11 عامل موثر در تعیین قیمت لباس کار مردانه

11 عامل موثر در تعیین قیمت لباس کار مردانه

حفظ جان کارکنان و کارگران و افزایش امنیت شغلی آن‌ها یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائل است. به همین منظور جهت بالا بردن کیفیت کار و بیشتر شدن امنیت روحی و جسمی کارکنان در بخش‌های مختلف می‌توانیم از پارامتر‌های مختلفی استفاده کنیم. یکی از مهم‌ترین عوامل لباس کار است. لباس‌ کار‌ها انواع مختلفی دارند و در مدل‌های مختلف وابسته به شغل، جنسیت، شرایط کار، اقلیم کاری شما، سختی حرفه شما و … از جنس پارچه‌های متنوعی به تولید می‌رسند. 

در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهربافت نقش جهان قصد داریم تا شما را با لباس کار مردانه آشنا کنیم، پس اگر به این مطلب علاقه دارید تا انتها همراه ما باشید. 

آشنایی با لباس کار مردانه 

اگر بخواهیم به طور کلی به معرفی لباس کار مردانه بپردازیم، می‌توانیم بگوییم که لباس کار یکی از عوامل محافظتی برای بالا بردن امنیت کاری، جانی و روحی کارگران و کارکنان مرد در حوزه‌های کاری و حرفه‌های مختلف است. لباس کار می‌تواند عملکرد و کیفیت کار شما را بالاتر ببرد و روحیه شما را برای کار کردن بیشتر کند و باعث افزایش عملکرد کاری شما شود. لباس کار نوعی لباس و پوشش کاری است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، در اشکال متفاوت، ویژگی‌های خاص تولید و به بازار عرضه شود. 

به طور کلی همه انواع لباس کار به ویژه لباس کار مردانه بر اساس سیستم مدیریت HSE به تولید می‌رسد. 

معرفی پرطرفدارترین لباس کار مردانه 

احتمالا تا بحال با انواع لباس کار مردانه آشنا شده باشید و متوجه شده باشید که لباس کارهای مردانه تنوع بسیار زیادی دارد و بسته به عوامل مختلفی مثل شغل، اقلیم و آب‌ و هوای محیط کار، شرایط کاری، جنسیت و … به صورت یک تکه، دو تکه یا چند تکه به تولید می‌رسد. معروف‌ترین لباس کار مردانه به شرح زیر است:

لباس کار مردانه

روپوش پزشکی

تنوع زیادی دارد و بسته به بخش کاری در مراکز درمانی اشکال متفاوتی دارد. پوشاک کاری پزشکی غالبا شکل یکسانی در بین زنان و مردان دارند. 

لباس کار پیمانکاری

این لباس کار بیشتر در بین مشاغل فنی مثل جوشکاری، معماری و کارگری استفاده می‌شود. برای تهیه این لباس کار مردانه سعی می‌شود بیشتر از پارچه‌ای استفاده شود که بدون آبرفت و رنگروی باشد تا بتواند در طول عمر زیادی را داشته باشد. 

لباس کار مهندسی

لباس کار مهندسی یکی دیگر از لباس کار مردانه پرمصرف است که در اشکال مختلف در بازار عرضه می‌شود. این لباس کار بیشتر دو تکه و از جنس پارچه‌های مختلف از جمله کتان، جین و … به تولید می‌رسد. از این لباس کار در صنایع مختلفی مثل صنایع نفت و گاز، آهنگری، تعمیرگاه‌ها، صنایع خودرو سازی، عمران، معماری، راهسازی و … استفاده می‌شود. 

لباس کار بادگیر

یکی دیگر از لباس کار مردانه پرفروش، لباس کار بادگیر است. این لباس کار بیشتر از جنس پارچه پلی استر به تولید می‌رسد و معمولا قیمت ارزانی دارد. 

لباس کار فرم اداری

ارگان‌ها و ادارات بخش اعظمی از کارمندان را در خود جای داده‌اند و به همین دلیل بخش مهمی از لباس کار مردانه را لباس‌هایی با فرم اداری در خود جای داده‌اند. برای تولید لباس اداری و بسته به نیازمان می‌توانیم از پارچه‌های متنوعی مثل پارچه تترون، پارچه ترگال و … استفاده کنیم. 

از چه پارچه‌هایی می‌توان برای تولید لباس مردانه استفاده کرد؟

به احتمال زیاد تا به اینجای کار برای شما سوال پیش آمده است که برای تولید لباس کار مردانه بهتر است از چه پارچه‌هایی استفاده کنیم که نیازهای خریداران ما را پوشش دهد، نگران نباشید در این بخش به معرفی بهترین پارچه‌ها برای تولید لباس کار مردانه می‌پردازیم:

کارخانه تولید پارچه لباس کار

پارچه ترگال 

یکی از بهترین پارچه‌ها برای تولید لباس کار مردانه، پارچه ترگال است. این پارچه یکی از بهترین پارچه‌ها برای تولید لباس کار مردانه به فرم اداری است. پارچه ترگال در رنگ‌ها، گرماژها و عرض‌های مختلفی به تولید می‌رسد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه پارچه ترگال لباس کار وجود مقدار قابل توجهی الیاف پنبه در بافت پارچه است. الیاف پنبه باعث می‌شود که بتوانیم لباس کاری خنک را تولید و به بازار عرضه کنیم. علاوه بر تولید لباس کار مردانه به فرم اداری از این پارچه می‌توان برای روپوش‌های پزشکی و آزمایشگاهی، لباس سرآشپز و آشپز، یونیفرم مدارس و … استفاده کرد. 

پارچه کتان

یکی دیگر از پارچه‌های پرمصرف در صنعت تولید لباس کار مردانه، پارچه کتان است. پارچه کتان از جنس الیاف طبیعی و گیاهی کتان به تولید می‌رسد و بخش عمده از ساختمان کتان را الیاف پنبه تشکیل می‌دهد. الیاف کتان مقاومت پارچه‌ را در برابر عوامل مختلف فیزیکی مثل کشیدگی، پارگی، پوسیدگی و … و عوامل مختلف شیمیایی مثل انواع شوینده‌ها، اسید‌ها، مواد قلیایی، پاک کننده‌ها و … بیشتر می‌کنند. از پارچه کتان در تولید لباس کار مردانه متعددی مثل لباس کار‌های مهندسی، لباس کار کارگری، لباس کار پیمانکاری و پوشاکی مثل پیراهن، شلوار، مانتو استفاده می‌شود. 

پارچه تترون

حتما تا بحال نام پارچه تترون به گوشتان خورده است، چرا که جدا از مسئله تولید لباس کار مردانه تقریبا از این پارچه در هر صنعتی استفاده می‌شود. پارچه تترون تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ دارد در کارخانه‌های بسیار زیادی در خارج و داخل کشور در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع به تولید می‌رسد. پارچه تترون لباس کاری یکی از انواع پارچه تترون است که بیشتر برای تولید لباس کار مردانه و زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در عرض 150 سانتی‌متری و گرماژی بین 180 تا 200 گرمی تولید می‌شود. از پارچه تترون برای تولید لباس کار مردانه مختلفی مثل روپوش پزشکی، لباس‌های آزمایشگاهی، لباس‌های پرسنل رستوران، لباس‌های آشپزی، یونیفرم‌های اداری و … استفاده می‌شود. 

پارچه لی پنبه‌ای

اگر به دنبال پارچه‌ای می‌گردید که کیفیت و مرغوبیت قابل توجهی داشته باشد، پارچه لی پنبه‌ای می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. این پارچه  مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی مختلف و شوینده‌های قوی دارد، رنگ‌دهی ندارد، برای تمامی فصول مناسب است، در گرماژهای مختلف به تولید می‌رسد و بسیار با کیفیت است. از پارچه لی پنبه‌ای برای تولید لباس کار مردانه مختلفی مثل لباس کار کارگران معدن، لباس کار صنایع گاز، لباس کار تعمیرکاران، لباس‌های جوشکاری و… می‌توان استفاده کرد. 

پارچه کجراه فلامنت

یکی از پرکاربرد ترین پارچه‌ها برای تولید لباس کار مردانه، پارچه فلامنت کجراه است. این پارچه بسیار منعطف و سبک است و برای مشاغلی که در ارتباط به حرارت هستند، بسیار مناسب است. از این پارچه برای تولید لباس کار‌ مردانه مختلف مثل لباس‌های پرسنلی، لباس کارکنان کارخانه، یونیفرم، پوشاک کادر درمان، لباس‌های فرم اداری و … استفاده می‌شود. 

سایر پارچه‌ها

علاوه بر مواردی که ذکر شد شما می‌توانید از پارچه فاستونی، پارچه تریکو جودون، پارچه پرشیا، پارچه‌های پیراهنی و … نیز برای تولید لباس کار مردانه استفاده کنید. 

بهترین پارچه لباس کار مردانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

علاوه بر اینکه برای تولید لباس کار مردانه مختلف می‌توان از پارچه‌های مختلفی استفاده کرد، امکان دارد تا شرایط شغلی شما ایجاب کند تا لباس کار شما ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشد. در این بخش به بررسی ویژگی‌های لباس کار‌های مردانه می‌پردازیم. 

روکش لباس کار مردانه

ممکن است شغل شما به گونه‌ای باشد که با عوامل خطرناکی مثل آتش، سرمای بیش از حد و … سروکار داشته باشید، به همین دلیل باید از لباس‌های نسوز یا ضد آتش، لباس‌هایی با عایق حرارتی و لباس عایق سرما استفاده کنید. بسته به شرایط کاری شما روکش لباس کار مردانه شما متغیر خواهد بود. اگر کار شما با آتش و یا سرما است از روکش‌های مختلفی مثل PVC و آلومینیوم سولفات و یا در مواردی از روکش‌های آلومینیومی استفاده کنید. 

الیاف طبیعی یا مصنوعی!

یکی از ویژگی‌هایی که در انتخاب هر پارچه‌ و یا هر لباسی مهم است، درصد الیاف طبیعی و مصنوعی آن است. الیاف طبیعی به پارچه ویژگی‌‌های مهمی مثل لطافت، مقاومت، طول عمر بالا، کیفیت، تنفس استاندارد و … را اعطا می‌کنند و در مقابل الیاف مصنوعی ممکن است این ویژگی‌ها را نداشته باشند. 

تنفس پارچه و بافت استاندارد

تبادل هوا و عرق نکردن بیش از حد از کلافگی و خستگی حین کار کردن جلوگیری می‌کند و کیفیت کار را افزایش می‌دهد. این ویژگی زمانی بیشتر به چشم می‌آید که شغل و یا حرفه شما در اقلیم‌های شرجی و گرم مانند جنوب کشور باشد  و یا در ارتباط با گرما و آتش باشید. 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی لباس کار برای آقایان

به طور کلی عوامل بسیار زیادی بر قیمت نهایی لباس کار مردانه که در بازار عرضه می‌شود، اثرگذار است که در این بخش به معرفی موردی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

لباس کار مردانه

  • درصد الیاف طبیعی 
  • نوع روکش 
  • وارداتی بودن یا نبودن پارچه 
  • خرید به صورت عمده 
  • تعداد ویژگی‌های مثبت مثل استحکام، لطافت و… 
  • تعداد ویژگی‌های منفی مثل آبرفت، رنگ‌دهی و … 
  • کیفیت پارچه
  • جنس پارچه مصرف شده برای تولید لباس کار مردانه 
  • برند تولید کننده پارچه و لباس کار 
  • خرید به صورت عمده 
  • ویژگی‌های منحصر به فرد

سیستم مدیریت HSE چیست؟

در ابتدای مطلب گفتیم که لباس کار مردانه که تولید می‌کنیم باید از سیستم HSE پیروی کند در غیر این صورت غیر قابل استاندارد است. این سیستم به طور کلی کمک می‌کند تا ضریب بروز حوادث کاهش پیدا کند و از حوادث غیر مترقبه جلوگیری شود. اما این سیستم چه بخش‌هایی دارد؟ 

لباس‌ کار به دو نوع سرهمی یا یک تکه و دو تکه(شامل پیراهن یا کاپشن و شلوار) است و بر اساس این سیستم روی لباس کار باید طبق استانداردها سه مورد رعایت شده باشد: 

  • نشانه و علائم حک شده بر روی لباس
  • کیفیت و مرغوبیت جنس لباس 
  • سمت فرد، نوع و رنگ لباس 
  1. لباس‌های کاری مورد استفاده در هر شغل و هر صنفی باید مناسب و اندازه فرد باشد و از پوشیدن لباس‌های گشاد و تنگ جلوگیری شود. 
  2. کسانی که در بخش‌هایی کار می‌کنند که به ماشین آلات نزدیک هستند، باید لباسی بدون پارگی و آسیب داشته باشند. بعلاوه نباید از ساعت، زیورآلات استفاده کنند. داشتن کلید در جیب نیز ممنوع است. 
  3. اگر کارکنان محیط کاری مستعد به احتراق و انفجار به فعالیت بپردازند، نباید از یقه نورگیر، زه و دسته عینکی استفاده کنند که از انواع سلونوئید ساخته شده است. همچنین استفاده از هرگونه مواد قابل اشتعال نیز اکیدا ممنوع است. 
  4. اگر کارگران در هنگام کار کردن مجبور باشند تا دائما آستین‌هایشان را بالا بزنند، باید از لباس‌هایی با آستین کوتاه استفاده کنند. 
  5. اگر محیط کار دارای آلودگی، گرد و غبار و مواد قابل اشتعال و.. باشد، لباس مورد استفاده کارکنان نباید جیب یا لبه داشته باشد؛ زیرا ممکن است این مواد مضر در لباس و چین و چروک‌های لباس باقی بماند. 
  6. در محیطی کاری که مواد خزنده و مضر وجود دارد، باید از لباس کاری استفاده کنیم که آب و گاز به آن نفوذ نکند و جنس پارچه متناسب با محیط کار باشد. 
  7. لباس‌های کار نسوز مخصوص محافظت در برابر آتش باید کلاه، دستکش و کفش به صورت سرهمی داشته باشد. 
  8. اگر محیط کار اسیدی  یا همراه با رادیواکتیو باشد، باید به صورت یکسره و بدون هیچگونه منفذ یا سوراخی باشد. این لباس‌‌ها دارای کلاه مخصوص، کفش و دستکش‌هایی از غیر قابل نفوذ هستند. 
  9. لباس کار بارانی باید کلاهی از جنس پارچه ضد آب با آستری نخی داشته باشد، این نوع از لباس‌ها برای مناطق و محیط‌های معتدل مورد استفاده است. اما اگر قصد استفاده از این لباس‌ها برای محیط‌های سردسیر را دارید، بهتر است پارچه‌ ضد آب با آستری پشمی را انتخاب کنید. 

پرده آخر

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولید پارچه و لباس مربوط به تولید لباس کار‌‌های مردانه و زنانه است و افزایش کیفیت و تولید در این بخش به صورت غیر مستقیم به پویایی اقتصاد کشور و پیشرفت صنعت کمک می‌کند. 

در این نوشته از گوهربافت سعی کردیم تا شما را به صورت کامل با لباس کار مردانه و ویژگی‌های آن آشنا کنیم. شما می‌توانید با بررسی ویژگی‌های مورد نظر پارچه لباس کار مورد نظرتان را انتخاب و در نهایت نسبت به خرید آن اقدام کنید. تولیدی لباس کار گوهر بافت (که یکی از بهترین کارخانه تولید پارچه لباس کار در ایران نیز است) با 40 سال تجربه آماده همکاری با شما مشتریان عزیز است تا بهترین و باکیفیت‌ترین پارچه‌ها را مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده به شما هموطنان ارائه کند.

برای آشنایی بیشتر با این مجموعه شما می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در واحد فروش تماس برقرار کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما در خرید‌تان کمک کنند. همچنین می‌توانید با دنبال کردن صفحات ما در شبکه‌های مجازی از آخرین تخفیفات، محصولات و جشنواره‌ها اطلاع یابید؛ پس با ما همراه شوید.

0/5 (0 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹