11 عامل موثر در تعیین قیمت پارچه ترگال لباس کار

11 عامل موثر در تعیین قیمت پارچه ترگال لباس کار

پارچه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانیم برای دوخت لباس کار و یونیفرم‌ برای ارگان‌ها و کارخانجات مختلف استفاده کنیم، اما باید پارچه‌ای را مورد استفاده قرار دهیم که ویژگی‌های مناسبی داشته‌ باشد.

می‌توان گفت که بهترین پارچه برای تهیه و تولید لباس کار، پارچه ترگال لباس کار (قیمت پارچه ترگال لباس کار) است. البته برای تولید پارچه‌هایی که مناسب لباس کار باشند، می‌توان از انواع ترگال و همچنین از پارچه کجراه با گرماژهای، 260، 270 و 280 برای لباس کار استفاده کرد؛ چرا که پارچه‌های کجراه بسیار شبیه به پارچه‌های ترگال هستند و در جزئیاتی مثل ضخامت پارچه و طرح با‌هم متفاوتند؛ همچنین به دلیل مقاومت بالای پارچه کتان می‌توان از پارچه لباس کار کتان نیز در کارهایی مثل جوشکاری، فرزکاری و کارهای مشابه آن استفاده کرد.

قیمت پارچه ترگال لباس کار
قیمت پارچه ترگال لباس کار

همچنین پارچه ترگال ساده برای رستوران‌ها و یا لباس فرم اداری مناسب است گرماژ این پارچه 240 گرم و عرض آن  150 سانتی‌متر است. پارچه کجراه از جنس پلی‌استر‌ ویسکوز است و برای لباس فرم آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها، لباس‌های اداری، لباس فرم مدارس، لباس پزشکی، لباس راهوران و راهداران و… زنانه مناسب است، این پارچه گرماژ 280 گرمی دارد و عرض آن نیز مشابه پارچه ترگال 150 سانتی‌متر است.

پارچه ترگال لباس کار ویژگی‌های مهمی دارد که این ویژگی‌ها باعث شده‌‌ است که پارچه ترگال لباس کار محبوبیت بالایی داشته و به تولید قابل توجهی برسد؛ که مهم‌ترین ویژگی‌ها عبارتند از قیمت مناسب، جنس، خنک بودن پارچه را نام برد. در ادامه مقاله به انواع و ویژگی‌های این پارچه و قیمت پارچه ترگال لباس کار اشاره خواهیم کرد.

ویژگی‌های پارچه ترگال لباس کار 

پارچه ترگال لباس کار از جنس الیاف فلامنت ویسکوز است، اما در برخی از کارخانه‌ها از پنبه نیز برای تولید پارچه ترگال لباس کار استفاده می‌شود. 

پارچه ترگال عمدتا، دارای عرض 150 سانتی‌متری و دارای گرماژ 240 گرمی و 280 گرمی است؛ اما پارچه ترگال لباس کار در گرماژهای مختلف و وابسته به شغل، غالبا در گرماژ 240 گرم و عرض 150 سانتی‌متری تولید می‌شود. اما برخی کارخانه‎‌ها مثل کارخانه‌های معتبر استان اصفهان، پارچه ترگال لباس کار را در گرماژهای 260،270 و 280 گرمی نیز تولید می‌کنند. 

پنبه به پارچه این خاصیت را می‌دهد تا پارچه ویژگی خنک بودن و دیر‌سوز بودن را داشته باشد. در این پارچه نیز به دلیل حضور پنبه در الیاف پارچه، این پارچه جنس خنکی دارد و‌ دیر‌‌سوز است که ویژگی قابل توجه و حائز‌ اهمیتی در لباس کار به شمار می‌رود. 

پارچه ترگال لباس کار، در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود، این پارچه به صورت طاقه‌ای و عدلی به فروش می‌رسد که متراژ طاقه‌ای آن 40 متر و متراژ عدلی آن 320 متر است. 

انواع پارچه ترگال لباس کار

لباس‌ها و یونیفرم‌هایی که تحت عنوان لباس کار تلقی می‌شوند، باید طول‌ عمر مناسب، ضخامت و کیفیت استاندارد و خیلی ویژگی‌های دیگر داشته باشند تا مناسب محل کار باشند. 

محل کار وابسته به شغل و موقعیت شغلی نیز متفاوت است، مثلا در محیط‌هایی که با مواد محترقه و آتش‌زا سروکار دارند، جنس پارچه باید مقداری کمی الیاف پلاستیکی داشته باشد و بیشتر از الیاف پنبه‌ای در تولید آن استفاده شود، چرا‌ که وجود پلاستیک باعث می‌شود پارچه آب شود، سوراخ شده و آسیب ببیند و همچنین موجب گرمی بیش از حد و عرق کردن شخص شود.

اگر مورد استفاده شغلی باشد که درگیر مواد شیمیایی و خورنده است، باید لباس کار مقاومت و ضخامت مناسب داشته باشد که از آسیب به شخص و پوست او جلوگیری کند. 

قیمت پارچه ترگال لباس کار

اما این در حالی است که بسیاری از مشاغل می‌توانند از ترگال‌هایی استفاده کنند که مقدار الیاف پنبه‌ای کمتری دارد، این ترگال‌ها که به ترگال‌های ویسکوزی مشهورند، قیمت پایین‌تری نیز دارند و در نتیجه به‌صرفه‌‌تر هستند. 

باید به این نکته توجه کرد که اگر محل کار در مناطق شرجی و گرم است که تعریق زیاد است، باید از پارچه ترگال لباس کار با درصد بالای پنبه استفاده کرد تا راحتی بیشتری را برای مصرف‌کننده رقم بزند. 

قیمت پارچه ترگال لباس کار 

قیمت پارچه ترگال لباس کار همواره وابسته عوامل مختلفی است که برخی از آن‌ها عبارتند از:  

  • نوع مواد مصرفی در تولید پارچه 
    • نوع مواد مصرفی در بافت و کیفیت پارچه بشدت تاثیرگذارند، به طوری که استفاده کردن از مواد مصرفی مناسب و استاندارد باعث نرمی در پارچه و کیفیت بالا‌ی آن می‌شود. 
  • مقدار الیاف پنبه‌ای 
    • هرقدر مقدار الیاف پنبه‌ای بیشتر باشد، قیمت پارچه ترگال لباس کار هم بیشتر است. 
  • مقدار الیاف پلاستیکی
    • هر قدر مقدار الیاف پلاستیکی مصرفی در تولید پارچه لباس کار بیشتر باشد، قیمت آن نیز کمتر است. 
  • رنگ 
    • رنگ می‌تواند یکی از فاکتورهای قابل توجه در تعیین قیمت هر پارچه‌ای باشد، به طوری که رنگ‌های پرفروش و پرمصرف قیمت پایین‌تر و رنگ‌های خاص و کم‌مصرف یا کم‌فروش قیمت بالاتری دارد. در پارچه ترگال لباس کار رنگ‌های روشن و سفید نسبت به رنگ‌های تیره قیمت کمتری دارند. 
  • برند و کارخانه تولید‌کننده 
    • به‌ طور کلی قیمت خرید پارچه از هر برند یا کارخانه‌ای متفاوت است و برند‌های معروف و محبوب که سابقه کاری و کیفیت اجناس را تضمین می‌کند، قیمت پارچه ترگال لباس کار آنها نسبت به دیگر کارخانه های تولید پارچه بالاتر خواهد بود. 
  • مقاومت پارچه 
  • خنکی  پارچه 
    • این فاکتور وابسته به پنبه مصرفی دارد، به طوری‌ که هرچه مقدار پنبه بیشتر باشد پارچه خنک‌تر و به‌ طبع گران‌‌تر است.
  • ضخامت پارچه 
  • بافت و تراکم مناسب پارچه 
  • گرماژ پارچه 
  • ثبات رنگی 
    • هرچه پارچه در‌برابر شستشو و مواد شوینده مقاوم‌تر باشد قیمت پارچه ترگال لباس کار بیشتر خواهد بود. 

ما در شرکت گوهربافت نقش جهان آمادگی داریم تا انواع پارچه ترگال مناسب برای لباس کار را با توجه به نیاز شما در طرحها و رنگ‌های متنوع تولید کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را برای خریدی مناسب راهنمایی کنند. 

4/5 (2 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹