پارچه اسپان باند بیمارستانی چیست و چه کاربردی دارد؟

پارچه اسپان باند بیمارستانی چیست و چه کاربردی دارد؟

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یکی از مهم‌ترین اماکن استراتژیک‌ در هر کشوری هستند، در نتیجه تهیه نیازهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بسیار مهم است. یکی از مهم‌ترین نیازهای هر مرکز درمانی پارچه است. از آنجایی که بیشتر پارچه‌هایی که در این مراکز مورد استفاده قرار می‌گیرد، به جهت رعایت بهداشت و جلوگیری از گسترش بیماری و آلودگی تنها یک مرتبه مصرف می‌شود، میزان پارچه بسیار زیادی نیاز است، بنابراین بهتر است به دلیل کاهش هزینه‌ها، کاهش دور ریز پارچه، حفظ طبیعت و … از پارچه‌هایی استفاده کنیم که ویژگی‌های خاصی داشته باشند. 

در این نوشته قصد داریم تا شما را با یکی از انواع پارچه بیمارستانی، یعنی پارچه اسپان باند بیمارستانی که یکی از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین پارچه‌های مورد استفاده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است، آشنا کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. 

پارچه اسپان باند بیمارستانی چیست؟

یکی از بحث‌های مهم در بیمارستان‌ها تامین میزان پارچه مورد نیاز آنها است. از آنجایی که در مکان‌هایی مثل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز درمانی با محدودیت‌‌های بیشتری مواجه هستند، باید از پارچه‌ای استفاده کنند تا علاوه بر رفع نیازهای آنها، ویژگی‌های مورد نظر ما را نیز داشته باشد. 

بسته به اینکه شما به چه هدفی می‌خواهید از پارچه‌ در مراکز درمانی استفاده کنید، پارچه‌های متعددی در بازار موجود بوده و شما می‌توانید برای مصارف مختلف بیمارستانی خود از پارچه‌های متنوعی مثل پارچه تترون، پارچه ترگال، پارچه ملحفه‌ای، پارچه فلامنت پنبه، پارچه برزنت بیمارستانی، پارچه بیمارستانی پلی‌ استر ویسکوز، پارچه اس ام اس، پارچه پرده‌ای، پارچه تریکو، پارچه حوله‌ای و پارچه اسپان باند بیمارستانی استفاده کنید.

پارچه اسپان باند بیمارستانی

در بین پارچه‌های بیمارستانی معرفی شده، پارچه اسپان باند یکی از پرمصرف‌ترین پارچه‌های بیمارستانی است که در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه که با نام‌های پارچه اسپان بافت، پارچه یکبار مصرف بیمارستانی، پارچه نبافته، پارچه بی‌بافت بیمارستانی، پارچه نبافته اسپان و پارچه لایه سوزنی نیز معروف است از جنس پلی پروپیلن تهیه و در واقع از جنس الیاف پرس شده به تولید می‌رسد. 

با توجه به گستره کاربردی که این پارچه دارد، پارچه اسپان باند بیمارستانی در گرماژهای مختلف بین 20 تا 110 گرم به تولید می‌رسد؛ اما بهترین گرماژهای آن برای مصارف مختلف بیمارستانی بین 38 تا 50 گرمی است. علاوه بر گرماژ این پارچه بی‌بافت در رنگ‌ها و عرض‌های متعددی نیز به تولید می‌رسد. این پارچه در عرض‌های 100، 120، 150 و 160 سانتی‌متری و در رنگ‌های مختلف مثل آبی، صورتی، سبز، سفید و… به بازار عرضه می‌شود.

پارچه اسپان باند بیمارستانی از جمله پارچه‌هایی است که در طرح‌های مختلفی به تولید می‌رسد و شما می‌توانید طرح دلخواه خود را به روی آن به چاپ برسانید. قیمت پارچه اسپان باند بیمارستانی وابسته به عوامل مختلفی متغیر است اما چیزی که واضح است این است که قیمت این پارچه بسیار مناسب است. در بخش‌های بعدی به قیمت پارچه اسپان باند و عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی این پارچه می‌پردازیم. 

پارچه اسپان باند در چهار نوع مختلف و در جنس‌های مختلف به تولید می‌رسد: 

  • 1S یا S
  • 2S یا SS
  • 3S یا SSS
  • 4S یا SSSS یا SMS

برای فضای بین لایه‌های و پر‌کردن و چسباندن این لایه‌ها به هم از ماده بلون استفاده می‌شود. 

بررسی ویژگی‌ها پارچه اسپان باند بیمارستانی

پارچه اسپان باند بیمارستانی در زمره پارچه‌هایی است که به دلیل ویژگی‌های کم‌نظیر و متعددی که دارد، از بازار بسیار خوبی برخوردار است. این ویژگی‌ها باعث شده است تا این پارچه لقب یکی از کاربردی‌ترین پارچه‌ها چه در بیمارستان و مراکز درمانی و چه در صنعت لقب گیرد. در این بخش به بررسی ویژگی‌های پارچه اسپان باند بیمارستانی می‌پردازیم. 

تولید پارچه اسپان باند در انواع مختلف

قیمت پارچه بیمارستانی

پارچه اسپان باند بیمارستانی از جمله پارچه‌هایی است که در انواع مختلفی به تولید می‌رسد. همانطور که در بخش‌ قبلی به آن اشاره شد این پارچه بین 1 تا 4 لایه دارد و با نام‌های 2S-SS، 1S-S 3S-SSS و 4S-sms تولید می‌شود و از ماده بلون برای فضای بین لایه‌ها استفاده می‌شود. 

تنوع رنگ و طرح

پارچه اسپان باند بیمارستانی در کالیته‌های رنگی‌ متنوعی به تولید می‌رسد و در رنگ‌هایی مثل آبی، صورتی و سبز محبوبیت بیشتری دارد. 

نرمی و لطافت

از آنجایی که درصد قابل توجهی از مصرف‌کنندگان پارچه اسپان باند، بیماران هستند، نرمی و لطافت یکی از ویژگی‌های مهم این پارچه است. پارچه اسپان باند بیمارستانی از نرمی و لطافت ویژه‌ای برخوردار است تا حس مطلوبی را برای بیماران و دیگر مصرف‌کنندگان به ارمغان بیاورد. 

تولید در گرماژ و عرض‌های مختلف

همانطور که گفته شد این پارچه بی‌بافت بیمارستانی در عرض‌های مختلف 100، 120 و 160 سانتی‌متری و در گرماژ 20 تا 110 گرمی به بازار عرضه می‌شوند. 

آبدوست یا آبگریز بودن

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این پارچه خاصیت آب‌دوست بودن یا آبگریز بودن است. در تولیدی‌ها این پارچه به دو صورت آبدوست و آبگریز به تولید می‌رسند که نوع آبگریز آن آب را دفع می‌کند و نوع آب دوست آن آب را جذب می‌کند. 

خواص آنتی باکتریال و ضد میکروبی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید انجام شود، رعایت بهداشت است. پارچه اسپان باند بیمارستانی خاصیت ضد باکتریایی یا آنتی باکتریال دارد. این ویژگی منحصر به فرد نقش مهمی در بازار پسندی این پارچه داشته است. 

بررسی کاربردهای پارچه اسپان باند بیمارستانی

احتمالا تا اینجا متوجه شده‌اید که پارچه اسپان باند بیمارستانی چه کاربردهایی دارد و بیشتر در چه زمینه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عمده مصرف پارچه اسپان باند در تولیدات بیمارستانی کاربردی است؛ تولیداتی مثل:

پارچه بیمارستانی

  • لباس‌های بیماران (مثل لباس‌های مخصوص رادیولوژی) 
  • روتختی بیمار
  • لباس اتاق عمل 
  • لباس یکبار مصرف پزشکان 
  • ماسک 
  • کاورهای مختلف 
  • روبالشتی

همچنین این پارچه در تولیدات دیگر که نقش غیر بیمارستانی دارد نیز نقش دارد، مثل: 

  • پد لاک پاک کن
  • فیلترهای مختلف 
  • آستر
  • بسته بندی مواد غذایی
  • صنعت کشاورزی 
  • در عروسک سازی 
  • دیوار کاذب  
  • کیسه جاروبرقی 
  • تهیه برخی لوازم تزئینی

معرفی عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه اسپان باند بیمارستانی

پارچه اسپان باند یکی از پارچه‌های به صرفه و اقتصادی است که از جنس الیاف مختلف و به صورت پرس شده تهیه می‌شود. با توجه به شرایط تولید، میزان مصرف بالا و قیمت بسیار مناسبی که این پارچه دارد، شما می‌توانید این پارچه را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و در محدوده قیمتی متغیری تهیه کنید. قیمت پارچه اسپان باند بیمارستانی بسیار مناسب و ارزان است و با توجه به راندمان و کیفیتی که دارد، می‌تواند بهترین انتخاب برای مراکز درمانی مختلف باشد. به طور کلی عوامل مختلفی هستند که بر قیمت پارچه اسپان باند بیمارستانی اثر گذار هستند که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم: 

جنس الیاف مصرفی در تولید پارچه اسپان باند بیمارستانی

در تهیه پارچه اسپان باند می‌توان از الیافی مثل فلامنت، ویسکوز، پلی استر و… به صورت خالص و یا ترکیبی استفاده کرد. 

خرید عمده

خرید عمده یکی از مسائلی است که بر قیمت هر کالایی اثر می‌گذارد. اگر شما به صورت عمده پارچه را بخرید، قطعا هزینه کمتری را می‌پردازید. 

تعداد لایه‌ها

یکی از ویژگی‌های پارچه اسپان باند، تنوع است. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره شد، این پارچه در چندین لایه مختلف به تولید می‌رسد و بسته به اینکه هدف شما چیست و یا به چه منظوری قصد تهیه این پارچه را دارید، تعداد لایه‌های آن متغیر خواهد بود. 

پارچه اسپان باند وارداتی قیمت بیشتری دارد!

پارچه لباس بیمارستانی

کالا و اجناس وارداتی به دلیل اینکه از خارج از ایران وارد می‌شوند، قیمت بسیار بیشتری را نسبت به اجناس داخلی و ایرانی با کیفیت مشابه دارند. قیمت پارچه اسپان باند بیمارستانی خارجی به دلیل عوارض گمرکی، تفاوت ارزش پول در کشور ما با دیگر کشورها و … تفاوت فاحشی با پارچه اسپان باند و مشابه ایرانی دارد و بسیار قیمت گران‌تری دارد. 

رنگ و طرح

همانطور که گفته شد، پارچه اسپان باند در رنگ‌ها و طرح‌های متعددی به تولید می‌رسد. اگر شما قصد تهیه پارچه اسپان باندی با رنگ و طرح خاص داشته باشید و یا پارچه‌ای تهیه کنید که از طرح دلخواه شما روی آن حک شده باشد، مجبور هستید قیمت بیشتری را بپردازید؛ چرا که در این صورت پارچه باید مراحل بیشتری را سپری کند تا طرح مورد نظر شما روی آن چاپ شود. 

برند یا کارخانه تولیدکننده پارچه اسپان باند

از آنجایی که اسپان باند در زمره پارچه‌های پرطرفدار و کاربردی است، پارچه اسپان باند در کارخانه‌های متعددی در سراسر ایران و جهان به تولید می‌رسد. بسته به اینکه شما از کدام کارخانه و یا کدام برند خرید می‌کنید، قیمت پارچه اسپان باند بیمارستانی شما متفاوت خواهد بود

گرماژ و عرض پارچه یکبار مصرف بیمارستانی

یکی از ویژگی‌های این پارچه تنوع در گرماژ و عرض‌های تولیدی آن است. بسته به اینکه پارچه شما از چه عرض و یا گرماژی برخوردار است، قیمت پارچه اسپان باند بیمارستانی متغیر خواهد بود. 

پرده آخر

تهیه و تامین نیاز بیمارستانها و مراکز درمانی کشور یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که نباید به راحتی از آن غافل شد، چرا که بی توجهی یا کم توجهی به این مسئله ممکن است با جان میلیون‌ها انسان بازی کند و ضربه‌های جبران ناپذیری را به سلامت مردم یک کشور بزند. 

در این مطلب از تولیدی گوهر بافت سعی کردیم شما را با پارچه اسپان باند بیمارستانی و عوامل تاثیرگذار بر قیمت این پارچه پرطرفدار و محبوب آشنا کنیم. این پارچه یکی از مهم‌ترین پارچه‌های بیمارستانی است که در کارخانه‌های متعددی در ایران و جهان تولید و به فروش می‌رسد. 

شما می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بهترین و باکیفیت‌ترین پارچه‌های بیمارستانی نظیر پارچه ترگال بیمارستانی با کارشناسان ما در بخش مشاوره و پشتیبانی تماس حاصل نماید. همچنین شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با شرکت تولید پارچه گوهر بافت صفحات ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف دنبال کنید. شرکت تولید پارچه گوهر بافت با بیش از 40 سال تجربه در صنعت نساجی کشور واقع در قطب صنعت نساجی کشور در استان اصفهان مفتخر است تا شما را در تهیه پارچه‌های مختلف راهنمایی و همراهی کند؛ با ما همراه باشید.

0/5 (0 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹