معرفی 6 نوع پارچه مانتو مدرسه

معرفی 6 نوع پارچه مانتو مدرسه

یونیفرم مدرسه که در بین مردم به لباس مدرسه نیز معروف است، به یک نوع پارچه گفته می‌شود که برای تولید لباس‌های متحدالشکل و یکدست دخترانه و پسرانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دوخت و تهیه لباس فرم مدارس باید از پارچه‌ای استفاده کرد که از کیفیت و ویژگی‌های مهمی برخوردار باشند. در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت قصد داریم تا شما را با انواع پارچه برای تولید مانتو مدرسه و قیمت پارچه مانتو مدرسه و ویژگی‌های این پارچه آشنا کنیم و شما را در تهیه بهترین پارچه مانتو مدرسه همراهی کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید. 

معرفی پارچه مانتو مدرسه و انواع آن

از آنجایی که جمعیت دانش‌آموزی در هر کشوری از جمله کشور ما بخش مهمی از جمعیت را به خود اختصاص می‌دهند، پارچه‌های متعدد و متنوعی وجود دارد تا نیاز این بخش تاثیرگذار را تامین نماید. هر ساله مسئولین مدارس بر اساس شرایط موجود مدرسه خود، تعدادی پارچه را برای تهیه، تامین و قیمت پارچه مانتو مدرسه که مناسب یونیفرم باشد، انتخاب می‌کنند که در این بررسی باید به مواردی مثل مقدار پارچه، جنس، کیفیت، مقاومت، رنگ و تنفس پارچه بیشتر از دیگر عوامل دقت کنند.

علاوه بر این‌ها مسئله قیمت پارچه مانتو مدرسه یک مسئله مهم است و بهتر است تا مدیران در مراکز آموزشی کشور تلاش کنند تا پارچه‌ای را انتخاب کنند که حتی‌المقدور کمترین قیمت را داشته باشد تا همه خانواده‌ها و از هر بخشی از جامعه، توانایی خرید و تهیه یونیفرم مدرسه را داشته باشد. 

پارچه لباس مدرسه به پارچه‌ای گفته می‌شود که برای تهیه انواع مختلف و بخش‌های متنوع یونیفرم لباس مدرسه پسرانه و یا دخترانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند از جنس پارچه‌های مختلف و الیاف مختلف طبیعی، مصنوعی و یا در درصدهای متفاوت از این دو باشد. 

لباس مدارس از چند بخش قابل تقسیم‌بندی شده است و بسته به اینکه دانش‌آموز، پسر یا دختر باشد و یا لباس چه بخش‌هایی را داشته باشد، می‌توان از پارچه مانتو مدرسه مختلفی نظیر پارچه ترگال، پارچه کجراه و… استفاده کرد که در ادامه به بررسی مهم‌ترین پارچه‌ مانتو مدرسه می‌پردازیم. 

پارچه مانتو مدرسه ترگال

احتمالا می‌دانید پارچه ترگال یکی از کاربردی‌ترین پارچه‌ها است که برای تولید و دوخت بیشتر منسوجات می‌توان از آن استفاده کرد. یکی از کاربردهای مهم این پارچه در تهیه و دوخت مانتو مدرسه دخترانه، یونیفرم مدارس پسرانه و تولید لباس‌‌های فرم رسمی است.

پارچه مانتو مدرسه

پارچه مانتو مدرسه ترگال در رنگ‌های متعددی به تولید می‌رسد اما بیشتر از رنگ سرمه‌ای این پارچه برای تولید مانتو و یونیفرم مدارس استفاده می‌شود. با اینکه در چند ماه گذشته، قیمت این پارچه رشد و افزایش جدی داشته است، اما همچنان قیمت پارچه مانتو مدرسه ترگال نسبتا مناسب و به صرفه‌ است و بهتر است برای تولید مانتو مدرسه از عرض 150 سانتی‌متری و گرماژ 700 گرمی از این پارچه استفاده شود. 

پارچه مانتو مدرسه کجراه

پارچه کجراه نیز همانند پارچه ترگال یکی‌دیگر از پارچه‌های پرطرفدار است که شباهت زیادی با پارچه ترگال دارد. بافت پارچه‌های کجراه با پارچه‌های دیگر متفاوت است و بافت آن کج یا مورب است. همین بافت خاصی که پارچه کجراه دارد باعث شده است تا این پارچه ویژگی‌های بیشتری را نسبت به سایر پارچه‌ها داشته باشد. 

این پارچه برای تولید و دوخت انواع یونیفرم مدرسه دخترانه، پسرانه و انواع مقنعه اداری کاربردی است و قیمتی نسبتا مناسب و تقریبا یکسان با پارچه مانتو مدرسه ترگال دارد. 

پارچه مانتو مدرسه تترون

پرمصرف‌ترین پارچه در صنعت نساجی، پارچه تترون است. یکی از بخش‌هایی که این پارچه بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، در تولید لباس‌های مختلف مدرسه است؛ زیرا از تترون می‌توان برای تولید مانتو مدرسه، مقنعه و بخش‌های مختلف یونیفرم مدارس استفاده کرد. قیمت پارچه مانتو مدرسه تترون اقتصادی و مقرون به صرفه است و می‌تواند یک انتخاب مناسب و ارزان برای شما باشد. 

علاوه بر قیمت مناسبی که این پارچه دارد، پارچه تترون واریته رنگی متنوعی دارد، در طرح‌های متعددی تولید می‌شود؛ همچنین دارای عرض‌ها و گرماژهای مختلفی است. شما می‌توانید برای تولید انواع لباس مدرسه از پارچه تترون با عرض 90، 110، 150، 180، 200 و 300 سانتی‌متری با توجه نیاز خود استفاده کنید. این پارچه در بیشتر کارخانه‌های نساجی و تولید پارچه کشور به تولید انبوه می‌رسد و شما به راحتی می‌توانید از گزینه‌های متنوع خود، بهترین مورد را انتخاب و خریداری کنید. 

پارچه مانتو مدرسه فاستونی

احتمالا می‌دانید که یکی از پارچه‌های مناسب برای تولید مانتوهای زنانه و دخترانه، پارچه فاستونی است. بنابراین از این پارچه می‌توان در تولید مانتو مدرسه دخترانه، تولید شلوارهای پسرانه و بخش‌های دیگر لباس مدرسه استفاده کرد. 

در تولید پارچه فاستونی می‌توان از الیاف طبیعی پشم، پلی‌استر و یا ویسکوز استفاده کرد که اگر مقدار الیاف پشم در این پارچه بیشتر از سایر الیاف باشد، باعث افزایش قیمت پارچه مانتو مدرسه فاستونی می‌شود. این پارچه کیفیت مناسبی دارد و اگر قصد تهیه مانتو مدرسه از این جنس پارچه را دارید بهتر است از عرض 150 یا 160 سانتی‌متری استفاده کنید. در حال حاضر این پارچه در بیشتر کارخانه‌های فعال در سراسر کشور به تولید می‌رسد و شما می‌‌‌توانید با بررسی گزینه‌های موجود بهترین پارچه را انتخاب کنید. 

پارچه مانتو مدرسه پرشیا

پارچه پرشیا که به آن پارچه پرشیا مکانیک نیز گفته می‌شود، یکی از پارچه‌های مناسب برای تولید لباس مدرسه است. پارچه مانتو مدرسه پرشیا مستحکم است و از دوام بسیار بالایی برخوردار است، این پارچه بسیار زیبا است و در مقابل چروک شدگی مقاومت بالایی دارد؛ بعلاوه ثبات رنگی پارچه پرشیا در کنار کاربرد آن برای تولید انواع لباس مدرسه و قیمت اقتصادی آن از ویژگی‌های دیگری است تا شما در انتخاب این پارچه با کیفیت تردید نداشته باشید. 

در حال حاضر پارچه پرشیا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تولید انواع مختلف لباس مدرسه است و شما می‌توانید این پارچه را از بیشتر شرکت‌‌های نساجی به صورت حضوری و یا آنلاین خریداری کنید. 

پارچه مانتو مدرسه لنین

پارچه لنین یکی از پارچه‌های با کیفیتی است که بیشتر در مناطق گرم و شرجی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر مناسب فصل تابستان است. این پارچه تنفس استانداردی دارد و با بافت مناسبی که دارد مانع از عرق کردن شما می‌شود. پارچه لنین به راحتی چروک می‌شود، بافت سبکی داشته و در تهیه و دوخت بسیاری از لباس‌ها و پوشاک کاربردی است. 

از پارچه لنین می‌توان در تولید مانتو، کت، شلوار، پیراهن و منسوجات متنوع دیگر استفاده کرد. یکی از موارد استفاده مهم پارچه لنین، استفاده در دوخت مانتو مدرسه است. البته از این پارچه فقط برای تولید مانتو مدرسه استفاده نمی‌شود و با توجه به بافتی که دارد، پارچه مانتو مدرسه لنین برای تولید بخش‌های مختلف لباس مدرسه دخترانه و پسرانه در مناطق گرم کاربردی است و می‌تواند انتخابی شایسته برای این مناطق باشد. 

علاوه بر موارد ذکر شده شما می‌توانید وابسته به ویژگی‌های مدنظر خود از پارچه‌های دیگری مثل پارچه جین یا لی، پارچه طرح‌دار و… نیز برای تامین پارچه مانتو مدرسه استفاده کنید. 

بهترین پارچه برای دوخت مانتو مدرسه چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهم‌ترین بخش در خرید هر کالایی بررسی ویژگی‌های آن کالا است؛ چرا که اگر ویژگی‌های مد نظرتان را برای تهیه پارچه به درستی تحلیل و بررسی نکنید، امکان دارد تا پارچه‌ای تهیه کنید که برای شما کاربردی و مناسب نباشد و مجبور به پرداخت هزینه مجدد برای خرید پارچه مانتو مدرسه شوید. 

از آنجایی که دانش‌آموز باید لباس مدرسه را برای ساعات طولانی در روز و حداقل به مدت یک‌ سال تحصیلی یا نه ماه باید به صورت مکرر بپوشد، پارچه این لباس باید از کیفیت مناسب و ویژگی‌های خاص و فراوانی برخوردار باشد تا باعث ایجاد نارضایتی دانش‌آموزان در ماه‌های ابتدایی سال تحصیلی نشود. علاوه بر این مسائل در هنگام انتخاب و خرید پارچه لباس مدرسه باید به این ویژگی‌ها در کنار قیمتی مناسب، ارزان و اقتصادی در یک پکیج کامل توجه کرد، تا علاوه بر رضایت دانش‌آموزان هیچ خانواده‌ای مشکلی برای تهیه لباس مدرسه فرزندش نداشته باشد.

در ادامه اساسی‌ترین نکات و مشخصاتی را به شما یادآور می‌شویم که شما را برای تهیه بهترین پارچه برای مانتو مدرسه راهنمایی کند. 

انعطاف و لطافت

یکی از مهمترین بخش‌ها توجه به نرمی و لطافت لباس دانش‌آموزان است. از آنجایی که دانش‌آموزان به دلیل سن کمی که دارند، تحمل کمی هم دارند، باید پارچه‌ای را برای آنها انتخاب کرد که جنس نرم و لطیفی داشته باشد و آنها را در طول روز خسته و کلافه نکند. بنابراین اگر قصد خرید بهترین پارچه مانتو مدرسه را دارید، حتما توجه به نرمی و لطافت پارچه داشته باشید. 

مقاومت و استحکام در لباس مدرسه مهم است!

تحرک زیاد و تمایل به بازیگوشی یکی از ویژگی‌هایی است که تقریبا در اغلب کودکان دیده می‌شود. بنابراین اگر قصد تهیه مانتو مدرسه برای دانش‌آموزان خود دارید، باید پارچه‌ای را انتخاب کنید که استحکام بالایی در برابر عوامل مختلف فیزیکی و شیمیایی داشته باشد؛ البته این مسئله بیشتر برای دانش‌آموزان دبستانی صادق است که از انرژی بیشتری برخوردار هستند و هنوز تحصیل برایشان به یک مسئله جدی تبدیل نشده است. 

بعلاوه پارچه مانتو مدرسه و تمامی پارچه‌هایی که برای تولید یونیفرم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، به دلیل نوع مصرفی که دارد، باید به طور مکرر و یا در هفته چند مرتبه شسته شوند. بنابراین بهتر است پارچه برای مانتو مدرسه‌ای را تهیه کنید که در برابر انواع شوینده‌ها مقاوم باشد و در برابر کشیدگی، ساییدگی، پارگی و دیگر عوامل فیزیکی نیز استحکام خوبی را از خود نشان دهد و به راحتی آسیب نبیند. 

تنوع رنگ

یکی از مهم‌ترین مسائل در خرید پارچه مانتو مدرسه، انتخاب پارچه‌ای با رنگ مناسب است. از آنجا که جامعه دانش‌آموزی سن بسیار کم و روحیه حساسی را دارند، بهتر است در هنگام انتخاب خرید خرید هر لباسی از جمله یونیفرم مدارس از رنگ‌های شاد و محبوب در بین دانش‌آموزان استفاده کنید تا علاوه بر این مسائل، سرزندگی و شادی در مدرسه نیز نمایان شود. 

عرض و گرماژ مناسب

همانطور که اشاره شد، یونیفرم مدارس تنها از یک بخش تولید نمی‌شود و وابسته به اینکه شما می‌خواهید کدام بخش از لباس مدرسه را بدوزید، از پارچه‌های مختلف و در عرض‌های زیادی استفاده می‌شود. برای مثال معمولا برای مانتو مدرسه از عرض 150 سانتی‌متری و برای دوخت مقنعه مدرسه از عرض 90 سانتی‌متری استفاده می‌شود. 

علاوه بر عرض پارچه، انتخاب گرماژ مناسب نیز مهم است و بهتر است گرماژی از پارچه را انتخاب کنیم که گرمای تابستان و سرمای زمستان را پوشش دهد. 

جنس پارچه مورد استفاده در پارچه مانتو مدرسه و درصد الیاف مختلف

در بخش قبلی به بررسی پارچه‌های مختلف و مناسب برای انتخاب پارچه مناسب برای مانتو مدرسه پرداختیم. اینکه ویژگی‌های کدام پارچه مورد پسند شما قرار گرفته است و شما کدام پارچه را برگزیده‌اید، باعث می‌شود تا در قیمت نهایی پارچه مانتو مدرسه تغییر ایجاد شود

ثبات رنگی پارچه و حفظ زیبایی

دانش‌آموزان مجبور هستند تا در بیشتر روزهای هفته یونیفرم‌های خود را بر تن کنند. به همین دلیل در طول یک سال تحصیلی باید صدها مرتبه لباس مدرسه خود را بشویند. اگر پارچه مورد نظر از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، بعد از چندین بار شستشو پارچه کم کم رنگ خود را از دست داده و در نهایت دیگر مانند قبل چشم‌نواز و زیب نخواهد بود. 

انتخاب پارچه‌ای که ثبات رنگی داشته باشد و در صورت نگهداری و شستشو صحیح زیبایی خود را حفظ کند، یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های برای تهیه و خرید هر پارچه‌ای و با هر کاربردی است. 

نداشتن آبرفت

علاوه بر ثبات رنگی، آبرفت پارچه یکی دیگر از مشکلات مهمی است که در برخی پارچه‌ها مثل پارچه نخی وجود دارد و در اثر شستشو ممکن است سایز لباس کوچک و حجم پارچه تغییر کند. برای حل این مشکل بهتر است خیاط پارچه مانتو مدرسه‌ای را انتخاب کند که آبرفت نداشته باشد و یا آبرفت پارچه را محاسبه و سپس سایزبندی کند. 

تنفس و بافت استاندارد پارچه

همانطور که گفته شد یونیفرم مدارس حداقل برای یک سال تحصیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید راحتی و حس خوب را برای دانش‌آموزان به ارمغان بیاورد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه مانتو مدرسه با‌کیفیت، بافت و تنفس استاندارد پارچه است. 

استفاده از یونیفرم مدارس و به صورت ساعات طولانی در طول روز نیازمند بافت استاندارد در کنار تنفس صحیح پارچه است. پارچه‌ای که تنفس درست داشته باشد در گرمای زیاد، از عرق کردن بیش از حد و حس نارضایتی جلوگیری می‌کند. 

با‌کیفیت‌ترین پارچه را با قیمت مناسب تهیه کنید!

دانش‌آموزانی که در مدارس مختلف کشور به تحصیل می‌پردازند، از اقشار مختلف جامعه هستند. به همین دلیل ممکن است توانایی مالی یکسانی نداشته باشند. به همین دلیل بهتر است قیمت پارچه مانتو مدرسه تا جایی که ممکن است ارزان و اقتصادی باشد تا همه دانش‌آموزان بتوانند برای سال جدید تحصیلی یونیفرم جدید تهیه کنند. 

خرید و قیمت پارچه مانتو مدرسه

همانطور که در بخشه‌ای قبلی نیز اشاره کردیم، قیمت پارچه مانتو مدرسه یکی از مهم‌ترین عوامل در هنگام خرید است و اگر مدیر و یا مسئول مدرسه‌ای هستید و قصد انتخاب و خرید پارچه مانتو مدرسه برای دانش‌آموزانتان را دارید، بهتر است تا جایی که برایتان مقدور است ارزان‌ترین پارچه موجود در بازار را که با ویژگی‌های مورد نظرتان همخوانی دارد را معرفی کنید.

در این بخش سعی می‌کنیم به عوامل مهم و تاثیرگذار در تعیین قیمت پارچه مانتو برای مدرسه اشاره کنیم، تا شاید بتوانیم شما را در انتخاب بهترین پارچه بیشتر راهنمایی کنیم. 

کارخانه تولیدکننده و برند پارچه

خرید از برندهای معتبر ایرانی و خارجی که اعتماد بخشی از مردم جامعه را به خود جلب کرده‌اند و به اصطلاح برند هستند می‌تواند قیمت خرید پارچه لباس مدرسه را برای شما بیشتر کند. 

پارچه ایرانی بخرید تا هزینه کمتری را بپردازید!

در سال‌های اخیر و پیشرفت صنعت نساجی در ایران کیفیت پارچه‌ها نیز بیشتر از قبل شده است ولی همچنان موفق نشده‌اند تا اعتماد بازار را به خوبی به خود جلب کنند. در حال حاضر در بازار پارچه‌های وارداتی با کیفیت یکسان با پارچه‌های داخلی وجود دارد که به تنها به دلیل وارداتی بودنشان از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند. بنابراین اگر قصد دارید تا بهترین پارچه مانتو مدرسه را با کمترین قیمت خریداری کنید به پارچه‌های ایرانی مناسبی در بازار بیشتر توجه کنید.  

یونیفرم شما از کدام پارچه تهیه شده است؟

در بخش‌های قبلی بهترین پارچه‌‌ها را برای دوخت مانتو مدرسه را به شما معرفی کردیم. بسته به اینکه کدام پارچه بیشتر نظر شما را به خود جلب کرده‌ است و از کدام پارچه برای دوخت یونیفرم مدرسه استفاده کرده‌اید، قیمت پارچه مانتو مدرسه مورد نظر شما نیز تغییر خواهد کرد. 

بررسی درصد الیاف مصنوعی و طبیعی در بافت پارچه

حتما می‌دانید که حضور الیاف طبیعی برخلاف الیاف مصنوعی چه ویژگی‌های قابل توجهی را به پارچه می‌دهند و چه مقدار در افزایش کیفیت پارچه نقش دارد. اما این شاخصه‌ها ارزان تمام نمی‌شود؛ چرا که هر چقدر مقدار الیاف گیاهی یا طبیعی بکار رفته در پارچه‌ای بیشتر و به تبع مقدار الیاف مصنوعی آن کمتر باشد، پارچه قیمت بیشتری دارد

برخی پارچه‌های ارزان کیفیت لازم را ندارند!

تنها ارزان بودن پارچه برای خرید و انتخاب این پارچه کافی نیست، بلکه کیفیت حرف اول را می‌زند! از برخی پارچه‌ها می‌توان برای دوخت مانتو مدرسه استفاده کرد ولی نباید قیمت کم پارچه مانتو مدرسه ما را وسوسه به خرید کند، چرا که ممکن است پشیمانی و در نتیجه ناکارآمدی را در پی داشته باشد. 

شاخصه‌های مثبت پارچه

یکی از بخش‌هایی که در هنگام خرید پارچه مانتو مدرسه بسیار حائز اهمیت است، شاخصه‌های مثبت و ویژگی‌های منحصر به فردی است که پارچه دارد. از آنجایی که تهیه پارچه با‌کیفیت برای ما اولویت است، هرچه ویژگی‌های مثبت پارچه‌ای بیشتر باشد، معمولا جنس بهتری دارد و به تبع برای تهیه و خرید آن مجبور هستیم تا قیمت بیشتری را پرداخت کنیم. 

سخن پایانی 

تهیه لباس مدارس و انتخاب صحیح برای انتخاب پارچه مانتو مدرسه یکی از مشکلات و معضلات همیشگی مسئولین مدارس بوده است. اما باید بدانید که انتخاب بهترین پارچه برای مانتو مدرسه کار سختی نیست و شما میتوانید فقط با بررسی برخی عوامل و آشنایی بیشتر با پارچه‌های مناسب برای تولید یونیفرم مدارس، روند خرید خود را سریعتر کرده و انتخاب بهتری داشته باشید. 

شرکت تولید پارچه گوهر‌بافت با سابقه 40 سال تجربه در قطب پارچه ایران یکی از موفق‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت نساجی کشور است. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با شرکت گوهر‌بافت و خرید پارچه مانتو مدرسه به سایت و یا صفحات ما در شبکه‌های مجازی سر بزنید. همچنین می‌توانید برای خرید انواع متنوعی از بهترین و با‌کیفیت‌ترین پارچه‌ها با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل کنید تا شما را به طور کامل برای انتخابی مناسب براساس خواسته‌ها و نیازهایتان راهنمایی کنند.

1/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹