آیا میدانید پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد؟

آیا میدانید پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد؟

یکی از مسائلی که همواره ذهن خریداران را هنگام تهیه پارچه لباس به خودش جلب می‌کند، مقدار پارچه مورد نیاز برای تهیه آن لباس است. اگر قصد دوخت لباسی را داریم بهتر است که با توجه به مسائل اقتصادی و جلوگیری از اسراف و دور ریز پارچه در ابتدا یاد بگیریم که چگونه مقدار پارچه مورد نیاز را برای تهیه هر لباسی محاسبه کنیم. 

در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهربافت نقش جهان قصد داریم تا به یکی از سوالات پرتکرار در این حوزه جواب دهیم و به شما بگوییم که پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد؛ پس اگر علاقه‌مند هستید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 درباره انواع پارچه برای تولید پیراهن مردانه بیشتر بدانیم! 

اگر می‌خواهید بدانید که دوزنده یا خیاط برای تولید پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد، بهتر است در ابتدا به صورت مختصر و کوتاه با محبوب‌ترین و پرطرفدار‌ترین پارچه‌های پیراهن مردانه و انواع آنها آشنا شوید. 

پارچه پیراهن مردانه تترون

پارچه تترون پارچه‌ای پرطرفدار و پرفروش است که برای تولید پیراهن مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه ارزان و با‌‌کیفیت است و انواع مختلفی مثل پارچه تترون فلورا، پارچه تترون کجراه، پارچه تترون EuroTex ژاپن، پارچه تترون آکسفورد، پارچه تترون ساده و… دارد.

این پارچه مناسب‌ترین انتخاب برای دوخت و تولید پیراهن جعبه‌ای است. پارچه تترون می‌تواند از جنس الیاف طبیعی، مصنوعی و یا ترکیبی از این دو باشد. این پارچه عرض‌های مختلفی دارد، اما بیشتر از عرض 150 تا 190 سانتی‌متری برای تولید پیراهن مردانه استفاده می‌شود. پارچه تترون آبرفت دارد و بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد، بهتر است قبل از دوخت به آبرفت پارچه تترون توجه شود و آن را محاسبه کنیم تا بعدا دچار مشکل نشویم. 

پارچه پیراهن مردانه جین

یکی از پارچه‌های شیک و محبوب در بین همه سنین به خصوص جوانان پارچه جین یا پارچه لی است. پارچه جین در انواع مختلفی مثل پارچه جین سنگ‌ شور شده، پارچه جین رنگی، پارچه جین استرچ یا کشی، پارچه جین لبه‌دار و… دارد. این پارچه نیز می‌تواند از الیاف طبیعی، مصنوعی تهیه شود. پارچه جین کیفیت و مقاومت مناسبی دارد و می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. 

پارچه پیراهن مردانه کتان

یکی از پارچه‌های مقاوم و مستحکم که از جنس الیاف طبیعی تولید شده و قیمت بسیار مناسبی دارد، پارچه کتان است. بافت پارچه کتان بسیار با کیفیت و مرغوب است و علاوه بر تولید پیراهن مردانه در تولید بسیاری از منسوجات دیگر نیز کاربرد دارد. 

پارچه پیراهن مردانه ترگال

پارچه ترگال که در دو نوع ساده و کجراه تولید می‌شود، یکی دیگر از پارچه‌های مناسب برای تولید پیراهن مردانه است. این پارچه قیمت مناسبی دارد، بافت و تنفس استانداردی دارد، دارای طرح و رنگ متنوع است و در عرض‌ها و گرماژ های مختلف تولید می‌شود. این پارچه تل نمی‌شود و به سبب کیفیت و مرغوبیت خاصی که دارد، در بین مردم بسیار محبوب است. در بخش بعدی به شما می‌گوییم که اگر قصد استفاده از پارچه ترگال برای تهیه پیراهن مردانه دارید، چگونه محاسبه کنید که پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد. 

علاوه بر این پارچه‌ها می‌توان از پارچه‌های ملانژ، پوپلین، ژاکارد، فلانل؛ پارچه پیراهنی کشی، پارچه پیراهنی ماهوت، پارچه پیراهنی جناغی و… نیز استفاده کرد که البته معمولا با نحوه محاسبه یکسانی به جواب سوال پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد، خواهیم رسید! 

هر مدل پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد؟

اگر بخواهیم یک دسته‌بندی کلی از پارچه‌های پیراهن مردانه داشته باشیم، باید گفت که این پارچه با توجه به دو ویژگی دسته‌بندی می‌شود: 

  • از لحاظ طرح‌دار بودن

پارچه طرح‌دار یا پارچه ساده.

  • از لحاظ آستین 

پیراهن آستین‌دار و پیراهن با آستین کوتاه.

البته علاوه بر این‌ها شما می‌توانید با بولد کردن سایر ویژگی‌ها نیز پارچه‌های پیراهن‌های مردانه را بررسی کنیم. حال از آنجایی که ما می‌خواهیم بدانیم پیراهن مردانه چه مقدار پارچه میخواهد، دسته‌بندی دوم بیشتر روی مقدار و متراژ پارچه متمرکز است؛ بنابراین به بررسی دسته‌بندی دوم می‌پردازیم. 

به طور معمول برای اینکه بدانیم یک پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد باید به عوامل مختلفی توجه کنیم: 

شخص مورد نظر آیا اندام درشتی دارد؟

اگر دوست دارید تا بدانید پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد باید به این ویژگی دقت کنید. اشخاصی که هیکل درشتی (مثل ورزشکاران) دارند، معمولا در انتخاب سایز دچار مشکل هستند؛ مثلا اگر سایز آن‌ها XL باشد باید از 150 سانتی‌متر پارچه برای تولید پیراهن برای آن‌ها استفاده کرد؛ اما اگر همین فرد فردی هیکلی و درشت اندام باشد، نیاز به 170 سانتی‌متر پارچه دارد. 

بررسی سایز پیراهن مردانه

اگر به دنبال این هستید که سریع‌تر متوجه شوید که  پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد، می‌توانید سایز پیراهن را بررسی کنید و با استفاده از روش‌های تبدیلی که موجود است، مقدار پارچه مجهول را به دست آورید.

نوع پارچه

از آنجایی که هر پارچه‌ای ویژگی‌های خاص خودش را دارد و برخی پارچه‌ها پس از شستشو ممکن است دچار تغییر سایز شوند، یعنی گشاد‌تر و یا تنگ‌تر شوند. قبل از اینکه بررسی کنید پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد، بهتر است تا با ویژگی‌های پارچه آشنا شوید که در ابتدا شما را با این ویژگی‌ها تا حدودی آشنا کرده‌ایم. 

محاسبه آبرفت و دیگر مشکلات احتمالی

یکی از ویژگی‌هایی که ممکن است باعث تغییر سایز در پارچه شود، آبرفت پارچه است. اگر بعد از شستشو، پارچه یا لباس شما کوچک‌تر و یا کوتاه‌تر از ابتدا شود، در این صورت پارچه آبرفت دارد. بنابراین اگر می‌خواهید از پارچه‌ای استفاده کنید که مثل پارچه نخی آبرفت دارد، بهتر است قبل از اینکه محاسبه کنید پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد، مقدار آبرفت پارچه را نیز بررسی کنید.

خرید پارچه پیراهن مردانه

البته فقط آبرفت نیز که باعث تغییر سایز پارچه می‌شود بلکه ویژگی‌هایی مثل باز شدن بافت پارچه یا کشی بودن پارچه نیز روی تغییر سایز پیراهن مردانه اثرگذار است. 

عرض پارچه

برای دوخت پیراهن مردانه ابتدا باید این مسئله را بررسی کنیم که عرض پارچه چقدر است؟ عرض پارچه در پارچه‌های پیراهنی طرح‌دار یک متر و در پارچه پیراهنی ساده 2.5 متر است. 

سلیقه مشتری

یکی از شرایطی که در بسته به انتخاب مشتری است و تعیین می‌کند که پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد، انتخاب مشتری است. پیراهن‌های مردانه در سه نوع خیلی جذب، جذب و کلاسیک یا استاندارد دوخته می‌شوند که بر اساس انتخاب و سلیقه مشتری این عامل هم می‌تواند در افزایش و یا کاهش پارچه برای پیراهن مردانه اثرگذار باشد. 

چگونه محاسبه کنیم که پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد؟

شاید در نگاه اول فکر کنید که اندازه‌گیری و محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز کار بسیار آسانی است؛ اما باید به شما بگویم خیر! زیرا اگر فقط چند سانتی‌متر کمتر یا زیاد‌تر اندازه‌‌گیری کنیم، ممکن است دیگر نتوانیم از این پیراهن استفاده کنیم و تمامی هزینه‌ها از بین برود. در این بخش همراه ما باشید تا متوجه شوید که پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد؟ 

اندازه‌گیری یقه

قدم اول برای اینکه بدانیم پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد، اندازه‌گیری صحیح یقه است. برای این کار متر را به صورت خیلی ساده تنها باید یک دور، دور گردن شخص بپیچیم. دقت کنید که متر را خیلی سفت یا خیلی شل نمی‌کنیم. این کار باعث می‌شود تا یقه خیلی تنگ و یا خیلی گشاد شود و لباس از فرم بیفتد. 

اندازه‌گیری پهنای پیراهن

از مشتری می‌خواهیم تا دست‌هایش را بالا ببرد و سپس از جلوی و خط سینه‌اش یک دور متر را می‌پیچانیم و در آخر ابتدای متر را روی متر می‌گذاریم. دقت کنید که متر را خیلی نکشید و یا شل نکنید که لباس از حالت استاندارد یا کلاسیک خودش خارج نشود. 

اندازه‌گیری قد پیراهن مردانه

برای اینکه بدانیم پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد باید قد پیراهن را اندازه‌گیری کنیم. برای اینکار بهترین راه این است که یک سمت متر را روی سرشانه قرار دهیم و سمت دیگر متر را تا نزدیک به زیپ شلوار ادامه دهیم. 

بررسی قد آستین پیراهن

برای اندازه‌گیری قد آستین، ابتدا فرد باید کف دست خود را روی قسمت برآمده باسن و یا روی گودی کمر و نزدیک خط کمربند قرار دهد، سپس باید یک سمت متر را روی سرشانه قرار دهیم و از سرشانه قسمت دست‌ها را تا آرنج و تا انتهای مچ ادامه دهیم تا بدانیم هر فردی برای دوخت پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد.

قیمت پارچه پیراهن مردانه

البته دقت کنید که این روش برای پیراهن آستین بلند مردانه است و پیراهن مردانه آستین کوتاه را باید بر حسب انتخاب خود و معمولا تا قبل از رسیدن به آرنج ادامه دهید. 

سرشانه

آخرین بخشی که باید برای رسیدن به سوال خود آن را اندازه بگیرید، سرشانه است. ابتدا باید حلقه آستین را پیدا کنیم. حلقه آستین محل اتصال دست به کتف است و یا باید جایگاهی را مد نظر داشت که می‌خواهیم شانه را به بازو بدوزیم. برای اندازه‌گیری سرشانه یک شانه را در نظر می‌گیریم و دقیقا از بالای حلقه آستین بر روی شانه از یک سمت تا سمت دیگر را اندازه‌گیری می‌کنیم. 

حرف آخر

استفاده از این روش‌ها و آشنایی با آنها باعث می‌شود تا اگر قصد خرید اینترنتی داشته باشیم نیز بتوانیم با اطمینان خاطر بیشتری سفارش خود را به ثبت برسانیم. اما همانطور که گفته شد، ممکن است باز هم با توجه به نوع دوخت، جنس پارچه، الگوی برش، قواره مورد استفاده خیاط و… با پیراهن خریداری شده با سایز شما همخوانی نداشته باشد. 

شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت واقع در قطب نساجی ایران یعنی استان اصفهان در این مطلب سعی داشت تا شما بتوانید پارچه مورد نیازتان را برای دوخت پیراهن مردانه اندازه‌گیری کنید و بدانید پیراهن مردانه چقدر پارچه میخواهد. شما می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید و بهترین پارچه‌ها را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما و یا صفحات ما در شبکه‌های مجازی سر بزنید.

5/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹