معرفی 7 نوع از بهترین انواع پارچه مانتو مجلسی

معرفی 7 نوع از بهترین انواع پارچه مانتو مجلسی

از آنجایی که برای شرکت کردن در مجالس، مهمانی‌ها و یا مراسم‌های مختلف نیاز داریم تا لباس مناسبی را برای آن مکان تهیه کنیم، برای تولید البسه، پوشاک و منسوجات مختلف زنانه و مردانه می‌توانیم از پارچه‌های متنوعی استفاده کنیم. یکی از این پارچه‌ها که برای تولید مانتوهای بسیار شیک، خوش‌استایل و پرطرفدار بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، پارچه مانتو مجلسی است. در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت به بررسی بهترین و مناسب‌ترین پارچه مانتو مجلسی می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید. 

معرفی پارچه مانتو مجلسی

یکی از زیباترین و شیک‌ترین پوشاک و منسوجات تولید شده که ظاهری زیبا، رسمی و شیک دارد، مانتو مجلسی است. برای تهیه مانتو مجلسی می‌توان از پارچه‌‌های بسیار زیبا و در طرح‌های متنوع استفاده کرد. پارچه‌ مورد استفاده در تهیه مانتو مجلسی که به پارچه مانتو مجلسی معروف است، می‌تواند از جنس الیاف طبیعی، الیاف مصنوعی و یا ترکیبی در درصدهای مختلف از این دو باشد. 

پارچه مانتو مجلسی در رنگ‌های بسیار متنوعی تولید می‌شود، اما نکته قابل توجه این است که در بین مردم و مشتریان رنگ مشکی این نوع پارچه بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است و طرفداران بسیار زیادی را دارد.

همانطور که اشاره شد، برای تولید مانتوهای مجلسی می‌توان از پارچه‌های متنوعی استفاده کرد. پارچه‌های متنوعی مثل پارچه ساتن، پارچه ابریشمی، پارچه حریر، پارچه ریون، پارچه چرم و… که در ادامه به معرفی و بررسی جامع این پارچه‌ها می‌پردازیم. 

انواع پارچه مانتو مجلسی

وجود عوامل و ویژگی‌های مختلفی باعث می‌شود تا تمامی پارچه های مانتویی در زمره پارچه مانتو لباس مجلسی دسته‌بندی نشوند. از آنجایی که برای تولید مانتو مجلسی می‌توان از پارچه‌های مختلفی استفاده کرد در این بخش به بررسی پرطرفدارترین و بهترین پارچه‌های مورد استفاده در تولید مانتو مجلسی می‌پردازیم. 

پارچه مانتو مجلسی ساتن

یکی دیگر از پارچه‌های بسیار پر‌کاربرد و پرطرفدار در تولید منسوجات زنانه، پارچه ساتن است. پارچه ساتن بسیار خوش‌فرم و خوش‌دوخت است و استفاده از این پارچه در نهایت استایل شیک و جذابی را به شما اعطا می‌کند. جنس پارچه ساتن باید از ابریشم و الیاف ابریشمی باشد، ولی به دلیل قیمت بالایی که الیاف ابریشم داشته‌اند و امکان خرید برای همه میسر نبود، امروزه کارخانه‌ها به به تولید پارچه ساتن با استفاده از الیاف پلی‌استر و ریون روی آورده‌اند. 

این پارچه در گذشته بیشتر برای تولید لباس و منسوجات افراد متمول و ثروتمند یا حتی خانواده‌های سلطنتی کاربرد داشته اما امروزه با توجه به جنس الیاف بیشتر برای تولید لباس عروس، لباس خواب، آستر لباس‌ها، روکش مبل، پرده و لباس زیر و… استفاده می‌شود و یکی از پارچه‌های مورد توجه پرمصرف توسط سلبریتی‌‌های خانم، علی‌الخصوص خواننده‌ها است. 

پارچه ساتن دارای ویژگی‌هایی بسیار زیادی مثل بافت مناسب، براقیت، مقاومت به چروکیدگی است و جنس بسیار نرم و لطیفی دارد. پارچه ساتن در سه نوع بافت مختلف و در انواع مختلفی تولید می‌شود و به دلیل تنوع بالایی که دارد، بسیار مورد توجه همگان به خصوص خانم‌ها است. 

پارچه مانتو مجلسی ریون

این پارچه در ابتدای قرن نوزدهم میلادی در کشور فرانسه تولید شده است و جزء پارچه‌های مصنوعی دسته‌بندی می‌شود، چرا که الیاف مورد استفاده در پارچه ریون الیاف غیر طبیعی هستند. تنوع طرح، رنگ و قیمت مقرون به صرفه این پارچه باعث شد تا پارچه ریون رفته رفته در زمره یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین پارچه‌های موجود در بازار قرار گیرد و بازار عرضه و تقاضای قابل توجهی را رقم بزند.

پارچه مانتو مجلسی

این پارچه در دو نوع مختلف تقسیم و عرضه می‌شود که در دسته اول جنس پارچه ریون کاملا از سلولز است که جزء الیاف طبیعی گیاه پنبه است و در دسته دوم پارچه ریون با استفاده از الیاف طبیعی سلولز و با دیگر مواد به تولید می‌رسد. همین دو دستگی باعث شده که تعیین جنس الیاف پارچه ریون بسیار سخت و ناممکن باشد. 

پارچه ریون علاوه بر تنوع طرح و رنگ در انواع مختلفی مثل پارچه ریون کوپرو، پارچه ریون بامبو، پارچه ریون ویسکوز، پارچه ریون تنسل و… در کمپانی‌های مختلف به تولید می‌رسد. 

از این پارچه زیبا می‌توان در تولید منسوجات زنانه بسیار زیادی مثل مانتوهای مجلسی یا پارچه لباس کردی زنانه استفاده کرد. 

پارچه مانتو مجلسی حریر

پارچه حریر یکی از پارچه‌های پرکاربرد در تهیه لباس‌های زنانه است که به سبب زیبایی که به البسه و پوشاک زنانه می‌دهد، در بین خانم‌ها بسیار محبوب است. جنس سبک، لطیف و نازک این پارچه باعث شده تا برای دوخت منسوجات تابستانی و مناطق گرم نیز قابل توجه همگان قرار بگیرد. 

پارچه حریر تنوع بسیار زیادی دارد و در انواع مثل پارچه حریر کرپ، پارچه حریر ژورژت، پارچه حریر کریستال، پارچه حریر نخ و بسیاری دیگر تولید می‌شود. از این پارچه می‌توان برای تولید لباس‌های فصل گرما، مانتوهای تابستانی، لباس زنانه کردی و… استفاده کرد. 

پارچه مانتو مجلسی چرم

یکی از پارچه‌های بسیار شیک که توجه هر شخصی را به جلب می‌کند، پارچه چرم است. پارچه چرم در رنگ‌های مختلف مثل قهوه‌ای، مشکی و سرمه‌ای طرفداران بیشتری دارد. این پارچه در ابتدا از پوست حیوانات مختلفی مثل خرگوش، سمور، گاو و یا گوسفند تولید می‌شد و الیاف کاملا طبیعی داشت که قیمت بالایی را ایجاد می‌کرد. با گذشت زمان همه جامعه کم‌کم علاقمند شدند تا بتوانند منسوجات و لباس‌های چرم تهیه کنند، اما به دلیل قیمت بالا امکانپذیر نبود، در این زمان چرم مصنوعی با قیمت بسیار کم وارد بازار شد که ظاهری تقریبا مشابه با چرم‌های طبیعی داشت. 

پارچه چرم الیاف بسیار ماندگاری دارد و در گرماژ‌ها و عرض‌های مختلفی به تولید می‌رسد. جنس الیاف چرم طبیعی با الیاف چرم مصنوعی اصلا قابل مقایسه نیست و گرما بسیار بالایی را ایجاد می‌کند که برای فصول سرد بسیار مناسب است. 

پارچه مانتو مجلسی ژاکارد

پارچه ژاکارد یکی از بهترین پارچه‌های مانتویی است که به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسبی که دارد در بین خانم‌ها محبوبیت قابل توجهی را به دست آورده است. این پارچه برای تولید لباس‌های مختلفی استفاده می‌شود، ولی بیشترین استفاده از این پارچه برای تولید مانتوهای زنانه است. این پارچه طرح‌های متنوعی دارد، مقاومت بالایی در برابر چروکیدگی دارد، تنفس مناسب و استانداردی و زیردست بسیار لطیفی دارد.

پارچه ژاکارد را می‌توان از جنس الیاف مختلف مصنوعی و الیاف طبیعی مثل پشم، کتان و پنبه تولید کرد. این پارچه در انواع مختلفی مثل پارچه ژاکارد مانتویی ارگانزا، پارچه ژاکارد مانتویی کتان، پارچه ژاکارد مانتویی ویسکوز و… به تولید می‌رسد. 

پارچه مانتو مجلسی کرپ

یکی دیگر از پارچه‌های خارجی که مورد علاقه خانم‌ها است، پارچه کرپ است. این پارچه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف به تولید می‌رسد و قیمت مناسبی دارد. پارچه کرپ در دسته پارچه‌های وارداتی است و بیشتر در کشورهای چین و ژاپن به ایران وارد می‌شود. 

راحتی، تنوع رنگ، عرض مناسب، قیمت مناسب و… همه و همه عواملی است که بر فروش بالایی این پارچه اثرگذاشته است. نکته مهم این است که پارچه کرپ با توجه به ویژگی‌ها و جنس الیافی که دارد تغییر قیمت می‌دهد، به همین دلیل می‌توان پارچه‌های کرپ‌ مختلف و با قیمت‌های متنوع در بازار پیدا کرد. از این کرپ برای پارچه مانتو مجلسی زنانه، روسری، شال، مقنعه و بسیاری از الیاف زنانه دیگر استفاده می‌شود. 

پارچه مانتو مجلسی ابریشمی

پارچه ابریشمی و یا پارچه‌هایی که در ساختار و بافت خود الیاف ابریشم دارند، در زمره پارچه‌های گران‌بها و نفیس قرار می‌گیرند. به دلیل اهمیت الیاف ابریشم و طبیعی بودن این الیاف پارچه‌های بسیار زیادی از جنس این الیاف وجود دارد که بسیار پرطرفدار و پرکاربرد است. الیاف ابریشمی طبیعی هستند، خنک هستند، به پوست آسیب نمی‌رسانند، ضد حساسیت هستند و در نهایت زیبایی چشم‌نوازی را به راحتی به شما هدیه می‌دهند. 

در حال حاضر در بازار پارچه ابریشم مصنوعی نیز به تولید می‌رسد که شباهت‌های زیادی را به ابریشم دارد، اما کیفیت آن بسیار متفاوت است. از انواع ابریشم علاوه بر تولید پارچه مانتو مجلسی در تولید البسه و منسوجات بسیار زیادی استفاده می‌شود. 

در این بخش، سعی کردیم تا به بررسی 7 نوع پارچه مانتو مجلسی مهم، پرکاربرد و پرطرفدار بپردازیم اما باید بدانید که برای برای تولید پوشاک و منسوجات مجلسی مختلف انتخاب‌های زیادی داریم و می‌توانیم از پارچه‌های زیادی استفاده کنیم.  

بهترین پارچه برای تولید مانتوهای مجلسی چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای شناخت، خرید و تهیه بهترین پارچه برای تولید مانتو‌های مجلسی باید به عوامل و شاخصه‌های مثبت و تاثیرگذاری اشاره کرد. وجود یا عدم وجود هر کدام از این ویژگی‌ها می‌تواند بر قیمت، کیفیت، فروش، بازار گرمی و … اثر گذارد. 

رنگ ثابت بودن پارچه

یکی از ویژگی‌ها در تمامی پارچه‌های باکیفیت ثابت ماندن رنگ پارچه و اصطلاحا ثبات رنگی است. ثبات رنگی در پارچه و منسوجات بدین معنی است که پس از شستشو پارچه، پارچه رنگ خود را از دست ندهد و یا هنگام شستشو رنگ ندهد، بعد از شستشو و با قرارگیری در معرض نور خورشید و عوامل متعدد دیگر نسبت به ابتدا کمرنگ‌ نشود. 

پارچه‌ای که بتواند در درازمدت رنگ خود را در برابر عوامل اینچنینی حفظ کند و تغییر رفتار ندهد، قطعا پارچه‌ای با کیفیت و مناسب است. برای تعیین درجه کیفیت و درجه بندی ثبات رنگ پارچه معمولا آزمایشات و روش‌هایی موجود است که میزان این ثبات رنگی پارچه را مشخص می‌کند. 

نرمی و لطافت

یکی از ویژگی‌های دیگر در پارچه‌های مختلف نرمی و لطافت استو این شاخصه مثبت یکی از شاخصه‌های مهم در پارچه‌ها است به طوری که اگر در هنگام خرید، پارچه یا منسوجات مورد نظر نرمی و لطافت خود را نداشته باشند می‌توان با قاطعیت گفت که مورد توجه هیچکس قرار نمی‌گیرد. بعلاوه نرمی و لطافت در پارچه‌هایی که بیشتر از جنس الیاف طبیعی هستند نسبت به الیاف مصنوعی بیشتر دیده می‌شود. اهمیت نرمی و لطافت در تولید پارچه مانتو مجلسی نیز بسیار مهم است و وابسته به جنس و نوع پارچه مقدار لطافت در این پارچه متفاوت است. 

تنوع در رنگ و طرح

یکی از ویژگی‌های مهمی که در بیشتر پارچه‌ها بخصوص پارچه‌های پرطرفدار و پرمصرف وجود دارد، تنوع در طرح و رنگ این پارچه‌‌هاست. تنوع در رنگ و طرح باعث می‌شود تا پارچه مورد توجه سلایق بیشتری قرار بگیرد و به تبع فروش بیشتری را داشته باشد. پارچه مانتو مجلسی نیز دارای طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی است. تنوع در رنگ و طرح و تنوع در پارچه‌های مصرفی باعث شده است تا از این پارچه بتوان برای تولید مانتوهای متنوعی استفاده کرد. 

مقاومت پارچه در برابر عوامل مختلفی شستشو، کشیدگی، پارگی و چروک شدن

به طور کلی پارچه‌ای مناسب است که در برابر عوامل مختلف مثل کشیده شدن، مواد اسیدی، مواد بازی، شوینده‌های مختلف و… سریعا تغییر رفتار ندهد و در برابر این عوامل استقامت نشان بدهد. بسته به اینکه پارچه مانتو مجلسی مورد استفاده ما از چه جنسی است و چه ویژگی‌هایی دارد، مقاومت نیز متفاوت است. در بین تمامی پارچه‌ها، پارچه کتان مقاوم‌ترین پارچه است و بیشترین مقاومت را دارد.

پارچه مانتو مجلسی

میزان آبرفت پارچه

آبرفت یکی از شاخصه‌هایی منفی است که در برخی از پارچه‌ها مثل انواع پارچه تترون دیده می‌شود. پارچه‌هایی که در بافت خود الیاف مصنوعی و پلی‌استر بیشتری دارند، میزان آبرفت کمتری نیز دارند. 

اگر بخواهیم آبرفت را تعریف کنیم، به کوتاه شدن و کاهش اندازه و یا سایز منسوجات و پارچه‌های مختلف می‌گویند که بسته به جنس پارچه مانتو مجلسی مورد استفاده، ممکن است دچار آبرفت شود و یا نشود. 

میزان آبرفت پارچه را می‌توان با استفاده از روش‌های مراقبتی به میزان قابل توجهی کاهش داد، برای مثال می‌توان پارچه مانتو مجلسی مورد نظر را با شوینده مخصوص و مناسب آن پارچه شست و برای آبکشی از آب سرد استفاده کرد. 

قیمت پارچه مانتو مجلسی

در کنار تمام عوامل مهم و تاثیر گذار بر کیفیت پارچه، در نهایت قیمت پارچه از آن دسته عواملی است که بیشتر مورد توجه مشتریان و خریداران قرار میگیرد و اگر قیمت گزافی را داشته باشد خیلی مورد توجه قرار نخواهد گرفت. برای تعیین قیمت پارچه مانتو مجلسی مثل هر محصولی از قبیل پارچه‌ها، منسوجات، پوشاك و لباس‌ها عواملی تاثیرگذار وجود دارد که باعث تغییر قیمت و وجود یک محدوده برای تعیین قیمت نهایی می‌شود که در ادامه سعی می‌کنیم به مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل در قیمت نهایی پارچه مانتو مجلسی اشاره کنیم. 

  • برند و کارخانه تولیدکننده 
  • خرید به صورت عمده 
  • نوع پارچه 
  • ساده بودن یا طرح‌‌دار بودن 
  • ثبات رنگی 
  • مقاومت
  • درصد الیاف طبیعی و درصد الیاف مصنوعی در پارچه
  • وارداتی بودن پارچه
  • فرآیند رنگرزی
  • درجه کیفیت نخ
  • وارداتی بودن پارچه
  • تعداد شاخصه‌های منفی

حضور و یا عدم حضور هر کدام از این عوامل می‌تواند باعث افزایش و یا کاهش قیمت نهایی پارچه شود و در تعیین قیمت نهایی آن تاثیر بگذارد. 

سخن آخر

یکی از پارچه‌های زنانه پرفروش که بازارگرمی بسیار خوبی را دارد، پارچه مانتو مجلسی زنانه است. تنوع در پارچه، شاخصه‌های مثبت و منفی، تنوع در طرح و رنگ مختلف، تعدد شرکت‌های تولید کننده و بسیاری عوامل دیگر باعث شده است تا این پارچه در زمره یکی از بهترین پارچه‌های زنانه دسته بندی شود. 

شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت یکی از شرکت موفق در تولید پارچه‌ها مختلف است که در قطب نساجی ایران قرار دارد. شما می‌توانید با استفاده ازراه‌های ارتباطی با کارشناسان و مشاوران ما در بخش فروش تماس حاصل کنید و  بهترین پارچه‌ها را از جمله پارچه مانتو مجلسی را از این شرکت تهیه و خریداری کنید. بعلاوه برای آشنایی بیشتر با شرکت گوهر‌بافت و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید ما را در شبکه‌های مجازی دنبال کنید.

0/5 (0 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹