آشنایی با ویژگی جالب پارچه ترگال طرح‌دار

آشنایی با ویژگی جالب پارچه ترگال طرح‌دار

پارچه ترگال طرح‌ دار یکی از پرمصرف‌ترین پارچه‌ها در نساجی است که در جنس‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و در گرماژها و عرض‌‌های متنوع به تولید می‌رسد. اگر دوست دارید بیشتر با این پارچه آشنا شوید، این مطلب برای شماست. 

پارچه ترگال طرح دار یکی از انواع پارچه ترگال است که در تهیه و تولید منسوجات و پوشاک فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه یکی از کاربردی ترین و پرمصرف‌ترین پارچه‌ها است که در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و در شرکت‌های نساجی متعددی در سراسر جهان به تولید می‌رسد. 

در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر بافت قصد داریم تا شما را با این پارچه به طور کامل آشنا کنیم پس اگر دوست دارید تا با پارچه ترگال طرح دار بیشتر آشنا شوید؛ تا انتها همراه ما باشید. 

پارچه ترگال چیست؟

شاید کمتر منسوجات و پوشاکی را بشناسید که برای تهیه آن از پارچه ترگال استفاده نشود؛ زیرا پارچه ترگال از محبوب‌ترین پارچه‌های موجود در بازار است و به طور کلی از نظر نوع بافت به دو دسته پارچه ترگال ساده و به پارچه ترگال کجراه تقسیم می‌شود. مهم‌ترین تفاوت پارچه ترگال ساده و پارچه ترگال کجراه در بافت پارچه است، زیرا پارچه ترگال کجراه برخلاف پارچه ترگال ساده دارای بافتی کج و مورب است که این بافت کج ویژگی‌های مهمی را به پارچه کجراه اعطا کرده است. 

انواع پارچه ترگال

پارچه ترگال از نظر بافت 

در بخش پیشین نیز اشاره کردیم که پارچه ترگال از نظر نوع بافت به دو دسته پارچه ترگال ساده و پارچه ترگال کجراه تقسیم‌بندی می‌شود:

قیمت پارچه ترگال لباس کار

  • پارچه ترگال ساده: پارچه ترگال ساده از تاری به جنس الیاف پلی استر – ویسکوز و پودی از جنس فلامنت تهیه می‌شود. پارچه ترگال ساده نسبت به پارچه ترگال کجراه از گرماژ و وزن کمتری برخوردار است و در عرض 150 سانتی‌‌متری و وزن یا گرماژ 240 گرمی به تولید می‌رسد که حدود 40 گرم از این گرماژ را الیاف طبیعی تشکیل می‌دهند. این پارچه در طرح‌ها و رنگ‌ها متنوع به تولید می‌رسد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای دوخت منسوجات شما باشد. 
  • پارچه ترگال کجراه: نوع دیگر از ترگال، پارچه ترگال کجراه است. پارچه ترگال کجراه نسبت به پارچه ترگال ساده وزن بیشتری دارد و وزن یا گرماژ آن بین 280 تا 290 گرمی است. پارچه کجراه برای همه فصول مناسب بوده و پارچه‌ای کاربردی محسوب می‌شود چون در تهیه منسوجات متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی الیاف پارچه ترگال کجراه می‌تواند به طور خالص یا در ترکیبی از الیاف دیگر به تولید برسد که بیشترین الیاف مصرفی به شرح زیر است: 
  1. فلامنت – فلامنت 
  2. پلی استر – فلامنت 
  3. پلی استر پنبه – فلامنت 
  4. پلی استر ویسکوز پلی استر ویسکوز 
  5. 20 درصد پنبه – 80 درصد پلی استر 
  6. 30 درصد پنبه – 70 درصد پلی استر
  7. 70 درصد پنبه – 30 درصد پلی استر
  8. 100 درصد پنبه یا کتان 

پارچه ترگال از نظر رنگ و طرح

دسته بندی بعدی پارچه ترگال از لحاظ رنگ و طرح است و پارچه‌های ترگال از نظر رنگ و طرح به دو دسته پارچه ترگال ساده و پارچه ترگال طرح دار تقسیم می‌شوند و شما می‌توانید پارچه‌های ترگال مورد نظرتان را در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع انتخاب و تهیه کنید. 

  • پارچه ترگال ساده: پارچه ترگال ساده می‌تواند در دو نوع ساده یا کجراه در کالیته رنگ‌های متنوع به تولید برسد و در بازار عرضه شود. 
  • پارچه ترگال طرح دار: یکی دیگر از انواع پارچه ترگال، پارچه ترگال چاپی یا پارچه ترگال طرح دار است که در طرح‌های متنوع یا دلخواه شما به صورت چاپی تولید می‌شود. این پارچه نیز مثل پارچه ترگال ساده می‌تواند در دو نوع ساده و کجراه به تولید برسد. 

پارچه ترگال از نظر رنگبندی و نوع رنگرزی

نوعی دیگر از دسته بندی پارچه‌های ترگال بر اساس رنگبندی و نوع رنگرزی است که بر این اساس پارچه ترگال به دو دسته پارچه ترگال رنگ مستقیم و پارچه ترگال رنگ ری اکتیو تولید می‌شود.

پارچه ترگال طرح دار

  • پارچه ترگال رنگ مستقیم: نوعی از پارچه ترگال که ثبات رنگی کمی دارند و پس از شستشو رنگ خود را به راحتی از دست می‌دهند. این پارچه‌ها چون به راحتی رنگ پس می‌دهند قیمت پایینی دارند. 
  • پارچه ترگال رنگ ری اکتیو: پارچه‌هایی که بر اساس رنگ ری اکتیو مورد رنگرزی قرار می‌گیرند از ثبات رنگی بسیار خوبی برخوردار هستند به طوری که با شستشو به راحتی رنگ پس نمی‌دهند و رنگ خود را در مدت زمان قابل توجهی حفظ می‌کنند. این نوع از پارچه ترگال قیمت بالایی دارد. 

پارچه ترگال بر اساس موارد استفاده

از آنجایی که پارچه ترگال یکی از پارچه‌های پرمصرف است که برای تولید منسوجات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از لحاظ محصولی که تولید می‌کند نیز قابل دسته بندی است برای مثال یکی از پارچه‌هایی که بر این اساس دسته بندی شدند، پارچه ترگال مانتویی است

پارچه ترگال طرح دار چیست؟

در قسمت قبلی که با انواع پارچه ترگال به طور کامل آشنا شدیم، متوجه شدیم که یکی از انواع پارچه ترگال، پارچه ترگال طرح دار یا پارچه ترگال چاپی نام دارد. این پارچه می‌تواند از نوع پارچه ترگال ساده در بافت ساده و یا پارچه ترگال کجراه با بافت کج و مورب به تولید برسد. 

پارچه ترگال طرح دار تنوع طرحی بسیار زیادی دارد و در طرح‌های بسیار متنوع از قبیل طرح چهارخانه، طرح راه راه، خالدار، ستاره‌ای، موجی، طرح گلدار، طرح‌های سنتی و دیگر طرح‌ها به تولید می‌رسد. در صورتی که شما موفق به پیدا کردن پارچه ترگال طرح دار مورد نظرتان نشدید بهترین راه این است که طرح مورد نظرتان را چاپ و تهیه کنید. 

ویژگی‌های پارچه ترگال طرح‌ دار

اینک که با پارچه ترگال طرح دار به طور کامل آشنا شدید بهتر است با ویژگی‌های این پارچه کاربردی و پرطرفدار که مقدار تولید بالایی دارد، بیشتر آشنا شوید تا در انتخاب پارچه ترگال طرح دار خود دچار اشتباه نشوید و بتوانید مطمئن‌ترین خرید را داشته باشید. 

  1. کاربرد بالای پارچه ترگال طرح دار: از پارچه ترگال طرح دار می‌توان برای استفاده در پوشاک و لباس‌های مختلف، خرجکار، منسوجات خانه و … استفاده کرد. 
  2. گرماژ و عرض استاندارد: با تغییر دو آیتم گرماژ و عرض به ویژه گرماژ پارچه برخی از ویژگی‌های پارچه ترگال طرح دار شما تغییر می‌کند. گرماژ در پارچه‌ ترگال ساده 240 گرم و در پارچه‌های ترگال کجراه بین 280 تا 290 گرم است. 
  3. تنوع در بافت پارچه: به طور کلی انواع پارچه ترگال بافت استانداردی دارد و از نظر بافت به دو نوع ساده و کجراه تقسیم بندی می‌شوند. 
  4. قیمت مناسب: یکی از ویژگی‌های پارچه ترگال طرح دار قیمت مناسب آن است. البته این عامل بسته به درصد الیاف طبیعی و مصنوعی تشکیل دهنده بافت پارچه متغیر است. 
  5. مقاومت بالا فیزیکی و شیمیایی: پارچه ترگال طرح دار مقاومت بالا در برابر عوامل فیزیکی مثل ساییدگی، پارگی، سوختگی و … و مقاومت شیمیایی در برابر انواع مواد شوینده، خورنده، اسیدها و بازها، ضد عفونی کننده، سفید کننده و … مقاومت خوبی دارد. 
  6. چهار فصل بودن: شما می‌توانید از انواع پارچه ترگال طرح دار در هر اقلیم و آب و هوا، هر فصل و هر مکانی استفاده کنید. 
  7. بافت استاندارد، تهویه درست و ضد عرق کردن: بافت استاندارد پارچه ترگال طرح دار باعث شده تا این پارچه تهویه مناسبی داشته باشد و تبادل هوا و رطوبت بین درون و بیرون پارچه به خوبی انجام بگیرد و از عرق کردن جلوگیری شود. 
  8. نداشتن ویژگی‌های منفی: پارچه ترگال طرح دار ویژگی‌های منفی و مضری که در بیشتر پارچه‌ها شایع است را ندارد. ویژگی‌هایی مثل: 
  9. ثبات رنگی: پس از چند مرتبه شستشوی پارچه، رنگ پارچه ثابت می‌ماند و تغییر نمی‌کند. 
  10. عدم آبرفت: این پارچه آبرفت ندارد و نیازی نیست نگران کوچک شدن لباس‌هایتان بعد از شستشو باشید. 
  11. بدن‌نمایی: این پارچه به صورت درست روی فرم بدن می‌ایستد و مانع از نمایان شدن لباس‌های زیرین شما می‌شود. 

موارد مورد استفاده از پارچه ترگال طرح دار

پارچه ترگال طرح دار برای یکی از پرکاربردترین پارچه‌ها است که در تولید لباس‌ها و منسوجات متعددی کاربرد دارد که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

پارچه ترگال طرح دار

  • خرجکار: یکی از بهترین پارچه‌ها برای استفاده در خرجکار است. 
  • پارچه لباس کار: در تهیه انواع مختلفی از لباس کار مثل لباس کار ترگال بیمارستانی، لباس فرم مدارس، یونیفرم ادارات و مانتو شلوارهای اداری
  • منسوجات مختلف: ملحفه، روتختی، رو بالشتی
  • پوشاک: پیراهن، شلوار، مقنعه، مانتو، شومیز

قیمت پارچه ترگال طرح‌ دار

پارچه ترگال طرح دار به صورت طاقه‌ای و در طاقه‌های 30 متری در بازار عرضه می‌شوند و شما می‌توانید این پارچه را تهیه کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پارچه قیمت مناسب آن است. ترگال طرح دار در رنج قیمتی متغیری به فروش می‌رسد. 

قیمت پارچه ترگال وابسته به جنس و درصد الیاف طبیعی و مصنوعی که دارد، متغیر است و واضح است که هر چقدر که درصد الیاف طبیعی پارچه بیشتر باشد کیفیت پارچه بیشتر و قیمت پارچه گران‌تر خواهد شد. از عوامل دیگری که بر قیمت پارچه ترگال طرح دار اثر می‌گذارند می‌توان به: 

  • برند تولید کننده 
  • کشور تولید کننده 
  • طرح انتخابی 
  • خرید عمده 
  • نوع طرح 
  • نمره نخ پارچه

پرده آخر

پارچه ترگال طرح دار یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین پارچه‌های موجود در بازار است که در بین مردم و بازاریان محبوبیت خاصی دارد. این پارچه کاربردی یکی از بهترین پارچه‌ها برای تهیه انواع پوشاک و منسوجات است و با توجه به ویژگی‌ها و قیمتی که دارد، بهترین انتخاب برای شماست. 

در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر بافت قصد داشتیم تا شما را با پارچه ترگال طرح دار آشنا کنیم. شما می‌توانید جهت خرید و تهیه این پارچه ترگال درجه یک یا پارچه‌های دیگر با استفاده از راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در واحد فروش شرکت گوهر بافت تماس حاصل کنید تا کارشناسان ما شما را برای خریدی مطمئن و راحت راهنمایی کنند. همچنین شما می‌توانید با دنبال کردن تولیدی گوهربافت در شبکه‌های اجتماعی مختلف از آخرین اخبار، موجودی و جشنواره‌های ما آشنا شوید؛ پس همراه ما باشید.

5/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹