بررسی کامل 5 نوع پارچه شلوارک مردانه

بررسی کامل 5 نوع پارچه شلوارک مردانه

اقلیم و آب‌ و هوا در بلندمدت و یا کوتاه‌مدت باعث تغییر در نوع پوشش می‌شود. وابسته به عوامل متعددی مثل اینکه در کدام فصل قرار داریم و یا در چه آب و هوایی و اقلیمی زندگی می‌کنیم نوع پوشش ما تغییر می‌کند و به تبع آن باید لباس و پوشاک مناسبی را انتخاب کنیم؛ به عنوان مثال در آب و هوای گرم و اقلیم‌های شرجی استفاده از لباس‌ها و پارچه‌های خنک، سبک و راحت بهترین انتخاب است. 

یکی از پارچه‌هایی که معمولا در این شرایط بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، پارچه شلوارک مردانه است که در ادامه به بررسی این نوع پارچه شلوارک خنک، مناسب و جذاب می‌پردازیم. 

معرفی پارچه شلوارک مردانه

یکی از منسوجات و پوشاکی که در بین بسیاری از مردان و زنان برای مقابله با فصول گرم بسیار محبوب می‌باشد، شلوارک‌ها هستند. شلوارک‌ها می‌توانند از جنس پارچه‌های مختلف و در طرح‌ها و رنگ‌ها متنوعی و مناسب برای تمامی سنین و افراد به تولید برسد. 

به همین جهت پارچه‌های شلوارکی بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. علاوه بر موارد ذکر شده کاربردهای متنوع شلوارک‌ها باعث شده تا به پارچه‌های شلوارکی بیش از پیش توجه شود چرا که در ورزش کردن، سفرهای دریایی و ساحلی، منزل و … می‎‌توان از پارچه‌های شلوارکی متنوع و مناسبی استفاده کرد. 

برای تولید و تهیه پارچه‌های شلوارکی متنوع وابسته به عواملی مثل بودجه، جنسیت، مکان مورد استفاده، جنس و نوع الیاف و… است که می‌توانید که پارچه‌های مختلفی را استفاده کنید، که ما در این نوشته سعی داریم تا در ادامه به بررسی پارچه شلوارک مردانه بپردازیم. 

معرفی انواع پارچه شلوارک مردانه

با پیشرفت صنعت مد در تمامی کشورها تنوع و اهمیت پوشاک نسبت به قبل بسیار افزایش یافته است و به همین دلیل کارخانه‎‌ها و شرکت‌های نساجی پارچه بسیار زیادی در سراسر جهان از جمله ایران به تهیه و تولید پارچه‌‌های مناسب برای تولید انواع متنوعی از پارچه‌های شلوارکی از جمله پارچه شلوارک مردانه پرداختند که با توجه به تنوع شلوارک‌های مردانه و گرم شدن بازار عرضه و تقاضا بسیار موفق ظاهر شدند. 

در حال حاضر برای تولید شلوارک‌های مردانه از پارچه‌های متنوعی استفاده می‌شود که در ادامه به بررسی پرطرفدارترین و محبوب‌ترین آنها می‌پردازیم. 

پارچه شلوارک مردانه جین

یکی از پارچه‌های بسیار مناسب و کاربردی که طرفداران بسیار زیادی در بین تمام‌ رده‌های سنی دارد، پارچه جین یا همان پارچه لی است. 

پارچه جین کاربردهای فراوانی که در تولید منسوجات مختلف به ویژه پوشاک دارد. پارچه جین با توجه به ضخامتی که دارد، بیشتر برای اقلیم و فصول سرد مناسب است اما می‌توان از گرماژهای پایین‌تر آن نیز برای تولید لباس‌های سبکتر و خنک‌‌تر استفاده کرد. پارچه جین انواع مختلفی مثل جین سنگ‌شور شده، جین سفید، جین کشی و… در رنگ‌های مختلف به مصرف می‌رسد. 

این پارچه‌ محبوب و پر‌طرفدار بسیار پرکاربرد است و برای تولید انواع پوشاک مردانه و زنانه از قبیل شلوار، مانتو، پالتو، کت، کیف و… کاربرد دارد و علاوه بر موارد ذکر شده یکی دیگر از کاربردهای پارچه جین استفاده به عنوان پارچه شلوارک مردانه و زنانه است. 

تهیه و تولید شلوارک از پارچه جین به دلیل تن‌خور شیک و جذاب، به همراه ویژگی‌های دیگر در پارچه جین باعث شده است که از پرطرفدار‌ترین و مناسب‌ترین پارچه‌ها برای تولید شلوارک‌ باشد. 

کیفیت قابل توجه، تراکم و بافت استاندارد، تنوع رنگ، قابلیت چاپ روی پارچه و موارد این‌چنینی باعث شده تا این پارچه شیک و زیبا مناسب‌ برای مجالس و مهمانی‌ها باشد و وجود همه این عوامل در کنار همدیگر باعث فروش بالا و محبوبیت منحصر به فرد شلوارک‌های جین به ویژه در بین جوانان و نوجوانان دختر و پسر شده است. 

پارچه شلوارک مردانه چهار‌خانه

شاید بتوان لقب محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین پارچه شلوارک مردانه را به پارچه چهارخانه داد. اگر برای خرید شلوارک مردانه به بازار بروید، شاید اولین شلوارکی مردانه‌ای را که پیدا کنید با استفاده از پارچه چهارخانه به تولید رسیده باشد. 

پارچه شلوارک مردانه چهارخانه از جنس الیاف پنبه در رنگ‌های مختلفی به تولید می‌رسد؛ اما این در حالی است که پر‌فروش‌ترین رنگ‌های این پارچه شلوارکی می‌توان به رنگ‌های آبی، قرمز و زرد اشاره کرد. این پارچه شلوارکی در گرماژ 200 گرمی و عرض 160 سانتی‌متری تولید می‌شود. 

از این پارچه پرفروش می‌توان علاوه بر تولید شلوارک‌‌‌های راحتی و خانگی مردانه در سایز‌ها و ابعاد مختلف در تولید شلوار، مانتو و دیگر منسوجات نیز استفاده کرد. 

قیمت این پارچه شلوارک مردانه بسیار مناسب و ارزان است و منسوجات تولید شده از این پارچه نیز قیمت اقتصادی دارند؛ به همین دلیل تهیه شلوارک مردانه از این پارچه پر‌فروش در نهایت سود بسیار خوبی را برای شرکت‌های تولیدکننده‌ این پارچه و تولیدی‌های شلوارک از پارچه چهار‌خانه ایجاد خواهد کرد.

پارچه شلوارک مردانه کجراه

پارچه کجراه به دلیل بافت خاص کج یا موربی که دارد ویژگی‌های مهمی را کسب کرده است. از انواع مختلف پارچه کجراه بیشتر برای تولید لباس کار استفاده می‌شود. به همین دلیل پارچه کجراه را پارچه لباس کار نیز می‌نامند. اما این پارچه می‌تواند گزینه مناسبی برای تولید شلوار و شلوا‌رک‌های مردانه نیز باشد. 

پارچه‌های کجراه در گرماژهای مختلف مثلا بین 260 تا 290، عرض‌های مختلف، رنگ‌ها و طرح‌های متنوع، دارای ثبات رنگی، بازار گرمی بسیار مناسب، تولید در کارخانه‌های متعدد نساجی و بسیار کاربردی است و علاوه بر موارد یاد شده در تولید پوشاک و لباس‌های مختلف، کیف و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

پارچه شلوارک مردانه کتان

پارچه‌ کتان یکی از مقاوم‌ترین و با‌کیفیت‌ترین پارچه‌ها در میان تمام پارچه‌ها است و علت مقاومت بسیار بالای پارچه‌های کتان جنس الیاف طبیعی گیاه کتان است که پارچه از آن تولید می‌شود؛ به همین دلیل پوشاک و منسوجات تولیدی از این پارچه بسیار مقاوم و با‌کیفیت هستند و طول عمر بالایی را دارند. 

علاوه بر کاربرد در تهیه انواع پوشاک مثل مانتو، پیراهن، شلوار و… یکی از کاربردهای این پارچه با‌کیفیت تولید شلواک‌های مردانه است؛ چرا که می‌توان شلوارک‌های بسیار شیک و مناسبی را از این پارچه تهیه کرد. 

ویژگی‌هایی فراوانی و مهمی نظیر ضخامت مناسب، بافت استاندارد، مقاومت بسیار بالا، کیفیت قابل توجه، طول عمر زیاد، وجود الیاف طبیعی، تن‌خور بسیار زیبا و مناسب و بسیاری عوامل دیگر باعث شده است که این پارچه برای افراد با‌سلیقه و خوش‌پوش بهترین انتخاب باشد. 

از پارچه شلوارک مردانه کتان بیشتر برای مراسم‌ها، مهمانی‌های رسمی، دورهمی‌های دوستانه و محیط‌های این‌چنینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پارچه شلوارک مردانه نخی

یکی از پارچه‌های محبوب برای پوشاک تابستانه، پارچه نخی است. پارچه نخی از پارچه‌های سبک، خنک، پرسود، پر‌فروش پر‌کاربرد و مقرون به صرفه است که بسیار مورد توجه تولیدی‌های مختلف لباس قرار می‌گیرد. 

همانطور که گفته شد پارچه نخی برای تولید لباس‌های تابستانی مختلفی مثل شلوار، تی‌شرت، پیراهن، مانتو، شومیز و… بسیار مناسب است و علاوه بر موارد ذکر‌ شده استفاده به عنوان پارچه شلوارک مردانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پارچه تابستانی دارای تنفس پارچه استاندارد، مقاوم در برابر عرق کردن، خنک، سبک و راحت است و بیشتر برای لباس راحت و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار مناسب است. 

مهم‌ترین مشکل پارچه‌های نخی آبرفت آن‌هاست؛ اما شما می‌توانید برای جلوگیری از این آبرفت احتمالی، افزایش طول عمر و حفظ ثبات رنگی این پارچه هنگام شستشو تمامی پارچه‌های نخی به نکات زیر توجه کنید: 

  • به اتیکت درج شده بر روی لباس و نکات گفته شده توجه کنید.  
  • از آب سرد برای آبکشی پارچه‌های نخی استفاده کنید. 
  • از شوینده‌های مناسب و ملایم برای شستشو پارچه نخی برای شستن این نوع از پارچه‌ها استفاده کنید. 
  • در هنگام خرید لباس‌هایی که با انواع پارچه‌های نخی به تولید رسیده‌اند، سایز مناسب و یا حتی در مواردی یک سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید و از خریدن لباس‌های کوچک‌تر بپرهیزید. 

در بررسی انواع پارچه شلوارک مردانه، سعی کردیم تا به بررسی پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین پارچه‌های شلوارکی بازار بپردازیم. نکته مهم این است که علاوه بر موارد که گفته شد از پارچه‌های مختلف دیگری در طرح‌ها، جنس‌ها و رنگ‌های دیگر مثل پارچه ویسکوز، پارچه پلی استر، پارچه پشمی، پارچه تترون، پارچه ترگال و… به صورت خالص و یا ترکیبی از دو یا چند الیاف مختلف می‌توانیم استفاده کنیم. 

پارچه شلوارکی تولیدی شرکت گوهر‌بافت چه مزایایی نسبت به دیگر کارخانه‌ها دارد؟

شرکت گوهر‌بافت نقش جهان یکی از شرکت‌های نساجی معتبر در استان اصفهان است که سالهاست که به تولید پارچه‌‌های مختلف می‌پردازد. یکی از تخصص‌های این شرکت تولید پارچه‌های شلوارکی و به خصوص تولید پارچه شلوارک مردانه است. پارچه‌های شلوارکی شرکت گوهر‌بافت از جنس الیاف تار و پنبه در گرماژ 195 گرمی و عرض 165 سانتی‌متری به تولید می‌رسد. پارچه‌ شلوارک مردانه تولیدی این شرکت در طاقه‌های 100 متری در بازار به فروش می‌رسند.

پارچه شلوارک مردانه

این پارچه‌ها بسیار با‌کیفیت و مرغوب، بافت استاندارد و با کیفیت و عدم کسری، دارای ثبات رنگی، دارای آبرفت نهایی 1 درصد است و به صورت رول وکیوم به بازار عرضه می‌شود. 

همانطور که در بررسی دیگر پارچه‌های شلوارکی به آن اشاره شد، پارچه‌های شلوارکی علاوه بر تولید شلوارک برای تولید منسوجات و پوشاک دیگر مثل مانتو و پیراهن نیز کاربرد دارند. 

بررسی قیمت پارچه شلوارک مردانه

با توجه به اینکه بیشترین استفاده از پارچه شلوارک مردانه در ایران برای مصارف خانگی و لباس راحتی است، پارچه‌های شلوارکی مردانه که برای مصارف خانگی مورد استفاده قرارمی‌گیرند به طور معمول قیمت بسیار مناسب و به صرفه‌ای را دارند و وابسته به اینکه می‌خواهید از چه نوع پارچه‌ای برای تولید پارچه شلوارک استفاده کنید و آن پارچه چه ویژگی‌هایی را دارد، قیمت پارچه شلوارک مردانه در متغیر است. 

علاوه بر همه مطالب ذکر شده موارد ذیل و بسیاری موارد دیگر باعث تغییر قیمت و ایجاد قیمت نوسانی در پارچه می‌شوند: 

  • وارداتی بودن پارچه
  • برند و کارخانه تولید کننده پارچه
  •  جنس الیاف، درصد الیاف طبیعی 
  •  رنگ بندی و رنگ مورد استفاده 
  • طرح پارچه 
  • درصد الیاف مصنوعی 
  • شاخصه‌های منفی مثل درصد آبرفت پارچه 
  • کیفیت و مرغوبیت پارچه 
  • بازار گرمی پارچه 

سخن آخر

از پارچه شلوارک مردانه می‌توان علاوه بر تولید شلوارک‌های مردانه، پوشاک و منسوجات مختلف دیگری را تولید و عرضه کرد. 

شرکت گوهر‌بافت با سابقه 40 سال فعالیت و تجربه در صنعت نساجی واقع در قطب نساجی ایران، استان اصفهان است که به صورت تخصصی سال‌ها است که به تولید انواع مختلفی از پارچه‌های شلوارکی از جمله پارچه شلوارک مردانه با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت می‌پردازد. 

شما می‌توانید هر زمان که نیاز به پارچه شلوارکی داشتید، پارچه شلوارکی مورد نیاز خود را از شرکت گوهر‌بافت تهیه کنید؛ همچنین می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان و مشاوران فروش ما تماس حاصل کنید و بهترین خرید را داشته باشید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی جدید‌ترین محصولات به سایت شرکت گوهر‌بافت سر بزنید و ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید. 

4/5 (2 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹