5 عامل برای اندازه‌گیری صحیح متراژ پیراهن مردانه

5 عامل برای اندازه‌گیری صحیح متراژ پیراهن مردانه

یکی از مهم‌ترین مسائل در بین تولید کنندگان و خیاطان تعیین متراژ دقیق پارچه برای تولید لباس، پوشاک و منسوجات متفاوت است. دانستن اینکه برای تولید یک لباس نظیر پیراهن مردانه به چه مقدار پارچه نیاز داریم به ما در کاهش هدررفت و دورریز پارچه و همچنین برای جلوگیری از اسراف کمک شایان توجهی می‌کند که این موضوع با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در برخی از کشور‌ها می‌تواند یک امتیاز مثبت محسوب شود چرا که هزینه‌هایی نهایی تولید لباس را کم می‌کند. 

در این مقاله از شرکت گوهر بافت قصد داریم تا به شما کمک کنیم تا بتوانید متراژ پیراهن مردانه را به درستی اندازه‌گیری کنید تا از هدر رفت سرمایه و افزایش هزینه‌ها جلوگیری کنید، پس اگر به دانستن این موضوع علاقه‌مند هستید تا انتها همراه ما باشید. 

اندکی درباره پیراهن مردانه

پیراهن مردانه یکی از منسوجات اساسی، پرکاربرد و پرطرفدار در بین آقایان است. تقریبا می‌توان گفت هر مردی در هر سن و سالی قطعا چند پیراهن مردانه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف دارد. تنوع زیاد در پارچه‌های مورد استفاده در پیراهن مردانه عاملی مهم و تاثیرگذار است که پیراهن‌های مردانه را نسبت به دیگر منسوجات تمایز داده است. 

تنوع زیادی که در پیراهن‌های مردانه وجود دارد باعث شده است تا این لباس تقریبا موفق شده باشد تا بخش عمده سلایق را تحت پوشش خود قرار دهد و محبوبیت خاصی را کسب کند. 

پیراهن‌های مردانه علاوه بر تنوع در رنگ و طرح می‌توانند در گرماژ‌ها، عرض‌ها و جنس‌های مختلفی به تولید برسند. این عامل باعث شده است تا پیراهن‌های مردانه محدوده قیمتی متغیری داشته باشند تا شما بتوانید با هر میزان بودجه‌ای پیراهن مردانه و مناسب خود را پیدا کنید. در ادامه این مقاله به بررسی پارچه پیراهنی محبوب و چگونگی انداره‌گیری و تعیین متراژ پیراهن مردانه می‌پردازیم. 

پارچه‌های مناسب برای تهیه پیراهن مردانه 

پیش از اینکه قصد داشته باشید تا پیراهن مردانه را بر طبق الگو برش بزنید و بدوزید، بهتر است تا با پارچه مناسب خود برای تولید پیراهن مردانه استفاده کنید. با توجه به اینکه برخی از پارچه‌ها عرض و زیر‌دست مناسبی را دارند راحت‌تر برش می‌خورند و متراژ پیراهن مردانه برای این پارچه‌ها کمتر است و راحت‌تر محاسبه می‌شود؛ زیرا این پارچه‌ها معمولا دور ریز کمتری دارند. در ادامه برخی پارچه‌های مناسب را برای تولید پیراهن مردانه به شما معرفی می‌کنیم:

متراژ پیراهن مردانه

پارچه تترون 

پارچه تترون از بهترین انتخاب‌ها برای تولید پیراهن مردانه است. این پارچه در انواع مختلفی مثل پارچه تترون فلورا، پارچه تترون آکسفورد، پارچه تترون کجراه و غیره به تولید می‌رسد. پارچه تترون از مناسب‌ترین پارچه‌ها برای تولید پیراهن‌های مردانه و پیراهن‌های جعبه‌ای مختلف با قیمت مناسب است. 

جنس این پارچه غالبا ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی به تولید می‌رسد و می‌تواند رنگ‌ها و طرح‌ها متنوعی داشته باشد. پارچه تترون غالبا در عرض بین 150 تا 190 سانتی متری به تولید می‌رسد و گرماژهای متنوعی دارد. اگر برای تولید پیراهن مردانه قصد دارید از پارچه تترون استفاده کنید بهتر است در ابتدا آبرفت پارچه را محاسبه کنید و سپس متراژ پیراهن مردانه را اندازه‌گیری کنید. 

پارچه کتان 

درست است که پیراهن‌های مردانه مورد استفاده در تمامی فصول است، اما بیشترین استفاده از این منسوجات در فصل‌های گرم صورت می‌گیرد. یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین پارچه‌ها برای تولید پیراهن‌های مردانه خنک و با کیفیت پارچه کتان است. پارچه کتان از جنس الیاف گیاه کتان به تولید می‌رسد و مقاومت بسیار خوبی را به دلیل داشتن پنبه در بافت خود دارد. تعیین متراژ پیراهن مردانه برای پارچه کتان کار سختی نیست چون این پارچه به قدری با کیفیت است که به راحتی خواص خود را از دست نمی‌دهد و زیبایی و ایستایی خود را در طول استفاده حفظ می‌کند. 

پارچه ترگال 

پارچه ترگال یکی دیگر از پارچه‌های پرمصرف و کاربردی است که جایگاه ویژه‌ای در تولید منسوجات مختلف دارد. ترگال‌ها عمدتا بافت استانداردی دارند، تهویه درستی دارند، در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف به تولید می‌رسند، قیمت مناسبی دارند، کیفیت و مرغوبیت خوبی دارند، تل شدگی ندارند، زیبایی خود را حفظ می‌کنند و آبرفت ندارد. 

اگر دوست دارید تا متراژ پیراهن مردانه در پارچه ترگال را به راحتی تعیین کنید در بخش‌های بعدی به چگونگی آن می‌پردازیم. 

پارچه جین 

بخش عمده‌ای از خریداران پیراهن مردانه را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که غالبا دوست دارند با مد روز پیش بروند و در بین بقیه محبوب و شیک به نظر برسند به همین دلیل بیشتر از پارچه جین در خرید منسوجات مورد نظر خود استفاده می‌کنند. پارچه جین یکی از زیباترین و پرطرفدارترین پارچه‌ها در بین مردم است که در انواع مختلف جین سنگشور شده، جین طرح‌دار، جین رنگی و … به بازار عرضه می‌شود. 

در سال‌ها اخیر به دلیل طرفداران زیادی که این پارچه در بازار پیدا کرده است، بخش عمده‌ای از این پارچه با استفاده از الیاف مصنوعی به تولید می‌رسد و بیشتر پارچه‌های جین بازار کیفیت خیلی خوبی ندارد. برای تعیین متراژ پیراهن مردانه از جنس جین با کیفیت باید دقت و وسواس زیادی را به خرج دهیم تا مقدار دور ریز پارچه را به حداقل برسانیم. 

جین بسیار مقاوم و با کیفیت است و می‌تواند از بهترین انتخاب‌های شما برای خرید یک پیراهن مردانه باشد. در بخش‌های بعدی روش‌های تعیین متراژ پیراهن مردانه را به طور کامل شرح می‌دهیم تا دور ریز شما به حداقل برسد. 

علاوه بر چهار پارچه‌ای که برای پیراهن مردانه معرفی شد، شما می‌توانید از پارچه‌های پیراهنی دیگری نظیر فلانل، ماهوت، جناغی، ملانژ و غیره نیز استفاده کنید. خوب است بدانید روش تعیین متراژ پیراهن مردانه در تمامی پارچه‌های پیراهنی مردانه کم و بیش شبیه و یکسان است. 

متراژ پیراهن مردانه چگونه محاسبه می‌شود؟

برای اینکه بتوانیم متراژ دقیق پیراهن مردانه را تعیین کنیم در ابتدا باید بدانیم که پیراهن مردانه ما چه ویژگی‌هایی دارد. به همین منظور باید عوامل زیر را لحاظ کنیم زیرا تغییر در هر کدام از موارد زیر می‌تواند متراژ پیراهن مردانه را تغییر دهد.

قیمت پارچه پیراهن نخی مردانه

آستین پیراهن

  • آستین کوتاه
  • آستین سه ربع
  • آستین بلند 

یقه پیراهن

  • یقه ساده مردانه 
  • انواع دیگر از یقه‌ها 

پس از تعیین نوع پارچه و شکل پیراهن مورد نظر مهم‌ترین مرحله برای تعیین متراژ پیراهن مردانه اندازه‌گیری است که در این بخش به شما آموزش می‌دهیم که چگونه و به راحتی اندازه‌گیری‌های پیراهن مردانه را انجام دهید و متراژ پیراهن مردانه را تعیین کنید.

مرحله اول: اندازه‌گیری یقه

برای تعیین دقیق متراژ پیراهن مردانه در ابتدا باید یقه را اندازه بگیریم. برای این کار متر را یک مرتبه به دور گردن شخص می‌پیچیم و آن را خیلی سفت یا خیلی شل نمی‌کنیم تا در انتهای دوخت، پیراهن بد فرم و بد شکل شود. 

مرحله دوم: اندازه‌گیری کردن پهنای پیراهن 

برای اندازه‌گیری آستین مشتری باید دست‌های خود را به بالا ببرد. در مرحله بعدی باید متر را یک مرتبه از جلوی و خط سینه مشتری عبور دهیم به طوری که بتوانیم سر ابتدایی متر را به سر انتهایی آن بچسبانیم. در این مرحله نیز مانند مرحله قبلی باید متر را خیلی نکشیم یا خیلی رها نکنیم زیرا در بد فرمی نهایی لباس و تغییر متراژ پیراهن نقش مهمی خواهد داشت. 

مرحله سوم: اندازه گیری کردن قد آستین 

در این مرحله باید مشتری کف دست خود را روی گودی کمر یا قیمت برآمده باسن خود قرار دهد و سپس متر را روی قسمت سرشانه قرار دهید و از قسمت سرشانه تا آرنج و آرنج تا مچ را اندازه‌گیری کنید تا متراژ پیراهن مردانه در این قسمت نیز تعیین شود.

فروش پارچه پیراهن مردانه

نکته مهم در اندازه‌گیری آستین این است که بسته به آستینی پیراهنی که در نظر دارید تا برای پیراهن خود بدوزید، اندازه‌گیری را انجام دهید. برای اطمینان و پیشگیری از کوتاه شدن آستین بهتر است پس از اندازه‌گیری چند سانتی متر بیشتر را برای آستین در نظر بگیرید. 

مرحله چهارم: اندازه‌گیری قد پیراهن 

این مرحله راحت‌ترین مرحله در تعیین متراژ پیراهن مردانه است؛ چرا که شما تنها با اندازه گیری فاصله سرشانه تا نزدیک زیپ شلوار خود می‌توانید این بخش را اندازه‌ بگیرید. 

مرحله پنجم: سرشانه 

معمولا آخرین مرحله برای تعیین متراژ پیراهن مردانه، اندازه‌گیری سرشانه است. در ابتدا باید محل اتصال دست به کتف که به حلقه آستین معروف است را بیابید و سپس فاصله بین یک شانه تا شانه دیگر را از بالای حلقه آستین اندازه‌گیری کنید. 

عوامل تاثیرگذار بر تغییر متراژ پیراهن مردانه

برای تعیین متراژ پیراهن مردانه علاوه بر اندازه‌گیری درست و دقیق لازم است به عوامل مهم دیگری که در تعیین متراژ پیراهن مردانه اثرگذار هستند نیز بیشتر دقت کنیم. برخی از مهم‌ترین این عوامل عبارتند از:

قیمت پارچه نخی پیراهن مردانه

  • نوع آستین 
  • نوع یقه 
  • طرح دار بودن یا ساده بودن پارچه مورد استفاده 
  • لاغر اندام بودن شخص
  • درشت اندام بودن شخص 
  • نوع پارچه 
  • آبرفت 
  • از بین رفتن بافت پارچه پس از شستشو و گشاد شدن پیراهن 
  • عرض پارچه 
  • سلیقه خریدار یا مشتری 

پرده آخر درباره متراژ پیراهن مردانه 

آشنایی با روش‌های اندازه‌گیری جهت دوخت پیراهن مردانه و اندازه‌گیری صحیح از مهم‌ترین بخش‌ها در تعیین سایز دقیق البسه و منسوجات است. آشنایی با این روش‌ها به ما کمک می‌کند تا در صورتی که خرید اینترنتی داشته باشیم بتوانیم با اطمینان خاطر نیز خرید خود را انجام دهیم. 

در این مقاله از شرکت گوهر بافت سعی کردیم تا شما را با 0 تا 100 اندازه‌گیری متراژ پیراهن مردانه آشنا کنیم. شما می‌توانید برای خرید هر نوع پارچه پیراهنی مردانه با قیمت و کیفیت مناسب با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل کنید و یا در صورتی که سوالی داشتید در قسمت نظرات ثبت کنید تا همکاران ما در اسرع وقت به شما پاسخ دهند. شرکت تولید پارچه گوهر بافت آماده همکاری با نهادها و ارگان‌های مختلف است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت و صفحات ما در شبکه‌های مجازی سر بزنید یا با استفاده از راه‌های ارتباطی با ما تماس حاصل کنید.

5/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹