زیر و بم پارچه لباس کردی مردانه

زیر و بم پارچه لباس کردی مردانه

در میان اقوام ایرانی یکی از اقوام با اصالت، اقوام کرد هستند. کردها اقوامی ایرانی هستند که در ایران بیشتر در مناطق غرب و شمال شرق ساکن هستند و در منطقه وسیعی از جمله ایران، ترکیه و سوریه زندگی می‌کنند. لباس‌های زیبا و نفیسی که کردها به تن دارند همواره جزو یکی از چشم‌نواز‌ترین لباس‌های محلی بوده که توجه بسیاری اشخاص را در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت به بررسی جامعی از پارچه لباس کردی مردانه می‌پردازیم، تا شما را بیشتر از پیش با پارچه لباس کردی مردانه آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.  

پارچه لباس کردی مردانه چیست و از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

لباس‌های کردی تنوع بسیار زیادی دارند و غالبا لباس کردی مردانه و زنانه در هر شهری با شهر دیگر متفاوت است. لباس کردی در شهرهای مختلف غالبا شکل یکسانی دارند ولی در تنها در جزئیات با هم تفاوت دارد. همانطور که احتمالا می‌دانید، لباس‌های محلی دارای بخش‌های مختلفی هستند و به همین جهت اغلب برای تهیه این لباس‌ها تنها از یک نوع پارچه استفاده نمی‌شود. این موضوع درباره‌ی لباس کردی نیز صدق می‌کند و بسته به اینکه قصد داریم تا کدام قسمت از لباس را بدوزیم، پارچه مصرف شده نیز ممکن است تغییر کند.

قیمت پارچه لباس کردی

با توجه به توضیحات احتمالا متوجه شدید که برای تولید لباس کردی مردانه می‌توان از پارچه‌هایی با الیاف طبیعی، الیاف مصنوعی و یا ترکیبی در درصدهای مختلف برای تولید پارچه لباس کردی مردانه استفاده کرد. 

برای آشنایی بیشتر شما با پارچه لباس کردی مردانه در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف در لباس کردی مردانه می‌پردازیم و ویژگی‌ها و پارچه‌های مصرف شده در این پارچه را به شما معرفی می‌کنیم. 

پانک یا پاتول

یکی از بخش‌های لباس کردی مردانه، پاتول است. پاتول در واقع همان شلوار کردی است که از بالا گشاد و دارای پاچه‌های تنگ است. دلیل تنگ بودن پاچه‌های این لباس کردی، مقاومت در برابر ورود سرما است، چرا که همانطور که احتمالا می‌دانید، مناطق کردنشین در کوهستان‌ها و مکانهای سرد هستند، بعلاوه پاچه‌های تنگ تردد را برای اشخاص بسیار آسان و راحت می‌کند. 

برای این بخش می‌توان از پارچه ساده یا طرح دار استفاده کرد و این بسته به سلیقه شما دارد اما جنس پارچه لباس کردی مردانه‌ای که مورد انتخاب شما قرار می‌گیرد باید در بافت خود مقدار قابل توجهی الیاف طبیعی کتان یا الیاف نخ را داشته باشد. 

کراس

کراس نیز یکی دیگر از بخش‌های لباس کردی مردانه است. کراس نوعی پیراهن بدون یقه و با آستین‌های بلند است که مانند پانک یا پاتول برای تهیه آن بهتر است از پارچه‌هایی استفاده شود که در بافت خود مقدار قابل توجهی الیاف کتان و نخ دارند. 

ملکی

ملکی نیز مثل چوخه به نیم‌تنه‌های موجود در لباس کردی مردانه می‌گویند که به وسیله دکمه بسته می‌شوند. نها فرق ملکی و چوخه این است که ملکی یقه ندارد. 

پشت تند، پیچ یا پچ

در لباس کردی مردانه بخش‌هایی وجود دارد که برای تولید آنها متراژ قابل توجهی پارچه کردی نیاز است. پچ یا پیچ و پشت تند در لباس کردی مردانه از این قسمت‌ها هستند. پیچ یا پچ بیشتر به رنگ سفید و سیاه است و به مردان کرد آن را به دور کلاه خود می‌پیچند. ظرافت در  پارچه پچ بسیار چشم‌نواز است. پشت تند نیز کاربردی شبیه به پچ دارد ولی با این تفاوت که آن را روی کمر خود می‌بندند تا ابزارآلاتی را در آن نگهداری کنند. 

برای تهیه و دوخت پچ و پشت تند نیازمند به پارچه‌ای طویل و به متراژ تقریبی سه متر هستیم. برای تهیه بهترین پارچه لباس کردی مردانه برای تهیه و دوخت پچ و پشت تند بهتر است از پارچه‌ای استفاده کنیم که مقدار الیاف نخی موجود در آن بسیار زیاد و قابل توجه باشد. این پارچه نیز به دو صورت ساده و گلدار به تولید می‌رسد. 

شال لباس کردی مردانه

شال نیز یکی دیگر از بخش‌های لباس کردی مردانه است که بیشتر جنبه تزئینی دارد و برای تهیه آن همانند برخی از بخش‌های دیگر لباس کردی برای تولید شال نیز باید از پارچه لباس کردی مردانه‌ای استفاده شود که بسیار با کیفیت، نفیس و گران‌بها باشد. 

دستار

در واقع دستار نوعی سربند و جایگزین کلاه است که نام‌های فراوانی مثل دشلمه، رشتی، سروین و… دارد. پارچه لباس کردی مردانه‌ای که برای دستار مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار گران‌بها هستند و باید از کیفیت و جنس بسیار مناسبی برخوردار باشند تا توجه خریدار را کسب کنند. 

کلاش

کلاش نوعی پاپوش و کفش است که در فصول گرم کاربرد بیشتری دارد چرا که بافت و دوخت این پاپوش به گونه‌ای نيست که برای نقاط سرد و مناطق بارانی مناسب باشد.

پارچه لباس کردی

در این بخش ما سعی کردیم تنها به بررسی مهم‌ترین قسمت‌ها و پارچه لباس کردی مردانه بپردازیم، اما باید بدانید لباس‌‌‌های کردی چه مردانه باشد و چه زنانه، دارای بخش‌های متنوع دیگری نیز می‌باشد و مد‌ل‌های بینظیری نیز برای تهیه لباس کردی مردانه وجود دارد. 

پارچه شلوار کردی

جدا از لباس محلی کردی یکی از بخش‌های لباس کردی مردانه که بسیار پرطرفدار است و به تبع آن بازار عرضه و تقاضای گرمی را دارد، شلوار کردی است. شلوار کردی در بین بیشتر آقایان ایرانی در هر سنی و در هر کجای ایران بسیار محبوب است. شلوار کردی مردانه علاوه بر لباس محلی بیشتر برای مصارف خانگی و لباس راحتی مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

دوخت آزاد، جنس خنک، راحتی، عدم ایجاد خستگی همه این دلایل باعث شده تا این شلوار کردی مردانه بهترین گزینه برای استراحت بعد از یک روز سخت کاری باشد و همواره به جزئی جدایی ناپذیر برای خرید لباس خانگی تبدیل شود. 

برای تهیه شلوار کردی می‌توان از پارچه لباس کردی مردانه متنوعی استفاده کرد. در سالیان گذشته به دلیل بازار گرمی این پارچه و فروش بسیار زیاد آن شروع به تولید انبوه این پارچه لباس کردی کرده‌اند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین پارچه‌های لباس کردی مردانه که برای تولید شلوار کردی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌پردازیم: 

پارچه شلوار کردی تترون

ردپای پارچه تترون را می‌توان تقریبا برای تهیه هر منسوجاتی و پوشاکی یافت. این پارچه پرکاربرد یکی از بهترین پارچه‌ها برای تولید شلوار کردی مردانه است. پارچه تترون واریته رنگی متنوع دارد، در طرح‌ها مختلف به تولید می‌رسد، دارای عرض‌ها و گرماژهای متنوعی است، ضد حساسیت است، بافت بسیار استاندارد و تنفس مناسبی دارد. 

بهترین گرماژ برای تولید پارچه لباس کردی مردانه برای شلوار کردی بین 150 تا 190 گرم است و بهترین رنگ برای تهیه شلوار کردی مردانه که بسیار در بین مردان محبوب است، رنگ‌های شتری، سرمه‌ای، سبز و مشکی است. 

پارچه شلوار کردی کجراه

یکی دیگر از پارچه‌های بسیار پرطرفدار برای تولید لباس‌ها و پوشاک متنوع، پارچه کجراه است. این پارچه بافت کج و موربی دارد و به دلیل بافت خاصی که دارد، ویژگی‌های منحصر به فردی زیادی را دارد. شما می‌توانید برای تولید شلوار کردی مردانه از پارچه‌هایی مثل ویکسوز و یا کتان نیز استفاده کنیم. 

شرکت گوهر‌بافت یکی از شرکت‌های بسیار موفق در تولید پارچه لباس کردی مردانه کجراه است که به صورت تخصصی به تولید این پارچه پرداخته است. این پارچه قیمت مناسب و کیفیت بالایی دارد و شما می‌توانید برای تهیه این پارچه با بخش فروش شرکت تماس حاصل نمایید. 

پارچه شلوار کردی ترگال

شاید بتوانیم رده دوم پرکاربردترین پارچه را به پارچه ترگال بدهیم. پارچه ترگال دارای انواع مختلفی است و در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار زیادی به تولید می‌رسد. گرماژ پارچه ترگال از پارچه تترون بیشتر است و جنس این پارچه لباس کردی مردانه از الیاف ویسکوز پلی‌استر است.

پارچه لباس کردی مردانه

این پارچه می‌تواند بهترین انتخاب برای تهیه پارچه لباس کردی مردانه برای تهیه شلوار کردی باشد و به همین دلیل بسیار سود خوبی را برای تولیدکنندگان پارچه به ارمغان می‌آورد. 

ویژگی‌های بهترین پارچه لباس کردی مردانه

از آنجایی که پارچه لباس کردی مردانه نیز مثل پارچه لباس کردی زنانه در برخی بخش‌ها و قسمت‌ها بسیار ظریف و چشم‌نواز است، زیبایی بخصوصی را ایجاد می‌کند. این موضوع به یکی از ویژگی‌های پارچه لباس کردی مردانه یعنی جذابیت و زیبایی اشاره می‌کند. البته این پارچه ویژگی‌های بسیار فراوان دیگری نیز دارد: 

  • راحتی 
  • خنکی
  • رنگ‌‌بندی و طرح‌های زیبا و دلنشین 
  • زیبایی
  • تنخور شیک و جذاب
  • تنفس مناسب پارچه 
  • دقت بالا و جزئیات فراوان
  • مقاومت بالا 
  • بافت استاندارد
  • تولید در عرض‌ها و گرماژهای مختلف  
  • طرح‌های متنوع 

قیمت پارچه لباس کردی مردانه وابسته به چه عواملی تعیین می‌شود؟

به طور کلی برای تهیه هر کالایی از جمله پارچه علاوه بر جنس الیاف پارچه، عوامل دیگری نیز تاثیرگذار هستند، که به صورت موردی به مهم‌ترین آنها می‌پردازیم. البته باید خاطر نشان کرد که وجود و یا عدم وجود هر یک از این موارد در قیمت نهایی پارچه‌ای که به دست مشتری می‌رسد اثرگذار است

بعلاوه بسته به اینکه می‌خواهید کدام یک از بخش‌های لباس کردی مردانه را بدوزید، نوع پارچه لباس کردی مردانه و متراژ آن فرق می‌کند

  • برند و کارخانه تولیدکننده 
  • وارداتی بودن پارچه 
  • جنس و درصد الیاف مورد استفاده 
  • ساده بودن یا طرح‌دار بودن پارچه 
  • رنگ 
  • ثبات رنگی پارچه 
  • خرید به صورت عمده 
  • عرض پارچه 
  • نوع پارچه مورد استفاده 
  • گرماژ پارچه 
  • وجود یا عدم وجود دلال 
  • خرید به طور مستقیم از کارخانه

حرف آخر

یکی از زیباترین لباس‌های محلی مردانه در کل دنیا، لباس کردی مردانه است. به دلیل بخش‌‌های مختلفی که در این لباس‌ها قرار دارد، از می‌توان پارچه لباس کردی مردانه مختلفی را برای تهیه لباس کردی استفاده کرد. 

ما در گوهر‌بافت به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بهترین پارچه لباس کردی مردانه مانند پارچه کجراه شلوار کردی را انتخاب و تهیه کنید. شما می‌توانید با استفاده از سایت و شبکه‌های مجازی نظیر لینکدین، اینستاگرام و… به بررسی و مقایسه پارچه‌های مختلف مثل پارچه لباس کردی مردانه بپردازید، بعلاوه با استفاده از راه‌های ارتباطی می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل کنید تا بهترین پارچه‌ها، با بالا‌ترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

0/5 (0 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹