معرفی پارچه پیراهن مردانه جدید در سال 1402

معرفی پارچه پیراهن مردانه جدید در سال 1402

پیراهن‌های مردانه یکی از اساسی‌ترین منسوجات مورد استفاده در بین آقایان در سنین مختلف است. با توجه به اینکه پیراهن‌های مردانه طرفداران بسیار زیادی را در بین آقایان با سلایق مختلف دارد، آشنایی با پارچه پیراهن مردانه جدید همواره یکی از اهداف مدپوشان است.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید تا همیشه همراه با مد روز پیش بروید، بهتر است تا با جدیدترین پارچه‌های تولید شده در صنعت نساجی آشنا شوید. در این مقاله از شرکت تولید پارچه گوهر بافت قصد داریم تا شما را با پارچه پیراهن مردانه جدید آشنا کنیم پس اگر دوست دارید تا به طور کامل با جدیدترین پارچه پیراهن مردانه آشنا شوید تا انتها با ما همراه باشید. 

پارچه پیراهنی چیست؟ 

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که هر نوع پارچه‌ای را نمی‌توانیم برای دوخت پیراهن‌های مردانه یا زنانه استفاده کنیم؛ بنابراین شناخت پارچه مناسب برای این کار از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در این مقاله کوشش کردیم در عین حال که انواع پارچه پیراهن مردانه را بازگو می‌کنیم، انواع پارچه پیراهن مردانه جدید در سال 1402 را نیز به شما معرفی کنیم. 

فروش پارچه پیراهن مردانه

در دسته‌بندی کلی، پارچه‌های پیراهنی را به دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌کنیم که باید توجه داشت که هر دسته‌بندی، پارچه‌های مخصوص به خود را دارد که طبق موضوع بحث ما قرار است به بررسی پارچه پیراهن مردانه جدید بپردازیم: 

برای تولید پیراهن‌های مردانه متنوع پارچه‌های بسیار زیادی وجود دارد و شما می‌توانید بر اساس ویژگی‌های مدنظرتان پارچه پیراهنی مناسب خود را انتخاب و تهیه کنید. هر کدام از پارچه‌های پیراهنی ویژگی‌های منحصر به فردی دارند، دارای کالیته رنگی و طرح‌های متنوع هستند، در گرماژ‌ها و عرض‌های متعدد به فروش می‌رسند و کارخانه‌های زیادی این پارچه‌ها را به تولید می‌رسانند. 

انواع پارچه پیراهن مردانه جدید 

به طور کلی پارچه پیراهنی مختلف از نوع تار و پودی یا همان تخت بافت هستند. منظور از تخت بافت این است که نخ‌های تشکیل دهنده این پارچه، منظم و به صورت یک در میان روی هم و بدون گره قرار گرفته‌اند. پارچه‌های پیراهنی از جمله پارچه پیراهن مردانه جدید در طاقه‌هایی با عرض یک ونیم متر یا 150 سانتی‌متر و در برخی مواقع با عرض 155 سانتی‌متر در طاقه‌های 40 یا 50 متری به بازار عرضه می‌گردد. 

الیافی که در تهیه پارچه‌های پیراهنی مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولا به سه صورت: الیاف مصنوعی، طبیعی و یا ترکیبی از هر دو الیاف در درصدهای مختلف است که در نهایت به دو صورت ساده یا طرح دار تولید می‌شود. پیراهن‌های مردانه نیز در چند حالت آستین کوتاه، آستین بلند و آستین سه ربع و در انواع یقه تولید می‌شود. 

در ادامه به بررسی و معرفی پارچه‌ پیراهن مردانه می‌پردازیم و شما را با ویژگی‌های برخی از آن‌ها را به صورت مختصر و مفید توضیح می‌دهیم تا شما بتوانید جنس پارچه مورد نظرتان را به درستی انتخاب کنید: 

  1. آکسفورد و pinpoint
  2. تترون
  3. پوپلین
  4. ماهوت
  5. جناغی
  6. دنیم
  7. مِلانژ
  8. رویال آکسفورد
  9. کتان گاباردین
  10. فلانِل
  11. لینِن
  12. کجراه
  13. کتان ظریف

پارچه آکسفورد و pinpoint

 هر دو دارای وزن متوسط، با بافت کمی خشن، گرم، بسیار بادوام هستند که می‌توانند جریان هوا را از خود عبور دهند. پارچه‌های آکسفورد و pinpoint جزو پارچه پیراهن مردانه جدید هستند که معمولا مناسب لباس‌های کژوال، اسپرت، ورزشی و لباس کار هستند و غالبا برای لباس‌های رسمی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

Pinpoint از خانواده بزرگ پارچه‌های آکسفورد هستند و هر دو دارای بافتی نسبتا مشابه‌اند؛ این در حالی است که pinpoint بافتی ظریف‌تر و نسبتا رسمی‌تر ازپارچه‌های آکسفورد دارند. اگر قصد دارید بین این دو یکی را برای دوخت لباس رسمی انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما پارچه pinpoint است.

بازار پارچه پیراهن مردانه

دلیل نام گذاری پارچه آکسفورد برگرفته از نام پیراهن معروف آن که کژوال با یقه دکمه‌دار است. آکسفورد دارای طرح های متفاوت دیپلمات، چهارخانه و ساده است، سریع خشک می‌شود و ضخامت زیادی دارد. در این پارچه تارها رنگ می‌شوند ولی پودها سفید باقی می‌مانند.

انواع پارچه تترون

این نوع پارچه برای دوخت لباس زنانه و مردانه کاربرد دارد. خوب است بدانید که برخی از پارچه‌های تترون‌ سبک و نازک هستند که ممکن است باعث بدن‌نمایی شوند. پارچه تترون فلورا که یکی از پارچه پیراهن مردانه جدید است، برای دوخت پیراهن‌های شیک و خنک مناسب بوده و داری 35 درصد پنبه است. این پارچه کالیته رنگی فراوانی دارد و در بیش از 70 رنگ تولید می‌شود. 

پارچه تترون ژاپن euro tex، یکی دیگر از پارچه‌های تترون پیراهنی است که محبوبیت زیادی دارد. این پارچه نسبتا گران‌تر است، بافت لطیفی دارد و مناسب تولید پیراهن‌های جعبه‌ای است. 

پارچه پوپلین

پارچه پوپلین دارای بافت یک‌دست، متراکم  و اصطلاحا تافته است. این پارچه پیراهن مردانه جدید دارای وزن سبک و لطافت بسیار مناسبی است چرا که الیاف آن از جنس پنبه، ابریشم، پشم، نخ پنبه و پلی‌استری که برای دوخت لباس‌هایی که زیر کت پوشیده می شود، مناسب است؛ بعلاوه از پارچه پوپلین برای تولید شومیز نیز استفاده می‌شود. تنخور مناسب و بافت بادوام، بافت لَخت پارچه و چروک نشدن از دیگر ویژگی‌هایی این پارچه است. 

پارچه ماهوت

یکی از پارچه‌هایی که به تازگی طرفداران زیادی را در بازار به خود جذب کرده است، پارچه ماهوت است. پارچه پیراهن مردانه جدید ماهوت به دلیل اینکه از پشم شتر تولید می‌شود داری سطحی پرزدار و کمی براق بوده ولی جنس نرم و لطیفی دارد. 

پارچه جناغی

پارچه جناغی در واقع نوعی بافت است که روی پارچه‌های دیگر ایجاد می‌شود. پارچه پیراهن مردانه جدید جناغی دارای بافتی با خطوط  V و به صورت مورب در دو جهت متفاوت تولید می‌شود. این پارچه برای تولید پیراهن‌های مردانه بسیار مناسب است بنابراین اگر دوست ندارید در استایل خود از کت استفاده کنید پارچه جناغی گزینه‌ی مناسبی برای شماست.

پارچه دنیم

این پارچه شباهت زیادی به پارچه جین دارد و برای همین ممکن است با پارچه جین اشتباه گرفته شود. تفاوتی که پارچه دنیم با پارچه جین دارد این است که پارچه دنیم داری بافتی نرم و سبک بوده و انعطاف بیشتری نسبت به انواع پارچه جین دارد. پارچه دنیم از جمله پارچه پیراهن مردانه جدید است که برای دوخت جلیقه، کت و غیره کاربرد دارد. پارچه دنیم خود انواع و اقسام مختلفی دارد:

  1. پارچه دنیم خام: معمولا لباس‌های دوخته شده از این پارچه از شش ماه تا یکسال بدون اینکه شسته شوند، پوشیده می شوند تا به شکل بدن شخص در بیایند. برای از بین بردن میکروب‌های آن معمولا شب‌ها لباس را در فریزر قرار می‌دهند.
  2. دنیم سانفوریزه: سانفوریزه یک مرحله شستشو است که باعث به وجود آمدن نسل جدید دنیم‌ها شده است ولی ماندگاری زیادی ندارد.
  3. دنیم کشی، دنیم چروک، دنیم حاشیه‌دار و دنیم شسته شده با اسید نمونه‌های دیگر این پارچه هستند.

پارچه ملانژ

بافت پارچه پیراهن مردانه جدید ملانژ ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی است که معمولا به پارچه نخی شناخته شده است. این پارچه با استفاده از نخ‌های چند رنگی تولید می‌شود و جزء پارچه‌های ارزان قیمت است. توجه داشته باشید هر چه پارچه براق‌تر باشد، الیاف مصنوعی بکار رفته در بافت آن بیشتر است.

پارچه رویال آکسفورد

پارچه رویال آکسفورد یکی از بهترین انتخاب‌‌ها برای پارچه پیراهن مردانه جدید است. درست است که این پارچه نام مشابهی با پارچه آکسفورد دارد ولی کاملا متفاوت از این پارچه است. پارچه پیراهن مردانه جدید رویال آکسفورد بسیار زیبا، مناسب لباس‌های مجلسی و رسمی با درخشش خاص و بافتی مشخص است. بافت آن قابل مشاهده و برجسته‌تر از pinpoint است. 

پارچه کتان گاباردین

این پارچه از جنس الیافی از پشم یا کتان که دارای بافت کجراه هستند و سطح آن صاف و پشت آن دنده‌های کمی برجسته مورب وجود دارد به تولید می‌رسد. وزن پارچه پیراهن مردانه جدید کتان گاباردین متوسط بوده، جنس بادوامی دارد و به راحتی چروک و پاره نمی‌شود.

قیمت پارچه پیراهنی زنانه

این پارچه بیشتر برای تولید لباس کار، کت و شلوار و اورکت بسیار مناسب است؛ البته ممکن است با پوشیدن لباسی از این جنس پارچه، کمی درشت‌تر و بزرگ‌تر از حالت معمول دیده شوید اما نگران نباشید  زیرا اخیرا گاباردین‌هایی تولید شده‌ است که نازک، نرم و سبک‌تر هستند.

پارچه فلانِل

پارچه فلانل یک پارچه پیراهن مردانه جدید است که دارای بافت ضخیم، نرم، وزن زیاد، عایق و گرم است و بیشتر برای تولید لباس‌های زمستانی استفاده می‌شود. پارچه فلانل ممکن است صد در صد از پنبه یا به شکل ترکیبی کتان- پشم، کتان- ترمه نیز به تولید برسد. نام دیگر پارچه فلانل، کتان برس خورده است که برای از بین بردن پرز‌هایش برس زده می‌شود. 

پارچه لینِن

شاید از شنیدن این جمله تعجب کنید که با شستشو و گذشت زمان جنس پارچه‌ای بهتر شود، اما پارچه لنین اینگونه است! 

پارچه لنین که جزو پارچه پیراهن مردانه جدید دسته‌بندی می‌شود،  بسیار ظریف، شل، سبک و مناسب فصل گرم تابستان است. این پارچه دارای الیاف طبیعی که می‌تواند به خوبی هوا را در خود جریان دهد در این بین مهم‌ترین عیبی که پارچه لنین دارد چروک شدن آن است. 

پارچه کجراه

پارچه کجراه در واقع یک نوع بافت برای پارچه است. این نوع بافت باعث ایجاد حس نرمی پارچه می‌شود این در حالی است که پارچه کجراه از پوپلین، کتان، ابریشم سنگین‌تر است. این پارچه بسیار با دوام و محکم است و دارای الگوی بافت واضح و براق به دلیل نوع بافت آن است. پارچه کجراه خیلی راحت اتو و به سختی چروک می‌شود. 

پارچه کتان ظریف

این پارچه یکی از پارچه پیراهن مردانه جدید است که بافتی بسیار نرم و مقاوم  دارد و از آنجایی که ویژگی‌های فراوان دارد قیمت آن گران است. الیاف پارچه کتان ظریف همانند پارچه کتان از گیاهی با همین نام گرفته شده است. این پارچه دارای ساختاری دو لایه و با دوام است. 

ویژگی‌های پارچه پیراهن مردانه جدید 

برخی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پارچه‌ پیراهن مردانه جدید عبارتند از: 

  • تنوع در طرح و رنگ 
  • تولید در عرض‌ها و گرماژهای مختلف 
  • محدوده قیمتی گسترده 
  • تولید در پارچه‌های مختلف 
  • بافت‌های متنوع با الیاف‌های طبیعی، مصنوعی یا ترکیبی از این دو 
  • تعدد شرکت‌ها و کشورهای تولید‌کننده 
  • داشتن ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و متنوع 
  • در نظر داشتن همه سلایق

بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه پیراهن مردانه جدید 

از عواملی که بر قیمت پارچه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • الیاف و مواد اولیه مورد استفاده در پارچه
  • تراکم و نمره نخ 
  • ضخامت بافت پارچه
  • تعداد مراحل و روش های تولید پارچه 
  • نحوه رنگرزی 
  • برند و اعتبار شرکت‌های تولید‌کننده داخلی و خارجی
  • کیفیت و مرغوبیت نخ 
  • نقش و نگاره‌های روی پارچه 
  • تعداد واسطه 
  • خرید عمده 
  • درصد الیاف طبیعی و مصنوعی در بافت پارچه 
  • مد و فشن روز غالب بر جامعه
  • نوسانات قیمت ارز

پرده آخر 

با توجه به اینکه امروزه بازار متنوع و گسترده‌ای از پارچه‌های پیراهن مردانه در صنعت نساجی به وجود آمده است، آشنایی با پارچه پیراهن مردانه جدید و ناشناخته‌تر می‌تواند به شما برای یک خرید مطمئن و به‌صرفه کمک کند. 

در این مقاله از شرکت گوهر بافت سعی کردیم تا شما را با پارچه پیراهن مردانه جدید آشنا کنیم تا راحت‌تر بتوانید پارچه مورد نظرتان را برای تولید پیراهن انتخاب کنید بنابراین اگر نظر، پیشنهاد یا انتقادی دارید می‌توانید در بخش ارسال نظر با ما در جریان بگذارید. شرکت تولید پارچه گوهر بافت یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت نساجی و تولید پارچه واقع در قطب نساجی کشور، یعنی استان اصفهان است.

این شرکت خدمات ویژه‌ای را برای مشتریان خود به ایجاد کرده و شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر و یا راهنمایی برای خرید هر نوع پارچه‌ای با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با مجموعه ما می‌توانید صفحات ما را در شبکه‌های مجازی مختلف دنبال کنید و از آخرین اخبار نساجی، جشنواره‌ها باخبر شوید؛ همراه ما باشید.

0/5 (0 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹