چه عواملی بر قیمت پارچه تترون گلدار تاثیر می‌گذارد؟

چه عواملی بر قیمت پارچه تترون گلدار تاثیر می‌گذارد؟

احتمالا تا به حال نام پارچه تترون را شنیده‌اید، این پارچه یکی از پرمصرف‌ترین پارچه‌ها در صنعت نساجی است که به دلیل عملکرد و تنوع زیادی که دارد، در تولید انواع پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرد و علاوه بر عملکرد بالا، این پارچه در طرح‌ها، رنگ‌ها و ویژگی‌های مختلفی به تولید می‌رسد. 

در این مقاله از شرکت تولید پارچه گوهربافت قصد داریم تا شما را با یکی از کاربردی و محبوب‌ترین پارچه‌های تترون یعنی پارچه تترون گلدار آشنا کنیم و به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه تترون گلدار بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید. 

پارچه تترون چه نوع پارچه‌ای است؟

یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین پارچه‌های موجود در بازار، پارچه تترون است. پارچه تترون در انواع مختلفی مثل پارچه تترون مانتویی، پارچه تترون پیراهنی، پارچه تترون کجراه، پارچه تترون نخی، پارچه تترون ساده و … به تولید می‌رسد. این پارچه از جنس الیاف پلی استر و ویسکوز بوده و در طرح‌ها، رنگ‌ها و گرماژهای مختلف به تولید می‌رسد. 

پارچه تترون در کیفیت‌های مختلفی به تولید می‌رسد و بسته به مقدار پلاستیک موجود در بافت پارچه تترون، مرغوبیت و قیمت پارچه تترون تغییر می‌کند. هر چه مقدار پلاستیک پارچه تترون بیشتر باشد، کیفیت آن کمتر و هر چه مقدار پلاستیک آن کمتر باشد، پارچه تترون مرغوبیت بیشتری دارد. بسته به اینکه شما قصد تهیه چه لباسی را دارید و به منظور چه کاری قصد تهیه پارچه تترون را دارید، این پارچه عرض‌ها و گرماژهای مختلفی دارد و در گرماژ 150 تا 300 گرم و عرض 90 تا 300 سانتی‌متر تولید و به بازار عرضه می‌شود. 

ویژگی‌های پارچه تترون

همانطور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم، پارچه تترون بسیار پرطرفدار، کاربردی و پرمصرف است ولی چرا این پارچه کاربردی و پر مصرف است. در این بخش به معرفی موردی ویژگی‌های مثبت و منفی پارچه تترون می‌پردازیم: 

  • تنوع پارچه تترون 
  • قیمت مناسب 
  • عرض و گرماژهای متنوع 
  • بافت استاندارد 
  • عدم رنگ‌دهی پارچه و ثبات رنگی 
  • بدن‌نما نبودن 
  • نرمی و لطافت 
  • ضد حساسیت بودن 
  • عمر بالا 
  • مقاومت نسبتا خوب 
  • تل نشدن و پرز ندادن 
  • خنک بودن 
  • آبرفت در صورت شستشو 

معرفی پارچه تترون گلدار

یکی از انواع پارچه‌های تترون که طرفداران زیادی دارد، پارچه تترون گلدار است. پارچه تترون گلدار جزو پارچه طرح دار دسته‌بندی می‌شود و در کارخانه‌های مختلف به تولید می‌رسد. قیمت پارچه تترون گلدار بسیار مناسب است و بسته به شرایطی تغییر می‌کند.

پارچه تترون گلدار در رنگ‌های مختلفی به تولید می‌رسد اما از آنجایی که از این پارچه بیشتر برای دوخت شومیز، پیراهن زنانه، لباس‌های تابستانه دخترانه، پوشاک زنانه، دامن و یا رومیزی، روبالشتی، روتختی و … استفاده می‌شود، در تولید آن بیشتر از رنگ‌های روشن و کالیته رنگی سفید تا صورتی استفاده می‌شود و علاوه بر تنوع رنگی پارچه تترون گلدار از تنوع طرحی نیز برخوردار است. 

پارچه تترون گلدار در گرماژهای مختلف و در عرض‌های متنوعی به تولید می‌رسد و شما می‌توانید بسته به نیاز خود از گرماژ و عرض مورد نظرتان استفاده کنید. در حال حاضر پارچه تترون گلدار بیشتر در گرماژ 300 گرمی و عرض 190 سانتی‌متری به بازار عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که بگوییم قیمت پارچه تترون گلدار با توجه به این عوامل متغیر خواهد بود. 

قیمت نهایی پارچه تترون گلدار تحت تاثیر چه عواملی تعیین می‌شود؟

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که بر قیمت پارچه تترون گلدار اثر می‌گذارند؛ بنابراین اگر شما هم با عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه تترون گلدار بیشتر آشنا شوید، می‌توانید با قیمتی کمتر پارچه‌ تترون گلدار مورد نظر خود را با بهترین کیفیت تهیه کنید. در این بخش به بررسی عوامل اثر گذار بر قیمت پارچه تترون گلدار می‌پردازیم: 

بافت استاندارد پارچه

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت پارچه تترون گلدار، بافت پارچه است. پارچه باید طوری بافته شده باشد که بافت استانداردی داشته و بر اساس نیاز شما باشد. 

درصد الیاف طبیعی و مصنوعی بکار رفته

یکی از مواردی مهمی که تاثیر مهمی در تغییر قیمت پارچه دارد، درصد الیاف بکار رفته است. هر چقدر مقدار الیاف طبیعی پارچه تترون بیشتر باشد، پارچه با کیفیت‌تر و قیمت بیشتری دارد و هر چقدر که مقدار الیاف مصنوعی پارچه تترون بیشتر باشد، کیفیت و قیمت پارچه تترون گلدار کمتر است

شرکت و کارخانه تولیدکننده پارچه تترون گلدار

شرکت یا کارخانه تولیدکننده در تعیین قیمت هر کالایی از جمله پارچه نقش دارد. معمولا پارچه‌های تولیدی از شرکت‌هایی که اعتبار بیشتری دارند، قیمت بیشتری دارند. 

نمره نخ

قیمت پارچه تترون گلدار

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت هر پارچه‌ای از جمله پارچه تترون گلدار، نمره نخ پارچه است. نمره نخ پایین علاوه بر اینکه از کیفیت و فروش پارچه کم می‌کند به صورت مستقیم بر قیمت پارچه تترون گلدار نیز نقش دارد. 

طول عمر پارچه

پارچه‌هایی که طول عمر بیشتری دارند، قیمت بیشتری هم دارند چرا که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و کیفیت پارچه نقش پررنگی در فروش و بازار گرمی پارچه دارد؛ بنابراین قیمت پارچه تترون با کیفیت بیشتر خواهد بود. 

عرض و گرماژ پارچه

از عوامل مهم دیگر که در تغییر قیمت پارچه تترون گلدار اثرگذار است، عرض و گرماژ پارچه است؛ زیرا با تغییر عرض و گرماژ در هر پارچه‌ای از جمله پارچه تترون گلدار قیمت پارچه تغییر خواهد کرد. 

ایرانی بودن یا خارجی بودن پارچه

پارچه‌های خارجی یا وارداتی همواره قیمت بیشتری را نسبت به جنس ایرانی خود دارند، بنابراین اگر بودجه کمی دارید، بهتر است از پارچه‌‌های ایرانی با کیفیت مشابه استفاده کنید؛ زیرا پارچه ایرانی نسبت به پارچه تترون گلدار خارجی قیمت بسیار کمتری دارد. 

مقاومت و استحکام پارچه

به طور کلی هر پارچه‌ای دو نوع مقاومت دارد: 

  • مقاومت فیزیکی (در برابر کشیدگی، پوسیدگی، پارگی و …) 
  • مقاومت شیمیایی (در برابر شوینده‌ها، اسید‌ها، باز‌ها، پاک کننده‌ها و…) 

پارچه تترون گلداری که از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، مقاومت بیشتر و در نتیجه قیمت پارچه تترون گلدار با کیفیت بیشتر خواهد بود. 

ویژگی‌های پارچه تترون گلدار

ویژگی‌ها دو دسته هستند: 

  • ویژگی‌های مثبت مثل نرمی و لطافت؛
  • ویژگی‌های منفی پارچه مثل رنگ دهی پس از شستشو، آبرفت، تل شدن یا پرز دادن، افت کیفیت در اثر شستشو.

هر چقدر که تعداد ویژگی‌های مثبت بیشتر باشد، قیمت بیشتر و هر قدر که تعداد ویژگی‌های منفی پارچه بیشتر در کاهش قیمت پارچه تترون گلدار نقش دارند. 

طرح‌ پارچه

پارچه‌های طرح‌دار نسبت به پارچه‌های ساده از قیمت بیشتری برخوردار هستند؛ چرا که باید مراحل بیشتری را طی کنند تا به تولید برسند اما اگر شما دوست دارید که از طرح‌های خاص و کمیاب استفاده کنید، باید بدانید که این طرح‌ها قیمت پارچه تترون گلدار را بیشتر می‌کنند. 

پرده آخر درباره قیمت پارچه تترون گلدار

یکی از پارچه‌های کاربردی که فروش زیادی را بین انواع پارچه‌های تترون دارد، پارچه تترون گلدار است. این پارچه که در زمره پارچه‌های تترون طرح‌دار دسته بندی می‌شود در تهیه لباس‌ها و پوشاک مختلف زنانه و دخترانه و منسوجات متنوع کاربرد دارد. 

در این نوشته از شرکت تولید پارچه گوهر بافت نقش جهان سعی کردیم تا شما را به طور کامل با قیمت پارچه تترون گلدار و عوامل تاثیرگذار بر قیمت این پارچه آشنا کنیم. تولیدی گوهر بافت یکی از شرکت‌های موفق و با سابقه در قطب نساجی کشور یعنی استان اصفهان است.

ما در این شرکت همواره سعی داریم شما را با بهترین و مناسب‌ترین پارچه‌ها و با بهترین قیمت آشنا کنیم؛ بنابراین اگر شما هم دوست دارید تا بهترین پارچه را با مناسب‌ترین قیمت و کیفیت تهیه کنید کافیست با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل کنید تا شما را برای یک خرید مطمئن راهنمایی کنند. علاوه بر این می‌توانید با دنبال کردن صفحات ما در شبکه‌های اجتماعی مختلف از آخرین جشنواره‌ها، تولیدات، قیمت‌ها و … اطلاع پیدا کنید؛ با ما همراه باشید.

0/5 (0 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹