مقدار پارچه برای پیراهن مردانه چقدر است؟

مقدار پارچه برای پیراهن مردانه چقدر است؟

پیراهن مردانه از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پوشاک مردانه است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به تولید می‌رسد. اگر علاقه دارید با پیراهن مردانه، ویژگی‌ها و نحوه دوخت آن بیشتر آشنا شوید، این مطلب برای شماست. 

پیراهن مردانه یکی از مهم‌ترین پوشاک مردانه است که مورد استفاده تمامی آقایان در هر سن و در هر مکانی است. برای تولید پیراهن‌های مردانه از پارچه‌های مختلفی استفاده می‌شود از این رو این پیراهن‌ها می‌تواند از جنس الیاف مختلفی به تولید برسد.

از آنجایی که برخی از آقایان به دلایلی مختلفی مثل جنس و کیفیت مورد نظر یا سایز دلخواه و … نمی‌توانند از بین پیراهن‌های موجود در بازار انتخاب نهایی خود را انجام دهند، یکی از مسائلی که ممکن است برای برخی از خریداران مهم باشد، مقدار پارچه برای پیراهن مردانه است. در این نوشته از شرکت تولید پارچه گوهربافت نقش جهان قصد داریم تا به این سوال شما پاسخ دهیم و به شما نحوه محاسبه مقدار پارچه برای پیراهن مردانه را یاد دهیم؛ پس اگر به این مطلب علاقه دارید تا انتها همراه ما باشید. 

با پارچه پیراهن مردانه آشنا شوید

برای تهیه و دوخت پیراهن مردانه در ابتدا بهتر است تا با انواع پارچه پیراهن مردانه بیشتر آشنا شوید و پس از اینکه پارچه خود را انتخاب کردید، مقدار پارچه برای پیراهن مردانه را محاسبه کنید. در این بخش شما را با نام آشنا‌ترین پارچه‌های پیراهن مردانه آشنا می‌کنیم تا شما پس از بررسی ویژگی‌های آن بتوانید برای خرید راحت‌تر اقدام کنید. 

دسته‌بندی پارچه از نظر طرح

در ابتدایی‌ترین دسته بندی برای معرفی پارچه‌های مختلف به طور کلی برای تولید پیراهن‌های مردانه می‌توانید از پارچه‌هایی با جنس‌های مختلف در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع استفاده کنید. مقدار پارچه برای پیراهن مردانه در پارچه ساده و پارچه طرح‌ دار بستگی به نوع پارچه، میزان آبرفت پارچه، جنس پارچه و … دارد و ربطی به طرح و رنگ آن ندارد. 

دسته‌بندی پارچه از نظر جنس و نوع

انواع پارچه تترون 

یکی از بهترین پارچه‌هایی که می‌توانید برای تولید پیراهن‌های مردانه استفاده کنید، پارچه تترون است. پارچه تترون در انواع مختلف پارچه تترون ساده، پارچه تترون طرح دار، پارچه تترون آکسفورد، پارچه تترون کجراه، پارچه تترون Euro Tex ژاپن و … در بازار عرضه می‌شود. 

پارچه تترون بهترین انتخاب برای تولید پیراهن‌های جعبه‌ای مردانه است و بیشتر برای تولید پیراهن‌های جعبه‌ای مردانه از این پارچه استفاده می‌شود. انواع مختلف پارچه تترون قیمت مناسبی دارد و شما می‌توانید با بودجه مناسبی این پیراهن‌ها را تهیه کنید. این پارچه می‌تواند از جنس الیاف مختلف طبیعی، مصنوعی یا ترکیبی از این دو در درصدهای مختلف به تولید برسد. عرض پارچه‌های تترون غالبا بین 150 تا 190 سانتی‌متر متغیر است و در گرماژهای مختلف به تولید می‌رسد.

مقدار پارچه برای پیراهن مردانه

یکی از ویژگی‌های منفی پارچه تترون پیراهن مردانه، آبرفت آن است بنابراین اگر شما به دنبال این هستید که بدانید مقدار پارچه برای پیراهن مردانه چقدر است و برای دوخت پیراهن مردانه از جنس تترون نیاز به چه مقدار پارچه‌ای دارید در ابتدا باید آبرفت پارچه را محاسبه کنید و سپس پارچه را بدوزید تا دچار تغییر سایز پس از استفاده نشوید. این پارچه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در کمپانی‌ها و برندهای متعددی در داخل و خارج کشور به تولید می‌رسد. شما می‌توانید علاوه بر تهیه پیراهن مردانه از این پارچه برای تهیه منسوجات دیگری مثل پیراهن‌های زنانه، مانتو، شلوار، شومیز و … استفاده کنید. 

انواع پارچه ترگال

یکی دیگر از پارچه‌های محبوب در صنعت تولید پارچه و نساجی، ترگال است. پارچه ترگال در دو نوع پارچه ترگال ساده و پارچه ترگال کجراه به تولید می‌رسد و یکی از پارچه‌های مناسب برای تولید لباس‌ها و منسوجات مختلف از جمله پیراهن‌های مردانه است. 

پارچه ترگال دارای ویژگی‌های متعددی از جمله قیمت مناسب، بافت استاندارد، تهویه مناسب، تنوع در طرح و رنگ، تنوع در گرماژ و عرض پارچه، کیفیت و مرغوبیت است و شاخصه‌های منفی مثل تل شدگی، آبرفت و رنگ دهی پس از شستشو را ندارد بنابراین اگر می‌خواهید تا مقدار پارچه برای پیراهن مردانه را محاسبه کنید نیازی نیست آبرفت را حساب کنید زیرا این پارچه برخلاف پارچه تترون آبرفت ندارد. 

پارچه کتان

اگر طرفدار خرید پارچه‌های گیاهی و طبیعی هستید که بافت مناسب، جنس با کیفیت، طول عمر و عملکرد بالا و ویژگی‌های مثبت زیادی دارد، پارچه کتان بهترین انتخاب برای شماست. این پارچه لقب مقاوم‌ترین پارچه را در صنعت نساجی دریافت کرده است و استحکام و مقاومت باورنکردنی دارد. علاوه بر مقاومت زیاد، کیفیت و مرغوبیت بالا و ویژگی‌ها و شاخصه‌های مثبت دیگر این پارچه قیمت مناسبی دارد و می‌تواند مناسب‌ترین پارچه برای تولید منسوجات مختلف از جمله پیراهن مردانه باشد. 

انواع پارچه جین

یکی از پارچه‌های شیک و پرطرفدار به ویژه در بین آقایان جوان، پارچه جین یا لی است. این پارچه بیشتر برای تولید شلوارهای لی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه جایگاه ویژه‌ای را در بین همه پوشاک پیدا کرده است. پارچه جین در انواع مختلف پارچه جین سنگ شور شده، پارچه جین رنگی و پارچه جین استرچ به تولید می‌رسد و بسته به سلیقه شما می‌تواند زاپ‌دار یا ساده باشد.

مقدار پارچه برای پیراهن مردانه

این پارچه در الیاف مختلف طبیعی، مصنوعی به تولید می‌رسد یا به صورت ترکیبی بین الیاف مصنوعی و طبیعی در درصد‌های مختلف عرضه می‌شود. پارچه جین قیمت بالاتری نسبت به سایر پارچه پیراهنی دارد بنابراین برای محاسبه مقدار پارچه برای پیراهن مردانه از جنس جین باید سعی کنیم تا کمترین دور ریز پارچه را داشته باشیم تا از هزینه اضافی جلوگیری کنیم. این پارچه برای تمامی فصول مناسب است و از کیفیت و مرغوبیت ویژه‌ای برخوردار است. پارچه جین یک انتخاب درست و مناسب برای کسانی است که دوست دارند خوشتیپ و شیک‌پوش باشند. 

پارچه جناغی

پارچه جناغی یکی دیگر از پارچه‌های مناسب برای تولید پیراهن‌های مردانه و زنانه است. جنس این پارچه از الیاف طبیعی گیاه پنبه است و به همین دلیل دارای بافت استاندارد و لطیفی است. علاوه بر بافت مناسب، آراسته بودن پارچه، تنخور شیک، تنوع در طرح و رنگ و کیفیت مناسب از ویژگی‌های دیگر پارچه جناغی هستند. برای تعییم مقدار پارچه برای پیراهن مردانه از جنس پارچه جناغی باید با ویژگیهای این پارچه بیشتر آشنا شوید. این پارچه در انواع مختلفی از جمله پارچه جناغی مایکروبرداشت گاباردین یا پارچه دنیم در بازار به فروش می‌رسد. 

پارچه پیراهنی کشی

پارچه پیراهنی کشی از جنس الیاف نخ لاکرا یا الیاف اسپاندکس به تولید می‌رسد و از جنس الیاف مصنوعی است. ویژگی ذاتی این الیاف مهم‌ترین نقش را در ایجاد کشش در این پارچه دارند و به همین دلیل نام این پارچه، پارچه پیراهنی کشی است. 

پارچه پیراهنی کشی در سه جهت طولی، عرض و طول عرض کش می‌آید و مقاومت نسبتا بالایی به ویژه پس از شستشو در برابر رنگ‌دهی و از بین رفتن خاصیت کششی و بافت پارچه دارد. مقدار پارچه برای پیراهن مردانه از جنس پارچه پیراهنی کشی متغیر است و این پارچه به دو صورت ساده و چاپی به تولید می‌رسد. 

پارچه ژاکارد

پارچه ژاکارد از باکیفیت‌ترین پارچه‌های صنعت نساجی که از ترکیب الیاف ابریشم با پلی استر به تولید می‌رسد. از این پارچه بیشتر در تولید پیراهن‌های مردانه استفاده می‌شود و با توجه به کیفیت و مرغوبیت قابل توجهی که در بافت این پارچه وجود دارد، پارچه ژاکارد موفق شده تا در بین آقایان محبوبیت خاصی را پیدا کند. مقاومت مهم‌ترین ویژگی در این پارچه است و این پارچه مقاومت بالایی به ویژه در برابر چروک شدن دارد. مقدار پارچه برای پیراهن مردانه از جنس پارچه ژاکارد برای هر فردی متغیر و بسته به ویژگی‌های پارچه و سلیقه خود شخص است. 

علاوه بر موارد یاد شده شما می‌توانید از پارچه‌های دیگری مثل پارچه پیراهنی ماهوت، پارچه پیراهنی فلانل، پارچه پیراهنی ملانژ، پارچه پیراهنی پوپلین و … استفاده کنید و پس از آشنایی با ویژگی‌های پارچه‌ مورد نظر و انتخاب آن مقدار پارچه برای پیراهن مردانه را محاسبه کنید. 

عوامل تاثیرگذار بر مقدار پارچه برای پیراهن مردانه

بسته به سلیقه و انتخاب شما، مدل‌های مختلفی برای تولید پیراهن‌های مردانه وجود دارد و متراژ پارچه مصرفی در هر مدل پیراهن مردانه و بسته به ویژگی‌های مورد نظر شما متغیر است. به طور کلی ویژگی‌های تاثیرگذار در مقدار پارچه برای پیراهن مردانه وابسته به عوامل زیر است:

خرید پارچه پیراهن مردانه

آستین

پیراهن‌های مردانه به دو دسته آستین بلند، آستین کوتاه و آستین سه ربع تقسیم می‌شوند. بسته به اینکه شما کدام مدل را برای پیراهن مردانه خود بپسندید، مقدار پارچه برای پیراهن مردانه نیز متغیر خواهد بود. 

یقه

یکی دیگر از ویژگی‌های پیراهن‌های مردانه یقه است. در حال حاضر طرح‌ها و مدل‌های مختلفی برای دوخت یقه در پیراهن‌های مردانه وجود دارد که بسته به سلیقه شما مقدار پارچه برای پیراهن مردانه نیز در آن متغیر خواهد بود. 

جیب

پیراهن‌های مردانه می‌توانند با جیب یا بدون جیب تولید شوند. این عامل نیز مثل دیگر عوامل معرفی شده در تغییر مقدار پارچه برای پیراهن مردانه موثر می‌باشد. 

درشت بودن اندام شخص

حتما تا حالا با اشخاصی برخورد کردید که از لحاظ اندامی، هیکل درشت دارند. این افراد همواره برای تعیین سایز لباس و خرید دچار مشکل هستند و معمولا پارچه بیشتری را برای دوخت لباس استفاده می‌کنند. این افراد مقدار پارچه برای پیراهن مردانه نیز دچار مشکل هستند و معمولا پس از اندازه گیری توسط خیاط متوجه می‌شوند که چه میزان پارچه برای دوخت لباس نیاز دارند. 

آبرفت و بافت پارچه

از بین پارچه‌های موجود برای دوخت پیراهن مردانه، ممکن است مقدار پارچه برای پیراهن مردانه در بین هر پارچه‌ای متغیر باشد و بسته به ویژگی‌های پارچه، تغییر بافت و از هم گسستگی و باز شدگی بافت پس از استفاده، میزان آبرفت پارچه و … مقدار پارچه برای پیراهن مردانه متغیر است و ممکن است متراژ مورد نظر نسبت به متراژ محاسبه و اندازه گیری شده کاهش یا افزایش پیدا کند. 

عرض پارچه

یکی از عامل‌ها و مشخصه‌های مهم و تعیین کننده در محاسبه مقدار پارچه برای پیراهن مردانه، عرض پارچه است. بهتر است بدانید که معمولا عرض پارچه‌های پیراهنی طرح‌دار یک متر و عرض پارچه پیراهن مردانه ساده 2.5 متر است. 

سلیقه و انتخاب مشتری

با توجه به اینکه پیراهن‌های مردانه برای سایز نرمال شما دوخته می‌شود، برخی مواقع مشتری شما دوست دارید لباسی چسبنده یا لباسی رها و آزاد داشته باشد که در این صورت مقدار پارچه برای پیراهن مردانه دچار تغییر می‌شود. 

محاسبه مقدار پارچه برای پیراهن مردانه

اندازه گیری و محاسبه دقیق برای تعیین مقدار پارچه برای پیراهن مردانه از عوامل و فاکتورهای مهمی است که باید با دقت و وسواس خاصی انجام شود. تغییر متراژ و محاسبه نادرست برای تعیین مقدار پارچه مورد نیاز برای پیراهن مردانه شاید در یک یا دو پیراهن خیلی تاثیرگذار دیده نشود ولی در تولیدی‌های بزرگ باعث می‌شود تا علاوه بر هزینه بیشتر برای تولید کننده با نارضایتی و کاهش بازار پذیری مشتری روبرو شود. بنابراین اگر دوست دارید تا بدانید مقدار پارچه برای پیراهن مردانه به طور دقیق چگونه تعیین می‌شود، در این بخش همراه ما باشید.

قیمت پارچه پیراهن نخی مردانه

اندازه‌گیری یقه

قدم اول برای تعیین مقدار پارچه برای پیراهن مردانه، اندازه گیری صحیح یقه است. برای این کار متر را به صورت خیلی ساده تنها باید یک دور، دور گردن شخص بپیچیم. دقت کنید که متر را خیلی سفت یا خیلی شل نمی‌کنیم. این کار باعث می‌شود تا یقه خیلی تنگ و یا خیلی گشاد شود و لباس از فرم بیوفتد. 

اندازه‌گیری پهنای پیراهن

از مشتری می‌خواهیم تا دست هایش را بالا ببرد و سپس از جلوی و خط سینه‌اش یک دور متر را می‌پیچانیم و در آخر ابتدای متر را روی متر می‌گذاریم. دقت کنید که متر را خیلی نکشید و یا شل نکنید که لباس از حالت استاندارد یا کلاسیک خودش خارج نشود تا بتوانیم به طور دقیق مقدار پارچه برای پیراهن مردانه را محاسبه کنیم. 

اندازه‌گیری قد پیراهن مردانه

برای تعیین مقدار پارچه برای پیراهن مردانه باید قد پیراهن را اندازه گیری کنیم. برای اینکار بهترین راه این است که یک سمت متر را روی سرشانه قرار دهیم و سمت دیگر متر را تا نزدیک به زیپ شلوار ادامه دهیم. 

بررسی قد آستین پیراهن

برای اندازه گیری قد آستین ابتدا فرد باید کف دست خود را روی قسمت برآمده باسن و یا روی گودی کمر و نزدیک خط کمربند قرار دهد، سپس باید یک سمت متر را روی سرشانه قرار دهیم و از سرشانه قسمت دست‌ها را تا آرنج و تا انتهای مچ ادامه دهیم تا بدانیم مقدار پارچه برای پیراهن مردانه چقدر است.

البته دقت کنید که این روش برای پیراهن آستین بلند مردانه است و پیراهن مردانه آستین کوتاه را باید بر حسب انتخاب خود و معمولا تا قبل از رسیدن به آرنج ادامه دهید تا مقدار پارچه برای پیراهن مردانه را به درستی محاسبه کنیم. 

سرشانه

آخرین بخشی که باید برای تعیین مقدار پارچه برای پیراهن مردانه باید آن را اندازه بگیرید، سرشانه است. ابتدا باید حلقه آستین را پیدا کنیم. حلقه آستین محل اتصال دست به کتف است و یا باید جایگاهی را مد نظر داشت که می‌خواهیم شانه را به بازو بدوزیم. برای اندازه‌گیری سرشانه یک شانه را در نظر می‌گیریم و دقیقا از بالای حلقه آستین بر روی شانه از یک سمت تا سمت دیگر را اندازه‌گیری می‌کنیم. 

سخن آخر

آشنایی با روش‌ها و عوامل تاثیرگذار در تعیین مقدار پارچه برای پیراهن مردانه به شما برای یک خرید مطمئن و ایمن کمک می‌کند و شما می‌توانید به راحتی خرید خود را انجام دهید و حتی ترسی برای خرید اینترنتی نداشته باشید. البته ممکن است بسته به کشور تولید کننده، الگوی برش، برند تولید کننده و … مقدار پارچه برای پیراهن مردانه تغییر کند و مقدار پارچه مصرفی با مقدار پارچه محاسبه شده همخوانی نداشته باشد. 

در این نوشته از شرکت تولید پارچه گوهربافت شما را با پارچه‌های مناسب برای پیراهن مردانه و تعیین مقدار پارچه برای پیراهن مردانه آشنا کردیم. بنابراین اگر شما دوست دارید تا هر نوع پارچه پیراهن مردانه‌ای را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید برای این کار شما می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید و بهترین پارچه‌ها را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما و یا صفحات ما در شبکه‌های مجازی سر بزنید. شرکت گوهر بافت با سابقه 40 سال تجربه در صنعت نساجی در استان اصفهان آماده همکاری با نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف است؛ همراه ما باشید.

5/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹