عوامل موثر بر قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه کدامند؟

عوامل موثر بر قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه کدامند؟

پارچه‌های تولید شده در صنعت نساجی در تهیه و تولید پوشاک و منسوجات متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از بخش‌هایی که مقدار پارچه بسیار زیادی در آن مصرف می‌شود، در تهیه و تولید لباس‌های مردانه است. منظور از لباس‌های مردانه لباس‌ها و پوشاکی است که چه پسران و چه مردان در سنین مختلف و با اندازه‌های متفاوت برای پوشش خود تهیه می‌کنند.

تنوع لباس‌های مردانه مثل لباس‌های زنانه نیست و بیشتر آقایان لباس‌هایی با جنس و پارچه یکسان به تن می‌کنند. در این مطلب به بررسی قیمت یکی از لباس‌های محبوب در بین آقایان یعنی پارچه نخی مردانه می‌پردازیم. پس برای کسب اطلاعات جامع درباره قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه تا انتها این مطلب با ما همراه باشید. 

پارچه نخی پیراهن مردانه چه کاربردهایی دارد؟

یکی از منسوجاتی که همواره مورد استفاده و توجه تمامی آقایان در هر سن و سلیقه‌ای قرار گرفته و جزو انتخاب‌های همیشگی آن‌ها بوده است، پیراهنی نخی مردانه است. از آنجایی که برای تهیه پیراهن نخی مردانه از پارچه‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد، برای تولید این پیراهن قیمت‌های مختلفی تعریف شده است و قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه یک عدد ثابت نخواهد داشت

پارچه پیراهن نخی به سبب ویژگی‌های بسیار زیادی که دارد، یکی از بهترین و پرفروش‌ترین پارچه‌های موجود در بازار است و بازار گرمی دارد. این پارچه در رنگ‌ها و طرح‌ها مختلف به تولید می‌رسد و کاربردهای بسیار متنوعی برای دارد و اقتصادی و مقرون به صرفه است؛ به طوری که قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه جزو ویژگی‌ها در این پارچه شمرده می‌شود.

قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه

از این پارچه می‌توان علاوه بر تهیه پیراهن مردانه در تهیه منسوجات دیگری مثل لباس‌های ست تابستانی، پیراهن پسرانه، مانتو تابستانه زنانه و دخترانه و بسیاری از پوشاک و منسوجات دیگر استفاده کرد. 

پیراهن نخی مردانه از جنس‌ الیاف مختلفی به تولید می‌رسد که در بین الیاف مورد استفاده پرطرفدارترین پارچه، پارچه پلی استر از جنس الیاف نخ پلی‌استر است. پارچه نخی پیراهن مردانه جنس بسیار خنک و نازکی دارد که باعث می‌شود تا برای تابستان، آب و هوای شرجی، مناطق گرم و خشک و موقعیت‌های این چنینی مورد استفاده باشد. 

یکی از فاکتورها و ویژگی‌هایی که لازم است تا هر پارچه پیراهن مردانه‌ای داشته باشد، قیمت مناسب است. قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه با توجه به عوامل و شاخصه‌های متعددی تغییر می‌کند، که ما در بخش بعدی به صورت بسیار جامع، به بررسی همه جوانب درباره قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه می‌پردازیم. 

برای تعیین قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه باید به چه آیتم‌هایی توجه کرد؟

قیمت نهایی هر محصول و یا هر کالایی که شما در بازار تهیه می‌کنید، علاوه بر پارچه وابسته به عوامل متعدد و مختلفی است. وجود و یا عدم وجود هر یک از این عوامل می‌تواند بر بازار عرضه و تقاضا و قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه اثر گذار باشد. در ادامه در این بخش به بررسی مختصری از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل در قیمت نهایی پارچه نخی مردانه می‌پردازیم. 

جنس پارچه نخی پیراهن مردانه؛ اولین عامل مهم در قیمت نهایی پارچه

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در تعیین قیمت هر پارچه‌ای تاثیرگذار است، جنس پارچه است. از آنجایی که برای تولید پارچه نخی پیراهن مردانه می‌توان از پارچه‌های متنوعی استفاده کرد، قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه نیز متنوع خواهد بود و در نهایت پیراهن‌های تولیدی نیز جنس‌های مختلفی را دارند. 

پارچه‌ای که بافت استاندارد و مناسبی دارد، نرم و لطیف است و از الیاف طبیعی تهیه شده است، جنس بسیار مناسبی دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای تهیه پیراهن نخی مردانه باشد. 

وارداتی بودن یا نبودن

یکی از عوامل تاثیرگذار و مهم در تعیین قیمت هر کالا و یا هر نوع پارچه‌ای از جمله قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه، وارداتی بودن پارچه است. پارچه‌هایی که در داخل کشور به تولید می‌رسند و به دلایل مختلف از جمله نداشتن هزینه گمرکی قیمت کمتری دارند. بعلاوه پارچه‌های داخلی چون در داخل ایران به تولید می‌رسند و در طی این سالها نتوانسته‌اند اعتماد هموطنانمان را جلب کنند، بازار گرمی خوبی ندارند و به همین دلیل قیمت این نوع از محصولات کمتر از محصولات مشابه خارجی است.

قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه

در برخی از مواقع اتفاق افتاده که مردم فقط به دلیل تولید پارچه در یک کشور خاص به خرید آن پارچه روی آورده‌اند و جنبه‌های دیگر را بررسی نکرده‌اند. اما مشکل دقیقا همین جاست، چون تجربه نشان داده که پارچه‌های ایرانی مشابه با پارچه‌های خارجی از کیفیت و بافت یکسان برخوردارند و حتی در مواقعی کیفیت پارچه‌های ایرانی بیشتر است. 

کارخانه تولید پارچه نخی پیراهن مردانه

همه مردم در سراسر دنیا، خرید از کارخانه‌های معتبر نسبت به دیگر شرکت‌ها ترجیح می‌دهند؛ چرا که شرکت‌های معتبر و به اصطلاح برند برای مشتریان خود امکانات بیشتری را قائل هستند. کیفیت خوب در کنار اعتبار باعث شده تا برخی کارخانه‌ها، فرصت را غنیمت شمارند و قیمت‌های خود را بیش از آنچه که باید و تنها به دلیل اعتبار که در بین مردم دارند، افزایش دهند. 

اگر بودجه کافی ندارید و قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه‌ برای شما مهم است، بهتر است که از  برندهای معروف خرید نکنید. 

تنوع رنگی و رنگ پارچه در قیمت نهایی آن تاثیرگذار است؟

همانطور که احتمالا تا بحال با آن مواجه شدید، رنگ‌هایی مثل مشکی، سرمه‌ای، تناژهای مختلف آبی، سفید و سبز بیشتر از باقی رنگ‌ها در تهیه لباس و منسوجات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و در میان مردم بسیار پرطرفدارند. 

رنگ‌های پارچه نخی پیراهن مردانه که در میان مردم محبوب هستند، بیشتر از سایر رنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و به تبع بیشتر هم به تولید می‌رسند و به همین دلیل قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه‌ای که از رنگ‌های محبوب در تولید آن استفاده می‌شود، نسبت به سایر رنگ‌ها، کمتر خواهد بود. 

درصد الیاف طبیعی و درصد الیاف مصنوعی بکار رفته در پارچه

یکی از مهم‌ترین مواردی که علاوه بر قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه بر کیفیت و فروش نهایی این پارچه تاثیر می‌گذارد، درصد الیاف طبیعی است. پارچه‌هایی که درصد الیاف طبیعی در بافت آنها بیشتر از درصد الیاف مصنوعی باشد، علاوه بر قیمت بیشتر، کیفیت و بافت بهتری را دارند و از شاخصه‌های مثبت موجود در آنها نیز بسیار بیشتر از پارچه‌هایی با الیاف مصنوعی است. 

گرماژ و عرض کار تاثیری در افزایش و یا کاهش قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه دارد؟

خیلی مهم است که در تولید منسوجات مختلف و مورد نیازمان از پارچه‌ای استفاده کنیم که عرض و گرماژ مناسب داشته باشد. یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه همین عرض استاندارد و گرماژ مناسب است. برای تعیین گرماژ پارچه وابسته به محل استفاده، اقلیم و فصل مورد نظر گرماژ پارچه تغییر می‌کند. 

پارچه طرح‌دار ارزان‌تر است یا پارچه ساده؟

همانطور که می‌دانید بیشتر پارچه‌ها به دو صورت طرح دار و ساده به تولید می‌رسند که این موضوع برای پارچه نخی پیراهن مردانه نیز صادق است. قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه ای که طرح‌دار می‌باشد، نسبت به قیمت پارچه پیراهن مردانه ساده بیشتر است؛ زیرا برای تولید پارچه طرح‌دار مراحل بیشتری در کارخانه نساجی باید طی و سپری شود. 

ویژگی‌های مثبت پارچه را دست کم نگیرید

ویژگی‌ها و شاخصه‌های مثبت در هر محصولی یکی از بخش‌هایی است که بیشتر از سایر بخش‌ها برای مشتریان و خریداران اهمیت دارد و در افزایش قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه اثرگذار است. شاخصه‌های مثبتی مثل بافت استاندارد، نرمی و لطافت، کاربردی بودن برای تولید بیشتر منسوجات، کیفیت، ثبات رنگی پارچه، رنگرزی پارچه و بسیاری عوامل دیگر می‌توانند عواملی باشند که باعث تغییر قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه و باقی پارچه‌ها شوند. 

کاهش قیمت با آبرفت و دیگر شاخصه‌های منفی

قطعا هیچکس علاقه ندارد لباسی را تهیه کند که کیفیت خوبی ندارد. پارچه‌ای که در تولید منسوجات از جمله پوشاک قرار می‌گیرد، باید ضد حساسیت و آلرژی باشد، نرم و لطیف باشد و مقاومت کافی را داشته باشد.

پارچه پیراهنی نخی

در میان این همه ویژگی‌های مثبت وجود ویژگی‌های منفی مثل آبرفت پارچه، رنگ دهی پس از شستشو، از دست دادن کیفیت، تنفس ناکافی پارچه، کیفیت پایین و بسیاری عوامل دیگر که می‌تواند باعث سلب اعتماد مشتریان و خریداران شود، می‌تواند یکی از عوامل مهم بر کاهش قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه شود. 

مقاومت پارچه در برابر عوامل مختلف شیمیایی و فیزیکی

مقاومت یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر بسیاری از شاخصه‌های مثبت دیگر نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. پارچه نخی پیراهن مردانه به دلیل تنوع در جنس و بافتی که دارد، می‌تواند رفتارهای مقاومتی متنوعی را از خود نشان دهد اما بهترین پارچه پیراهنی، پارچه‌ای است که مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی، مواد آلی، بازها و اسیدها، پارگی، کشیدگی و ساییدگی دارد. 

مقاومت در برابر مواد شیمیایی و فیزیکی می‌تواند از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه باشد. 

طول عمر پارچه

یکی از عواملی بسیار مهمی که بشدت مورد توجه بسیاری از هر خریداری است، طول عمر و ماندگاری پارچه است. پارچه پیراهن مردانه یکی از اساسی‌ترین پوشاک مردانه است که آقایان ساعات بسیار زیادی آن را به تن می‌کنند به همین دلیل باید این پارچه نخی پیراهنی مردانه جنس بسیار مناسبی داشته باشد و تا برای روزها و ساعات بسیار زیادی قابل استفاده باشد. 

طول عمر و ماندگاری نیز مانند باقی عوامل معرفی شده بر افزایش و کاهش قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه تاثیرگذار است. 

قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه

همانطور که احتمالا در بخش قبلی توجه کردید، عوامل بسیار زیادی در تعیین قیمت پارچه نخی پیراهنی مردانه نقش دارند که وجود و یا عدم وجود هر یک از این عوامل باعث می‌شود تا پارچه نخی پیراهنی مردانه دچار تغییر قیمت شود. این تغییر قیمت می‌تواند شامل کاهش و افزایش قیمت نهایی باشد. 

با توجه به اینکه برای تولید پیراهن نخی مردانه می‌توان از پارچه‌های مختلفی استفاده کرد می‌توان گفت که قیمت پارچه پیراهن نخی مردانه محدوده قیمتی متنوعی را شامل می‌شود و برای تولید آن می‌‌‌توان با هر مقدار بودجه‌ای چه کم و چه زیاد خرید کرد. 

سخن آخر

یکی از اساسی‌ترین پوشاک مردانه، پیراهن مردانه است. پیراهن مردانه به دلیل تنوعی بسیار زیادی که در رنگ، طرح و جنس پیراهن‌های مردانه وجود دارد، می‌توان از پارچه‌های مختلف و متعددی برای تولید استفاده کرد. یکی از پارچه‌های محبوب در تولید پارچه پیراهن مردانه، پارچه نخی است. این پارچه ویژگی‌های فراوانی دارد ولی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پارچه، قیمت آن است. قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه بسیار مناسب است و وابسته به کیفیت و ویژگی‌های دلخواه مورد نظر شما، این قیمت متغیر است. 

شما در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت اطلاعات جامعی را راجع به چگونگی قیمت‌گذاری و تعیین قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه به دست آورید. 

شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت با سابقه 40 ساله در صنعت نساجی در استان اصفهان یکی از مهم‌ترین کارخانه‌ها در قلب نساجی کشور محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سایت شرکت ما از آخرین محصولات تولیدی شرکت گوهر‌بافت اطلاعات به دست بیاورید و به بررسی و مقایسه محصولات این شرکت بپردازید. همچنین می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان و مشاوران ما در بخش فروش تماس حاصل کنید و پارچه مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

5/5 (2 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹