6 عامل تاثیرگذار در قیمت پارچه گان

6 عامل تاثیرگذار در قیمت پارچه گان

یکی از مهم‌ترین پارچه‌هایی که در پزشکی و مراکز درمانی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار پرکاربرد است، پارچه گان یکبار مصرف است که بیشتر با نام پارچه گان و شان شناخته می‌شود. بنابراین اگر مدیر یک مرکز درمانی هستید و یا می‌خواهید با این پارچه بیمارستانی بیشتر آشنا شوید، این مقاله برای شماست. 

در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهربافت قصد داریم تا شما را به طور کامل با قیمت پارچه گان آشنا کنیم، پس اگر به این مطلب علاقه‌مند هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

معرفی انواع پارچه بیمارستانی 

از آنجایی مراکز درمانی مثل درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها از مهم‌ترین مکان‌ها هستند و نیاز به مقدار پارچه‌ زیاد با ویژگی‌های مختلف و منحصر به فرد در گرماژ‌ها و عرض‌های متفاوت، در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع هستند به همین دلیل برای اینکه بتوان نیاز‌های این بخش مهم را که با سلامتی مردم ارتباط مستقیم دارد، تامین کرد، پارچه‌های مختلفی به تولید رسیده‌اند. این پارچه‌ها عبارتند از:

ترگال بیمارستانی

هر کدام از پارچه‌های بیمارستانی ویژگی‌های مختلفی دارند و در بخش‌های مختلف در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه‌ها در موارد متنوعی مثل روکش تخت، البسه بیمار، ملحفه، لباس کادر درمان، ماسک، رو تختی‌های یکبار مصرف و مصارف دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پارچه‌ها پارچه گان است که در بخش بعدی به بررسی کامل آن می‌پردازیم.  

پارچه گان چه کاربردهایی دارد؟

یکی از پارچه‌های پرکاربرد در تهیه منسوجات بیمارستانی به ویژه تهیه لباس بیمارانی که برای عمل و جراحی‌های کوتاه مدت یا بلند مدت استفاده می‌شود، پارچه گان نام دارد که احتمالا بیشتر نام آن را با گان و شان شنیده‌اید. گان و شان در واقع به نوعی از البسه و پوشاک دوخته شده گفته می‌شود که در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارچه گان بر اساس بافت ساده، وزن سبک و مقدار مصرف زیادی که دارد، قیمت پارچه گان نسبتا ارزان، اقتصادی و به صرفه است.

قیمت پارچه بیمارستانی - قیمت پارچه گان

به طور کلی پارچه گان در دسته پارچه‌های یکبار مصرف قرار دارد، اما جالب است بدانید که نوع چند بار مصرف آن نیز به تولید رسیده است که بیشتر مورد استفاده پزشکان قرار می‌گیرد. از آنجایی که پارچه‌ گان غالبا در تولید لباس‌ها و منسوجات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهتر است از پارچه بیمارستانی یکبار مصرف استفاده کنیم تا بهداشت را رعایت کرده باشیم. 

به طور کلی این پارچه موارد استفاده متعددی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کاربرد دارد و با توجه به اینکه بیمارستان‌ها به مقدار بسیار زیادی پارچه گان نیاز دارند، معمولا قیمت پارچه گان مورد استفاده در بیمارستان‌ها نسبت به دیگر مکان‌ها ارزان‌تر خواهد بود. پارچه گان بیشتر در تولید موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد: 

  • لباس پزشکان و جراحان 
  • لباس بیمار 
  • کاور کفش 
  • کلاه بیمارستانی 
  • روتختی 
  • پیش‌بند 
  • زیرانداز

ویژگی‌ها و عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه گان

همانطور که می‌دانید، پارچه‌های یکبار مصرف مقدار تولید و مصرف زیادی دارند، قیمت پارچه گان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و عوامل در خرید و تهیه این پارچه است. برای اینکه به طور کامل با عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه گان آشنا شوید بهتر است در درجه اول ویژگی‌های این پارچه را بشناسید:

پارچه بیمارستانی

پارچه گان سبک است؛ اما بدن نما نیست!

پارچه‌های گان بافت بسیار سبک و کم وزنی دارند و اما این کم وزنی باعث نمی‌شود تا پارچه گان تولیدی شمایلی بدن نما و نازک به لباس‌های تولیدی بدهد؛ بنابراین به شما این اطمینان را می‌دهیم که پارچه گان حتی اگر کمترین گرماژ را داشته باشد، باعث تولید لباس‌های بدردنخور، بدن‌نما و غیر قابل استفاده نمی‌شود. 

گرماژهای متنوع

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نقطه مشترک بین پارچه‌های یکبار مصرف و پارچه‌های بیمارستانی وزن کم و گرماژ پایین آن نسبت به دیگر پارچه‌های مورد استفاده در زندگی روزمره است. پارچه گان گرماژهای فراوانی دارد و بر اساس اینکه شما کدام گرماژ را برای تهیه منسوجات بیمارستانی خود انتخاب کنید، قیمت پارچه گان نیز تغییر خواهد کرد. گرماژهای این پارچه عبارتند از: 

  • گرماژ 35 گرم 
  • گرماژ 38 گرم 
  • گرماژ 40 کرم 
  • گرماژ 50 گرم

تنوع در رنگ 

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در بین تمامی لباس‌های بیمارستانی وجود دارد، تنوع در رنگ آن است که این اتفاق برای تمایز جنسیت، تفاوت سن بیماران با هم، تفاوت در بخش‌های مختلف بیمارستان و … است. بهتر است بدانید که قیمت پارچه گان در رنگ‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد و رنگ‌هایی که پرمصرف‌تر هستند، قیمت بیشتری دارند. 

نرمی و لطافت

یکی از ویژگی‌هایی که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، نرمی، لطافت و زیر دست مناسب این پارچه است. از آنجایی که این پارچه در مراکز درمانی و برای بیماران یا پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرد بهتر است نرم و لطیف باشد تا باعث اذیت شده و ایجاد حساسیت‌‌های پوستی نشود. 

قیمت پارچه گان چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت پارچه گان در هر کارخانه تولیدکننده پارچه متفاوت است و بسته به عواملی که به برخی از آن‌ها در بخش قبلی پرداختیم، قیمت پارچه گان تغییر خواهد کرد که در این بخش به آن می‌پردازیم.

پارچه اسپان باند بیمارستانی

  1. قیمت پارچه گان بسته به شرایط بازار و وضعیت اقتصادی در هر کشوری متفاوت است و با توجه به این موضوع قیمت این پارچه هر زمانی متفاوت خواهد بود. 
  2. رنگبندی پارچه 
  3. گرماژ پارچه
  4. کارخانه تولیدکننده پارچه مهم است؛ زیرا همانطور که در ابتدا نیز به این موضوع اشاره کردیم قیمت پارچه گان ثابت نیست و قیمت این پارچه در هر کارخانه بر اساس نوع مواد مصرف شده و دیگر شرایط متفاوت خواهد بود. 
  5. ایرانی بودن یا خارجی بودن پارچه؛ پارچه‌ گان خارجی نسبت به مشابه ایرانی آن خیلی متفاوت است و این قیمت وابسته به تغییرات اقتصادی بوده و می‌تواند بیشتر و کمتر شود. 
  6. خرید عمده؛ همانطور که در بخش‌های پیشین نیز به این موضوع اشاره کردیم، از آنجایی که مراکز درمانی به مقدار بسیار زیادی پارچه گان نیاز دارند و آن را به صورت عمده خریداری می‌کنند بنابراین قیمت پارچه گان برای این مراکز ارزان‌تر است. 

سخن آخر درباره قیمت پارچه وگان

پارچه گان یکی از پارچه‌های پرمصرف است که بخش عمده‌ای از منسوجات مورد استفاده در بیمارستان را از این پارچه تهیه می‌کنند و شما می‌توانید بر اساس کارکرد که در نظر دارید، پارچه گان مورد نظرتان را تهیه کنید. در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر بافت سعی کردیم که در بررسی قیمت پارچه گان و ویژگی‌های این پارچه بپردازیم بنابراین شما می‌توانید بر اساس نیاز خود پارچه مورد نظر خود را تهیه کنید. 

شرکت تولید پارچه گوهربافت یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت نساجی و تولید پارچه واقع در قطب نساجی کشور، استان اصفهان است. این شرکت خدمات ویژه‌ای را برای مشتریان خود به ایجاد کرده است. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر و یا راهنمایی برای خرید هر نوع پارچه‌ای با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرد. همکاران ما آماده‌‌اند تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با مجموعه ما می‌توانید صفحات ما را در شبکه‌های مجازی مختلف دنبال کنید و از آخرین اخبار نساجی، جشنواره‌ها و … باخبر شوید؛ پس با ما همراه باشید.

5/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹