با بهترین انواع پارچه برای دوخت پیراهن مردانه ساده آشنا شوید

با بهترین انواع پارچه برای دوخت پیراهن مردانه ساده آشنا شوید

یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین پوشاک و لباس‌ها که در بین تمام آقایان در هر سن و یا در هر شغلی محبوبیت زیادی را کسب کرده است، پیراهن مردانه است. پیراهن‌های مردانه تنوع بسیار زیادی در رنگ و پارچه‌های مصرفی دارند و شما می‌‌توانید با توجه به فصل مورد نظر، آب و هوا و اقلیم، ویژگی‌های مختلف و بسته به سلیقه‌تان پارچه مورد علاقه خود را تهیه کنید. در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت نقش جهان قصد داریم تا شما را با انواع پارچه پیراهن مردانه ساده و ویژگی‌های این پارچه پیراهنی آشنا کنیم و شما را برای بهترین خرید راهنمایی کنیم؛ پس همراه ما باشید. 

معرفی پارچه پیراهنی مردانه و انواع آن

اگر قصد داشته باشیم تا پوشاک و لباس مردانه تهیه کنیم، قطعا یکی از انتخاب‌های ما پیراهن‌ است. پیراهن مردانه نوعی پوشش است که به شکل‌ها و مدل‌های مختلف در دو نوع آستین بلند و یا آستین کوتاه تولید می‌شود. از آنجایی که پیراهن‌های مردانه تقریبا در بین تمامی آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای تهیه آن از پارچه‌های مختلفی استفاده می‌شود.

بعلاوه پارچه پیراهن مردانه در دو نوع ساده و طرح‌دار به تولید می‌رسند. پارچه پیراهن مردانه ساده، واریته رنگی بسیار متنوعی دارد و در رنگ‌های پرطرفدار، پرفروش‌تر است، این در حالی است که پارچه پیراهن مردانه طرح‌دار ممکن است از جنس و بافت یکسانی با پارچه پیراهن مردانه ساده برخوردار باشد و تنها وجه تفاوتشان مربوط به طرح پارچه باشد. در ادامه شما را با بهترین پارچه‌‌ها برای تولید انواع پیراهن مردانه آشنا می‌کنیم تا با توجه به نیاز و شرایط خود بتوانید بهترین پارچه پیراهنی را تهیه کنید. 

پارچه پیراهنی نخی

یکی از پارچه‌های ارزان و اقتصادی پارچه نخی پیراهنی است. از پارچه‌ نخی می‌توانید برای دوخت پیراهن مردانه خنک و راحت که برای اقلیم‌های گرم و روزهای گرن سال مناسب است، استفاده کنید. علاوه بر این‌ها این پارچه بسیار با کیفیت است و برای تولید آن غالبا از الیاف طبیعی استفاده می‌شود.

پارچه پیراهن مردانه ساده

علاوه بر کیفیت مناسب و جنس خوبی که این پارچه دارد، تنوع در طرح و رنگ پارچه نخی نیز زبانزد خاص و عام است و شما می‌توانید از از این پارچه برای تولید پیراهن‌های ساده یا طرح‌دار استفاده کنید. این پارچه آبرفت دارد و ممکن است پس از شستشو سایز لباس تغییر کند و کوچکتر شود، بنابراین بهتر است که به نحوه نگهداری و شستشو این پارچه دقت زیادی  داشته باشید. پارچه پیراهنی نخی در کارخانه‌های تولید پارچه بسیار زیادی به تولید می‌رسد و می‌تواند انتخابی درست برای پارچه پیراهن مردانه ساده یا طرح‌دار باشد. 

پارچه پیراهنی تترون

پارچه تترون که در انواع مختلفی تولید می‌شود و به نوعی می‌توان گفت که یک پارچه همه‌کاره است، برای تهیه انواع منسوجات زنانه و یا مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربردی است. پارچه تترون نیز مانند پارچه نخی از قیمت مناسبی برخوردار است و سبک و راحت است. 

پارچه تترون پیراهن مردانه در عرض‌ها و گرماژهای مختلف تولید می‌شود و غالبا در عرضی بین 150 تا 190 سانتی‌متری از جنس الیاف طبیعی، مصنوعی و یا ترکیبی از این الیاف طبیعی و یا مصنوعی برای تولید پارچه پیراهن مردانه ساده و یا طرح‌‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود الیاف پنبه در نرمی و لطافت، کاربرد بیشتر و کیفیت بیشتر پارچه اثرگذار است و می‌تواند عاملی مهم در افزایش کاربرد انواع پارچه تترون برای تهیه لباس‌های زنانه و مردانه باشد. 

پارچه پیراهنی ترگال

یکی دیگر از مناسب‌ترین پارچه‌ها برای تولید پیراهن‌ها، پارچه ترگال است. این پارچه کاربردی که برای تولید انواع لباس‌کار نیز کاربرد دارد، در دو مدل ساده و کجراه در بیشتر کارخانه‌های نساجی کشور به تولید می‌رسد. پارچه ترگال می‌تواند از جنس الیافی مثل ویسکوز، پلی‌استر و فلامنت در گرماژها و عرض‌های متنوعی به تولید برسد.  اگر سعی دارید تا بهترین پارچه ترگال بازار را برای تهیه پیراهن مردانه خود تهیه کنید، بهتر است ترگالی را انتخاب کنید که ثبات رنگی داشته باشد، تل شدگی نداشته باشد، مقاومت بالایی داشته باشد و تراکم بافتی استانداردی را داشته باشد

پارچه پیراهنی آکسفورد

یکی دیگر از انواع پارچه‌هایی که برای تولید پیراهن مردانه می‌توان از آن استفاده کرد، پارچه پیراهنی تترون آکسفورد است. این پارچه اولین بار توسط دانشجویان دانشگاه آکسفورد مورد استفاده قرار گرفت و در ادامه به همین نام نیز مشهور شد. این پارچه دارای واریته رنگی بسیار متنوعی است و در عرض‌ها و گرماژهای زیادی تهیه می‌شود. 

پارچه پیراهنی کتان

اگر مقاومت پیراهن مردانه برای شما مهم است، به شما پیشنهاد می‌کنیم از پارچه کتان استفاده کنید. پارچه کتان که لقب مقاوم‌ترین پارچه را کسب کرده است، برای تولید منسوجات زیادی از قبیل پوشاک زنانه و مردانه، منسوجات خانگی، رومبلی، روتختی و … کاربرد دارد. این پارچه که از جنس الیاف طبیعی گیاه کتان تولید می‌شود، بسیار خنک، راحت، منعطف و باکیفیت است و از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

پارچه پیراهن مردانه ساده

شما می‌توانید با بررسی انواع مختلف این پارچه در کارخانه‌های ایرانی و خارجی پارچه کتان مورد نظر خود را تهیه و برای تهیه پیراهن مردانه و یا هر منسوجات دیگری استفاده کنید. 

علاوه بر موارد ذکر شده، شما می‌توانید از پارچه‌های دیگری مثل پارچه جناغی، پارچه جین، پارچه فلانل، پارچه ژاکارد، پارچه پوپلین و… جهت استفاده برای پارچه پیراهن مردانه ساده و تهیه پیراهن مردانه استفاده کنید. 

معرفی پارچه پیراهن مردانه ساده 

با توجه به بخش قبلی و معرفی پرطرفدارترین پارچه‌ها برای تهیه پیراهن مردانه پرداختیم، احتمالا متوجه شدید که بیشتر پارچه‌ها دارای تنوع رنگ و تنوع طرح هستند. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین دسته بندی‌هایی که می‌توانیم برای معرفی همه پارچه‌ها در نظر داشته باشیم، بر اساس رنگ و طرح آنها است. بر این اساس پارچه‌ها را به دو دسته ساده و طرح‌دار تقسیم‌بندی می‌کنند. پارچه‌های طرح‌د‌ار در طی فرآیند تولید خود، مجبور هستند تا مراحل بیشتری را نسبت به پارچه‌های ساده طی کنند تا در نهایت در طرح‌های مختلف و متنوع به دست مشتریان برسند.

پارچه پیراهن مردانه نیز یکی از پارچه‌هایی است که به دو صورت پارچه پیراهن مردانه ساده و پارچه پیراهن مردانه طرح‌دار در بازار به فروش میرسد. از معروف‌ترین طرح‌های پارچه پیراهن مردانه طرح‌دار می‌توانیم به پارچه راه راه، پارچه چهارخانه، پارچه شطرنجی و پارچه پیراهن مردانه هاوایی اشاره کرد. 

پارچه پیراهن مردانه ساده در بیشتر رنگ‌ها به تولید می‌رسد و دارای واریته رنگی بسیار متنوعی است؛ برای مثال پارچه پیراهنی تترون آکسفورد که در بازار کشور تایلند به فروش می‌رسد، در حال حاضر در بیشتر از 90 رنگ تولید و به بازار عرضه می‌شود. اما آیا تولید پارچه پیراهن مردانه ساده در 90 رنگ بازارپسند است؟ 

در جواب به این سوال باید گفت خیر! عمده خرید مشتریان برای تهیه پارچه پیراهن مردانه ساده در رنگ‌هایی است که کاربردی بیشتری دارند و در نتیجه فروش بیشتری دارند. بنابراین برای تولید پارچه پیراهن ساده بهتر است رنگ‌هایی را در نظر بگیرید که در بین تمامی افراد جامعه کاربرد دارد، مناسب برای پوشیدن در محیط‌های مختلف از جمله محیط‌‌های کاری و تحصیلی است.

مناسب‌ترین رنگ‌هایی که برای تولید پارچه پیراهن مردانه ساده می‌توانید انتخاب کنید تا فروش خوبی از آن داشته باشید، رنگ‌های سفید، تناژهای مختلف آبی، مشکی و سرمه‌ای است. رنگ‌های یاد شده به دلیل کاربردی بودن در بیشتر مکان‌ها و در هر شرایط اقلیمی و یا هر زمانی قابل استفاده هستند. 

جدا از مسئله رنگ پارچه پیراهن مردانه ساده، شما می‌توانید از پارچه‌های بسیار زیادی استفاده کنید که از جنس الیاف طبیعی یا مصنوعی و یا درصدی متغیر از این دو باشند، گرماژ و عرض‌های متنوعی داشته باشند و دارای قیمتی مناسب که با هر میزان بودجه‌ای تطابق داشته باشد، باشند. 

پارچه‌های مورد استفاده برای تولید محدوده قیمت متغیری از ارزان تا گران دارند. تعیین قیمت پارچه پیراهن مردانه وابسته به متغیرهایی است که در بخش‌های بعدی به بررسی این عوامل می‌پردازیم. 

پارچه مورد استفاده برای دوخت پیراهن مردانه ساده باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که برای خرید هر پارچه‌ای اعم از پارچه پیراهن مردانه ساده باید به آن توجه کنید، ویژگی‌ها و مشخصات آن پارچه است. بعضی مواقع ممکن است پارچه‌ای را تهیه کنید که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد ولی نیازهای شما را تامین نکند و مناسب شما نباشد. حتی ممکن است پارچه‌ای را تهیه کنید که شاخصه‌های منفی مثل آبرفت یا بافت غیر استاندارد داشته باشد.

انواع پارچه پیراهنی زنانه

به همین دلیل بهتر است علاوه بر بررسی کلی هر پارچه، لباس و یا منسوجاتی با ویژگی‌های مثبت، مثبت و یا شاخصه‌های منحصر به فرد آن پارچه آشنا شوید. در این بخش شما را با مهم‌ترین شاخصه‌های یک پارچه پیراهن مردانه ساده مناسب آشنا می‌کنیم تا هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید. 

نرمی و لطافت، ویژگی مهم در راحتی و سبکی پارچه پیراهن مردانه ساده

نرمی و لطافت از شاخصه‌هایی است که میزان کیفیت پارچه را تغییر می‌دهد و می‌تواند نقش پررنگی را در افزایش یا کاهش میزان فروش ایفا کند. سبکی، راحتی و لطیف بودن پارچه در پیراهن‌های مردانه موضوع مهمی است، زیرا برخی از مردان مجبور هستند تا پیراهن‌ خود را به صورت پیوسته و چندین روز در هفته برای انجام دادن کارهای خود بپوشند. 

قیمت

واضح است که تمامی مردم در جامعه از یک میزان رفاه برخوردار نیستند و به دلیل نیازهای دیگری که دارند، شاید نتوانند هزینه زیادی را تنها برای خرید مقداری پارچه پیراهنی متحمل شوند. پارچه پیراهن مردانه ساده در قیمت‌های متفاوت تولید می‌شود و شما می‌توانید با میزان بودجه خود، این پارچه را تهیه کنید. 

مناسب‌ترین گرماژ را انتخاب کنید

تعیین گرماژ برای تهیه پارچه پیراهن مردانه ساده مهم است، به این دلیل که انتخاب گرماژ نادرست می‌تواند باعث نارضایتی شما از لباس و حتی در مواردی ممکن است پارچه برای شما غیر قابل استفاده باشد. وابسته به عواملی مثل کاربرد مورد نظر، فصل مورد استفاده، اقلیم و شرایط آب و هوایی شما باید گرماژی مناسب را برگزینید. 

بهترین رنگ پارچه را بر اساس نیازهایتان برگزینید

برای تهیه بهترین پارچه پیراهن مردانه ساده، انتخاب رنگ مهم است. از آنجایی که این پارچه در رنگ‌های مختلف و از جنس پارچه‌های مختلفی به تولید می‌رسد، انتخاب رنگ بیشتر به سلیقه شما وابسته است. اما اگر دوست دارید تا پیراهنی مناسب برای تابستان داشته باشید، بهتر است از پارچه پیراهن مردانه ساده با رنگ روشن استفاده کنید. 

مقاومت و استحکام

بخش دیگری که در تهیه هر لباسی مورد توجه است، میزان مقاومت پارچه است. مقاومت پارچه به کلیه عوامل فیزیکی و شیمیایی گفته می‌شود که بر تغییر جنس و کیفیت پارچه اثرگذار است و باعث آسیب دیدگی و یا از بین رفتن پارچه می‌شود. اگر می‌خواهید تا از این اتفاق جلوگیری کنید بهتر است قبل از استفاده با ویژگی‌های پارچه پیراهن مردانه ساده مورد نظر آشنا شوید و به برچسب درج شده در پشت لباس‌هایتان دقت کنید. 

بافت استاندارد و تنفس صحیح در پارچه پیراهن مردانه ساده

تنفس پارچه و جلوگیری از عرق کردن یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی است که در هر پارچه‌ای وجود ندارد و تنها در پارچه‌های با کیفیت با بافت استاندارد دیده می‌شود. اگر قصد خرید بهترین پارچه پیراهن مردانه ساده را دارید، این ویژگی را دست کم نگیرید. 

به عوامل منفی نیز توجه کنید!

یکی از مشکلاتی که برخی از خریداران ممکن است بعدا با آن آشنا شوند، عدم توجه کافی به ویژگی‌های منفی پارچه است. برخی پارچه‌ها آبرفت دارند، برخی مقاومت کافی ندارند، در بعضی از پارچه‌‌ها ممکن است تل شدگی یا همان گلوله گلوله شدن را داشته باشیم و برخی در اثر شستشو رنگ خود را از دست می‌دهند. بنابراین باید توجه کنید که شاخصه‌های منفی کم و بیش مهم هستند، اما اگر می‌‌خواهید بهترین پارچه پیراهن مردانه ساده را تهیه کنید، به بررسی این موارد نیز توجه کنید. 

درصد الیاف مصنوعی و یا طبیعی در کیفیت پارچه نقش دارد

افزایش درصد الیاف طبیعی و گیاهی علاوه بر افزایش قیمت پارچه، افزایش کیفیت پارچه را نیز در پی دارد. باید بپذیریم که استفاده از الیاف طبیعی منجر به تولید پارچه‌های بهتری را نسبت به الیاف مصنوعی می‌شود، پس اگر ما بخواهیم که بهترین پارچه پیراهن مردانه ساده را تهیه کنیم بهتر است از پارچه پیراهنی استفاده کنیم که درصد الیاف طبیعی بیشتری را در بافت خودش دارد. 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه پیراهن مردانه

علاوه بر مواردی مثل جنس پارچه، نوع پارچه مورد استفاده در تهیه پیراهن مردانه، درصد الیاف طبیعی و یا درصد الیاف مصنوعی که در بافت پارچه و قیمت نهایی آن برای اثرگذارند، بخش مهمی از قیمت پارچه‌های مختلف از جمله پارچه پیراهن مردانه ساده در خارج از کارخانه‌ تولید پارچه است. که در این بخش به صورت موردی به مهم‌ترین عوامل در قیمت نهایی پارچه پیراهن مردانه ساده می‌پردازیم.

پارچه پیراهنی نخی

  • وارداتی بودن پارچه
  • وجود واسطه 
  • افزایش درصد الیاف طبیعی و گیاهی در بافت پارچه 
  • بازار پارچه پیراهن مردانه 
  • رنگ پارچه 
  • نوع پارچه مورد استفاده در تهیه پیراهن 
  • تولیدکننده پارچه یا شرکت تولیدکننده پیراهن 
  • افزایش مقدار گرماژ

پارچه پیراهن مردانه ساده به دلیل مصرف بالایی که در سراسر دنیا از جمله ایران دارد، و برای تولید اساسی‌ترین منسوجات است در قیمت‌‌های مختلفی به تولید می‌رسد و شما می‌توانید با پرداخت مبلغ کمی، یکی از بهترین پیراهن‌های مردانه ساده را تهیه کنید. 

سخن آخر

تهیه پوشاک آقایان که تقریبا 50 درصد از جامعه را تشکیل می‌دهند، نیازمند به تولید پوشاک پرمصرف و اساسی مثل پیراهن‌های مردانه است. پیراهن‌های مردانه ساده یکی از اساسی‌ترین پوشاک مردانه است که در رنگ‌های متنوع و از جنس پارچه‌های مختلفی به تولید می‌رسد و مورد نیاز هر مردی در هر سنی و در هر شغلی است. 

در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت تلاش کردیم تا شما را به درست‌ترین انتخاب برای تهیه پارچه پیراهن مردانه ساده نزدیک کنیم تا بتوانید بر حسب نیازمندی‌هایتان بهترین خرید را داشته باشید. شما می‌توانید برای آشنایی از قیمت‌ها و تهیه پارچه با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل کنید تا بهترین پارچه را تهیه کنید. همچنین می‌توانید با دنبال کردن صفحات شرکت گوهر‌بافت در شبکه‌های مجازی و بررسی سایت ما با دیگر پارچه‌ها بیشتر آشنا شوید و از آخرین موجودی‌ها و دیگر اخبار اطلاع پیدا کنید. 

0/5 (0 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹