سیر تا پیاز پارچه مانتویی طرح‌دار

سیر تا پیاز پارچه مانتویی طرح‌دار

امروزه یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین پارچه‌ها به ویژه در کشور ما برای خانم‌ها، پارچه مانتویی است. پارچه‌های مانتویی نیز در دو مدل ساده و طرح‌دار تهیه و به تولید می‌رسند. همچنین باید به این مسئله نیز اشاره کرد که برای تولید مانتو‌های ساده یا طرح‌دار می‌توان از پارچه‌های بسیار متنوعی استفاده کرد.  

در این مقاله سعی داریم شما را با انواع پارچه مانتویی طرح دار، قیمت، شرکت‌ها و برندهای تولید‌کننده و ویژگی‌های این پارچه‌ها بپردازیم؛ پس با گوهر بافت نقش جهان همراه باشید. 

انواع پارچه مانتویی

طبق آمارها، مانتو در زمره پرمصرف‌ترین پوشاک و لباس‌های مصرفی خانم‌ها در ایران است که در رنگ‌ها، طرح‌ها و کارکردهای مختلفی به صورت انبوه تولید می‌شود. سالانه هر خانم ایرانی چندین مانتو تهیه می‌کند و این مسئله اهمیت پارچه‌های مانتویی را به وضوح مشخص می‌کند.

پارچه مانتویی طرح دار

پارچه‌های مختلف و با ویژگی‌های فراوانی برای تولید مانتو در تولیدی‌ها و مزون‌ها استفاده می‌شود که بر این اساس می‌توان پارچه‌های مصرفی برای تولید مانتو را به صورت‌های مختلفی دسته‌بندی کرد؛

دسته‌بندی بر اساس طرح

در این دسته‌بندی پارچه مانتو‌ها را به دو صورت ساده و طرح‌دار تقسیم می‌کنند. 

دسته‌بندی بر اساس نوع عملکرد

بر این اساس دسته بندی پارچه‌های مانتویی بسیار گسترده می‌شود، ولی از مهم‌ترین آنها می‌توان به انواع پارچه مانتو مجلسی، اسپرت یا ورزشی، مانتو تابستانه، مانتو دانشجویی، مانتو اداری و… اشاره کرد.

دسته‌بندی بر اساس نوع پارچه

برای تهیه مانتو می‌توان از پارچه‌های مانتویی متنوعی استفاده کرد که از پرمصرف‌ترین آنها می‌توان به پارچه‌ کرپ، پارچه ژاکارد، پارچه کتان، پارچه نخی، پارچه لنین، پارچه ترگال، پارچه پرشیا، پارچه ویسکوز، پارچه جین و بسیاری پارچه دیگر اشاره کرد. 

در دسته‌بندی پارچه‎‌های مانتویی می‌توان ویژگی‌های دیگری را نیز برای دسته‌بندی در نظر بگیریم که به دسته‌بندی‌های ذکر شده اکتفا می‌کنیم. 

معرفی پارچه مانتویی طرح دار

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، یکی از دسته‌بندی‌های مهم پارچه‌‌های مانتویی، پارچه مانتویی طرح دار و ساده است. 

  • پارچه مانتویی ساده: به طور کلی به تمامی پارچه‌هایی گفته می‌شود که در پارچه‌ مانتو طرحی را ندارند و به صورت ساده و در رنگ‌های مختلف در پارچه‌های متنوعی به تولید می‌رسند. 
  • پارچه مانتویی طرح دار: به تمامی پارچه‌هایی می‌گویند که طرح‌های متنوعی بر‌ روی پارچه‌شان دارند. این پارچه‌های مانتویی تنوع زیادی در پارچه، رنگ، طرح، جنس و… دارند. از مهم‌ترین طرح‌های مصرفی در این پارچه‌ها می‌توان به طرح‌های راه‌راه و چهار‌خانه اشاره کرد. 

انواع پارچه برای تولید پارچه مانتویی طرح دار

همانطور که در ابتدا گفته شد، این پارچه می‌تواند از جنس پارچه‌های متنوعی مثل موارد زیر باشد:

  • پارچه فاستونی
  • پارچه‌ کرپ
  • پارچه حریر
  • پارچه ژاکارد
  • پارچه کتان
  • پارچه نخی
  • پارچه لنین
  • پارچه کنفی
  • پارچه ترگال
  • پارچه پرشیا
  • پارچه تریکو
  • پارچه ویسکوز
  • پارچه جین 
  • پارچه پرادا
  • پارچه دیور
  • پارچه فیونا
  • پارچه ریون
  • پارچه ساتن 
  • پارچه شانتون
  • پارچه ابریشم
  • پارچه نیل

طرح‌های استفاده شده در پارچه مانتویی طرح دار

شما می‌توانید هر طرح‌ها و رنگ‌‌های مختلف و متنوعی برای تهیه مانتو با پارچه طرح دار از این پارچه‌ها استفاده کنید. از مهم‌ترین این طرح‌ها می‌توان به: راه‌راه، چهار‌خانه، ستاره‌ای، قلبی و… اشاره کرد. 

ویژگی‌های پارچه مانتویی طرح دار

از آنجایی که برای تولید مانتو با پارچه طرح دار می‌توان از پارچه‌های طرح‌دار مختلفی استفاده کرد، می‌توانیم به طور کلی به مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه‌های مانتویی با‌کیفیت در ادامه به اختصار اشاره کنیم.

انواع پارچه مانتویی

نوع پارچه مصرفی 

همانطور که در ابتدا هم به آن اشاره شد، برای تولید مانتو‌ با پارچه طرح دار از پارچه‌های متنوع و متعددی استفاده می‌شود. بر اساس نوع و اسم پارچه مصرفی، ویژگی‌های پارچه نیز تغییر می‌کند. 

ضخامت پارچه 

وابسته به اینکه شما می‌خواهید مانتو را در چه اقلیم آب و هوایی استفاده کنید، ضخامت پارچه نیز تغییر می‌کند. 

گرماژ پارچه

پارچه‌ مانتویی طرح دار وابسته به نوع کاربرد و اقلیم متغیر، در گرماژهای مختلفی به تولید می‌رسد. 

مقاومت پارچه در برابر شوینده‌های شیمیایی مختلف

خریداران پارچه‌ مانتویی طرح دار به واسطه طرح و رنگ خاصی که دارد، همواره دوست دارند تا پارچه‌ای را تهیه کنند تا کمترین آسیب را در برابر مواد شوینده مختلف، مواد قلیایی، مواد اسیدی و مواردی از این دست داشته باشد تا طول عمر پارچه بیشتر باشد

ثبات رنگی پارچه

یکی از صفات بارز در پارچه‌های متنوع، ثبات رنگی آن است. این ویژگی یکی از ویژگی‌هایی است که بسیار در پارچه طرح دار مهم است، چرا‌که این پارچه‌ها با از دست دادن طرح خود، جلوه ویژه خود را از دست خواهند داد

جنس الیاف مصرفی

به طور‌ کلی در هر پارچه‌ای اگر پارچه از جنس الیاف طبیعی باشد و یا میزان الیاف طبیعی بیشتر از الیاف مصنوعی باشد، پارچه دارای ویژگی‌های مهم‌تر، جنس بهتر و محبوبیت بیشتر است. 

عرض پارچه

پارچه‌های طرح‌دار مانتویی در عرض‌های متنوعی تهیه و به تولید می‌رسد. 

آبرفت پارچه

یکی از شاخصه‌های منفی پارچه‌ها مختلف مثل پارچه نخی، آبرفت آنها در اثر شستشو است. برای حل این مشکل و از استایل نیفتادن پارچه‌های متنوع مثل پارچه مانتویی طرح دار، بهتر است که از شوینده‌های مناسب و ملایم و آب سرد برای شستشو استفاده کنیم. 

رنگ‌ و طرح پارچه

رنگ و طرح پارچه‌ها مخصوصا در پارچه مانتویی طرح دار از مهم‌ترین شاخصه‌‌ها است. 

انتخاب رنگ و طرح می‌تواند میزان فروش پارچه شما را چندین برابر بیشتر و یا چندین برابر کمتر کند. 

بعضی رنگ‌ها مثل مشکی، سفید، سرمه‌ای، سبز بسیار پرفروش و پر‌مصرف است و بیشتر تولید می‌شود. 

مقاومت پارچه در برابر عوامل فیزیکی مثل چروک شدن و سایش

امروزه به دلیل افزایش مشغله‌های کاری سعی می‌شود از پارچه‌های استفاده شود که کمتر چروک شود و یا زمان کمتری برای اتو کردن داشته باشد. همچنین ویژگی‌های فیزیکی دیگر نیز بسیار قابل توجه است. 

نرمی و لطافت

وابسته به درصد الیاف پنبه و ویژگی‌های پارچه، نرمی و لطافت پارچه تغییر می‌کند. نرمی و لطافت در استایل، راحتی و… بسیار تاثیرگذار و قابل توجه است.

زیر‌دست

حس لامسه در هنگام خرید هر پارچه‌ای، بیشتر از هر حس دیگر اهمیت دارد. پارچه مانتویی باید لطافت و نرمی قابل توجه و زیر‌دست مناسب و استاندارد داشته باشد تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. 

کارخانه‌ها و برندهای تولید‌کننده پارچه مانتویی طرح دار

در حال حاضر به دلیل مصرف بالای پارچه مانتویی طرح دار، این پارچه به صورت انبوه در ایران و همچنین در خارج از ایران به تولید می‌رسد. همچنین می‌توان برای تولید مانتو‌های طرح‌دار از پارچه‌های مانتویی طرح‌دار خارجی نیز برای تولید استفاده کرد. 

نحوه شستشو پارچه مانتویی طرح دار

شستشو پارچه طرح‌دار با توجه رنگ و طرح آن بسیار مهم است، چون مهم‌ترین ویژگی ظاهری پارچه‌های طرح‌دار رنگ و طرح آنها است. 

برای جلوگیری از آسیب دیدن طرح پارچه، تغییر رنگ آن و یا آبرفت و مسائل دیگر بهتر است که: 

  • برای شستشو از شوینده‌های مناسب و ملایم استفاده کنیم. 
  • از آب سرد برای شستشو استفاده کنیم. 

البته به دلیل تنوع جنس پارچه‌های مصرفی در تهیه پارچه‌ مانتویی طرح دار، نحوه شستشو نیز ممکن است متفاوت باشد. 

قیمت پارچه مانتویی طرح دار

قیمت هر نوع پارچه‌ای وابسته به عوامل مختلفی، همواره متغیر است. این مدل پارچه نیز، همانند دیگر پارچه‌ها وابسته به عواملی مثل نوع پارچه مصرفی، ویژگی‌های مثبت پارچه، شاخصه‌های منفی پارچه، وارداتی بودن پارچه، شرکت و یا برندهای تولید‌کننده پارچه، کیفیت الیاف مصرفی، درصد الیاف طبیعی و مصنوعی پارچه، رنگ پارچه، خرید به صورت عمده و عواملی از این دست بر قیمت نهایی این پارچه‌ اثر‌گذار خواهد بود. 

خرید پارچه مانتویی طرح دار

شما می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان فروش ما در شرکت گوهر‌بافت نقش جهان از طریق راه‌های ارتباطی مختلف تماس حاصل نمایید و بهترین و باکیفیت‌ترین پارچه مانتویی طرح دار یا پارچه‌های دیگر را با بهترین قیمت خریداری کنید. 

5/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹