8 ویژگی مهم پارچه ترگال درجه یک

8 ویژگی مهم پارچه ترگال درجه یک

خرید و انتخاب پارچه مناسب برای دوخت و تهیه پوشاک و منسوجات مختلف و مورد نیاز بسیار مهم است. یکی از کاربردی‌ترین پارچه‌ها که می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای دوخت لباس‌ها و منسوجات متنوع باشد، پارچه ترگال است. پارچه ترگال در کارخانه‌های مختلفی به تولید می‌رسد و تنوع زیادی دارد؛ پس چگونه بهترین پارچه ترگال را تهیه کنیم؟

در این نوشته از گوهر بافت قصد داریم تا مشخصات یک پارچه ترگال درجه یک توصیف و شما را با ویژگی‌های بهترین پارچه ترگال آشنا کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید. 

معرفی انواع پارچه ترگال

ترگال بعد از پارچه تترون، پرمصرف‌ترین پارچه در صنعت نساجی است، از جنس الیاف پلی استر ویسکوز و در دو نوع پارچه ترگال ساده و پارچه ترگال کجراه به تولید می‌رسد. البته جالب است بدانید که پارچه ترگال فقط از جنس الیاف پلی استر و ویسکوز به تولید نمی‌رسد و بسته به میزان بودجه و یا کیفیت مورد نظرتان می‌توانید از پارچه ترگال فلامنت نیز استفاده کنید؛ در ادامه به بررسی انواع پارچه ترگال می‌پردازیم تا بتوانید پارچه ترگال درجه یک را انتخاب کنید. 

جنس انواع پارچه ترگال درجه یک

برای اینکه بتوانید پارچه ترگال درجه یک تهیه کنید، در ابتدا بهتر است با جنس‌های مختلف این پارچه آشنا شوید:

پارچه تترون کجراه

  • پارچه ترگال از جنس فلامنت – فلامنت 
  • پارچه ترگال از جنس پلی استر – فلامنت 
  • پارچه ترگال از جنس پلی‌استر پنبه – فلامنت
  • پارچه ترگال از جنس پلی‌استر ویسکوز – پلی‌استر ویسکوز
  • پارچه ترگال از جنس پنبه 100 درصد

همچنین اگر قصد خرید بهترین پارچه ترگال بازار را دارید باید بدانید که پارچه ترگال تنوع رنگی زیادی دارد و این پارچه را می‌توان از لحاظ رنگ‌بندی و کالیته رنگی نیز دسته‌بندی کرد: 

پارچه ترگال رنگ ری‌اکتیو

برای خرید پارچه ترگال درجه یک بهتر است پارچه‌ای را تهیه کنید که از ثبات رنگی خوبی برخوردار باشد و پس از شستشو زیبایی و رنگ خود را از دست ندهد. پارچه ترگال رنگ ری‌اکتیو به روش رنگرزی استانداردی تولید می‌شود و قیمت بالاتری نسبت به سایر ترگال‌ها دارد. 

پارچه ترگال رنگ مستقیم

اگر قصد تهیه پارچه ترگال درجه یک دارید بهتر است پارچه ترگال رنگ مستقیم تهیه نکنید؛ این پارچه ثبات رنگ کمتری دارد و از لحاظ قیمتی نیز قیمت کمتری نسبت به سایر ترگال‌‌ها دارد. 

یکی دیگر از طبقه‌بندی‌ها برای شناسایی و خرید پارچه ترگال درجه یک، بافت پارچه است. به طور کلی پارچه ترگال بر اساس بافت به دو دسته تقسیم می‌شوند: 

پارچه ترگال ساده

یکی از انواع پارچه ترگال، پارچه ترگال ساده است که در بازار آن را با نام پارچه ترگال می‌شناسند. این پارچه حاصل در هم تنیده شدن الیاف پلی استر و ویسکوز است تا در انتها پارچه‌ای با بافت مربعی ساده داشته باشیم. پارچه ترگال ساده در عرض 150 سانتی‌متری و گرماژ 240 گرمی به بازار عرضه می‌شود. نمره نخ پارچه ترگال درجه یک باید سی دولا یا 230 باشد، البته اگر پارچه ترگال ساده از جنس نخ فلامنت باشد نمره نخ آن 150 است.

پارچه کجراه درجه یک

پارچه ترگال ساده کالیته رنگی متنوعی دارد و در رنگ‌های مختلفی به تولید می‌رسد و بیشتر در رنگ‌های سفید، آبی، مشکی، رنگ‌های روشن و … به مصرف می‌رسد. 

پارچه ترگال کجراه

پارچه ترگال کجراه که در صنعت نساجی به نام کجراه مشهور است، یکی دیگر از پارچه‌های ترگال است که به دلیل بافت کج و موربی که در بافت این پارچه وجود دارد به این نام نامگذاری شده است. اگر دوست دارید که پارچه ترگال درجه یک از جنس کجراه تهیه کنید باید بدانید که این پارچه نسبت به پارچه ترگال ساده از وزن بیشتری برخوردار است و گرماژ آن بین 280 تا 290 گرم است. گرماژ بیشتر باعث می‌شود تا این پارچه مقاومت بیشتری داشته باشد و کیفیت و ضخامت آن نیز بیشتر شود. پارچه ترگال کجراه نیز تنوع رنگی زیادی دارد و شما می‌توانید بر حسب سلیقه خود رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید. 

پارچه ترگال فلامنت 

یکی دیگر از پارچه‌های ترگال که کیفیت و قیمت کمتری دارد، پارچه ترگال فلامنت است. این پارچه از جنس الیاف مصنوعی فلامنت به تولید می‌رسد و نمره نخ 150 را به خود اختصاص داده است. اگر قصد تهیه پارچه ترگال درجه یک دارید بهتر است از انتخاب این پارچه صرف نظر کنید؛ زیرا این پارچه کیفیت خوبی ندارد و بیشتر برای خرجکار و یا کسانی مناسب است که می‌خواهند به تازگی خیاطی را بیاموزند و به قصد تمرین ویادگیری نیاز به پارچه‌ای ارزان دارند. 

ویژگی‌های پارچه ترگال درجه یک 

حالا که با دسته‌بندی‌های مختلف پارچه ترگال آشنا شدیم، همچنین کم و بیش با ویژگی‌های پارچه ترگال درجه یک نیز آشنا شدیم، اما به تمامی ویژگی‌های پارچه ترگال درجه یک نه! در این بخش قصد داریم تا به شما نکاتی را ارائه کنیم تا ویژگی‌های بهترین پارچه ترگال را بشناسید و بتوانید راحت‌تر بهترین پارچه را انتخاب کنید.

پارچه کجراه درجه یک

  1. بخش عمده‌ای از بافت بهترین پارچه ترگال باید از جنس الیاف طبیعی باشد و در بافت خود الیاف مصنوعی مثل فلامنت نداشته باشد. 
  2. اگر قصد تهیه بهترین و باکیفیت‌ترین ترگال موجود در بازار را دارید، بهتر است پارچه ترگالی با ثبات رنگی بالا یا همان ترگال رنگ ری‌اکتیو تهیه کنید. 
  3. پارچه ترگال درجه یک باید قیمت بالاتری نسبت به سایر پارچه‌های ترگال داشته باشد؛ پس دنبال پارچه ترگال ارزان‌قیمت نباشید. 
  4. نمره نخ بهترین پارچه ترگال باید همان 230 باشد نه 150! چرا که نقش مهمی در کاهش کیفیت نهایی پارچه خواهد داشت. 
  5. کیفیت و مقاومت پارچه و بیشتر بودن تعداد ویژگی‌های مثبت نسبت به تعداد ویژگی‌های منفی خیلی مهم است. 
  6. بهترین پارچه ترگال باید پس از شستشو دچار آبرفت و رنگ رفتگی نشود. 
  7. کمپانی‌ها و شرکت‌هایی که اعتبار بیشتری دارند معمولا پارچه‌های باکیفیت‌تری را به بازار عرضه می‌کنند. 
  8. کیفیت پارچه ترگال تولید شده در ایران بسیار بالا است و به تولیدکننده داخلی اعتماد کنید. 

قیمت پارچه ترگال درجه یک

عوامل و فاکتورهای متعددی در تعین قیمت پارچه ترگالی که به بازار عرضه می‌شود، نقش دارند اما بهتر است این موضوع را بدانید که اگر قصد تهیه پارچه ترگال درجه یک دارید باید مبلغ قابل توجهی را بپردازید و با یک بودجه و هزینه کم نمی‌توانید یک پارچه ترگال درجه یک تهیه کنید. برخی از این عوامل عبارتند از: 

  • جنس و الیاف بکار رفته در بافت پارچه ترگال 
  • تعداد ویژگی‌های منفی و مثبت
  • کیفیت و مقاومت
  • میزان آب‌رفتگی یا رنگ‌دهی 
  • نمره نخ 
  • کارخانه تولیدکننده 
  • رنگ و طرح پارچه 
  • پارچه ترگال ری‌اکتیو یا رنگ مستقیم باشد
  • ایرانی بودن یا خارجی بودن پارچه 
  • گرماژ و عرض 
  • خرید عمده

پرده آخر

پارچه ترگال یکی از بهترین و کاربردی‌ترین پارچه‌ها است که تقریبا برای همه فصول مناسب است و می‌توان از آن لباس‌ها، پوشاک و منسوجات متنوع زنانه، مردانه و بچگانه مثل پیراهن، شلوار، مقنعه، لباس کار، لباس فرم مدارس، یونیفرم ادارات و … را تهیه کرد. در این مطلب از شرکت تولید پارچه گوهر بافت سعی کردیم تا شما را با ویژگی‌های پارچه ترگال درجه یک آشنا کنیم و به شما در بهترین انتخاب کمک کنیم. 

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید پارچه ترگال و یا هر پارچه دیگری با بهترین قیمت و کیفیت با کارشناسان ما در واحد فروش شرکت گوهربافت نقش جهان تماس بگیرید تا شما را برای یک خرید مطمئن راهنمایی کنند. همچنین می‌توانید با استفاده از آدرس صفحات ما در شبکه‌های اجتماعی مختلف ما را دنبال کنید و از اخبار آخرین تولیدی‌ها، جشنواره‌ها، تخفیفات و … آشنا شوید؛ با ما همراه باشید.

5/5 (1 نظر)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

goharbaft logo

پشتیبانی گوهربافت

پاسخگویی تلفنی از ۹ تا ۱۹