بررسی قیمت پارچه کجراه لباس کار

بررسی قیمت پارچه کجراه لباس کار

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در هر شغلی باید به آن به طور ویژه توجه شود، حفظ جان و سلامت کارکنان است. برای ایجاد امنیت در محیط کار و حفظ جان کارکنان در هر شغل و حرفه‌ای لازم است تا به بررسی عوامل مختلف خطرآفرین که ممکن است در آینده باعث ایجاد مشکل بشوند، بپردازیم. 

یکی از پارچه‌هایی که برای تولید انواع لباس کار‌ بسیار محبوب است، پارچه کجراه لباس کار است. ویژگی‌های این پارچه همراه با بافت خاص و منحصر به فردی که دارد، این پارچه را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تولید لباس کار تبدیل کرده است. 

در این مقاله از شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت نقش جهان سعی داریم تا شما را با سیر تا پیاز این پارچه، انواع آن و عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه کجراه لباس کار آشنا کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید. 

پارچه کجراه لباس کار و ویژگی‌های آن

پارچه‌های کجراه یکی از پرمصرف‌ترین و پرفروش‌ترین پارچه‌ها در صنعت نساجی هستند. این پارچه‌ها به دلیل ویژگی‌های مختلف، تنوع و قیمت نسبتا مناسبی که دارد، تاکنون موفق شده است تا بازار عرضه و تقاضای بسیار گرمی را برای خود ایجاد کند. پارچه‌های کجراه به دلیل بافت خاص خود و کیفیت بالایی که دارند، از کاربردی‌ترین پارچه‌ها در صنعت نساجی هستند. یکی از کاربردهای پارچه کجراه که بخش قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد، تولید لباس کار است. 

این پارچه علاوه بر بازار عرضه و تقاضای موفقی که دارد، محبوبیت زیادی را در بین کارگاه‌های تولید لباس و خیاطان نیز اکتساب کرده است. همانطور که از نام این پارچه مشخص است، بافت این پارچه به صورت مورب و کج‌بافت است. همین بافت منحصر‌به‌ فرد و خاص عامل ایجاد بسیاری از ویژگی‌ها و تفاوت آن با پارچه‌های ساده است. 

پارچه‌ کجراه می‌تواند از الیاف طبیعی مثل الیاف گیاهی کتان و یا الیاف مصنوعی مثل الیاف فلامنت باشد، اما به طور کلی پارچه کجراه با استفاده از سه نوع الیاف کتان، ویسکوز و فلامنت به تولید می‌رسد. با توجه به نوع الیاف مصرفی در تهیه پارچه کجراه مورد نظر، قیمت پارچه کجراه لباس کار نیز بسته به جنس و درصد الیافی که دارد، تغییر می‌کند.

قیمت پارچه ترگال لباس کار

علاوه بر ویژگی‌ها یکی از عواملی که باعث شده تا این پارچه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، قیمت پارچه کجراه لباس کار است. قیمت پارچه کجراه لباس کار با توجه به ویژگی‌های فراوانی که در این پارچه وجود دارد، بسیار مناسب است و تقریبا هر فردی می‌تواند این پارچه را تهیه کند. 

از پارچه کجراه لباس کار برای تولید لباس کار‌های مختلف، یونیفرم مدارس، لباس کادر بیمارستان، لباس اداری، پوشاک ورزشی و… استفاده کرد. 

معرفی انواع و قیمت پارچه کجراه لباس کار

زمانی که از این پارچه لباس کار صحبت می‌شود، تنها به یک نوع پارچه اشاره نمی‌کنیم؛ زیرا می‌توان برای تولید لباس کار از پارچه‌های کجراه مختلفی استفاده کرد، که در این بخش قصد داریم تا آنها را معرفی کنیم. 

پارچه لباس کار کجراه ترگال

می‌توان لقب کاربردی‌ترین پارچه را پس از پارچه تترون به پارچه ترگال داد. پارچه ترگال پارچه‌ای کاربردی است که ضخامت مناسبی دارد. 

این پارچه لباس کار ویژگی‌هایی متعددی نظیر مقاومت بالا، استحکام مناسب، خنکی و راحتی دارد و در انواع متنوعی به تولید می‌رسد. قیمت پارچه کجراه لباس کار ترگال با توجه به تنوع و ویژگی‌های زیادی که در این پارچه وجود دارد، بسیار مناسب است و می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. بهتر است از این پارچه برای تولید لباس کادر درمان،لباس‌های آزمایشگاهی و یونیفرم مدارس استفاده کرد. 

پارچه لباس کار فلامنت کجراه

اگر پارچه کجراه ترگال را نپسندید، اصلا نگران نباشید! یکی دیگر از پارچه‌های کاربردی که جزو خانواده کجراه است، پارچه فلامنت کجراه نام دارد. پارچه فلامنت کجراه کاربردی‌ترین پارچه برای تولید لباس کار است و از این رو در صنعت نساجی به پارچه لباس کار مشهور است.

قیمت پارچه کجراه لباس کار

پارچه کجراه لباس کار علاوه بر بافت خاصی که دارد، بسیار خنک است و در گرماژ نسبتا بالایی به تولید می‌رسد. این پارچه به سبب ضخامت بیشتری که نسبت به دیگر پارچه‌های لباس کار معرفی شده دارد، مقاومت و استحکام بیشتری نیز دارد و به همین دلیل امنیت شغلی را برای کارکنان به ارمغان می‌آورد. قیمت پارچه کجراه لباس کار با جنس فلامنت بسیار مناسب است و ممکن است بنا به دلایلی قابل تغییر باشد. این پارچه در ایران به دلیل ویژگی‌های فراوانی که دارد، بسیار محبوب‌ است و بیشتر لباس کارها در ایران از جنس این پارچه است. 

پارچه لباس کار کجراه کتان

اگر به دنبال لباس کاری بسیار مقاوم و از جنس الیاف طبیعی و قیمت مناسب هستید، بهترین انتخاب پارچه کتان است. پارچه کتان از جنس گیاه کتان به تولید می‌رسد و به مقاوم‌ترین پارچه در صنعت نساجی معروف شده است. پارچه کجراه کتان در درصدهای مختلف از الیاف کتان تهیه و به تولید می‌رسد و گرماژ آن گاهی از 400 گرم تجاوز می‌کند. 

مقاومت و استحکام بارز‌ترین ویژگی این پارچه است و علاوه بر آن بسیار خنک و سبک بوده و تماما از الیاف طبیعی برای تهیه آن استفاده شده است. بعلاوه قیمت پارچه کجراه لباس کار کتان نسبت به الیاف طبیعی که در تهیه آن مورد استفاده قرار گرفته است، بسیار ارزان و قابل تغییر است. 

بررسی و معرفی مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت پارچه کجراه لباس کار

برای تعیین قیمت پارچه کجراه لباس کار مثل هر محصول دیگری عوامل متعددی تاثیرگذار هستند. در این بخش سعی می‌کنیم تا به بررسی مهم‌ترین و اساسی‌ترین موارد در تعیین قیمت پارچه کجراه لباس کار بپردازیم.

افزایش کیفیت پارچه با استفاده از الیاف طبیعی

همانطور که می‌دانید، افزایش درصد الیاف طبیعی در بافت هر پارچه‌ای عامل ایجاد ویژگی‌های مثبت و در نهایت افزایش کیفیت در پارچه است. افزایش کیفیت پارچه یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش قیمت پارچه کجراه لباس کار است. پارچه‌هایی که در بافت خود به صورت کامل و یا مقداری الیاف طبیعی و گیاهی دارند، بازار گرمی ویژه‌ای خواهند داشت. 

خرید پارچه خارجی

یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت که می‌تواند در افزایش قیمت هر محصولی تاثیرگذار باشد، خارجی بودن آن است. پارچه‌هایی که خارجی هستند و یا به صورت انحصاری به یک و یا چند کشور خاص تعلق دارند، قیمت نسبتا بالایی را نسبت به مشابه داخلی خود دارند. بنابراین اگر نمی‌خواهید با افزایش قیمت پارچه کجراه لباس کار روبرو شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا از پارچه‌های ایرانی استفاده کنید.

قیمت پارچه کجراه لباس کار

شاخصه‌های منفی؛ عاملی برای کاهش قیمت پارچه کجراه لباس کار

همانطور که افزایش تعداد ویژگی‌های مثبت به طور مستقیم بر بازار عرضه و تقاضای هر پارچه‌ای تاثیرگذار است. بنابراین می‌توان نتیجه‌گیری کرد که افزایش تعداد ویژگی‌های منفی هم بر کاهش بازارپسندی محصول اثرگذار خواهد بود. با افزایش شاخصه‌‌های منفی مثل آبرفت پارچه، مقاومت کم و کاهش کیفیت امکان دارد قیمت پارچه کجراه لباس کار کمتر شود و محبوبیتی در بین خریداران نداشته باشد. 

اگر قصد خرید در متراژ بالا دارید، به صورت عمده خرید کنید!

از آنجایی که ممکن است برخی از خریداران قصد تهیه و دوخت تعداد زیادی لباس کار برای کارکنان خود داشته باشند، نیاز به متراژ بالایی از پارچه کجراه لباس کار را دارند. بنابراین بهتر است این پارچه را به صورت عمده تهیه کنند تا از هزینه‌های خود بکاهند و برای قیمت پارچه کجراه لباس کار مبلغ کمتری را بپردازند. 

ویژگی‌های مثبت پارچه

ویژگی‌های مثبت درست در برابر ویژگی‌های منفی قرار دارند و باعث افزایش قیمت پارچه کجراه لباس کار می‌شوند. ویژگی‌هایی نظیر نرمی و لطافت، گرماژ، عرض پارچه، تنوع رنگ، نداشتن آبرفت، ثبات رنگی، کیفیت رنگرزی و… هر کدام و به صورت مجزا می‌توانند باعث تغییر قیمت هر پارچه‌ای باشند. 

طرح و رنگ پارچه در تغییر قیمت پارچه کجراه لباس کار تاثیری دارد؟

پارچه‌های تولید شده به دو صورت ساده و طرح‌دار تقسیم می‌شوند. برای تولید پارچه‌های طرح‌دار لازم است تا پارچه در کارخانه تعداد مراحل بیشتری را پشت سر بگذارد. بسته به طرح مورد نظر برخی از پارچه‌ها نیاز دارند تا در این مرحله بسیار دقیق به جزئیات توجه شود، تا هم طرح پارچه دقیق پیاده شود و هم کیفیت پارچه حفظ شود. 

علاوه بر موارد ذکر شده، بافت مناسب پارچه، خنکی، راحتی، تنفس استاندارد و… نیز موارد دیگری هستند که می‌توانند باعث تغییر قیمت پارچه کجراه لباس کار باشند

پرده آخر

اگر تولیدی و یا صاحب شرکتی با تعداد کارکنان زیاد هستید، بهتر است در وهله اول به فکر سلامتی و امنیت آنها باشید تا از ضررهای احتمالی و پیش‌ رویتان جلوگیری کنید. شما می‌توانید با انتخاب یک پارچه لباس‌ کار مناسب بخش زیادی از این راه را انجام دهید. 

در این مقاله از شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت تلاش کردیم تا شما را با قیمت پارچه کجراه لباس کار و عوامل تعیین کننده بر آن آشنا کنیم. شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت با بیش از چهل سال سابقه در استان اصفهان مشغول به فعالیت است. شما می‌توانید برای تهیه این پارچه و یا هر پارچه دیگری با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل کنید تا با کمترین بودجه، پارچه کجراه لباس کار خود را تهیه کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از سایت و صفحات ما در شبکه‌های مجازی از آخرین موجودی‌ها و بسیاری مطالب دیگر در شرکت گوهر‌بافت خبردار شوید. 

5/5 (2 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹