خرید پارچه تترون ارزان + قیمت

خرید پارچه تترون ارزان + قیمت

اگر شما یک تولیدی تازه‌کار هستید که قصد دارید تا با سرمایه کم، کار در صنعت نساجی را آغاز کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در ابتدا پرسودترین و بهترین پارچه‌ها را بشناسید و سپس کار خود را شروع کنید. تترون از آن دسته از پارچه‌هایی هستند که در بخش‌های مختلف و تولید منسوجات متنوع کاربرد دارد و با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، انتخابی مناسب و مفید برای شما محسوب می‌شوند. 

در این مقاله از شرکت تولید پارچه گوهربافت سعی داریم تا عوامل مهم در خرید پارچه تترون ارزان را به شما معرفی کنیم و شما را با این پارچه بروز و کاربردی آشنا کنیم؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

درباره پارچه تترون بیشتر بدانیم! 

پارچه تترون یکی از پارچه‌های کاربردی در تهیه منسوجات بخش‌های مختلف از جمله لباس کار، پوشاک بیمارستانی، پوشاک زنانه و مردانه متعدد، منسوجات منزل و غیره می‌باشد. الیاف به کار رفته در تهیه این پارچه، بیشتر از پلی استر و ویسکوز است.

حضور الیاف پلاستیکی در این پارچه کیفیت و مرغوبیت پارچه تترون را کم می‌کند، اما اگر مجبور به خرید پارچه تترون ارزان هستید باید بدانید که مقدار زیادی پلاستیک در بافت پارچه تترون انتخابی شما به کار رفته است به طوری که باعث براق شدن سطح پارچه شما می‌شود. هرچه سطح پارچه براق‌تر باشد بدان معناست که پلاستیک بیشتری در تولید پارچه به کار رفته است.

خرید پارچه تترون ارزان

وزن پایه یا اصطلاحا گرماژ در انواع پارچه تترون معمولا بین 150 تا 190 گرم است. گرماژ پارچه نشان دهنده تراکم پارچه است بنابراین هر گرماژی مناسب دوخت یک نوع لباس است؛ مثلا برای دوخت پیراهن مردانه، از پارچه تترون با گرماژ بالا استفاده می‌شود.

پارچه تترون غالبا کالیته رنگی متنوعی دارند به طوری که در 150 رنگ مختلف و در عرض‌های 90، 110، 130، 150، 180 سانتی‌متر و یا حتی 2 تا 3 متر هم به بازار عرضه می‌شوند که هر یک برای زمینه‌های مختلف کاربرد دارند.

به احتمال خیلی زیاد از پارچه تترون استفاده کرده‌اید یا حداقل یک‌بار اسم آن را شنیده‌اید. دلیل این محبوبیت و پر‌فروش بودن در انواع پارچه تترون چیست؟ برخی از مهم‌ترین دلایل عبارتند از: 

  • پارچه‌های تترون غالبا دارای رنگ‌ها و طرح‌ها متنوع هستند. 
  • مقاومت و استحکام بالای فیزیکی و شیمیایی باعث محبوبیت بیشتر در انواع پارچه تترون شده است. 
  • پارچه‌های تترون به راحتی چروک نمی‌شود
  • عمر و دوام بالایی دارند و مقاومت فیزیکی ‌آن‌ها در برابر ساییده شدن، پوسیده شدن و پاره شدن بی‌نظیر است. 
  • پارچه تترون محدوده قیمتی متنوعی دارد و شما می‌توانید با کمترین میزان بودجه‌ خرید پارچه تترون ارزان را انجام دهید. 
  • انواع تترون با شسته شدن تغییر رنگ نمی‌دهد و داری یکنواختی و ثبات رنگی است.
  • تراکم و بافت استاندارد نقش مهمی در تولید البسه و پوشاک متعدد ایفا می‌کند. 
  • عرض مناسب طاقه‌ها 
  • نرمی و لطافت زیاد
  • قابلیت ایجاد جریان هوا و تهویه استاندارد 
  • قیمت مناسب نسبت به کیفیت
  • عدم ایجاد حساسیت‌ و مناسب برای هر نوع پوستی 

کاربردهای انواع پارچه تترون 

گزینه‌ای بسیار مناسب برای دوخت پیراهن‌های مردانه و زنانه 

بخش عمده فروش به دلیل کاربرد آن به عنوان پیراهن‌های مردانه، زنانه و اسپرت به دلیل سبکی و لطافت بالا است. گرماژ مناسب برای پیراهن‌های مردانه باید زیاد باشد تا لباسی که تهیه می‌کنید، بدن‌نما نباشد به همین دلیل همیشه نمی‌توانید با خرید پارچه تترون ارزان پیراهن مردانه با‌کیفیت تهیه کنید؛ زیرا غالبا گرماژ کمی دارند.

پارچه کجراه درجه یک

عرض پارچه تترون برای این کار غالبا 150 سانتی‌متر است. پارچه تترون سفید و پارچه تترون مشکی بسیار پر‌مصرف‌تر هستند. 

خرید پارچه تترون ارزان، گزینه مناسب برای برای دوخت چادر، مقنعه و یونیفرم مدارس 

بیشترین استفاده از این پارچه بعد از پیراهن‌های مردانه، برای تولید مقنعه است. با توجه به مدل و بلندی مقنعه از بیشتر از تترون‌هایی در عرض‌های 90، 110، 150 و 180 سانتی‌متری تولید می‌شود می‌توانیم برای دوخت مقنعه استفاده کنیم. علاوه بر تنوع در عرض و گرماژ، یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب پارچه تترون برای دوخت مقنعه نرمی و لطافت آن است.

برای دوخت چادر از عرض‌های 100، 110، 200 و 300 سانتی‌متر استفاده می‌شود. تترون گلدار بیشتر برای دوخت چادر نماز جشن تکلیف و چادر نماز رنگی کاربرد دارد.

با توجه به تنوع رنگ و مقاومت بالای پارچه تترون، برای یونیفرم‌های مدارس که ممکن است یک سال یا چند سال متوالی پوشیده شوند نیز می‌توانیم از پارچه تترون استفاده کنیم.

پارچه تترون مناسب البسه و منسوجات بیمارستانی

به دلیل عدم ایجاد حساسیت، قابلیت شستشو زیاد (خاصیت ضد آب ژاولی دارند، یعنی در طی شستشو خاصیت و بافت خود را از دست نمی‌دهند) و مقاومت در برابر مواد ضد عفونی کننده  برای تهیه لباس‌های مخصوص بیمارستان و روپوش پزشکی نیز می‌توانیم از تترون‌های بیمارستانی استفاده کنیم.

پارچه تترون نخی

به علاوه به جهت کاهش هزینه‌ها خرید پارچه تترون ارزان برای لباس‌های بیمارستانی یکبارمصرف که الیاف مصنوعی بیشتری دارند، بهترین انتخاب برای شماست. تترون‌هایی که برای این بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولا به رنگ‌های سفید، صورتی و آبی هستند.

پارچه تترون عروسکی برای ملحفه و لباس کودک

به دلیل قابلیت ایجاد طرح و نقش نگار بر روی پارچه تترون، پارچه تترون عروسکی گزینه ایده‌آلی برای کالای خواب کودک، ملحفه، لباس و پوشاک کودک شماست.  

برای خرید پارچه تترون ارزان به چه ویژگی‌هایی توجه کنیم؟ 

اگر بودجه محدودی دارید بهتر است تا خرید پارچه تترون ارزان را در راس برنامه خود قرار دهید. در این بخش به شما ویژگی‌هایی را معرفی می‌کنیم تا شما را برای خرید پارچه تترون ارزان قیمت راهنمایی کند. 

  • همانطور در اوایل مقاله به آن پرداختیم، هرچه الیاف مصنوعی و پلاستیکی در ساختار پارچه تترون بیشتر باشد، قیمت پارچه تترون مورد نظر شما ارزان‌تر و سطح آن براق‌تر است
  • توجه داشته باشید که در کنار خرید پارچه تترون ارزان قیمت، نباید از کیفیت خوب آن غافل شویم چراکه پارچه تترون نباید به قدری نازک باشد که باعث بدن‌نمایی شود، بهتر است خاصیت ضد آب ژاولی داشته باشد، دارای نرمی و لطافت مناسبی باشد و باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی نشود. 
  • علاوه بر این موارد برای خرید پارچه تترون ارزان و به‌صرفه پیشنهاد می‌کنیم تا از پارچه‌هایی با عرض 300 سانتی‌متر یا 3 متر استفاده کنید که البته با توجه به نوع مصرف شما قیمت‌های متفاوتی خواهد داشت. 
  • یکی دیگر از نکات مهمی که رعایت آن به شما برای خرید پارچه تترون ارزان کمک می‌کند، مسئله آبرفت تترون است. همانطور که احتمالا درباره آن شنیده باشید، پارچه تترون آبرفت زیادی دارد و این مشکل به ویژه برای تترون‌هایی که برای تولید و دوخت البسه و پوشاک مختلف کاربرد دارند، مهم است. غالبا پارچه‌های تترون ارزان قیمت آبرفت قابل توجهی دارند که برای حل این مشکل باید قبل از دوخت، حتما یک‌بار آن را بشویید یا پیش از دوخت پارچه، مقدار آبرفت آن را محاسبه کنید . 
  • نکته دیگری که درباره خرید پارچه تترون ارزان وجود دارد این است که ممکن است رنگ پارچه یک توپ کمی با توپ دیگر متفاوت باشد به همین دلیل بهتر است حدالامکان تمام خریدتان را یکجا انجام دهید زیرا این کار باعث می‌شود تا با خرید پارچه به صورت عمده از هزینه‌های خود کم کنید. 
  • اگر هدف شما برای خرید پارچه تترون ارزان تنها قیمت آن باشد، احتمالا دچار هدر رفت سرمایه شوید و مجددا مجبور به پرداخت هزینه می‌شوید. برای پیشگیری از این کار بهتر است از ویژگی‌ها و شاخصه‌های مثبت پارچه تترون از قبیل رنگ، طرح، تنفس استاندارد، بافت مناسب، نرمی و لطافت و … غافل نشوید. 
  • با توجه به اینکه قصد دارید از پارچه تترون به چه منظور استفاده کنید، بهتر است تا عرض و گرماژ مناسب را تهیه و از آن به جهت دوخت منسوجات استفاده کنید. 

عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت و خرید پارچه تترون ارزان 

آشنایی و رعایت عوامل اقتصادی مختلفی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در قیمت نهایی پارچه اثرگذار هستند می‌توانند در کاهش هزینه‌های شما نقش مهمی را ایفا کنند. از جمله عواملی که به شما برای خرید پارچه تترون ارزان کمک می‌کند، عبارتند از: 

شرکت و کشور تولید کننده یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید پارچه تترون ارزان 

جالب است بدانید با وجود کیفیت برابر بین تترون ایرانی و خارجی، تترون ایرانی ارزان‌تر است. علاوه بر کشور تولیدکننده با خرید از شرکت‌هایی که موفق شده‌اند تا اعتماد بخش عمده‌ای از مشتریان را کسب کنند و به اصطلاح به برندهای معروف نساجی تبدیل شده‌اند، مجبور هستید تا قیمت بیشتری را باید بپردازید.  

توجه به سه عامل تراکم، نوع الیاف و لطافت

قیمت پارچه تترون رنگی

به مجموع این سه عامل جنس پارچه گفته می‌شود که از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت و خرید پارچه تترون ارزان است. هرچه الیاف پلاستیکی و مصنوعی بیشتری در پارچه به کار برده شده باشد، پارچه ارزان‌تر است و بالعکس هرچه الیاف پنبه بیشتری در بافت پارچه وجود داشته باشد قیمت پارچه گران‌تر خواهد بود. 

خرید به صورت عمده 

در بخش قبلی به این موضوع پرداختیم که خرید به صورت عمده در خرید پارچه تترون ارزان قیمت به ما کمک می‌کند تا مبلغ کمتری را برای خرید پارچه بپردازیم. 

حذف تعداد واسطه‌ها 

خرید به صورت مستقیم از کارخانه تولید‌کننده پارچه بخش قابل توجهی از هزینه‌های ما را برای تهیه پارچه تترون کم می‌کند. 

دیگر موارد اثرگذار در خرید پارچه تترون ارزان 

موارد دیگری که در قیمت پارچه تترون نقش تاثیرگذار دارند عبارتند از:  پایداری یا ثبات رنگ پارچه، نحوه رنگرزی، نمره نخ، درصد الیاف طبیعی و مصنوعی در بافت پارچه، ساده یا طرح‌دار بودن پارچه و عرض و گرماژ مصرفی

جمع‌بندی درباره خرید پارچه تترون ارزان 

پارچه تترون از جمله پارچه‌های باکیفیت و ارزان قیمت است که تقریبا برای تولید هر لباس، پوشاک یا منسوجاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. 

در این مقاله از شرکت گوهر بافت سعی کردیم تا با شما درباره خرید پارچه تترون ارزان و عواملی تاثیرگذار بر قیمت پارچه صحبت کنیم تا در نهایت بتوانید ارزان‌ترین پارچه تترون بازار را تهیه کنید. شرکت تولید پارچه گوهربافت یکی از شرکت‌های پیشرو در نساجی و تولید پارچه واقع در قطب نساجی کشور، یعنی استان اصفهان است.

این شرکت خدمات ویژه‌ای را برای مشتریان خود به ایجاد کرده و شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر و یا راهنمایی برای خرید هر نوع پارچه‌ای با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرد یا نظرات و سوالات خود را در قسمت ارسال نظر مطرح فرمایید تا در اسرع وقت توسط همکاران ما رسیدگی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با مجموعه ما می‌توانید صفحات ما را در شبکه‌های مجازی مختلف دنبال کنید و از آخرین اخبار نساجی، جشنواره‌ها و … باخبر شوید؛ پس با ما همراه باشید.

0/5 (0 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹