15 ویژگی جالب پارچه نخی مانتویی که باید بدانید!

15 ویژگی جالب پارچه نخی مانتویی که باید بدانید!

مانتو، واژه‌ای فرانسوی به معنای پوشش بلند و مرسوم در قرن‌های 15 و 16 میلادی؛ مانتو در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و بانوان در جامعه با توجه به نیاز، سلیقه، شرایط و … از آن جهت پوشش استفاده می‌کنند. مانتو با پارچه‌های مختلفی تولید می‌شود و هر فرد می‌تواند با توجه به عوامل مختلف ذکر شده یکی از آنها را انتخاب کرده و استفاده کند.

در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر‌ بافت قصد داریم تا شما را با یکی از مهم‌ترین پارچه‌های موجود برای دوختن مانتو یعنی پارچه نخی مانتویی آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب بهتر و راحت‌تری برای خرید مانتو و یا پارچه مانتویی داشته باشید؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی انواع پارچه مانتویی

با توجه به شرایط موجود در ایران، مانتو بخش بسیار مهمی از لباس نیمی از جامعه یعنی زنان ایران را شامل می‌شود. به همین جهت برای دوختن مانتو شما می‌توانید با توجه به اقلیم، فصل، شرایط و سلیقه‌تان از پارچه‌های مختلف و با ویژگی‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت استفاده کنید. در ادامه این بخش شما را با برخی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین پارچه‌‌ها برای دوختن مانتو آشنا می‌کنیم: 

پارچه نخی مانتویی

پارچه نخی لقب پرطرفدارترین پارچه مانتویی را در بین پارچه‌های مانتویی دارد. پارچه نخی مانتویی در بین خانم‌ها بسیار محبوب است و مورد استفاده‌ و استقبال گسترده‌‌ای در تمام طول سال به خصوص فصل بهار و تابستان قرار گرفته است. به طور کلی پارچه‌های نخی از الیاف طبیعی، مصنوعی و یا ترکیبی از این دو بوده و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در سطح بازار یافت می‌شود. این پارچه هر چه میزان پنبه بیشتری داشته باشد مرغوب‌تر بوده و لطافت بیشتری دارد.

پارچه نخی مانتویی

پارچه نخی مانند هر پارچه ای شاخصه‌های مثبت و منفی فراوانی را دارد ولی با همه این‌ها موفق شده است تا رضایت مصرف کنندگان بسیاری را جلب کرده و مصرف بالایی داشته باشد. از ویژگی‌های مثبت پارچه نخی مانتویی می‌توان به مواردی مثل تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ، خنکی، طول عمر بالا، شستشوی راحت، مقاومت و استحکام مناسب و از ویژگی‌های منفی آن می‌توان به آبرفت زیاد، اتوکشی سخت و رنگ پس‌دهی زیاد را اشاره کرد. 

پارچه کتان مانتویی

این پارچه نیز در بین مصرف‌کنندگان بسیار محبوب بوده و متقاضیان بسیار زیادی دارد. پارچه کتان از جنس الیاف طبیعی گیاه کتان است و کیفیت و مقاومت بسیار بالایی دارد. پارچه کتان برای بیشتر روزهای سال مناسب است، ولی بیشترین استفاده را در فصل تابستان دارد. بارزترین ویژگی‌ منفی آن، چروک شدن راحت است.

پارچه لی مانتویی 

پارچه لی کاربرد‌های بسیاری در تولید البسه مختلف مردانه، زنانه و بچگانه دارد؛ بنابراین می‌توان گفت که با این پارچه مانتویی طرح دار تقریبا می‌توان تمام لباس‌های مورد نیاز افراد از جمله مانتو را دوخت. پارچه لی استحکام و طول عمر بسیار بالایی را دارد و در رنگ‌، طرح‌، گرماژ‌های مختلفی یافت می‌شود. یکی از انواع پارچه لی که برای دوختن مانتو بسیار مناسب است پارچه لی کاغذی است، البسه دوخته شده با این پارچه بسیار شیک و جوان‌پسند بوده و می‌توان گفت که پارچه لی پارچه محبوب جوانان است.

پارچه شانتون مانتویی

پارچه شانتون نیز از پرکاربردترین پارچه‌های در بازار برای  فصل بهار و تابستان است. شانتون که برای مانتو تابستانی و شومیز مجلسی استفاده می شود در تهیه انواع لباس مهمانی و رسمی مناسب است. مهمترین ویژگی شانتون، چروک نشدن و خوش‌دوختی بوده و برای مانتوهای شیک و خوش فرم برای فصول گرم گزینه‌ی بسیار مناسبی است. این پارچه نیز مثل پارچه نخی مانتویی به دلیل تن‌خور ویژه‌ای که دارد، بسیار محبوب است. 

پارچه کرپ مانتویی

این پارچه نیز برای دوختن انواع مانتو و لباس‌ها برای مهمانی‌های دوستانه بسیار مناسب است و در سه نوع کرپ مازراتی، کرپ حریر و کرپ اسکاچی در سطح بازار یافت و به فروش می‌رسد.

پارچه میکرو مانتویی

پارچه میکرو (منظور میکرو کجراه نیست) نیز یکی از گزینه‌های مناسب برای دوختن مانتو تابستانی است. ظرافت و لطافت، طیف وسیع رنگ، ظاهر مجلسی و شکیل بودن، تن‌خور مناسب، پارچه میکرو را به گزینه بسیار خوبی برای دوختن مانتو نه فقط برای یک فصل بلکه برای طول سال تبدیل کرده است.

پارچه مانتویی شیر شکری

الیاف این پارچه ترکیبی از نخ و پنبه است. پارچه شیر شکری بر عکس پارچه ترگال مانتویی از پارچه‌های نسبتا جدید بازار محسوب می‌شود و با ظاهری چروک و راه راه منحصر به فرد خود برای انواع لباس‌های مردانه و زنانه مناسب است. گرماژ پارچه شیر شکری پایین است. رنگ روشن این پارچه کمک می‌کند تا  گرما را دفع شود و به خنکی و تنفس بدن کمک می کنند.

آشنایی با پارچه نخی مانتویی

یکی از پرطرفدارترین پارچه‌ها که کاربردهای فراوانی را در تهیه مانتو‌های متنوع اعم از مانتو اسپرت، مانتو اداری، مانتو مجلسی، مانتو‌های تابستانی، مانتو دانشجویی، مانتو بهاره و… دارد، پارچه نخی مانتویی است. 

پارچه تترون مانتویی

پارچه نخی مانتویی در انواع مختلفی مثل پارچه کدری، پارچه ارگاندی، پارچه کتان و … به تولید می‌رسد. از این پارچه علاوه بر تهیه مانتو، در تهیه پوشاک دیگری مثل پیراهن، شلوار و لباس‌‌های خانگی استفاده می‌شود. علاوه بر تنوع ویژگی‌هایی که پارچه نخی مانتویی باعث شده تا این پارچه لقب بهترین پارچه برای تهیه مانتوهای زنانه مختلف را بگیرد. پارچه نخی بسیار نرم و خنک است و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع به بازار عرضه می‌شود. علاوه بر طرح و رنگ تنوع شرکت‌ها و برندهای تولید کننده، جنس خوب، قیمت مناسب عوامل دیگر باعث شده تا این پارچه محبوبیت قابل توجهی را در بین تمامی پارچه‌ها کسب کند. 

ویژگی‌های پارچه نخی مانتویی

دانستن ویژگی‌ها و آیتم‌های تاثیرگذار در شناخت بیشتر و بهتر پارچه نخی مانتویی به شما کمک می‌کند تا در هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید و بتوانید در اسرع وقت، با کیفیت‌ترین و بهترین پارچه نخی مانتویی را انتخاب کنید. 

  • عرض‌های متنوع 
  • گرماژ مناسب
  • چروک‌پذیری راحت و آسان 
  • زیردست نرم و لطیف 
  • تنوع در ضخامت 
  • کیفیت مناسب
  • تنوع در قیمت 
  • تناسب الیاف طبیعی و مصنوعی در پارچه نخی مانتویی 
  • تنفس مناسب 
  • تل نشدن
  • آبرفت کم 
  • مقاومت بالا در برابر عوامل فیزیکی مختلف مثل سایش، کشش، پارگی و عوامل شیمیایی مختلف مثل مواد شوینده، باز‌ها و اسید‌ها
  • بافت استاندارد
  • تراکم مناسب 
  • تنوع در طرح و رنگ

پرده آخر

پارچه نخی جزء مهم‌ترین پارچه‌ها برای دوختن لباس‌ها و پوشاک مختلف به خصوص مانتو است. استفاده از پارچه نخی مانتویی یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای دوختن مانتو با ویژگی دلخواه و به خصوص برای فصل تابستان است.در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر بافت سعی کردیم تا در ابتدا شما را با پارچه نخی مانتویی آشنا کنیم و سپس ویژگی‌ها و برخی از پارچه‌های مناسب برای دوختن مانتو به شما معرفی کنیم  و در نهایت آیتم‌های تاثیرگذار بر کیفیت پارچه نخی را معرفی کنیم.  

شرکت تولید پارچه گوهر بافت نقش جهان با کمتر از نیم قرن تجربه در قطب صنعت نساجی کشور، استان اصفهان این آمادگی را دارد تا انواع مختلف پارچه مانتویی را بدون واسطه و مستقیم از تولید کننده و با توجه به نیاز شما در طرح و رنگ دلخواه تولید و عرضه کند. برای تهیه انواع پارچه کافیست تا با ما تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش فروش شما را برای خریدی راحت و با قیمتی مناسب راهنمایی کنند همچنین می‌توانید با دنبال کردن ما در شبکه‌های اجتماعی از آخرین اخبار صنعت نساجی و جشنواره‌های ما آگاه شوید.

5/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹