9 ویژگی مهم که یک پارچه تترون مانتویی باید داشته باشد

9 ویژگی مهم که یک پارچه تترون مانتویی باید داشته باشد

اگر از شما بپرسند که یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پوشاک و لباس‌های زنانه را نام ببرید، قطعا یکی از پاسخ‌های شما مانتو‌های زنانه است. مانتوهای زنانه و دخترانه در ابعاد مختلف، رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت به تولید می‌رسد و اگر شما قصد تهیه مانتو با هر نوع ویژگی را داشته باشید، به طور قطعی می‌توانید پارچه مورد نظر خود را پیدا کرده و انتخاب کنید.

در این مقاله از شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت سعی داریم تا شما را با یکی از بهترین پارچه‌‌ها برای دوخت مانتو، یعنی پارچه تترون مانتویی آشنا کنیم. پس اگر به دنبال آشنایی کامل با این پارچه تترون برای مانتو هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما بمانید. 

همه‌ چیز درباره پارچه تترون مانتویی

در سال‌های گذشته که با پیشرفت چشم‌گیر صنعت نساجی روبرو شدیم و دانشمندان و محققین در این صنعت توانستند که پارچه‌هایی با خواص شیمیایی و یا فیزیکی مختلفی مثل پارچه آنتی‌باکتریال و یا پارچه‌های مستحکم‌تر تولید کنند. این پارچه‌ها بیشتر جنبه بازار گرمی داشته است و باعث افزایش بازار عرضه و تقاضا در صنعت نساجی شده است. یکی از پارچه‌های پرطرفداری که با پیشرفت صنعت نساجی پیشرفت قابل توجهی را پیدا کرده است، پارچه تترون است

پارچه تترون یکی از پرطرفدارترین پارچه‌ها است که بسیار کاربردی است. تقریبا شما لباس یا منسوجاتی را پیدا نمی‌کنید که این پارچه در تولید آن نقشی نداشته باشد. پارچه تترون در انواع مختلفی مثل پارچه تترون فلورا، پارچه تترون کجراه، پارچه تترون مانتویی، پارچه تترون EuroTex ژاپن، پارچه تترون آکسفورد، پارچه تترون ساده و… به تولید می‌رسد. تنوع در پارچه تترون یکی از دلایلی است که این پارچه را یکی از نام‌ آشنا‌ترین و کاربردی ترین پارچه‌ها نامگذاری کرده است.

پارچه تترون مانتویی

همانطور که گفتیم یکی از انواع پارچه تترون، پارچه تترون مانتویی است. استفاده از پارچه تترون برای مانتو های زنانه و دخترانه مختلف یکی از مهم‌ترین کاربردهای این پارچه است که باعث شد تا پارچه تترون مورد استقبال ویژه خانم‌ها قرار بگیرد. در حال حاضر این پارچه در بیشتر شرکت‌های تولیدی مانتو زنانه در سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بافت پارچه تترون مانتویی می‌تواند از جنس الیاف مختلف به تولید برسد، اما به طور قطعی در بافت خودش مقداری الیاف طبیعی مثل پنبه دارد. علاوه بر بافت مناسب و جنس استانداردی که در این پارچه وجود دارد، این پارچه مانتویی ویژگی‌های فراوان دیگری نیز دارد که پس از آشنایی با این ویژگی‌ها به طور قطعی این پارچه به یکی از انتخاب‌های قطعی شما تبدیل خواهد شد. 

بهترین پارچه تترون برای مانتو باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ 

یکی از بخش‌های مهم و ویژه که به طور مستقیم با بازار عرضه و تقاضا پارچه تترون مانتویی ارتباط دارد، ویژگی‌های متعدد و مهمی است که در انواع پارچه تترون به ویژه پارچه تترون برای مانتو دیده می‌شود. در این بخش قصد داریم شما را به طور کامل با ویژگی‌های این پارچه آشنا کنیم تا در هنگام خرید دچار اشتباه نشوید و بهترین پارچه تترون برای مانتو خود را انتخاب کنید. 

بررسی کیفیت و مرغوبیت پارچه و عوامل تاثیرگذار

یکی از بخش‌هایی همواره نقش پررنگی در پارچه به خصوص در هنگام خرید ایفا می‌کند، کیفیت پارچه است. که این بنا به فاکتور‌های مختلفی تعیین می‌شود و تنها از یک عامل پیروی نمی‌کند. اما اگر دوست دارید تا با تاثیرگذار‌ترین عامل در تعیین کیفیت پارچه تترون مانتویی آشنا شوید، باید به بافت پارچه و جنس الیاف بکار رفته در آن دقت کنید. 

در تولید انواع پارچه تترون از جمله پارچه تترون مانتویی می‌توانیم از الیاف مختلف طبیعی و مصنوعی و در مقدارهای متفاوت استفاده کنیم؛ زیرا پارچه در بافت خود الیافی مثل پلی استر، سلولز و یا پنبه دارند و هرکدام می‌توانند خواص و ویژگی‌های متفاوتی به پارچه بدهند. اما اگر به دنبال بهترین پارچه تترون برای مانتو هستید، سعی کنید پارچه‌ای را تهیه کنید که بیشتر از جنس الیاف طبیعی باشد. 

از شیوه رنگرزی تا تنوع در رنگ پارچه تترون مانتویی

یکی از ویژگی‌هایی مهم در هر پارچه‌ای که تا حد زیادی کیفیت پارچه را نیز تعیین می‌کند، نوع و شیوه رنگرزی پارچه است. پارچه‌های تترون به طور معمول با استفاده از الیاف خام و بدون رنگ به تولید می‌رسند که پس از پایان رسیدن مراحل ریسندگی و بافندگی به قسمت رنگرزی وارد می‌شود. به دلیل خام بودن الیاف پارچه تترون این پارچه الیاف متنوعی را می‌پذیرد و در نهایت یک کالیته رنگی بسیار متنوع خواهد داشت که می‌تواند تا 90 رنگ مختلف تنوع داشته باشد. 

ضد حساسیت بودن و سازگاری با هر نوع پوستی

یکی از مشکلاتی که در برخی از پارچه‌ها و لباس‌ها دیده می‌شود، ایجاد حساسیت و آلرژی بعد از استفاده است؛ به طوری که ممکن است با خرید برخی از لباس‌ها و یا منسوجات دچار مشکلاتی مثل خارش، سوزش، قرمز شدن رنگ پوست و مشکلاتی از این دست شوید. پس اگر به دنبال پارچه‌ای برای مانتو خود هستید که این مشکلات را برای شما به همراه نداشته باشد، یکی از بهترین پیشنهادهایی که برای شما در نظر داریم، استفاده از پارچه تترون برای مانتو است. یکی از مزایای استفاده از پارچه تترون همین است که این پارچه برای هر نوع پوستی مناسب است و باعث ایجاد آلرژی نمی‌شود.

پارچه تترون مانتویی

عوامل اثرگذار بر زیبایی ظاهری پارچه

اگر قصد خرید بهترین پارچه برای مانتو خود هستید، حتما باید به زیبایی ظاهری پارچه نیز توجه کنید. پارچه تترون مانتویی از لحاظ ظاهری بسیار زیبا است، تنوع رنگ و طرح فراوانی دارد و بدن‌نما نیست. بعلاوه نکته‌ای که بیش از دیگر موارد بر زیبایی این پارچه اثر دارد، براق نبودن سطح پارچه تترون است. 

تنوع کارخانه‌ها و کمپانی‌‌های تولیدکننده پارچه تترون برای مانتو

با توجه به اینکه پارچه تترون جزء پارچه‌های پرطرفدار است و انواع مختلفی دارد، در کارخانجات متعددی در ایران و خارج از ایران به تولید می‌رسد و شما می‌توانید هر نوع از پارچه تترونی را که دوست دارید، از جمله پارچه تترون مانتویی از برندهای معروف در داخل و یا خارج ایران تهیه کنید. 

نرمی و لطافت پارچه

اگر بخواهیم برای شما از اساسی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌ها در پارچه‌های مختلف صحبت کنیم، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که نیاز دارد تا به اندازه کافی به آن توجه شود، نرمی و لطافت پارچه است. اگر پارچه‌ای که برای لباس و منسوجات خود تهیه می‌کنید، نرمی و لطافت کافی را نداشته باشد، ممکن است باعث ایجاد خارش‌ها و دیگر مشکلات پوستی برای شما شود. بنابراین اگر قصد خرید بهترین پارچه را برای مانتو خود دارید، پارچه تترون مانتویی انتخاب درستی است، چرا که این پارچه از نرمی و لطافت مناسبی برخوردار است. 

کیفیت و بازارپسندی

یکی از ویژگی‌های جالب پارچه‌های تترون از جمله پارچه تترون مانتویی در امکان استفاده از این پارچه در چهار فصل از سال است. بافت این پارچه به گونه‌ای است که شما می‌توانید مانتویی را بدوزید که برای تمام روزهای سال برای شما قابل استفاده باشد. به علاوه پارچه‌هایی که از جنس تترون هستند، همواره در راس مد قرار گرفته‌اند و همواره می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

یکی دیگر از دلایلی که محبوبیت پارچه تترون را در بازار بیشتر از قبل کرده است، طول عمر بالا و قیمت بسیار مناسب پارچه‌های تترون است. البته علاوه بر موارد فوق موارد بیشتری نیز وجود دارد که ما تنها به بررسی برخی موارد آن پرداختیم. بنابراین اگر می‌خواهید پارچه تترون را برای مانتو خود انتخاب کنید اصلا شک نکنید، چرا که این پارچه هم از لحاظ قیمت و هم بازارپسندی جایگاه بسیار مناسبی را دارد. 

نوع و درصد الیاف طبیعی و مصنوعی

همانطور که در ابتدا نیز به این موضوع اشاره کردیم، پارچه تترون می‌تواند از جنس الیاف مختلف طبیعی، مصنوعی در درصدها و مقدارهای متفاوتی تهیه شود. اما اگر قصد تهیه پارچه‌ای را دارید که بافت، کیفیت مناسبی داشته باشد و بسیار کاربردی باشد، بهترین پارچه تترون برای شما باید درصد قابل توجهی الیاف طبیعی مثل پنبه و پشم در درون خودش داشته باشد. هر قدر که مقدار الیاف طبیعی در پارچه تترون مانتویی بیشتر باشد به همان میزان آن پارچه از کیفیت بیشتری نیز برخوردار خواهد بود و ویژگی‌های فراوان بیشتری نیز دارد. 

شاخصه‌های منفی پارچه تترون مانتویی

در بخش‌های گذشته تنها به بررسی نقاط قوت و ویژگی‌های مثبتی که در انواع پارچه‌های تترون از جمله پارچه تترون مانتویی وجود دارد، پرداختیم. اما نکته‌ای که نباید از آن غافل شویم این است که هر محصولی علاوه بر جنبه‌های مثبت، ممکن است جنبه‌های منفی فراوان نیز داشته باشد. مهم‌ترین ویژگی منفی در پارچه تترون، آبرفت آن پس از شستشو است.

پارچه تترون مانتویی

این مشکل ممکن است پس از شستشو اتفاق بیفتد و پارچه سایز و اندازه قبلی خود را از دست بدهد و کوچک شود. بعلاوه ممکن است درصد الیاف مصنوعی در پارچه‌ تترون بیشتر از مقدار استاندارد باشد که در این صورت باعث ایجاد مشکلات متعددی مثل عرق کردن، کیفیت کم و غیرقابل استفاده بودن است. 

بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه تترون در بازار 

برای اینکه هر محصول یا کالایی قیمت‌گذاری شود باید به صورت دقیق همه جوانب را مورد شناخت و بررسی کافی قرار داد تا قیمت‌گذاری به صورت صحیح انجام شود؛ این موضوع برای قیمت‌گذاری انواع پارچه‌ها نیز صادق است. بیشتر مردم که به طور تخصصی در سر رشته‌ای در شناخت پارچه و عوامل تاثیرگذار در قیمت پارچه ندارند، ممکن است که از قیمت بالای برخی پارچه‌ها ناراضی باشند و قیمت پارچه را تنها وابسته به برخی عوامل ساده مثل نام، کیفیت و بافت پارچه بدانند. در این بخش سعی می‌کنیم تا شما را با عوامل اساسی و مهم که نقش پر رنگی را در تعیین قیمت نهایی پارچه ایفا می‌کنند، آشنا کنیم. 

جنس و مقدار الیاف طبیعی و یا مصنوعی

همانطور که به این موضوع در بخش قبلی اشاره کردیم، بهترین پارچه تترون برای مانتو پارچه‌ای است که در بافت خود از مقدار قابل توجهی الیاف طبیعی مثل پنبه برخوردار باشد. پارچه‌هایی که درصد زیادی الیاف طبیعی در خود دارند و یا از الیاف طبیعی درست شده اند، قطعا کیفیت بیشتری دارند و به دلیل کیفیت بهتر و بسیاری موارد دیگر از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. 

پارچه وارداتی

پارچه‌های وارداتی بخاطر بحث ارز، گمرکی و بسیاری موارد دیگر غالبا پارچه‌های گران‌‌قیمتی هستند. اما چرا اکثر مردم تمایل دارند تا پارچه‌ای را تهیه کنند که خارجی است؟ از آنجایی که کالاهای ایرانی تا بحال نتوانسته‌اند که به خوبی توجه مردم را به خود جلب کنند، بنابراین مردم بیشتر تمایل دارند تا پارچه‌های خارجی تهیه کنند. در برخی موارد ممکن است حتی پارچه تترون مانتویی وارداتی تهیه کنید که کیفیت و جنس آن کاملا با مشابه داخلی آن یکسان باشد و تفاوت قیمت فاحشی در بین این دو نوع پارچه وجود داشته باشد. 

شرکت‌ها و برند‌های تولیدکننده

بازار گرمی را که در پارچه‌های تترون مختلف وجود دارد، کمتر می‌توانیم در پارچه‌های دیگر ببینیم. بازار عرضه و تقاضای قابل توجهی که پارچه تترون دارد، باعث شده تا برندهای و کمپانی‌های متعددی در تلاش باشند تا این پارچه‌ را تهیه کنند. بنابراین اگر شما از یک کمپانی و برند معروف خرید کنید، احتمال اینکه مجبور باشید تا پول بیشتری را بپردازید، بسیار زیاد است. 

ویژگی‌های منفی و مثبت پارچه چه میزان در تغییرات قیمت پارچه اثرگذار است؟

در هنگام خرید یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که به آن توجه می‌کنیم، تعداد ویژگی‌های پارچه است. معمولا هر پارچه‌ای از جمله پارچه تترون مانتویی علاوه بر ویژگی‌های مثبت، ویژگی‌های منفی زیادی نیز دارد. بسته به اینکه هر ویژگی مثبت و یا منفی چه میزان بر کیفیت نهایی پارچه اثرگذار است، قیمت نهایی پارچه دچار تغییر خواهد شد. 

رنگ و طرح

بیشتر پارچه‌ها را در رنگ‌های پرطرفداری مثل سفید، مشکی، آبی، سرمه‌ای، سبز و… به تولید می‌رسانند؛ بنابراین اگر شما قصد تهیه پارچه‌ تترون مانتویی را داشته باشید که در رنگ‌هایی خاص مثل صورتی و زرد باشد، به احتمال زیاد باید مبلغ بیشتری را بپردازید. علاوه بر این پارچه‌های طرح‌دار باید از چند رنگ در ظرافت بالا به تولید برسند و به همین دلیل ممکن است چند مرحله بیشتر برای تولید نیاز داشته باشند که این اتفاقات ممکن است با افزایش قیمت پارچه اتفاق بیفتد.

قیمت پارچه مانتو شلوار اداری

علاوه بر موارد فوق، موارد متعدد دیگری هستند که در کاهش و یا افزایش قیمت پارچه تترون برای مانتو نقش دارند. 

پرده آخر

تولید لباس و منسوجات اساسی برای خانم‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در صنعت نساجی است که نقش بسیار مهمی را به ویژه در بخش اقتصادی را ایفا می‌کند. یکی از مهم‌ترین پوشاک زنانه به خصوص در کشور ما مانتو‌ها هستند. مانتوهای زنانه انواع و اقسام مختلفی دارند و برای تولید و دوخت آنها می‌توانید از پارچه‌های متعددی با جنس دلخواه و قیمت مورد نظرتان استفاده کنید.

پارچه تترون مانتویی یکی از پارچه‌هایی است که با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، می‌تواند در زمره اصلی‌ترین انتخاب‌های شما قرار بگیرد. پارچه تترون مانتویی در برندهای متعددی در ایران و خارج از ایران تولید می‌شود و شما می‌توانید بسته به نوع استفاده، قیمت مورد نظر و یا ویژگی‌های مورد نیازتان پارچه تترون مانتویی ایرانی و یا خارجی تهیه کنید. 

شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت از پیشرو‌ترین شرکت‌ها در صنعت نساجی و با بیش‌ از 40 سال سابقه در این صنعت با بکارگیری کارشناسان و مهندسان برتر در زمینه تولید پارچه موفق شده است تا بهترین پارچه‌ها را با مناسب‌ترین قیمت به بازار نساجی کشور عرصه کند.

اگر شما نیز از آن دسته از مشتریانی هستید که برای خرید نیاز به آشنایی و شناخت بیشتر دارید، شرکت گوهر‌بافت این امکان را فراهم آورده است تا با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل کنید و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید؛ علاوه بر این شما می‌توانید با استفاده از آدرس صفحه ما در شبکه‌های مجازی مختلف از آخرین اخبار، موجودی‌ها و اطلاعات مهم دیگر در صنعت و بازار نساجی آگاه شوید.

5/5 (2 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹