قیمت پارچه ترگال ساده و 7 عامل موثر بر آن

قیمت پارچه ترگال ساده و 7 عامل موثر بر آن

ترگال از پارچه‌های مستحکم و مقاوم است که تولید و مصرف بسیار زیادی دارد به طوری که در تهیه منسوجات مختلف و لباس‌های زنانه و مردانه متعدد از این پارچه استفاده می‌شود. پارچه ترگال در انواع مختلفی مثل ترگال ساده، ترگال کجراه، پارچه ترگال مانتویی، پارچه ترگال طرح دار و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر بافت قصد داریم تا شما را با عوامل تاثیر گذار بر قیمت پارچه ترگال ساده آشنا کنیم؛ پس اگر به این مطلب علاقه دارید تا انتها همراه ما باشید. 

آشنایی با پارچه ترگال ساده

پارچه ترگال در زمره پارچه‌هایی با بافت تخت هستند که بیشتر در عرض 150 سانتی‌متری و گرماژ 240 گرمی به تولید می‌رسد. جنس پارچه‌های ترگال از الیاف پلی استر – ویسکوز است و این الیاف در پود فلامنت قرار گرفته‌اند. همانطور که احتمالا شنیده‌اید پارچه ترگال در دو نوع پارچه ترگال ساده و کجراه استفاده می‌شود که در این مطلب قصد داریم به بررسی قیمت پارچه ترگال ساده بپردازیم. 

پارچه ترگال ساده که در بازار با نام پارچه ترگال مشهور است، دارای بافت ساده و مربعی است. نوع بافت در پارچه ترگال ساده مهم‌ترین عامل تفاوتی بین پارچه ترگال ساده و پارچه ترگال کجراه است. پارچه ترگال ساده زیر دست بهتر و مستحکم‌تری دارد ولی ضخامت کمتری نسبت به پارچه ترگال کجراه دارد. از این پارچه می‌توان در تهیه منسوجات و لباس‌های متنوعی استفاده کرد.

پارچه ترگال ساده

پارچه ترگال ساده گرماژ کمتری نسبت به پارچه ترگال کجراه دارد به طوری که گرماژ پارچه ترگال ساده حدود 240 گرم می‌باشد که این نشان‌دهنده وزن بیشتری پارچه ترگال کجراه و تفاوت وزنی‌ آنها است و می‌تواند عاملی تاثیرگذار در قیمت پارچه ترگال ساده باشد. پارچه ترگال ساده در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به کار می‌رود و شما می‌توانید بر اساس رنگ دلخواه، طرح و حتی ویژگی دلخواه پارچه ترگال خود را خریداری کنید. بهتر است بدانید که هر کدام از این عوامل می‌توانند تاثیر مهمی بر قیمت پارچه ترگال ساده داشته باشند. 

انواع پارچه ترگال

به طور کلی الیاف بکار رفته در پارچه ترگال به 8 گروه کلی تقسیم‌بندی شده‌اند که بسته به جنس و درصد الیاف قیمت پارچه ترگال متفاوت خواهد بود. این هشت گروه عبارتند از: 

  • فلامنت – فلامنت 
  • پلی استر – فلامنت
  • پلی استر پنبه – فلامنت
  • پلی استر ویسکوز – پلی استر ویسکوز 
  • 20% پنبه – 80% پلی استر
  • 30% پنبه – 70 % پلی استر
  • 70% پنبه – 30% پلی استر
  • 100% پنبه یا کتان 

بهتر است بدانید که هر چه مقدار الیاف طبیعی بکار رفته در بافت پارچه بیشتر باشد، قیمت پارچه ترگال ساده نیز بیشتر است و عکس این موضوع نیز صادق است. 

کاربردهای پارچه ترگال ساده

پارچه ترگال ساده کاربردهای فراوانی در تولید لباس‌ها، پوشاک و منسوجات مختلف و متنوع دارد به طوری که شما کمتر منسوجاتی را پیدا می‌کنید که در تهیه آن از انواع پارچه ترگال استفاده نشده باشد. واضح است که بر اساس نوع و جنس پارچه‌ای که شما انتخاب کرده‌اید، قیمت پارچه ترگال ساده نیز متفاوت خواهد بود. برخی از مهم‌ترین موارد استفاده از پارچه ترگال ساده عبارتند از: 

  • لباس‌های اداری 
  • فرم مدارس 
  • لباس پزشکی 
  • لباس کار 
  • لباس‌های بیمارستانی 
  • منسوجات منزل 
  • تولید انواع مانتو و شلوار

ویژگی‌ها چگونه بر قیمت پارچه ترگال ساده اثر می‌گذارند؟

برای اینکه متوجه شوید که قیمت پارچه ترگال ساده چگونه تعیین می‌شود بهتر است تا در ابتدا با ویژگی‌های این پارچه بیشتر آشنا شوید. به طور کلی پارچه ترگال ساده ویژگی‌های بسیار زیادی دارند که در این بخش به بررسی مهمترین ویژگی‌های این پارچه می‌پردازیم:

قیمت پارچه ترگال مانتویی

نرمی و لطافت

یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمتی هر پارچه‌ای از جمله قیمت پارچه ترگال ساده، نرمی و لطافت پارچه است؛ چرا که نرمی و لطافت در هر پارچه باید به اندازه‌ای باشد که به پوست آسیب نرسد و باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی نشود. 

ویژگی‌های کلی پارچه

همانطور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم، پارچه ترگال ساده نسبت به پارچه ترگال کجراه بافت نازک‌تر و زیر دست قوی‌تر و بهتری دارد و از تراکم مناسبی نیز برخوردار است. 

رنگ و طرح

به طور کلی پارچه ترگال ساده جهت جلب توجه بیشتر مشتریان و همخوانی با سلایق آنها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی به تولید می‌رسد. هر قدر که رنگ و طرح مورد استفاده شما در خاص‌تر و کمیاب‌تر باشد، قیمت پارچه ترگال ساده نیز بیشتر خواهد بود. 

نمره نخ

یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین کیفیت و قیمت هر پارچه‌ای ازجمله کیفیت و قیمت پارچه ترگال ساده، نمره نخ است. نمره نخ بر اساس یکسری ویژگی‌های مهم تعیین می‌شود و رابطه کاملا مستقیمی با کیفیت و قیمت هر پارچه‌ای خواهد داشت به طوری که استفاده از پارچه‌هایی با نمره نخ پایین می‌توان به راحتی کیفیت و بازار پسندی پارچه را کاهش دهد. 

نوع و مقدار الیاف بکار رفته در بافت پارچه

در قسمت‌های پیشین انواع الیاف بکار رفته در بافت پارچه و درصدهای آن را به شما معرفی کردیم، واضح است که اگر درصد الیاف مصنوعی بکار رفته در پارچه ترگال ساده بیشتر باشد، قیمت این پارچه کاهش می‌یابد

تهویه و تنفس صحیح

عرق کردن و تهویه نادرست به ویژه در اقلیم‌های گرم و روزهای تابستانی حس بدی به شما می‌دهد و قطعا شما را از خرید لباسی با این جنس پارچه منصرف می‌کند. خوب است بدانید که پارچه ترگال ساده معمولا تهویه و تنفس بسیار مناسبی دارد البته این عامل، مقدار زیادی به بافت پارچه و الیاف بکار رفته در آن نیز وابسته است. 

مقاومت و استحکام مثال زدنی

به طور کلی پارچه‌های ترگال مقاومت بسیار خوبی دارند، این مقاومت وقتی بیشتر نقش خودش را نشان می‌دهد که مقدار الیاف طبیعی بکار رفته در بافت پارچه بسیار بیشتر از مقدار الیاف مصنوعی آن باشد بنابراین اگر مقاومت بیشتر باشد، قیمت پارچه ترگال ساده نیز بیشتر خواهد بود. 

کاربردی بودن

به طور کلی پارچه‌های ترگال در انواع و ویژگی‌های مختلفی به تولید می‌رسند. این ویژگی‌ها باعث شده است تا این پارچه مانند پارچه تترون از کاربردی ترین پارچه‌ها باشد که در تولید منسوجات و پوشاک متنوع کاربرد دارد. 

ویژگی‌های منحصر به فرد

علاوه بر مواردی که در قسمت‌‌های قبلی به طور مختصر به آن اشاره شد، قیمت پارچه ترگال ساده می‌تواند وابسته به ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد پارچه ترگال ساده نیز باشد. برای مثال یکی از معایب در انواع پارچه ترگال، تل شدگی پارچه است؛ اما اگر شما بتوانید پارچه ترگالی را بیابید که این عیب را نداشته باشد قطعا قیمت پارچه ترگال ساده بیشتر خواهد بود. 

عوامل تعیین کننده قیمت پارچه ترگال ساده 

برای تعیین قیمت پارچه ترگال ساده بهتر است علاوه بر آشنایی با ویژگی‌های این پارچه با عوامل تاثیرگذار دیگر نیز آشنا شویم:

قیمت پارچه ترگال لباس کار

کارخانه تولیدکننده پارچه ترگال ساده

قیمت پارچه ترگال ساده در هر کارخانه پارچه متفاوت است و بسته به ویژگی‌های کارخانه و نوع مواد مصرفی آن تعیین می‌شود. به طور کلی برای خرید از کارخانه‌های مشهور یا برند باید قیمت بیشتری را بپردازیم. 

ویژگی‌های پارچه

در قسمت قبلی به بررسی کامل آن پرداختیم. 

نوسانات اقتصادی بازار

نوسانات بازار، وضعیت اقتصادی کشور و عوامل اقتصادی دیگر تاثیر بسیار مهمی در قیمت پارچه ترگال ساده خواهد داشت. 

تعداد واسطه‌ها

هر چه تعداد واسطه‌‌ها بیشتر باشد، قیمت پارچه نیز بیشتر خواهد شد؛ بنابراین اگر قصد دارید که در هزینه‌‌های خود صرفه‌جویی کنید یا اینکه بودجه کمی دارید، بهتر است به صورت مستقیم از کارخانه‌های تولیدکننده پارچه خرید کنید. 

خرید عمده

خرید به صورت عمده سود بیشتری برای شما و سود کمتری برای فروشنده نسبت به تک‌فروشی دارد. 

ایرانی بودن پارچه

کارخانه‌های تولیدکننده پارچه در خارج از کشور به دلیل کیفیت بسیار خوبی که دارند، موفق شدند تا اعتماد مشتریان بیشتری را به خود جلب کنند و خریداران بیشتری را داشته باشند؛ این در حالی است که شرکت‌های تولیدکننده پارچه در داخل ایران با استفاده از آخرین متد روز پارچه‌هایی با کیفیت مشابه و قیمت بسیار کمتر را در ایران تولید می‌کنند. 

شیوه رنگرزی

در بین عوامل تاثیر گذار بر قیمت پارچه ترگال ساده، شیوه رنگرزی پارچه یکی از عواملی است که در تعیین قیمت نهایی همه پارچه‌ها نقش دارد و می‌تواند باعث تغییر قیمت پارچه‌های مختلف شود. 

پرده آخر درباره قیمت پارچه ترگال ساده

پارچه ترگال ساده از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پارچه‌های تولید شده در صنعت نساجی است که کاربردهای فراوانی در تولید منسوجات و لباس‌های مختلف دارد. علاوه بر این پارچه ترگال ساده از جنس الیاف مختلفی به تولید می‌رسد به طوری که هر چقدر که درصد الیاف طبیعی در پارچه ترگال ساده بیشتر باشد، قیمت پارچه ترگال ساده نیز افزایش پیدا می‌کند. 

در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر بافت سعی کردیم که در بررسی قیمت پارچه ترگال ساده و ویژگی‌های این پارچه بپردازیم بنابراین شما می‌توانید بر اساس نیاز خود پارچه مورد نظر خود را تهیه کنید. 

شرکت تولید پارچه گوهر بافت یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت نساجی و تولید پارچه واقع در قطب نساجی کشور، استان اصفهان است. این شرکت خدمات ویژه‌ای را برای مشتریان خود به ایجاد کرده است. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر و یا راهنمایی برای خرید هر نوع پارچه‌ای با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرد. همکاران ما آماده‌‌اند تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با مجموعه ما می‌توانید صفحات ما را در شبکه‌های مجازی مختلف دنبال کنید و از آخرین اخبار نساجی، جشنواره‌ها و … باخبر شوید؛ پس با ما همراه باشید.

5/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹