10 عامل مهم در تعیین قیمت پارچه تترون عروسکی

10 عامل مهم در تعیین قیمت پارچه تترون عروسکی

اگر شما هم جزو افرادی هستید که صاحب یک تولیدی لباس هستید یا به صورت حرفه‌ای خیاطی را دنبال می‌کنید، حتما تا حالا نام پارچه تترون را شنیده‌اید. پارچه تترون یکی از پرمصرف‌ترین پارچه‌های مورد استفاده در صنعت نساجی است که در انواع مختلفی تولید شده و در بازار به فروش می‌رسد. 

در این مقاله از شرکت تولید پارچه گوهر بافت قصد داریم تا شما را با یکی از انواع پارچه تترون یعنی پارچه تترون عروسکی آشنا کنیم و در ادامه به عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت پارچه تترون عروسکی بپردازیم.

معرفی پارچه تترون و انواع آن 

پارچه تترون یکی از کاربردی‌ترین پارچه‌ها در صنعت نساجی است؛ به طوری که کمتر لباس، پوشاک یا منسوجاتی را سراغ دارید که برای تولید آن از پارچه تترون استفاده نشده باشد. پارچه تترون معمولا از جنس الیاف پلی استر ویسکوز به تولید می‌شود و بسته به سلیقه شما درصد الیاف بکار رفته در بافت پارچه متغیر خواهد بود. 

یکی از دلایلی که پارچه تترون را نسبت به سایر پارچه‌ها متمایز کرده است، تنوع بی‌نظیری است که در این پارچه وجود دارد و از این منظر پارچه تترون را می‌توانیم در دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم‌ کنیم: 

پارچه تترون بر اساس طرح و رنگ

پارچه تترون طرح‌دار: این نوع از پارچه در طرح‌های مختلفی مثل پارچه تترون گلدار، پارچه تترون عروسکی، پارچه تترون خالدار و … به تولید می‌رسد. 

پارچه تترون ساده: این نوع از پارچه در کالیته رنگی متنوع و بدون طرح خاصی تولید می‌شود. 

پارچه تترون بر اساس ویژگی‌ها و عملکرد 

به طور کلی بیشتر پارچه‌ها از جمله پارچه‌های تترون بیشتر از این منظر تقسیم‌بندی می‌شوند: 

بسته به اینکه قصد دارید از پارچه تترون به منظور تهیه و دوخت چه منسوجاتی استفاده کنید، می‌توانید پارچه تترون مورد نظرتان را در طرح‌ها، رنگ‌ها، گرماژها، عرض‌ها و ویژگی‌های متنوعی تهیه کنید؛ زیرا که این پارچه در عرض‌های مختلف 90، 150، 180، 200 و 300 سانتی‌متر و در گرماژ‌هایی بین 150 تا 190 گرمی به تولید می‌رسد. 

علاوه بر این شما می‌توانید بافت پارچه تترون مورد نظرتان را نیز بر اساس نیاز خود تهیه کنید؛ زیرا انواع پارچه تترون تولید شده می‌تواند از جنس الیاف نخ و پلاستیک در درصدهای متنوعی تولید شود؛ به همین دلیل است که پارچه‌های تترون کیفیت، قیمت و ویژگی‌های مختلفی دارند.

قیمت پارچه تترون عروسکی

علاوه بر تنوع در انواع مختلف پارچه تترون ویژگی‌های بسیار دیگری نیز در این پارچه‌ها وجود دارد از قبیل: قیمت بسیار به صرفه و مناسب، ضد حساسیت بودن، ثبات رنگی، نرمی و لطافت، خاصیت ضد آب ژاول بودن، یک دست بودن، تراکم بافت درست، تهویه استاندارد، مقاومت بالا، کاربردی بودن، بدن نما نبودن لباس‌های تولیدی از این پارچه

در میان تمامی ویژگی‌های مثبت معرفی شده در پارچه تترون تنها می‌توانیم به آبرفت پارچه تترون پس از شستشو به عنوان یک ویژگی‌ منفی نگاه کنیم ولی اگر جمع بندی کلی درباره پارچه تترون داشته باشیم متوجه می‌شویم که ویژگی‌هایی انواع تترون به قدری زیاد هستند که می‌تواند شما را قانع کنند تا یکی از انواع پارچه تترون را تهیه کنید. در ادامه این مقاله به بررسی کاملی درباره پارچه تترون عروسکی و قیمت پارچه تترون عروسکی می‌پردازیم. 

پارچه تترون عروسکی چیست؟ 

پارچه تترون عروسکی یکی از انواع پارچه تترون است که بیشتر در تولید منسوجات، پوشاک و البسه برای رده‌‌های سنی کودکان و خردسالان کاربرد دارد به همین دلیل بیشتر در رنگ‌های شاد و طرح‌های عروسکی  و کارتونی متنوع در عدل‌های 400 متری و طاقه‌های 40 متری به فروش می‌رسد. 

پارچه تترون عروسکی غالبا در عرض 150 سانتی‌متری به بازار عرضه می‌شود و بسته به نوع نیاز و کاربرد مد نظر شما برای تولید منسوجات مختلف گرماژهای متنوعی دارند. پارچه تترون عروسکی در بازار طرفداران بسیار زیادی دارد به گونه‌ای که وقتی این پارچه به بازار عرضه شد، استقبال کم نظیر و بی سابقه‌ای صورت گرفت.

پارچه تترون عروسکی بهترین گزینه برای تهیه منسوجات و لوازم کودکان و خردسالان دختر و پسر در هر سنی است که خوشبختانه امروزه طرح‌های بسیار متنوع و جذابی برای پارچه تترون عروسکی به بازار معرفی شده است که این طرح‌ها شامل: 

  • طرح‌های فانتزی 
  • طرح‌های کارتونی 
  • طرح‌های انیمیشنی 
  • طرح‌های عروسکی 
  • و طرح‌های ساخته شده است. 

از طرح‌های یاد شده بیشتر برای تهیه پارچه تترون عروسکی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و پرطرفدار برای استفاده در کالای خواب کودک، تهیه لباس خواب، تهیه پوشاک مختلف، پرده، کیف و دیگر منسوجات استفاده می‌شود. از آنجایی که پارچه تترون از پارچه‌های اقتصادی و به صرفه است بالطبع قیمت پارچه تترون عروسکی نیز بسیار مناسب است.  

البته علاوه بر قیمت پارچه تترون عروسکی که یکی از ویژگی‌های این پارچه شمرده می‌شود، این پارچه ویژگی‌های متنوع دیگری نیز دارد که در بخش بعدی این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم. 

ویژگی‌های تاثیر گذار بر قیمت پارچه تترون عروسکی 

به طور حتم بی دلیل نیست که یک پارچه موفق می‌شود تا اعتماد بخش بزرگی از خریداران را به خود جلب کند چرا که این عامل تنها در صورتی حاصل می‌شود که پارچه علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت و کارایی خود را برای سالیان سال به خریدار خود ثابت کرده باشد. در این بخش به بررسی ویژگی‌های مهم در پارچه تترون عروسکی می‌پردازیم.

  • قیمت پارچه تترون عروسکی عاملی مهم در جلب توجه خریداران است زیرا همانطور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم، انواع مختلف پارچه تترون قیمت مناسب و اقتصادی دارد و می‌تواند انتخابی مناسب برای همه باشد. 
  • کیفیت و مرغوبیت پارچه نیز یکی دیگر از عواملی مهم و تعیین کننده برای هر خریداری است که البته این عامل بسته به ویژگی‌های مختلف پارچه تعیین می‌شود. ساده‌ترین راه برای تشخیص میزان کیفیت هر پارچه‌ای لمس کردن پارچه است زیرا شما با لمس کردن پارچه به راحتی متوجه می‌شوید که پارچه چقدر با ویژگی‌های مدنظر شما شباهت دارد که با توجه به این موضوع پارچه تترون از پارچه‌هایی است که محبوبیت خوبی را در بین بیشتر مشتریان کسب کرده است. 
  • طول عمر پارچه نیز یکی دیگر از ویژگی‌های انواع پارچه تترون است که این ویژگی با توجه به قیمت پارچه تترون عروسکی بسیار مناسب است به طوری که شما می‌توانید به صورت طولانی مدت و بدون کاهش کیفیت، تغییر رنگ و شکل پارچه استفاده کنید. 
  • ایجاد مشکلات و حساسیت‌های پوستی در برخی پارچه‌ها باعث شده تا بازار پسندی پارچه به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کند و درصد کمی از مشتریان این پارچه را تهیه کنند اما همانطور که در بخش اول به این موضوع پرداختیم پارچه تترون و انواع آن برای هر نوع پوستی مناسب است و حساسیت‌های پوستی ایجاد نمی‌کند. 
  • تنوع در رنگ و طرح در انواع پارچه تترون از جمله پارچه تترون عروسکی باعث شده تا این پارچه موفق شود تا طرفداران و مشتریان بسیار زیادی را با سلایق مختلف را جذب کند. 
  • پارچه تترون عروسکی در گرماژ‌ها و عرض‌های مختلف به تولید می‌رسد و شما می‌توانید بسته به پوشاک و منسوجاتی که دوست دارید تهیه کنید می‌توانید پارچه‌ مناسب خود را انتخاب کنید. 
  • رقابت بسیار خوبی در تولید این پارچه پرطرفدار وجود دارد به گونه‌ای که امروزه محصولات مختلفی از شرکت‌های تولید پارچه متعددی ایرانی و خارجی را در بازار مشاهده می‌کنید. 
  • یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پارچه که در قیمت پارچه تترون عروسکی نیز بسیار اثرگذار بوده است، ثبات رنگی پارچه پس از شستشو است. این ویژگی باعث می‌شود تا منسوجات تولیدی شما پس از شستشو دچار تغییر رنگ نشوند و شکل و فرم ابتدایی خود را پس از چند سال استفاده هم حفظ کنند. 
  • یکی از معایب پارچه تترون آبرفت پارچه پس از شستشو است به طوری که اگر قصد دارید تا از پارچه تترون برای تهیه منسوجات مختلف استفاده کنید بهتر از پیش از دوختن پارچه میزان آبرفت پارچه را محاسبه کنید و سپس پارچه را بدوزید. البته در طی سال‌های اخیر مهندسان نساجی و کارخانه‌های تولید پارچه تلاش کردند تا مقدار آبرفت را در پارچه‌های تترون کم کنند به صورتی که برخی از پارچه‌های تترون درجه یک ممکن است که آبرفتی نداشته باشند. آبرفت در قیمت انواع پارچه‌های تترون از جمله قیمت پارچه تترون عروسکی بسیار تاثیرگذار است. 
  • همانطور که گفتیم وقتی مشتری می‌خواهد پارچه‌ای را تهیه کند، در ابتدا آن پارچه را لمس می‌کند و اگر پارچه زیردست مناسبی نداشته باشد یا لطافت کمی داشته باشد ممکن است پارچه دیگری را انتخاب کند. نرمی و لطافت در پارچه تترون عروسکی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب مشتریان محسوب می‌شود. 
  • علاوه بر تمامی ویژگی‌های یاد شده ویژگی‌های دیگری نظیر مقاومت و استحکام، تهویه و تنفس استاندار، بافت مناسب و غیره از دیگر ویژگی‌های پارچه تترون عروسکی هستند که خریدار را مجاب می‌کند تا از این پارچه برای تهیه منسوجات مختلف استفاده کند. 

قیمت پارچه تترون عروسکی چگونه تعیین می‌شود؟ 

همانطور که در بخش‌های قبلی به این موضوع پرداختیم، با توجه به قیمت پارچه تترون عروسکی که یکی از ویژگی‌های این پارچه محسوب می‌شود استفاده از این پارچه می‌تواند برای همه افراد مشغول بکار از خیاطان حرفه‌ای و کارخانه‌های معتبر تولید لباس تا تولیدی‌های تازه تاسیس یا افراد کارنابلد و تازه کار انتخاب خوبی باشد.

با توجه به این گفته‌ها درباره این پارچه بهتر است بدانیم که قیمت پارچه تترون عروسکی چگونه تعیین می‌شود و چه ویژگی‌هایی در تغییر قیمت این پارچه نقش مهمی را ایفا می‌کنند: 

ویژگی‌های منحصر به فرد در پارچه تترون عروسکی 

یکی از دلایلی که باعث تغییر قیمت پارچه تترون عروسکی می‌شود، ویژگی‌های این پارچه است. در بخش پیشین درباره ویژگی‌های متعدد پارچه تترون عروسکی صحبت کردیم و متوجه شدید که این پارچه بافت مناسبی دارد، بسیار مقاوم و مستحکم است، تهویه و تنفس استانداردی دارد و بسیار کاربردی است بنابراین اگر پارچه این ویژگی‌ها را نداشته باشد، قیمت پارچه تترون عروسکی متغیر خواهد بود. 

قیمت پارچه تترون عروسکی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف متفاوت است

از آنجایی که این پارچه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی به تولید می‌رسد شما می‌توانید طبق سلیقه خود طرح و رنگ مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید. بهتر است بدانید که قیمت پارچه تترون عروسکی در رنگ‌ها و طرح‌های خاص که محبوبیت کمتری را در بین خریداران دارد، کمتر از طرح‌ها و رنگ‌های پرفروش است. 

گرماژ و عرض انتخابی شما کدام است؟ 

از آنجایی که پارچه تترون کاربردهای فراوانی دارد و برای تولید منسوجات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گرماژ و عرض‌های مختلفی برای این پارچه وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از گرماژ یا عرض مناسب منسوجات مورد نیاز خود را تهیه کنید. گرماژ و عرض پارچه‌ای که شما انتخاب کرده‌اید می‌تواند باعث تغییر قیمت پارچه تترون عروسکی شود

نقش مهم شرکت و کشور تولید کننده پارچه در قیمت پارچه تترون عروسکی 

از آنجایی که پارچه تترون از جمله پارچه‌های بسیار پرفروش و پرطرفدار در بازار است، شرکت‌های بسیار زیادی در کشورهای مختلف این پارچه را تولید می‌کنند به همین منظور قیمت پارچه تترون عروسکی و دیگر تترون‌ها دستخوش تغییرات قابل توجهی است. اینکه شرکت تولید کننده پارچه ایرانی باشد یا خارجی و چه شرکتی این پارچه را به تولید رسانده است، از مهم‌ترین عواملی است که در تغییر قیمت پارچه تترون عروسکی اثرگذار است. 

تعداد واسطه‌ها 

اگر بودجه کمی دارد و دوست دارید تا با حداقل قیمت پارچه تترون عروسکی را تهیه کنید، بهتر است به صورت مستقیم از کارخانه‌های تولید پارچه خرید کنید و تعداد واسطه‌ها را به حداقل برسانید.

نوع رنگرزی 

اهمیت رنگرزی نقش مهمی در رنگ و طرح پارچه تترون عروسکی دارد به صورتی که تهیه پارچه‌ای که رنگرزی آن به درستی انجام شده باشد از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت پارچه تترون عروسکی است. 

نمره نخ 

از آنجایی که برای تولید پارچه‌ می‌توانید از نخ‌هایی با نمرات مختلف استفاده کنید، نمره نخ نیز از آن دسته عواملی است که می‌تواند قیمت پارچه تترون عروسکی اثرگذار باشد به طوری که هر چقدر نمره نخ پارچه کمتر باشد، قیمت آن نیز کمتر خواهد بود. 

قیمت عمده 

اگر بودجه کمی برای خرید پارچه دارید یا برایتان مهم است تا کمترین قیمت پارچه تترون عروسکی را پرداخت کنید، بهتر است به صورت عمده خرید کنید چرا که خرید به صورت عمده در کاهش بخش قابل توجهی از هزینه‌های شما نقش دارد. 

ثبات رنگی 

موارد کاربرد پارچه تترون عروسکی باعث شده تا ثبات رنگی پس از شستشو و در طی سال‌های مورد استفاده اهمیت قابل توجهی داشته باشد. با توجه به اینکه بیشتر کودکان از این پارچه استفاده می‌کنند حفظ طرح و نقش، رنگ و شکل پارچه می‌تواند اهمیت ثبات رنگی در قیمت پارچه تترون عروسکی را نشان دهد. 

آبرفت پارچه تترون 

در بخش قبلی به این موضوع پرداختیم که آبرفت در پارچه تترون یکی از معایبی است که نقش مهمی در کاهش قیمت انواع پارچه تترون از جمله قیمت پارچه تترون عروسکی ایفا می‌کند. برای جلوگیری از آبرفت پارچه می‌توانید که 1- پیش از دوخت پارچه آبرفت پارچه را محاسبه کنید 2- از آب سرد برای شستشو پارچه استفاده کنید 3- از موادی برای شستشوی پارچه استفاده کنید که ویژگی‌های پارچه را حفظ کنند و الیاف پارچه را از بین نبرند. 

جمع‌بندی درباره قیمت پارچه تترون عروسکی 

پارچه تترون عروسکی یکی از انواع پارچه تترون است که کابرد‌های مختلفی برای تولید البسه و پوشاک کودکان و خردسالان دارد و به همین منظور از پارچه‌های مهم در صنعت نساجی است. آشنایی با قیمت پارچه تترون عروسکی می‌تواند در کاهش هزینه‌ها برای خیاطان و تولیدی‌های پوشاک در بخش‌های مختلف نقش قابل توجهی را ایفا کند. 

در این مقاله از شرکت تولید پارچه گوهر بافت سعی کردیم تا شما را با جنبه‌های اثرگذار بر قیمت پارچه تترون عروسکی آشنا کنیم تا شما در هنگام خرید این پارچه کمترین هزینه را پرداخت کنید. شما می‌توانید برای خرید انواع پارچه‌ها و کسب اطلاعات درباره قیمت پارچه‌های مختلف از جمله قیمت پارچه تترون عروسکی در بازار با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید و پارچه مورد نظر خود را تهیه کنید. 

شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت با سابقه 40 سال تجربه در قطب نساجی کشور آماده به همکاری با نهادها و ارگان‌های مختلف است. برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف دنبال کنید تا از آخرین اخبار خرید و فروش و جشنواره‌ها اطلاع پیدا کنید؛ با ما همراه باشید.

5/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹