بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه فلامنت کجراه

بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه فلامنت کجراه

یکی از عوامل مهم و شاید مهم‌ترین عامل در هنگام خرید هر کالایی قیمت آن است. قیمت اجناس و کالاهای مختلف به دلیل عوامل مهم و تاثیرگذاری  که دارد در ممکن است در محدوده‌ خاصی قرار گیرد. در این مقاله سعی داریم تا به بررسی قیمت یکی از پرطرفدار‌ترین پارچه‌ها در صنعت نساجی یعنی قیمت پارچه فلامنت کجراه بپردازیم و عوامل تاثیرگذار بر تغییرات قیمت آن را نیز بررسی کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید. 

معرفی و بررسی انواع پارچه‌های کجراه 

یکی از پارچه‌های پرکاربرد و موفق در صنعت نساجی که توانسته مخاطبان زیادی را در سراسر جهان به خود جذب کند، پارچه‌های کجراه هستند. پارچه‌های کجراه به دلیل بافت خاص خود تفاوت قابل توجهی و مشخصی با پارچه‌های ساده دارند. بافت در پارچه‌های کجراه از اسم آنها منشا می‌گیرد و الیاف به صورت کج و یا مورب بافته می‌شوند و غالبا به صورت طاقه‌ای یا عدلی به فروش می‌رسند. 

این پارچه به اساس جنس الیاف بکار رفته در هنگام تولید در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرد که عبارتند از: 

  • پارچه کجراه کتان
  • پارچه کجراه فلامنت 
  • پارچه کجراه فلامنت ویسکوز

از نام پارچه‌‌های ذکر شده مشخص است که پارچه کجراه کتان از جنس الیاف طبیعی گیاه کتان، پارچه فلامنت از جنس الیاف فلامنت و پارچه فلامنت کجراه ویسکوز ترکیبی از الیاف فلامنت و الیاف ویسکوز تهیه و به تولید می‌رسد.

پارچه‌های ذکر شده در زمره‌ی پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین پارچه‌های کجراه هستند، که در ادامه به بررسی سیر تا پیاز و قیمت یکی از مهم‌ترین آنها یعنی قیمت پارچه فلامنت کجراه خواهیم پرداخت. 

بررسی اجمالی این پارچه و قیمت پارچه فلامنت کجراه

همانطور که گفته شد جنس این پارچه کجراه از نام این پارچه کاملا مشخص است. پارچه کجراه فلامنت از جنس الیاف فلامنت تولید شده است و جزو پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین پارچه‌ها کجراه دسته‌بندی می‌شود و حجم زیادی از تولیدی در کارخانه‌های مختلف در سراسر ایران و جهان را به خود اختصاص داده است. 

اهمیت این پارچه بیشتر وابسته به ویژگی‌های مهم و به تبع آن موارد استفاده بالایی که دارد، است.

علاوه بر مطالب ذکر‌ شده، یکی از راه‌های دسته‌بندی پارچه‌های کجراه مثل پارچه فلامنت کجراه دسته‌بندی بر اساس موارد مصرف پارچه است. پارچه‌های کجراه که به پارچه لباس کار نیز مشهور هستند، به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تولید انواع مختلفی از لباس‌کار محسوب می‌شوند و بسیار مناسب‌اند. دسته‌بندی‌ها موارد مصرفی عبارتند از: 

  • تولید لباس‌های فرم مدارس
  • تولید لباس‌های فرم و پرسنل اداری 
  • لباس فرم ادارات و کارخانجات مختلف 
  • لباس کادر درمانی و بیمارستان 
  • لباس و منسوجات مصرفی در بیمارستان‌ها 
  • روپوش پزشکی و روپوش پرستاری 
  • لباس و پوشاک محلی مثل تولید شلوار کردی 

موارد ذکر شده تنها به تعداد کمی از موارد مصرف پارچه‌ کجراه فلامنت اشاره می‌کند که این نشان‌دهند‌ه بازار گرمی بالای این پارچه است. 

ویژگی‌های تاثیرگذار بر قیمت پارچه فلامنت کجراه

یکی از مهم‌ترین بخش خرید هر محصولی بررسی ویژگی‌های آن محصول است؛ چون ویژگی‌ها در نهایت بر فروش و قیمت محصول اثرگذار هستند. این موضوع برای پارچه کجراه فلامنت نیز حکم می‌کند و ویژگی‌ها و شاخصه‌های مثبت هرچقدر که بیشتر باشند بر فروش، بازارگرمی و قیمت پارچه فلامنت کجراه نیز اثر‌گذار هستند. 

پارچه کجراه فلامنت ضخامت مناسبی دارد، در تهیه و تولید لباس‌های کار مشاغل و حرفه‌های مختلف کاربرد دارد، مقاومت مناسبی در برابر کشش دارد، به دلیل اینکه از دسته پارچه‌های کجراه است، بافت مقاوم و استانداردی را دارد، قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای برای تولیدی‌های لباس و پوشاک دارند. 

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ویژگی‌های ذکر شده قیمت مناسب این پارچه است. قیمت پارچه فلامنت  کجراه بسیار مناسب است و برای تولید انبوه می‌تواند بهترین انتخاب باشد؛ البته باید گفت که قیمت پارچه فلامنت کجراه و همه پارچه‌های کجراه کمی بیشتر از پارچه ترگال است چرا که شما می‌توانید برای تهیه انواع لباس کار از پارچه ترگال نیز استفاده کنید که معمولا قیمت کمتری نسبت به پارچه‌های کجراه دارد.

قیمت پارچه فلامنت کجراه

علاوه بر این‌ها نکته مهم برای خرید انواع پارچه‌های کجراه این است که همه انواع پارچه‌های کجراه برای تولید لباس‌کار‌های مختلف مناسب است اما با توجه به عواملی مثل محل کار، اقلیم و آب و هوای محل کار، شغل و حرفه و … نیازمند به ویژگی‌های خاص و جدید است و نوع پارچه کجراه مصرفی نیز تغییر می‌کند؛ برای مثال در اقلیم گرم و یا با آب و هوای شرجی بهتر است که از پارچه کجراه پنبه‌ای استفاده کنیم. 

بررسی قیمت پارچه فلامنت کجراه

همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم، قیمت پارچه فلامنت کجراه و تمامی پارچه‌های کجراه بسیار مناسب است، به قدری که می‌تواند به عنوان یک ویژگی برای این پارچه یاد شود. 

قیمت هر پارچه‌ای و هر کالایی وابسته به عوامل مختلفی و مشترکی در بازه‌ قیمتی قابل تغییر است. از مهم‌‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه فلامنت کجراه می‌توان به:

خرید پارچه به صورت عمده

همانطور که می‌دانید خرید هر جنسی به صورت عمده، باعث کاهش قیمت می‌شود که این قاعده برای این پارچه نیز صادق است و در صورت خرید پارچه به صورت عمده، قیمت پارچه فلامنت کجراه نیز کاهش می‌یابد. 

برندها و کارخانجات تولیدکننده

شرکت‌ها و کارخانجاتی که مشهور‌تر هستند و کیفیت کار آن‌ها در بین مشتریان قبلی اثبات شده است و توانسته‌اند درصد رضایت و اعتماد بالایی را کسب کنند، در بین عوام مردم به برند مشهورند. محصولات برند به دلیل نام آشنا بودن بازار گرمی بسیار‌خوبی دارند و نسبت به کارخانه‌های نوپا و تازه تاسیس اجناس را با قیمت بیشتری در بین مشتریان عرضه می‌کنند. در صنعت نساجی هم همین اتفاق صورت می‌گیرد و قیمت پارچه فلامنت کجراه تولید شده در کارخانه‌های برند بیشتر است.

جنس الیاف بکار رفته

وابسته به اینکه جنس الیاف بکار رفته در پارچه مورد استفاده ما از چه جنس الیافی است و درصد الیاف طبیعی و درصد الیاف مصنوعی بکار رفته چقدر است، قیمت پارچه متغیر است. افزایش درصد الیاف طبیعی مثل پشم، پنبه و… باعث افزایش قیمت پارچه و به تبع آن افزایش درصد الیاف مصنوعی مختلف کاهش قیمت پارچه را در پی دارد. به همین دلیل قیمت پارچه فلامنت کجراه مناسب است چون درصد قابل توجهی از این پارچه را الیاف مصنوعی به خود اختصاص می‌دهند.

رنگ

پارچه‌های کجراه به دلیل استفاده گسترده‌ای که در صنعت تولید لباس‌دارند بیشتر در رنگ‌های پرمصرف و دارای خواهان مثل سبز، سفید، مشکی، آبی، صورتی به تولید می‌رسند. اما در صنعت نساجی پارچه‌هایی که طرفداران بیشتری دارند و بیشتر به تولید می‌رسند قیمت کمتری را نسبت به پارچه‌هایی با رنگ‌های خاص و منحصر به فرد دارند. 

طرح

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه، طرح‌دار بودن آن است. پارچه‌هایی که طرح‌دار هستند نسبت به پارچه‌های ساده نیازمند به طی کردن مراحل بیشتری در تولید دارند، به همین دلیل پارچه‌های طرح‌دار فلامنت کجراه قیمت بیشتری را خواهند داشت. 

کیفیت و نمره نخ مصرفی

یکی از مهم‌ترین بخش در تهیه پارچه استفاده از نخ با‌کیفیت است. کیفیت نخ‌ها را با توجه به نمره نخ و آیتم‌های تخصصی توسط متخصصان و مهندسان بررسی می‌کنند چرا که نمره نخ با اثرگذاری بر بافت و کیفیت پارچه‌ باعث تغییر قیمت پارچه فلامنت کجراه می‌شود.

رنگرزی

یکی از بخش‌های بسیار مهم در روند تولید پارچه در کارخانه‌های نساجی، رنگرزی است. اهمیت این بخش به قدری مهم است که با اثر‌گذاری مستقیم بر قیمت پارچه باعث کاهش و یا افزایش قیمت پارچه فلامنت کجراه مصرفی می‌شود و یکی از آیتم‌های مهم در بررسی کیفیت و قیمت در پارچه‌های مختلف است. 

بافت مناسب و استاندارد پارچه

وابسته به اینکه قصد داریم چه مصرفی را از پارچه داشته باشیم، باید به بافت پارچه توجه کنیم. این آیتم که یک آیتم تخصصی است هر قدر به استانداردهای مورد نظر نزدیک‌تر و یا دور‌تر باشد باعث افزایش و یا کاهش قیمت پارچه فلامنت کجراه می‌شود. 

گرماژ و عرض پارچه

بسته به اینکه پارچه کجراه مورد نظر را می‌خواهیم در چه شغل و یا اقلیم و آب و هوایی استفاده کنیم، گرماژ و عرض پارچه متغیر است و به تبع آن قیمت پارچه نیز تغییر می‌کند. 

علاوه بر موارد اشاره شده بسیاری از آیتم‌های مهم و یا جزئی دیگر وجود دارد که در تغییر قیمت پارچه فلامنت کجراه اثرگذار است، اما در این مطلب ما سعی کردیم تا به بررسی مهم‌ترین عوامل بپردازیم. 

سخن آخر

اگر به دنبال پارچه‌ای مناسب برای تولید و یا تهیه لباس‌کارهای مختلف هستید که قیمت مناسب و سودآوری زیادی داشته باشد، پارچه‌های کجراه به ویژه پارچه فلامنت کجراه می‌تواند مناسب‌ترین انتخاب باشد.

شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت با 40 سال تجربه و سابقه تولید پارچه‌های متنوع در قطب صنعت نساجی کشور یعنی استان اصفهان قرار دارد و سالیان زیادی است که پارچه‌های متنوعی را به تولید می‌رساند. شما می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی مختلف با کارشناسان و مشاوران ما در بخش فروش تماس حاصل نمایید و بهترین و با‌کیفیت‌ترین پارچه‌ها را با مناسب‌ ترین قیمت تهیه کنید؛ بعلاوه می‌توانید با استفاده از صفحات اجتماعی و سایت شرکت گوهر‌بافت پارچه‌های مختلف را مقایسه کنید و از آخرین اخبار صنعت نساجی و مطالب بسیار دیگری مطلع شوید.

4.5/5 (2 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹