کدام پارچه، خنک‌ترین پارچه برای مانتو اداری است؟

کدام پارچه، خنک‌ترین پارچه برای مانتو اداری است؟

امروزه با افزایش تولید پارچه و توجه مردم به ویژگی‌ها و شاخصه‌های مثبت در پارچه‌های تولیدی، پارچه‌های متنوعی تولید شده‌اند. شرکت‌های تولید پارچه در مراحل تولید این پارچه‌ها تلاش کرده‌اند تا ویژگی‌های مثبت آنها را افزایش دهند و ویژگی‌های منفی آن را که عاملی مهم در کاهش بازار‌پسندی بوده‌ را حذف کنند.

یکی از پارچه‌هایی پر‌مصرفی که برای تولید انواعی از  لباس کار‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، پارچه لباس‌ اداری است. به دلیل تنوع فصل و اقلیم امروزه محققین صنعت نساجی توانسته‌اند انواعی پارچه لباس اداری را تهیه کنند که برای فصول گرم و اقلیم‌های شرجی مناسب باشند. در این مطلب از گوهر‌بافت نقش جهان شما را با خنک ترین پارچه برای مانتو اداری آشنا می‌کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید. 

معرفی انواع خنک ترین پارچه برای مانتو اداری 

مهم‌ترین قدم برای تهیه هر لباسی، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین پارچه است. از آنجایی که امروزه برای تهیه هر نوع لباس و یا منسوجاتی پارچه‌های متنوعی وجود دارد، برای تهیه و دوخت انواع مانتوهای اداری نیز می‌توان از پارچه‌های متنوعی مثل پارچه فیونا، پارچه کرپ، پارچه فاستونی، پارچه ترگال، پارچه نخی و پارچه کتان استفاده کرد. از آنجایی که در این مطلب قصد بررسی خنک‌ترین پارچه مانتو اداری را داریم که برای تابستان و مناطق گرم و خشک و یا شرجی قابل استفاده باشد، پس از معرفی پارچه‌های اشاره شده، شما را با خنک‌ترین پارچه مانتو اداری آشنا خواهیم کرد و شما می‌توانید با شناخت و سلیقه خودتان بهترین و خنک ترین پارچه برای مانتو اداری را انتخاب کنید. 

پارچه فیونا

یکی از پرطرفدارترین پارچه‌ها برای دوخت انواع مانتو زنانه به ویژه مانتو اداری زنانه، پارچه فیونا است. پارچه فیونا با توجه به ویژگی‌های زیادی مثل تنوع رنگی، ماندگاری و طول عمر بالا، مقاومت و استحکام، نداشتن آبرفت بعد از شستشو،نداشتن پرز، بافت مناسب و استاندارد و قیمت نسبتا مناسبی که دارد، بهترین پارچه برای تهیه لباس اداری از جمله مانتو اداری باشد.

جنس پارچه فیونا نیز مانند سایر پارچه‌ها از الیاف مختلفی تهیه شده است و می‌تواند از الیاف طبیعی، مصنوعی و یا ترکیبی از این دو باشد. پارچه پرطرفدار فیونا بسته به عواملی مثل درصد الیاف طبیعی می‌تواند برای هر فصل و یا هر اقلیمی مناسب باشد، اما اگر قصد تهیه خنک ترین پارچه برای مانتو اداری فیونا را دارید، بهتر است به گرماژ و به درصد الیاف طبیعی بکار رفته در این پارچه توجه بیشتری داشته باشید؛ چرا که الیاف این پارچه و بافت آن به گونه‌ای است که مورد استفاده برای هر چهار فصل است. 

علاوه بر این موارد، این پارچه دوخت خیلی خوبی دارد و استایل آراسته، زیبا و شیکی را برای شما به ارمغان می‌آورد. در حال حاضر پارچه فیونا از جزو پارچه‌های وارداتی بوده و از در کشور چین به تولید می‌رسد. 

پارچه ترگال

یکی دیگر از پارچه‌های پرکاربرد و محبوب در صنعت نساجی، پارچه ترگال است. این پارچه به سبب کاربردی بودن در تهیه بیشتر منسوجات از جمله دوخت خنک ترین پارچه برای مانتو اداری مناسب است. 

پارچه ترگال مقدار قابل توجهی الیاف طبیعی پنبه در درون خود دارد. این الیاف به پارچه ترگال علاوه بر ویژگی‌هایی مثل سبکی، راحتی، تنفس و بافت استاندارد باعث ایجاد پارچه‌ای خنک می‌شوند.

خنک ترین پارچه برای مانتو اداری

بنابراین اگر به دنبال خنک ترین پارچه برای مانتو اداری هستید، پارچه ترگال بهترین انتخاب است و از عرق کردن شما در روزهای گرم تابستانی و آب و هوای گرم و خشک جلوگیری می‌کند. علاوه بر اینها شما مجبور نیستید که این پارچه را هر روز بشویید از عرق کردن شاکی شوید! این پارچه طرح و رنگ‌های گوناگونی دارد و در عرض‌ها و گرماژهای زیادی با قیمت بسیار مناسب به تولید انبوه می‌رسد. شما می‌توانید از شرکت‌ها مختلفی این پارچه را تهیه کنید. 

پارچه کرپ

یکی دیگر از پارچه‌ها که در تهیه انواع مانتو اداری کاربرد دارد، پارچه کرپ است. اغلب خانم‌ها کم و بیش با این پارچه سروکار داشته و آن را می‌شناسند چونکه انواع مختلف این پارچه در تهیه منسوجات و پوشاک زنانه مثل مانتو، شومیز، لباس‌های مجلسی، شال و روسری، مقنعه و چادر کاربرد دارد. 

این پارچه نفیس و ظریف در انواع مختلفی مثل پارچه کرپ پلی‌استر، کرپ فرانسوی، کرپ ساتین و… تولید می‌شود و نیز می‌تواند از جنس الیاف مختلف طبیعی و یا مصنوعی نظیر ابریشم و پشم تولید شود. 

اگر به دنبال خرید خنک ترین پارچه برای مانتو اداری هستید، خرید این پارچه توصیه نمی‌شود چرا که علاوه بر جنس خنک، ویژگی‌های کم‌نظیر مانند جنس لخت پارچه ، نرمی و لطافت و زیبایی که در این پارچه وجود دارد بسیار مناسب دوخت پارچه است، ولی برای دوخت لباس خنک، پارچه‌های بهتری در بازار موجود است و بهتر است آن‌ها را تهیه کنید. 

پارچه فاستونی

اگر به دنبال خرید پارچه و تهیه تعداد زیادی مانتو اداری برای کارمندان و یا دانش‌آموزان خود هستید، ما به شما پارچه فاستونی را معرفی می‌کنیم! 

ویژگی جالب پارچه فاستونی این است که در دو نوع سبک وزن و سنگین وزن به تولید می‌رسد و اگر شما به دنبال خنک ترین پارچه برای مانتو اداری هستند، بهتر است نوع سبک وزن پارچه فاستونی را انتخاب کنید چرا که این پارچه مناسب فصل تابستان، روزهای گرم سال، مناطق گرم و خشک و اقلیم‌های شرجی است. 

پارچه فاستونی در می‌‌تواند از جنس الیاف طبیعی و یا از جنس الیاف مصنوعی به تولید برسد و شما می‌توانید بسته به ویژگی‌های مورد نظر و یا مقدار بودجه خود بهترین پارچه مانتو اداری فاستونی را تهیه کنید؛ اما اگر به دنبال خنک ترین پارچه برای مانتو اداری هستید، بهتر است پارچه‌ فاستونی با الیاف طبیعی را تهیه کنید. 

پارچه نخی

اگر شما هیچ آشنایی با انواع پارچه‌ها نداشته باشید و از شما راجع به خنک ترین پارچه برای مانتو اداری سوال شود، حتما به یاد پارچه نخی می‌افتید!

بهترین پارچه برای مانتو اداری

پارچه نخی، خنک‌ترین و مناسب‌ترین پارچه برای تهیه لباس و منسوجات تابستانی است. پارچه‌های نخی به دلیل جنس و بافت بسیار استانداری که دارد، ویژگی‌های مطابق آب و هوای گرم و شرجی و یا روزهای گرم سال دارد. ویژگی‌هایی مثل خنکی، راحتی، تنوع در طرح و رنگ، وزن کم، قیمت مناسب و ارزان و کاربردی بودن دارد و مناسب‌ترین انتخاب برای تهیه خنک ترین پارچه برای مانتو اداری و لباس‌های خنک و تابستانی است. 

پارچه تترون

اگر بخواهیم پرمصرف‌ترین و کاربردی‌ترین پارچه را به شما معرفی کنیم، به شما پارچه تترون را معرفی می‌کنیم. این پارچه علاوه بر قیمت مناسب و ارزانی که دارد، ویژگی‌های دیگری نظیر بافت مناسب، تنفس بالای پارچه، تنوع طرح و رنگ، نرمی و لطافت و… دارد. اگر به دنبال تهیه خنک ترین پارچه برای مانتو اداری هستید، پارچه تترون می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد، زیرا قیمت مناسب در کنار تنفس بالای پارچه می‌تواند شما را برای خرید و انتخاب پارچه تترون بیشتر راهنمایی کند. 

علاوه بر پارچه‌های معرفی شده در این بخش شما می‌توانید برای تهیه لباس‌ اداری از پارچه‌های دیگری نظیر پارچه فلامنت فلامنت و بسیاری پارچه دیگر نیز استفاده کنید

بررسی کاربرد‌های پارچه اداری

پارچه‌هایی که برای تولید منسوجات اداری استفاده می‌شوند، و کاربردهای بسیار زیادی در تهیه منسوجات مختلف مثل دکوراسیون منزل، رومبلی، پرده و… دارند و همچنین می‌توان از این پارچه‌های یاد شده برای تهیه خنک ترین پارچه برای مانتو اداری، کت، شلوار، مانتو و شلوار، مقنعه، چادر، کت و شلوار و… استفاده کرد. 

برای خرید خنک ترین پارچه برای مانتو اداری باید به چه ویژگی‌ها و نکاتی توجه کنیم؟ 

در بخش‌های قبلی به بررسی و معرفی خنک ترین پارچه برای مانتو اداری پرداختیم و شما را در انتخاب پارچه راهنمایی کردیم. اما اگر قصد دارید تا با ویژگی خنک ترین پارچه برای مانتو اداری آشنا شوید، این بخش را تا انتها دنبال کنید. 

الیاف مصنوعی نه؛ الیاف طبیعی!

اگر قصد خرید بهترین پارچه‌ها را دارید، باید به درصد الیاف طبیعی پارچه توجه کنید. الیاف طبیعی به پارچه ویژگی‌های مثبت زیادی مثل خنکی، سبکی، ماندگاری، طول عمر بالا، جنس خوب و کیفیت مناسب می‌دهند و بازار عرضه و تقاضای گرمی در میان مردم دارند. هرقدر درصد الیاف طبیعی نظیر پنبه و پشم در پارچه‌ای بیشتر باشد، تنفس پارچه بهتر است، پارچه خنک‌تر است و شخص کمتر عرق می‌کند. پس اگر به دنبال خنک ترین پارچه برای مانتو اداری هستید، پارچه‌ای را انتخاب کنید که درصد زیادی از بافت آن را الیاف طبیعی تشکیل بدهند. 

گرماژ پارچه مهم است

هرقدر گرماژ پارچه بیشتر باشد، پارچه گرم‌تر خواهد بود. پس اگر به دنبال خنک ترین پارچه برای مانتو اداری هستید به گرماژ پارچه مورد نظرتان نیز توجه کنید، چرا که گرماژ نیز نقش مهمی در خنکی پارچه ایفا می‌کند. 

بافت استاندارد و تنفس پارچه

اگر قصد خرید خنک ترین پارچه برای مانتو اداری هستید، به بافت پارچه نیز توجه کنید. بافت برخی پارچه‌ها به گونه‌ای است که مناسب هوای گرم و تبادل هوا نیست. هوای گرم باعث عرق کردن می‌شود و عدم تبادل هوا و تنفس نادرست پارچه می‌تواند مهر تاییدی بر انتخاب نادرست شما باشد.

پارچه مانتو اداری

خنک ترین پارچه برای مانتو اداری وزن کمی دارد!

همانطور که در بررسی پارچه فاستونی به این موضوع اشاره کردیم، پارچه‌هایی برای هوای گرم و اقلیم‌های شرجی مناسب هستند که وزن کمی داشته باشند و سبک باشند زیرا وزن زیاد پارچه در فصل تابستان می‌تواند احساس گرما و آزردگی را برای شما ایجاد کند. پس اگر قصد تهیه خنک ترین پارچه برای مانتو اداری را دارید، به سبک وزنی آن دقت کنید. 

خنک‌ترین رنگ‌ها را انتخاب کنید

شاید تا حالا برای شما سوال شده باشد که چرا در فصل گرم سال و یا اقلیم‌های گرم و شرجی بیشتر مردم لباس‌هایی با رنگ‌های روشن و شاد می‌پوشند؟ در فصل تابستان به دلیل گرمای زیادی بهتر است از لباس‌هایی با رنگ‌های شاد و ترجیحا روشن مثل سفید استفاده کنیم زیرا پارچه‌های روشن گرما را دفع و پارچه‌های تیره گرما را جذب می‌کنند. پس اگر قصد تهیه بهترین و خنک ترین پارچه برای مانتو اداری را دارید، به رنگ آن توجه کنید. 

پرده آخر

همانطور که خواندید پارچه‌های متنوعی برای تهیه منسوجات مختلف اداری از جمله مانتو اداری وجود دارد، اما شما باید با توجه به ویژگی‌های مورد نظرتان، پارچه مناسب خود را انتخاب کنید. در این مقاله از شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت به بررسی 0 تا 100 خنک ترین پارچه برای مانتو اداری پرداختیم و شما می‌توانید با هر سلیقه‌ای پارچه مورد نظر خود را انتخاب و تهیه کنید. 

مجموعه گوهربافت با بیش از چهل سال سابقه کاری در استان اصفهان مفتخر است تا شما هم‌‌میهنان عزیز را در انتخاب پارچه مورد نظرتان راهنمایی کند. شما می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان و مشاوران ما در واحد فروش ارتباط حاصل کنید و بهترین پارچه را با نازل‌ترین قیمت تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر شما‌ می‌توانید ما را در سایت و شبکه‌های اجتماعی مختلف دنبال کنید.

5/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹