‌های فراوانی در ایران و خارج از ایران به تولید می‌رسد و یکی از محبوب‌ترین پارچه‌‌ها برای تولید مانتو و پوشاک تابستانی در میان بانوان است. 

پارچه کتان

پارچه کتان یکی از خنک‌ترین و با‌کیفیت‌ترین پارچه‌هاست که از جنس الیاف گیاهی و طبیعی کتان به تولید می‌رسد. این پارچه نیز به دلیل مقاومت بالایی که در برابر کشش، سایش، پارگی، مواد شوینده مختلف، مواد اسیدی، مواد قلیایی و… دارد می‌تواند بهترین پارچه برای مانتو تابستانی شما باشد.

پارچه کتان، لقب مقاوم‌ترین پارچه را کسب کرده است. اگر تا بحال از پوشاک و منسوجات از جنس پارچه کتان استفاده کرده باشید از کیفیت و بافت این پارچه بسیار راضی بودید و تنها مشکل که با آن مواجه شدید، مقاومت کم این پارچه در برابر چروک شدن و چروک شدن سریع پارچه کتان است. برای حل این مشکل می‌توانید از نوعی پارچه کتان بنام پارچه کتان کشی استفاده کنید. 

علاوه بر موارد ذکر شده پارچه کتان جنس بسیار خنک و راحتی دارد و به دلیل تهویه درست و استاندارد پارچه مانع از عرق کردن بیش از حد بدن می‌شود. 

بنا به توضيحات و مطالب ذکر شده این پارچه می‌تواند برای خانم‌ها بهترین پارچه برای مانتو تابستانی باشد و برای تولید منسوجات مختلف در زمینه‌های دیگر مثل  ورزشی، اداری، خانگی، رسمی و… که طول عمر و کارایی بالایی داشته باشند نیز بسیار مناسب باشد. 

پارچه کرپ

یکی از پارچه‌های بسیار محبوب برای تولید مانتوهای زنانه، پارچه کرپ است. این پارچه می‌تواند از جنس الیاف طبیعی و یا الیاف مصنوعی به تولید برسد و معمولا از جنس پشم، ابریشم و یا الیاف پلی‌استر است. پارچه کرپ انواع مختلفی دارد و بسیار متنوع است و برای تولید مانتوهای تابستانه زنانه از انواع مختلفی مثل پارچه کرپ حریر، کرپ ابریشمی، پارچه کرپ مازراتی، پارچه کرپ اسکاچی و… استفاده کرد. 

هرکدام از انواع پارچه‌های کرپ علاوه بر کاربرد و شاخصه‌های مثبت، ویژگی‌های منحصر به فردی نیز دارند تا شما با جزئیات بهتر پارچه کرپ مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال پارچه کرپ مازراتی سر نمی‌خورد و تن‌خور مناسبی و تراکم بافت بسیار مناسبی دارد، پارچه کرپ ابریشمی از جنس ابریشم تولید شده و بسیار نرم، لطیف و باکیفیت است، پارچه کرپ حریر برای تولید مانتوهای گشاد بسیار مناسب است، پارچه کرپ اسکاچی به آستر نیاز ندارد و در برابر چروکیدگی بسیار مقاوم است. 

این پارچه علاوه بر تنوع و ویژگی‌های فراوانی که دارد، در رنگ‌های بسیار متنوع به تولید می‌رسد، اما برای مصرف در روزهای گرم سال بهتر است تا از رنگ‌های شاد و روشن استفاده کنید پارچه کرپ می‌تواند بهترین پارچه برای مانتو تابستانی و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد. 

پارچه لنین

پارچه لنین یکی دیگر از پارچه‌های مانتویی مناسب و با کیفیت است که برای تولید پوشاک و لباس‌های تابستانی بسیار مناسب و کاربردی است. این پارچه ترکیبی از الیاف مختلف مصنوعی و طبیعی در درصد‌های متفاوت است. برای تولید این پارچه از ترکیب الیاف پنبه، ویسکوز و پلی‌استر استفاده می‌شود.

این پارچه بسیار خنک، کاربردی، سبک، شیک و خوش‌فرم است و می‌تواند انتخاب مناسبی برای تهیه بهترین انتخاب برای مانتو تابستانی باشد و شما را در فصل تابستان از خرید مانتوهای دیگر بی‌نیاز کند. 

برای خرید بهترین پارچه برای مانتو تابستانی چه میزان باید هزینه کرد؟

همانطور که می‌دانید بسته به جنس و عوامل تاثیرگذار دیگر، قیمت هر کالایی تغییر می‌کند. که در این بخش به بررسی این عوامل تاثیرگذار می‌پردازیم. 

جنس و درصد الیاف تشکیل دهنده

وجود الیاف طبیعی علاوه افزایش کیفیت و مرغوبیت پارچه، باعث ایجاد ویژگی‌های مثبت فراوان مثل خنکی و راحتی بیشتر می‌شود. علاوه بر این‌ها پارچه‌هایی که از الیاف طبیعی تهیه شده باشند طرفداران و به تبع فروش بیشتری را دارند. به همین دلایل افزایش درصد الیاف طبیعی در پارچه‌های مختلف باعث افزایش قیمت نهایی پارچه می‌شود. 

برند و کارخانه تولیدکننده پارچه

کارخانه‌های بسیار زیادی در صنعت نساجی به تولید پارچه‌‌های مختلف می‌پردازند، اما کارخانه‌های قدیمی و با اعتبار و یا برندهای خارجی به طور معمول باعث افزایش قیمت نهایی پارچه می‌شود. بعلاوه شما می‌توانید بهترین پارچه برای مانتو تابستانی  مورد نظرتان را از شرکت‌های معتبر راحت‌تر انتخاب کنید.

خرید عمده

خرید عمده پارچه می‌تواند بر کاهش قیمت پارچه تاثیر داشته باشد، بنابراین اگر تولیدی لباس دارید، بهترین کار این است که پارچه را به طور عمده از شرکت‌های نساجی تهیه کنید. 

رنگ و طرح پارچه

به طور کلی پارچه‌ها در رنگ‌‌ها و طرح‌های پرطرفدار و پرفروش قیمت کمتری نسبت به رنگ‌ها و طرح‌‌های خاص دارد. 

عرض و گرماژ پارچه

استفاده از گرماژ و عرض مناسب پارچه می‌تواند در فرم و شکل نهایی لباس بسیار اثرگذار است. یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه عرض و گرماژ آن است و به طور معمول با افزایش این دو به تبع قیمت نهایی پارچه نیز بیشتر می‌شود. 

وارداتی بودن پارچه

پارچه‌های خارجی که به کشور ما وارد می‌شوند بنا به دلایل بسیار زیادی تفاوت فاحشی با پارچه‌های تولید شده در ایران دارند؛ چه بسا ممکن است پارچه وارداتی، کیفیت کمتری از پارچه‌ مشابه تولید شده در ایران داشته باشد و بهترین پارچه برای مانتو تابستانی در ایران به تولید رسیده باشد. 

ویژگی‌های مثبت پارچه

هرچقدر ویژگی‌های مثبت مثل مقاومت، ثبات رنگی، استحکام و… در پارچه مورد استفاده بیشتر باشد، قیمت پارچه نیز بیشتر خواهد شد. معمولا بهترین پارچه برای مانتو تابستانی شاخصه‌های مثبت بسیار زیادی دارد. 

واسطه یا دلال

یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت در هر کالایی وجود واسطه است. حذف واسطه‌ها می‌تواند کمک شایانی به کاهش قیمت پارچه داشته باشد. شما می‌توانید با خرید مستقیم از کارخانه تولید پارچه، هزینه کمتری را برای خرید متحمل شوید.

شاخصه‌های منفی پارچه

هرچقدر شاخصه‌های منفی مثل آبرفت پارچه، مقاومت کم، چروکیدگی و… در پارچه بیشتر باشد به تبع پارچه قیمت و کیفیت کمتری را دارد. 

سخن آخر

برای خرید بهترین پارچه برای مانتو تابستانی بسته به مقدار معیارها، ایتم‌ها، بودجه و قیمت مورد نظر پارچه‌های باکیفیت و پرکاربرد بسیار زیادی وجود دارند که برای تهیه مانتو و دیگر منسوجات تابستانی بسیار مناسب باشند. در این مقاله ما به بررسی و معرفی بهترین پارچه برای مانتو تابستانی  برای خانم‌ها پرداختیم. 

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یک خرید آسان و مطمئن با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان و مشاوران ما در واحد فروش شرکت نساجی گوهر‌بافت نقش جهان ارتباط برقرار کنید تا شما را در انتخاب بهترین پارچه و با  مناسب‌ترین قیمت راهنمایی کنند؛ همچنین برای آشنایی بیشتر، مقایسه کیفیت و اطلاع از آخرین اخبار صنعت نساجی می‌توانید به سایت و صفحات ما در شبکه‌های مجازی سر بزنید.

5/5 (2 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹