10 مدل از بهترین پارچه‌ها برای دوخت پیراهن مردانه + قیمت

10 مدل از بهترین پارچه‌ها برای دوخت پیراهن مردانه + قیمت

یکی از پر‌طرفدار‌ترین و پر‌فروش‌ترین پارچه‌ها در سراسر دنیا و بخصوص ایران، پارچه پیراهنی است. پارچه پیراهنی بخاطر ویژگی‌های فراوان و کاربردها و کارکردهای مختلف، بسیار پرمصرف است و تولید‌کنندگان سود مناسبی را از این پارچه به دست می‌آورند. در این نوشته تلاش کرده‌ایم تا درباره پارچه پیراهن مردانه، انواع پارچه پیراهن مردانه، نحوه خرید پارچه پیراهن مردانه و قیمت انوع پارچه پیراهن مردانه نکاتی را بیان کنیم تا شما را در انتخاب بهترین پارچه راهنمایی کنیم. 

آشنایی پارچه پیراهن مردانه 

پیراهن‌های مردانه از پرفروش ترین پوشاک تولیدی در سراسر جهان و بخصوص ایران است و غالبا جزئی از استایل پوشش آقایان را شامل می‌شود. پیراهن‌های مردانه از جنس‌ پارچه‌های مختلف دوخته می‌شوند؛ هرچه پارچه مصرفی در تولید پیراهن مردانه الیاف طبیعی و با‌کیفیت‌تری داشته باشد، استایل و پوشش پیراهن شیک‌تر و آراسته‌تر به چشم می‌آید و حتی باعث جذابیت فرد می‌شود. در ادامه به بررسی انواع پارچه‌های پیراهن مردانه و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم. 

انواع پارچه پیراهن مردانه

همانطور که گفته‌ شد در تهیه و دوخت پیراهن‌های مردانه انواع مختلفی از پارچه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که باعث تنوع در تهیه پیراهن‌های مردانه می‌شود. تنوع و طرح‌های پارچه‌های پیراهنی مردانه بسیار زیاد است ولی ما سعی می‌کنیم مهم‌ترین و کاربردی‌ترین پارچه پیراهن مردانه را به اختصار توضیح دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

پارچه پیراهن مردانه تترون

تترون، پارچه‌ای بسیار نام آشنا است. این پارچه بسیار پرکاربرد و پرمصرف بوده و در تهیه بسیاری از پوشاک و لباس‌ها، وسایل مختلف و… استفاده می‌شود. در تهیه و دوخت پیراهن‌های مردانه، انواع مختلفی از پارچه تترون مثل پارچه تترون فلورا، پارچه تترون کجراه، پارچه تترون EuroTex ژاپن، پارچه تترون آکسفورد، پارچه تترون ساده و… استفاده می‌شود. با توجه به تعدد پارچه‌های تترون مصرفی در تهیه پیراهن مردانه، شاید بتوانیم بگوییم که بطور‌کلی پارچه تترون پر‌مصرف‌ترین پارچه برای تولید پیراهن مردانه است. 

پارچه‌ تترون، پارچه‌ای با قیمت بسیار مناسب و اقتصادی، و دارای کیفیت قابل توجه و مرغوبیت بالا است و بهترین انتخاب برای خرید و یا تولید پیراهن مردانه جعبه‌ای است.

قیمت پارچه پیراهن مردانه 

پارچه تترون می‌تواند از جنس الیاف طبیعی یا الیاف مصنوعی باشد ولی بیشتر از جنس الیاف پلی‌استر ویسکوز است و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به تولید می‌رسد. پارچه تترون بیشتر در عرضی بین 150 تا 190 سانتی‌متر تولید می‌شود اما می‌توان برای تهیه پیراهن مردانه از عرض 300 سانتی‌متر یا 3 متر و در گرماژ‌های مختلف استفاده کرد. 

پارچه پیراهن مردانه تترون معمولا مقدار قابل توجهی پنبه در خود دارد که وجود الیاف پنبه باعث ظهور ویژگی‌های مناسبی می‌شود. هرقدر میزان الیاف پنبه مصرفی در پارچه پیراهنی تترون بیشتر باشد، پارچه تترون گران‌تر، با کیفیت‌تر، نرم‌تر، سبک‌تر و به طور کلی بهتر بوده و ویژگی‌های مثبت بیشتری خواهد‌ داشت.

نقاط قوت متعدد پارچه تترون بسیار زیاد است و وجود همین ویژگی‌های باعث مورد توجه قرار‌گرفتن این پارچه در صدر لیست شده‌است. ویژگی‌هایی مثل رنگ‌بندی متنوع، طرح‌‌های مختلف، نرمی و لطافت پارچه، خنک بودن، ضد حساسیت بودن، سبکی و راحتی، مقاومت در برابر چروک‌ شدن، به‌ روز بودن و مطابقت همیشگی با مد را نام برد. 

مهم‌ترین شاخصه منفی تمامی پارچه‌های تترون آبرفت این پارچه است. آبرفت پارچه را می‌توان با استفاده از اقداماتی مثل شستشو با آب سرد و استفاده از شوینده‌های مناسب تا حد چشمگیری کاهش داد. 

پارچه تترون به صورت ساده در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود که پرمصرف‌ترین آن‌ها آبی، مشکی، سفید و در طرح‌های مختلف مثل راه‌راه یا به صورت چاپی به تولید می‌رسد. 

پارچه تترون پیراهنی جزو پارچه‌های مناسب و با قیمت کم است و در کارخانه‌های متعدد نساجی در داخل و خارج از ایران تهیه می‌شود. یکی از کشورهای مورد توجه در تولید پارچه پیراهن تترون چین است که صنعت بزرگی در تولید پارچه تترون ایجاد کرده است و حتی با توجه به شرکت‌های متعدد تولید‌ کننده این پارچه در ایران، هر ساله مقدار قابل توجهی پارچه تترون چینی به کشور ما وارد می‌شود.

از دیگر کشور‌های تولید‌ کننده پارچه تترون می‌توان به ترکیه، هند و تایوان اشاره کنیم که پارچه تترون این کشورهای نیز در کشورمان بازار‌ خوبی دارد و نام آنها در بازار بسیار تکرار می‌شود. 

با اینکه بحث راجع به پارچه‌های پیراهن مردانه است اما خوب است که بدانید از پارچه پیراهنی تترون می‌توان در تولید پیراهن‌های زنانه نیز استفاده کرد. 

پارچه پیراهن مردانه جناغی

یکی دیگر از پارچه‌های مصرفی برای تولید پیراهن‌های مردانه، پارچه پیراهن مردانه جناغی است. این پارچه از جنس الیاف پنبه است و دوخت بسیار زیبایی دارد. شاید نام این پارچه را خیلی نشنیده باشید اما به جرات می‌توان گفت بسیار شیک و مناسب است و تن‌خور خوبی دارد. پارچه جناغی در انواع متنوعی مثل پارچه جناغی مایکرو برداشت گاباردین یا پارچه دنیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارچه دنیم شبیه به پارچه جین یا لی است و می‌تواند در تولید پیراهن‌های مردانه طرح لی مورد استفاده قرار بگیرد. 

پارچه جناغی در تولید پیراهن‌های مردانه بیشترین کاربرد را دارد، هرچند می‌توان در تولید پیراهن‌های زنانه نیز مورد استفاده قرار بگیرد. 

پارچه پیراهن مردانه جین

پارچه‌ جین یکی دیگر از پارچه‌‌های پیراهن مردانه است که بسیار پرطرفدار و محبوب است. پارچه جین یا پارچه لی در انواع مختلفی مثل پارچه جین سنگ‌شور شده، پارچه جین رنگی، پارچه جین استرچ یا کشی، پارچه جین لبه‌دار و… تولید می‌شود. پارچه جین می‌تواند از جنس الیاف طبیعی یا الیاف مصنوعی باشد که البته جینی که با الیاف طبیعی به تولید رسیده باشد نسبت به جینی که با الیاف مصنوعی تولید‌ شده باشد، کیفیت و قیمت بیشتری دارد.

از پارچه جین علاوه بر تهیه پیراهن مردانه می‌توان در دیگر پوشاک و وسایل زنانه و مردانه و مناسب با تمامی سنین استفاده کرد. پارچه جین نسبت به دیگر پارچه‌های پیراهن مردانه قیمت بالاتری دارد که این قیمت هم وابسته به عوامل مهمی مثل الیاف مصرفی، مقدار الیاف طبیعی، وارداتی بودن پارچه، کیفیت دارد. 

به طور کلی پارچه جین پارچه بسیار مقاوم و با کیفیت، با طول عمر بالا، محکم، پرکاربرد و زیبا است. 

پارچه پیراهن مردانه فلانل

پارچه فلانل از پارچه‌های ضخیم و نرم است و می‌تواند از جنس الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی باشد اما بیشتر از جنس الیاف پشم، نخ و پشم بهم تابیده شده تهیه می‌شود. پارچه پیراهن مردانه فلانل برای تولید پیراهن‌های فصول سرد سال مناسب است. این پارچه بسیار آراسته و شیک است و در انواع مختلفی مثل فلانت، فلانل گیاهی، فلانل کتان، فلانا پوشک، سیلون تولید می‌شود.

خرید پارچه پیراهن مردانه

از نکات منفی این پارچه آبرفت آن است که برای حل این مشکل استفاده از شوینده‌های مناسب و خشک کردن در آفتاب می‌تواند کمک مهمی به کاهش آبرفت این پارچه کند. 

پارچه پیراهنی کتان

پارچه کتان از جنس الیاف گیاه کتان و یک پارچه کاملا طبیعی است. این پارچه پیراهنی یکی از مقاوم‌ترین پارچه‌ها است و ویژگی‌های فراوانی مثل تنفس مناسب پارچه، تنوع رنگ، درصد پنبه بالا، کیفیت بالا، انعطاف، زیبایی و ظرافت، براقیت و… را دارد. این پارچه کاربردهای فراوان دارد و در تولید لباس‌ها و پوشاک با کیفیت با طول عمر بالا استفاده می‌شود. پارچه پیراهنی مردانه از دسته پارچه‎‌هایی است که طول عمر بالایی دارد و بسیار مرغوب است. این پارچه در بسیاری از کارخانه‌ها تولید می‌شود و برای تولید لباس‌های زنانه و مردانه در تمامی سنین مورد استفاده است. 

پارچه پیراهن مردانه کشی

پارچه مردانه کشی یکی دیگر از پارچه‌های پیراهنی مردانه است. این پارچه از جنس الیاف اسپاندکس یا نخ لاکرا است و که در زمره الیاف مصنوعی به شمار می‌رود، الیاف این پارچه باعث ایجاد خاصیت کششی در پارچه می‌شود. این پارچه به سه صورت می‌تواند کش بیاید؛ کش در عرض پارچه، کش در طول پارچه و کش از طول و عرض پارچه. این پارچه در برابر شستشو مقاوم است و ثبات رنگی بالایی دارد. این پارچه پیراهن مردانه به دو صورت ساده و چاپی تولید می‌شود.  

پارچه پیراهن مردانه ملانژ

پارچه ملانژ در رده بهترین و زیباترین پارچه‌ها برای تولید لباس به خصوص تولید پیراهن مردانه است. این پارچه بسیار قیمت مناسبی دارد و به‌ صرفه و اقتصادی است. 

پارچه ملانژ بیشتر توسط آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد و علاوه بر پیراهن مردانه برای تیپ‌های رسمی و اداری مثل کت و شلوار نیز مناسب است.  این پارچه از ترکیب الیاف مصنوعی و طبیعی بوده  و وجود الیاف پنبه در آن باعث ایجاد خاصیت نرمی و لطافت قابل توجهی می‌شود. در تهیه این پارچه تلاش می‌شود تا مقدار الیاف مصنوعی آن کمتر از الیاف طبیعی آن باشد. 

این پارچه به صورت انواع مختلفی مثل ملانژ کجراه، ملانژ دورس و… مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن در تهیه پیراهن‌های مردانه و پوشاک ورزشی استفاده می‌شود. 

پارچه پیراهن مردانه ژاکارد

پارچه ژاکارد از جنس الیاف ابریشم و پلی‌‌استر است. این پارچه ویژگی‌های مورد پسند آقایان را در بردارد و در تولید پیراهن‌های مردانه استفاده می‌شود. الیاف مصرفی در این پارچه بسیار با کیفیت و مرغوب است، جنس کمی خشک و آهار‌دار دارد، در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می‌شود، محبوب آقایان است، مقاومت و استحکام بالا در برابر چروک شدن دارد و خاصیت کششی دارد. 

پارچه پیراهن مردانه پوپلین

پارچه پوپلین از جنس الیاف مختلفی مثل پنبه، ابریشم، پلی‌استر و… است. ویژگی‌های این پارچه باعث شده تا به یکی از پارچه‌های مناسب برای تولید پیراهن مردانه باشد؛ ویژگی‌هایی مثل تنوع رنگ و طرح، نرمی و لطافت، سبکی، طول عمر بالا، جنس لخت، تنفس پارچه و… . این پارچه علاوه بر تهیه پیراهن مردانه در تولید دیگر پوشاک مثل شومیز، زیر کت، رومیزی و… کاربرد دارد. 

پارچه پوپلین برای فصل‌های گرم مناسب است و در زمره پارچه‌های سبک قرار دارد و به دو صورت سنگین وزن و سبک وزن تولید می‌شود. این پارچه در برابر آب، شستشو و چروکیدگی مقاومت ویژه‌ای دارد. 

پارچه پوپلینی که برای تولید پیراهن مردانه استفاده می‌شود شباهت زیادی به پارچه برود کلوز دارد اما پارچه پوپلین بافت شیک‌تر و یک دست‌تری دارد و برای خیاطان و دوزندگان تازه‌کار مناسب است. 

پارچه پیراهن مردانه ماهوت

یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین پارچه‌های بازار که بسیار برای تولید پیراهن مردانه مورد استقبال قرار گرفته‌ است، پارچه پیراهن مردانه ماهوت است. این پارچه از جنس الیاف پشم شتر است و سطح آن دارای پرز و با جنسی نرم است. پارچه ماهوت از پارچه‌هایی است که برای تولید پیراهن مردانه بسیار مناسب است. 

در انتهای بخش انواع پارچه پیراهن مردانه باید خاطر نشان کرد که همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره شد در تهیه پیراهن مردانه از پارچه‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد که ما تنها به موارد مهم آن اشاره کردیم. 

طرح‌ها و رنگ‌های پارچه پیراهنی مردانه

دسته‌بندی دیگر پارچه‌های پیراهن مردانه به طور کلی تمامی پارچه‌های مناسب برای این کار را از لحاظ طرح و مدل به دو دسته تقسیم می‌کند: 

پارچه پیراهن مردانه ساده

پارچه‌ پیراهن مردانه ساده بسیار مورد توجه آقایان است. این پارچه در رنگ‌های متنوع تولید می‌شود و طرح خاصی ندارد و فقط برخی رنگ‌ها محبوب‌تر و پر‌طرفدار تر است و رنگ‌هایی مثل آبی، سفید، مشکی و سرمه‌ای را نام برد. 

پارچه پیراهن مردانه طرح‌دار

نوع دیگر از پارچه‌های مردانه، پارچه طرح دار است. این پارچه‌ها در طرح‌های متنوع تولید می‌شود و طرفداران خود را دارد، طرح‌هایی مثل راه‌راه، چهار‌خانه، هاوایی را نام برد. در ادامه به بررسی برخی از پارچه‌های پیراهن مردانه در طرح‌های محبوب و پرفروش می‌پردازیم.

پارچه پیراهن مردانه چهار‌خانه

در بین پارچه‌های طرح‌دار پیراهن مردانه، پارچه چهار‌خانه بسیار محبوب و پرطرفدارترین طرح در بین آقایان است. پیراهن‌های مردانه با طرح چهار‌خانه بسیار زیبا، شیک، خوش پوش و پرطرفدار و در انواع مختلف پارچه‌ مختلف به فروش می‌رسد. این طرح از پارچه بیشتر در رنگ‌های آبی مشکی، سفید مشکی، قرمز مشکی و زرد مشکی به تولید می‌رسد. 

پارچه پیراهن مردانه راه‌‌راه

نوع پرطرفدار دیگر پارچه‌ پیراهن مردانه، پارچه راه‌راه است. این پارچه نیز بسیار پرفروش است و در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. طرح این پارچه به صورت خطوط موازی و عمودی بوده که به صورت یکی درمیان در دو رنگ ثابت تغییر رنگ‌ می‌دهد. این پارچه در کارخانه‌های مختلف تولید می‌شود و بسیار پرطرفدار است. 

پارچه پیراهن مردانه چاپی

نوع دیگر از پارچه‌های طرح‌دار پیراهن مردانه، پارچه چاپی است. این نوع پارچه بیشتر از همه مورد توجه جوانان است. در حال حاضر این پارچه از بروزترین و در مدترین پارچه‌ها بوده و طرح‌های مختلف وابسته به خواسته شما روی آن نقش می‌بندد و می‌توان طرح‌های مختلف گرافیکی و حتی طرح‌های سه‌بعدی را روی آن به چاپ رساند. معمولا در ایران روی پارچه پیراهنی کشی طرح گرافیکی چاپ می‌کنند به آن پارچه رامی می‌گویند. 

قیمت پارچه پیراهن مردانه و نحوه خرید آن

همانطور که احتمالا متوجه شدید، پارچه‌های پیراهن مردانه دارای محدوده قیمتی متفاوت هستند اما معمولا قیمت مناسب و به صرفه‌ای دارند و در بیشتر کارخانجات کشور تولید و در برخی موارد وارد کشور می‌شوند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید پارچه پیراهن مردانه و قیمت پارچه پیراهن مردانه و انتخاب بهترین پارچه از کارشناسان شرکت گوهربافت نقش جهان مشاوره بگیرید. 

همچنین برای تهیه انواع پارچه‌های پیراهنی و اطلاعات دیگر با کارشناسان فروش شرکت گوهر‌بافت نقش جهان از طریق راه‌های ارتباطی ما تماس برقرار کنید تا بتوانید بهترین پارچه‌ پیراهن مردانه را با توجه به نیاز مورد نظرتان انتخاب و تهیه کنید. 

4.5/5 (2 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹